MuscleMeat

Trainingslog 2009/2010 Dr STRONG

afgelopen maandag bank:
12x100
8x120
8x130
5x140
3x150
1x160
dumbbell press
12x35
12x45

---------- Toegevoegd om 12:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:37 ----------

sorry te snel en:
12x55
8x60
6x65

• Topic Starter Topic Starter
Wow, en dat na een half jaar geen bankdrukken? NICE!

vond het zelf ook een aangename verrassing kon het eigenlijk niet geloven. Ik denk gezien mijn leeftijd dat ik nog afwisselender moet trainen dan mijn jongere trainingspartners.

Nou, ik merk ook dat mijn RAW benchmax achteruit is gegaan tov eind 2008 begin 2009. Ik ben meer PL gaan trainen met 5x5 en 3x3 en max effort, maar minder oefeningen vanuit minder hoeken. eerst had ik max effort dagen met veel meer variatie en oefeningen die de spieren vanuit verschillende hoeken benaderden. Dit mis ik schijnbaar, want mijn raw benchen is ietwat achteruit gegaan.

Ben je in lichaamsgewicht terug gegaan in die periode???

---------- Toegevoegd om 12:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:54 ----------

jammer dr stong moet weer gaan werken misschien kom ik maandag met alex mee dan kunnen we hierover verder babbelen.

gr fr

Eerste tijdwel, maar daarna alleen maar bijgekomen. Woog op de wedstrijd maar liefst 142kg. Heb wel nog even 6 weken liggen vreten voor de wedstrijd om wat strakker in mijn shirt te zitten. Dit was maatje 60 en die zat zo los, dat ik maar ben gaan bijeten. Ik had geen andere keus. Maatje 56 hebben we zelfs 295kg opgeladen, maar ik kwam niet beneden.

Merk dat het aan de manier van trainen ligt. Daarnaast speelt overbelasting ook een rol. Heb eigelijk te lang zwaar getraind en raakte steeds meer overbelast. Zo waren 2 mnd geleden 3 spieren van mijn li arm overbelast en liep ik bij alledrie een peesontsteking op. Dit heeft uiteraard ook heel wat voeten in de aarde gehad.

Eerste tijdwel, maar daarna alleen maar bijgekomen. Woog op de wedstrijd maar liefst 142kg. Heb wel nog even 6 weken liggen vreten voor de wedstrijd om wat strakker in mijn shirt te zitten. Dit was maatje 60 en die zat zo los, dat ik maar ben gaan bijeten. Ik had geen andere keus. Maatje 56 hebben we zelfs 295kg opgeladen, maar ik kwam niet beneden.

Merk dat het aan de manier van trainen ligt. Daarnaast speelt overbelasting ook een rol. Heb eigelijk te lang zwaar getraind en raakte steeds meer overbelast. Zo waren 2 mnd geleden 3 spieren van mijn li arm overbelast en liep ik bij alledrie een peesontsteking op. Dit heeft uiteraard ook heel wat voeten in de aarde gehad.

doe een half jaartje rusten met deze spiergroepen en kom in het voorjaar bij ons strongman onderdelen trainen is een goede afwisseling voor jou denk ik.

gr;)

Haha, heb nog een NK, 14 maart;)

ok na mrt dan!!!!!!!!!!!!!!

Maurice had me de vorige keer al uitgenodigd om in het voorjaar mee te komen doen. Lijkt me leuk om eens te proberen. Thnx!

Nieuw omeletje geprobeerd. Moet nog even een naam verzinnen:D

12 eiwitten
5 eigeel
200gr crispy gebakken kipfilet in geplukte stukjes
3 schijven ananas
150gr rode port champignons
3 plakken gebakken bacon

Side dish: brood + sla

hey ruud een vraagje!!! Ik heb zo'n klote bolle buikgevoel de laatste tijd heb jij dat niet na zo'n best wel grote maaltijd??????

Jawel, heb ik ook. Heb de laatste tijd zowiezo veel last van een opgezette buik. Maar ja, dat komt ervan als je alles wat los en vast zit erin duwt. Dit wordt minder naarmate je cleaner gaat eten. Tenzij je natuurlijk bakken vol naar binnen blijft schuiven:D

Als het over eten gaat, rinkelt bij mij een bel ;).
Ik moet helaas wat gaan minderen...150kg BDW is toch wel wat aan de zware kant...en heb de eerste serieuze stappen genomen!

