AndroidHealthClinic

Trainingslog 2009/2010 Dr STRONG

huggy je hebt geluk volgens mij heeft jules hem deze week net besteld. deze rare squat stang.

---------- Toegevoegd om 16:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:13 ----------

Ik krijg je wel aan het zweten huggy dus als deze stang bij jules aanwezig is gaan wij 2 squatten tot dat er een emmer zweet onder het power rek ligt.

gr fr

Frans, als ik ergens goed in ben dan is het :zweet:zweten...ik hoef maar te kijken hoe anderen squatten, en het luie zweet komt spontaan uit me poriën...dus daar is niet zo veel voor nodig...ik vraag me wel af of Jules zoveel emmers heeft...;)

• Topic Starter Topic Starter
Training Vr 22 jan

Vandaag stond benen op het programma. Dit betekent vooralsnog front squats.

Vandaag eveneens voor het eerst sinds mijn rugblessure 2 jaar geleden, weer deadlift gedaan vanaf de grond. Ik was nog wat angstig en onwennig, maar de rug heeft het goed doorstaan.

Front squats RAW (zonder bandages)

12x 70kg (warm-up)
10x 110kg (warm-up)
..............................
6x 150kg
5x 170kg (pfff moeilijk, ff doorzetten)
3x 180kg
2x 200kg (Teleurstellend, vorige week 3x 200kg, wilde er overheen:mad:)

Stiff legged deadlift RAW

8x 120kg
7x 150kg
5x 180kg
3x 200kg

Deadlift RAW (vanaf vloer)

Oke, hier gaat ie dan:o

5x 170kg
3x 200kg
2x 220kg
1x 240kg
1x 250kg (grip is lastig:mad:)
1x 260kg (mwah, klote getrokken)

Training Vr 22 jan

Vandaag stond benen op het programma. Dit betekent vooralsnog front squats.

Vandaag eveneens voor het eerst sinds mijn rugblessure 2 jaar geleden, weer deadlift gedaan vanaf de grond. Ik was nog wat angstig en onwennig, maar de rug heeft het goed doorstaan.

Front squats RAW (zonder bandages)

12x 70kg (warm-up)
10x 110kg (warm-up)
..............................
6x 150kg
5x 170kg (pfff moeilijk, ff doorzetten)
3x 180kg
2x 200kg (Teleurstellend, vorige week 3x 200kg, wilde er overheen:mad:)

Stiff legged deadlift RAW

8x 120kg
7x 150kg
5x 180kg
3x 200kg

Deadlift RAW (vanaf vloer)

Oke, hier gaat ie dan:o

5x 170kg
3x 200kg
2x 220kg
1x 240kg
1x 250kg (grip is lastig:mad:)
1x 260kg (mwah, klote getrokken)

2 jaar geen DL meer gedaan en dan meteen effies 260 raw doen :eek:...maar Ruud jongen toch, wat meen je als Leon jou in een suit gestopt krijgt en je dat paar keer gaat oefenen...kun je zo mee doen aan het NK powerliften...alleen wordt daar geen frontsquat gedaan...dus dat is effies lastig dan...ach...doen we gewoon effies de regels aanpassen ;)

Hey Rene,

Was ook aangenaam verrast. Zeker nadat het squatten zo klote ging. Had met name last van mijn grip. We mogen geen magnesium gebruiken en de barbell is geen echte, dus het is zo'n half gladde stang. Ik hoop dat de rug goed blijft gaan en dat ik het, het komende jaar kan uitbouwen.

---------- Toegevoegd om 22:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:09 ----------

half ruw, bedoel ik natuurlijk....

met zo'n rot bar en geen magnesium volgende keer gewoon straps gebruiken Ruud! Wordt je tenminste niet beperkt door de grip.

Nice training en sterke deadlift na 2 jaar niet te hebben gedaan!!!

met zo'n rot bar en geen magnesium volgende keer gewoon straps gebruiken Ruud! Wordt je tenminste niet beperkt door de grip.

Nice training en sterke deadlift na 2 jaar niet te hebben gedaan!!!

Absoluut géén straps gebruiken...als Ruud de intentie heeft om in de toekomst ook aan powerliftwedstrijden te gaan meedoen heeft hij daar niets aan...straps zijn namelijk niet toegestaan op powerliftwedstrijden!
Hij heeft er dus niets aan om met straps te oefenen...op SMwedstrijden mag dat overigens weer wel...uiteraard aan hem de keus.

Gewoon oefenen bij Leon...daar zijn wel fatsoenlijke halters en mag je wel magnesium gebruiken...de plekken waar dat nog allemaal kan worden steeds dunner gezaaid (helaas) :(

Denk dat het met magnesium en een goede bar al stukken beter gaat.

Maar mag je bij Strongman wedstrijden altijd straps gebruiken?

Bij deadlift bijna altijd wel, farmers en andere grip events natuurlijk niet...

Zover ik weet is overigens bij DL géén sumostyle toegestaan bij SM wedstrijden, toch? Je ziet in de powerliftwereld steeds meer dat de sumostyle gehanteerd wordt.

Jules, je zei dat je die squatsafetybar binnenkort kreeg...wat was ook alweer de site waar je hem besteld had?

Zover ik weet is overigens bij DL géén sumostyle toegestaan bij SM wedstrijden, toch? Je ziet in de powerliftwereld steeds meer dat de sumostyle gehanteerd wordt.

