AndroidHealthClinic

Trainingslog 2009/2010 Dr STRONG

Hey Rene,

Nee, met losse bar. Doe dit nooit in een smithmachine. Ik lig voor de squatkooi en leg de bar in twee houders die voorop het rek op de laagste positie zitten. Zo heb ik de halter helemaal vrij als ik hem eruit til. Als het echt zwaar wordt staat iemand over mij heen om hem mee uit te tillen, daarna stapt hij weg.

Vind dit een hele goed oefening. Oefen ook mijn arch door meer bekkenkanteling, waardoor ook de armen iets verder kunnen zakken dan midpoint

O.K. duidelijk...ik doe hem (als ik hem doe) ook met de losse bar...Jules heeft twee lage haltersteunen die ik daarvoor gebruik...ik doe de oefening dan met straight legs, omdat ik zo volledig het bovenlichaam isoleer en niet kan cheaten...pittig, maar wel effectief heb ik het idee :).

dr. strong,

Weet jij toevalig of de subjunioren klasse t/m 18 jaar is of t/m 17?

mvg,

Niekkel

dr. strong,

Weet jij toevalig of de subjunioren klasse t/m 18 jaar is of t/m 17?

mvg,

Niekkel

zie hier: http://www.powerliftingbond.nl/downloads/npb reglementen.pdf

SUB – JUNIOREN: vanaf de dag dat hi/zij 14 wordt tot het gehele kalenderjaar waarin hij/zij
de leeftijd bereikt van 18 jaar.
JUNIOREN: vanaf 1 januari van het kalenderjaar waarin hij/zij de leeftijd bereikt van 19 jaar tot
het volle kalenderjaar waarin hij/zij de leeftijd bereikt van 23 jaar

Ik heb even een vraagje. Jij weet veel van onderzoeken met betrekking tot trainen.
Is er ergens een centrale plek waar deze onderzoeken gepubliceerd worden ?
Zodat wij er wat van kunnen leren?

• Topic Starter Topic Starter
Pubmed. Voor jullie zijn de artikelen uit de Journal of Strenght & Conditioning het meest interessant. Maar of iedereen daar zomaar bij kan betwijfel ik. Je kunt je er wel op abonneren, maar dan moet je ze ook wel kunnen lezen en beoordelen, lijkt me.

Het fijne van die artikelen is dat er vaak een practical approach geschreven is.

Hoi Niekkel,

Helaas heb je aan alleen samenvattingen weinig. Je kunt hieruit geen conclusies trekken vaak.

Ben voorzichtig met zomaar aan te nemen wat er geschreven staat.

Gr.

Ruud

Je wil zeggen dat je nog steeds aan het herstellen bent van een wedstrijd bench only? En daarom het relatief rustig aan hebt gedaan. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je bv niet fijn benen of rug ofzo kan doen na een bench only wedstrijd maar ja mss heb ik het fout. Prachtige floorpress ook. Je moet toch veel meer kunnen drukken op wedstrijden in de toekomst aangezien dit niet shirted is en zwaarder als regular press.

Hohoho, hak mijn hoofd niet gelijk eraf, g-men, haha;)

Ik ben flink ziek geweest, ook tijdens de wedstrijd en ben eigenlijk t/m dinsdag ziek geweest. Wilde gisteren ook lekker benen gaan doen, maar in mijn schemka kwam borst/triceps net even beter uit. Train morgen benen en zaterdag rug, of omgekeerd.

Mbt de benchgewichten, heb je gelijk. Met deze floorpresses kom ik zeker veel hoger in een benchshirt, maar vergeet niet dat ik (a) ziek was, heb 3x mijn eten eruit gegooid die dag en nauwelijks geslapen en (b) de doelstelling was zeker niet, zo zwaar mogelijk drukken, maar ervaren en verder een paar goede beurten neerzetten.

Toch ff in de spaarzame pauze die ik heb op DBB ventileren....