Mijn vriendin was maandag jarig en toen zijn we gaan wokken...en normaal gesproken begin ik dan met een kommetje soep, om daarna flink wat vlees- en visgerechten te verorbereren met als afsluiting een lekker toetje. Maandag heb ik in het kader van "alle beetjes helpen" het kommetje soep achterwege gelaten...is dat geen complimentje waard? :roflol:

P.S. Ruud je moet effies in je avatar wel je BDW aanpassen...132 klopt niet meer...tis immers ruim 140 :p (zal het bij mij helaas ook moeten aanpassen :o).

Ik moet helaas wat gaan minderen...150kg BDW is toch wel wat aan de zware kant...en heb de eerste serieuze stappen genomen!

Mijn vriendin was maandag jarig en toen zijn we gaan wokken...en normaal gesproken begin ik dan met een kommetje soep, om daarna flink wat vlees- en visgerechten te verorbereren met als afsluiting een lekker toetje. Maandag heb ik in het kader van "alle beetjes helpen" het kommetje soep achterwege gelaten...is dat geen complimentje waard? :roflol:

P.S. Ruud je moet effies in je avatar wel je BDW aanpassen...132 klopt niet meer...tis immers ruim 140 :p (zal het bij mij helaas ook moeten aanpassen :o).
Whaha, oh crap! Dat zal idd zoden aan de dijk zetten :roflol:.
Maar wel respect hoor, bij de wok moet je gewoon Max Effort gaan, no matter what!

het kommetje soep zal het hem doen rené:p

Klopt Rene, BDW is omhoog gegaan tot 142kg. Ga het iets naar beneden brengen. Dwz het vetpercentage.

Vandaag weer eerste training na de wedstrijd!

Floor press RAW

15x 70kg (warm-up)
8x 120kg (warm-up)
10x 150kg (beetje laag ingezet, dus deze tel ik ff niet mee!)
...............
5x 180kg
5x 190kg
4x 200kg (5de rep was niet goed genoeg naar mijn mening)
5x 195kg

Overload Hold 4x 5-20sec

260kg 10sec
260kg 10sec
260kg 10sec
260kg 10sec

Pfff dit was echt zwaar zeg!

JM press Close grip

10x 60kg (ff beetje bewegen, vind dit zo'n belastende oefening:o)
10x 80kg
...............
6x 90kg
6x 110kg
6x 110kg
6x 130kg

Is niet mijn favoriet hoor!

Push Down (1pully, dus vol gewicht)

6x 90kg
6x 100kg
6x 100kg
6x 80kg (mijn armpjes zijn een beetje op)

Zo klaar. Niet teveel zo kort na de wedstrijd. Voel me nog best oke. Morgen weer een dag.........;)

Klopt Rene, BDW is omhoog gegaan tot 142kg. Ga het iets naar beneden brengen. Dwz het vetpercentage.

Vandaag weer eerste training na de wedstrijd!

Floor press RAW

15x 70kg (warm-up)
8x 120kg (warm-up)
10x 150kg (beetje laag ingezet, dus deze tel ik ff niet mee!)
...............
5x 180kg
5x 190kg
4x 200kg (5de rep was niet goed genoeg naar mijn mening)
5x 195kg

Zo klaar. Niet teveel zo kort na de wedstrijd. Voel me nog best oke. Morgen weer een dag.........;)

:roflol: Niet te veel en vooral niet te zwaar...4x200kg floorpress :eek:...doe je deze oefening in een smithrack?...Bij Jules doe ik deze oefening ook wel eens...vind hem vrij goed voor triceps en de midpoint wat het bankdrukken betreft...doe je floorpress regelmatig?

Hey Rene,

Nee, met losse bar. Doe dit nooit in een smithmachine. Ik lig voor de squatkooi en leg de bar in twee houders die voorop het rek op de laagste positie zitten. Zo heb ik de halter helemaal vrij als ik hem eruit til. Als het echt zwaar wordt staat iemand over mij heen om hem mee uit te tillen, daarna stapt hij weg.

Vind dit een hele goed oefening. Oefen ook mijn arch door meer bekkenkanteling, waardoor ook de armen iets verder kunnen zakken dan midpoint

Terug
Naar boven