Is dit vanwege een kortere ROM en omdat hamstrings meer kracht potentie hebben?

Als ik deze logs van jullie lees ga ik echt altijd twijfelen aan mezelf, haha wat een beren zijn jullie :thumbs:

@Huggy: easy tiger! ;)

Wil alleen maar zeggen dat het jammer is om je op deadlifts te beperken qua kracht als je in een gym traint waar geen magnesium mag worden gebruikt.

Uiteraard is de eerste oplossing: Zoek een gym waar je wel magnesium mag gebruiken.
En tuurlijk, als Ruud ambities heeft om in PL verder te gaan en ook met deadlifts, dan moet hij op mixed grip trainen en niet met straps.

Vind overigens sumo style deadlifts wel niet échte deadlifts.. Vind het meer een beenoefening eerlijk gezegd. Vind het altijd bruter om een intens zware conventional pull te zien, zoals Andy Boltons record. Of Benedikt Magnusson, of Konstantinovs. Allemaal conventional pullers. Maargoed, das persoonlijk natuurlijk.

Is dit vanwege een kortere ROM en omdat hamstrings meer kracht potentie hebben?

Ik had het er laatst nog over met iemand die al een tijd lang in het sterkste man circuit meedraait, waarom Sumo deads zijn afgeschaft op de sterkste man wedstrijden. Dit kwam omdat men met een gigantisch wijde stance de deadlift uitvoerde waardoor er met name bij een bakdeadlift nog maar 5 cm ROM overbleef:D.

@Huggy: easy tiger! ;)

Wil alleen maar zeggen dat het jammer is om je op deadlifts te beperken qua kracht als je in een gym traint waar geen magnesium mag worden gebruikt.

Uiteraard is de eerste oplossing: Zoek een gym waar je wel magnesium mag gebruiken.
En tuurlijk, als Ruud ambities heeft om in PL verder te gaan en ook met deadlifts, dan moet hij op mixed grip trainen en niet met straps.

Vind overigens sumo style deadlifts wel niet échte deadlifts.. Vind het meer een beenoefening eerlijk gezegd. Vind het altijd bruter om een intens zware conventional pull te zien, zoals Andy Boltons record. Of Benedikt Magnusson, of Konstantinovs. Allemaal conventional pullers. Maargoed, das persoonlijk natuurlijk.

Het was ook niet bedoeld als offence Ruben! ;)
Ik vind conventional ook bruter...en nog bruter vind ik het zonder straps en met hook grip...maar dat beheersen slechts weinigen met serieuze gewichten. En uiteraard moet Ruud zelf weten wat hij doet of laat :).

jezus ruud ben benieuwd wat dat gaat geven met jou als je een half jaar zonder pijn kan door liften

:bow:
Ik weet bijna zeker dat Ruud het resultaat is van een zeer gewaagd experiment waarbij genetische manipulatie van zijn DNA met Gorilla DNA heeft plaatsgevonden...

Internet ligt er bij mij thuis helaas een week uit, dus ik probeer af en toe via werk te posten.

Bij deze nog mijn training van afgelopen zaterdag. Heb weer eens een volume training gedaan om even iets anders te doen.

Zaterdag 23 jan

Bent over rows

20x 70kg
10x 110kg
8x 160kg
6x 180kg
5x 200kg
15x 100kg

Lat pull down behind the neck

10x 100kg (dit ding gaat helaas niet zwaarder)
10x 100kg
10x 100kg
8x 100kg
8x 100kg

Seated Row

10x 120kg (deze gaat ook niet zwaarder)
9x 120kg
8x 120kg
10x 120kg

Face Pull

8x 100kg
8x 100kg
8x 100kg

Vanavond weer benchtraining bij Leon!

Internet ligt er bij mij thuis helaas een week uit, dus ik probeer af en toe via werk te posten.

Bij deze nog mijn training van afgelopen zaterdag. Heb weer eens een volume training gedaan om even iets anders te doen.

Zaterdag 23 jan

Bent over rows

20x 70kg
10x 110kg
8x 160kg
6x 180kg
5x 200kg
15x 100kg

Lat pull down behind the neck

10x 100kg (dit ding gaat helaas niet zwaarder)
10x 100kg
10x 100kg
8x 100kg
8x 100kg

Seated Row

10x 120kg (deze gaat ook niet zwaarder)
9x 120kg
8x 120kg
10x 120kg

Face Pull

8x 100kg
8x 100kg
8x 100kg

Vanavond weer benchtraining bij Leon!

Mooi man Hey Ruud misschien gaat dit bij jullie machine niet, echter bij Jules doe ik bij lat pull down een extra gewicht aan de machine hangen door gewoon
een halterschijf te pakken en iets hoger in het stapeltje gewichten van de machine bevestigen (dus een iets langer pen van een andere machine door de halterschijf en dan in het stapeltje gewichten van de machine bevestigen):eek:

gr fr

Dit mag helaas niet. Deed dat eerst wel, totdat er bezwaar kwam van het personeel.

shit ok Ik kan het wel begrijpen bij Jules controleer ik altijd eerst de stalen kabels het is al vaker gebeurd bij deze machine dat de kabel brak. Dan met een trekkracht van 120kg een stang in je nek slaan is niet zo lekker.

Terug
Naar boven