Ik heb zo'n ontzettende zin om te trainen, niet meer normaal!:eek:

Sta echt te trappelen om vanavond eens goed die beentjes aan te vallen:headbang:

:wl:

Toch ff in de spaarzame pauze die ik heb op DBB ventileren....

Ik heb zo'n ontzettende zin om te trainen, niet meer normaal!:eek:

Sta echt te trappelen om vanavond eens goed die beentjes aan te vallen:headbang:

:wl:
Benen, bah! :p

En Huggy was zo blij te kunnen vermelden dat jij zo veel kon bankdrukken zonder benen te trainen, en nu dit... :rolleyes:

Haha, Huggy heeft gelijk! Ik heb 2 jaar lang geen benen gedaan, ben nu sinds 2 weken weer begonnen.;)

Haha, Huggy heeft gelijk! Ik heb 2 jaar lang geen benen gedaan, ben nu sinds 2 weken weer begonnen.;)

Hummer heeft gelijk...ik trots rond aan het bazuinen dat je niet persé hoeft te kniebuigen om een sterke bankdrukker te worden ;)

Je benen trainen zal zeker je legdrive ten goede komen en ook je stabiliteit op de bank...zeker voor de gewichten die jij voor ogen hebt.
Velen denken dat ik nooit benen train...ze hebben het gigantisch mis...ik doe geen buigen, maar train toch wel mijn benen, alleen anders...
Wellicht dat ik moet overwegen om ook een frontsquat te gaan proberen, want ik heb hetzelfde probleem als jou dat als ik squat wil gaan doen, met de halter in mijn nek, dat ik dan problemen krijg door een gebrek aan flexibiliteit van mijn schoudergewricht.
Kun je niet eens dat apparaat waar je die frontsquats meedoet, eens meenemen naar Leon en daar eens demonstreren...wellicht dat jou iets lukt wat anderen nog niet gelukt is...mij aan het squatten krijgen :eek: ;)

Train ze straks, prettig weekend en zie je maandag bij Leon! :)

Hey Beer,

Je hebt niets aparts nodig hoor. Ik gebruik gewoon een normale halter en die leg ik voor op mijn schouders, net boven het borstbeen. Dus aan de gang zou ik zeggen:D

Front squats heb je toch niks speciaals voor nodig Hugz..?

---------- Toegevoegd om 15:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:27 ----------

Ik was wat laat... :o

---------- Toegevoegd om 15:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:27 ----------

Bedoelde je misschien "Safety Squats" Huggy..?
http://www.youtube.com/watch?v=SEPW7gcK1-k

Front squats heb je toch niks speciaals voor nodig Hugz..?

Ik was wat laat... :o

Bedoelde je misschien "Safety Squats" Huggy..?
http://www.youtube.com/watch?v=SEPW7gcK1-k

Yep dat bedoel ik inderdaad...niet speciaal dat rek, maar dat "tuigje" waardoor je je armen dus voor je kunt houden en toch met de halter in je "nek" kunt squatten.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het zijn overigens vrij prijzige apparaten die safety bars...zo'n € 300,- ...heb ik toch weer een reden gevonden om niet te hoeven squatten ;)

Hmm, heb die nog nooit geprobeerd. Heb zelf die Dave Draper Top Squat besteld. Ben benieuwd...:coffee:

Hmm, heb die nog nooit geprobeerd. Heb zelf die Dave Draper Top Squat besteld. Ben benieuwd...:coffee:

Ben benieuwd wanneer je dat apparaat eindelijk eens krijgt von der Lieber Herr Doktor Korte aus Deutschland ;) Je had het bij hem besteld, toch?

huggy je hebt geluk volgens mij heeft jules hem deze week net besteld. deze rare squat stang.

---------- Toegevoegd om 16:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:13 ----------

Ik krijg je wel aan het zweten huggy dus als deze stang bij jules aanwezig is gaan wij 2 squatten tot dat er een emmer zweet onder het power rek ligt.

gr fr

Terug
Naar boven