Fitness Seller

Trainingslog 2009/2010 Dr STRONG

Nu wil ik niet beweren dat ik iedere avond zoals mijn dochter 45 min ga rennen ( dit doet ze nadat ze met mij is gaan trainen) ik kan me wel voorstellen dat een goede conditie voor ieder topsporter een must is toch????? of denk je dat het een afbraak kan zijn aan kracht doordat je lichaamsgewicht zult verliezen???

gr fr

• Topic Starter Topic Starter
Duurtraining na de krachttraining onderdrukt je eiwitsynthese. Zoals eerder in dit log beschreven is er een pathway in het lichaam die leidt tot (een verhoogde) eiwitsynthese. Hierin staat mTOR centraal. Tijdens duurinspanning verloopt een andere pathway, de AMPK-cascade. En het is gebleken dat AMPK en mTOR elkaar als het ware "uitblokken". Het resultaat is met name een onderdrukking van de eiwitsynthese.

Dit is de reden dat ik niet meteen na krachttraining, duurtraining doe. Dit pak ik in bepaalde periodes van het jaar op.

Enorm sterk weer.
Die push downs zullen niet zo veel voor je doen ben ik bang.
Of doe je die alvast voor het strand..? ;)
Ik ben benieuwd naar de NK dit jaar. :thumb:

Ok jezus Ruud ik ben blij dat ik de lagere school heb afgemaakt. Als ik het dus goed begrijp geen cardio na krachtinspanning toch????

De push down is om de triceps onder een andere hoek te belasten. Met alleen drukoefeningen belast je de 3-koppen steeds onder eenzelfde soort hoek waardoor niet alle delen evenredig belast worden. Evenredige belasting zou moeten leiden tot meer stabiliteit vanuit de triceps bij zeer zware belasting, zoals op wedstrijden.

Maar je hebt gelijk als je zgt dat hier geen evidence voor is.

---------- Toegevoegd om 10:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:19 ----------

Idd Frans. Naast onderdrukking via deze weg, blijkt ook de groeihormoonproductie te worden onderdrukt wanneer je direct na krachttraining, duurtraining doet.

De push down is om de triceps onder een andere hoek te belasten. Met alleen drukoefeningen belast je de 3-koppen steeds onder eenzelfde soort hoek waardoor niet alle delen evenredig belast worden. Evenredige belasting zou moeten leiden tot meer stabiliteit vanuit de triceps bij zeer zware belasting, zoals op wedstrijden.

Maar je hebt gelijk als je zgt dat hier geen evidence voor is.

---------- Toegevoegd om 10:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:19 ----------

Idd Frans. Naast onderdrukking via deze weg, blijkt ook de groeihormoonproductie te worden onderdrukt wanneer je direct na krachttraining, duurtraining doet.

ok Ruud hier heb ik wat aan dank je:thumbs:

Training Do 28 jan

Board press RAW - paused (2 boards)

15x 70kg (warm-up)
10x 110kg (warm-up)
..................................
5x 160kg
5x 190kg
5x 215kg
4x 222,5kg
5x 200kg

Wide grip bench press RAW - paused

5x 160kg
5x 170kg
5x 160kg
5x 160kg

Push Down (single pully)

6x 80kg
6x 100kg (pfff, triceps zijn op)
8x 70kg
8x 70kg
8x 70kg

Standing shoulder press (losse halter)

Eerst cleanen, dan pushen

8x 80kg
7x 100kg
6x 120kg

Lekkere training!:D

Blijkbaar had je nu geen last van vermoeidheid ;)

Sterke training weer...ook die standing shoulder press 6x120 doen er niet zo gek veel denk ik...Alex en Mikediesel...hanteren daarbij ook zulke gewichten...na het NK toch maar eens keer gaan logliften samen met Alex :). Ben heel benieuwd waar je top zal liggen.

Prettig weekend, ik zie je maandag weer bij Leon!

Hey Rene,

Die woensdag rust deed me erg goed. Ik denk ook dat ik voor de zware shirttrainingen niet zoveel raw sets meer moet doen. Dan ben ik eigenlijk al moe voordat het echte zware werk begint.

Want mijn RAW trainingen van de donderdag verlopen echt lekker zoals je ziet.

Hey Rene,

Die woensdag rust deed me erg goed. Ik denk ook dat ik voor de zware shirttrainingen niet zoveel raw sets meer moet doen. Dan ben ik eigenlijk al moe voordat het echte zware werk begint.

QUOTE]

Natuurlijk moet je niet te veel raw sets doen...mja...dan zeggen ze wel eens dat ik eigenwijs ben ;)...
Kijk het is geen probleem als je eerst je regulaire raw bankdruktraining doet en daarna shirted met "LICHTE" gewichten je shirt wat doet oprekken.

Maar je eerst raw zowat helemaal leeg persen om vervolgens nog ZWAAR shirted te willen bankdrukken werkt dus niet, zoals jezelf ondervonden hebt. Shirted pressen is nu eenmaal een heel ander spelletje dan raw...aldoende leer je :p

Laatst bewerkt:
Duurtraining na de krachttraining onderdrukt je eiwitsynthese. Zoals eerder in dit log beschreven is er een pathway in het lichaam die leidt tot (een verhoogde) eiwitsynthese. Hierin staat mTOR centraal. Tijdens duurinspanning verloopt een andere pathway, de AMPK-cascade. En het is gebleken dat AMPK en mTOR elkaar als het ware "uitblokken". Het resultaat is met name een onderdrukking van de eiwitsynthese.

Dit is de reden dat ik niet meteen na krachttraining, duurtraining doe. Dit pak ik in bepaalde periodes van het jaar op.

Verd..:mad:
had ik dus juist begrepen dat je juist alleen maar na KT cardio moet doen wat ook gebleken was uit een of ander onderzoek...dat als het op gescheiden dagen gedaan wordt het lichaam zich meer aan zou passen aan de cardio dan aan de kt terwijl dit niet het geval zou zijn als je de cardio direct na de kt doet.
Nu ben ik weer verdoet om nooit te onthouden waar ik iets gelezen heb als ik eenmaal besloten heb of het wel of niet betrouwbaar is (ook erg balen altijd als ik refrenties moet opgeven bij een verslag :x) dus waar o waar zou dat vandaan hebben:rolleyes:? maar ik dacht dus schijnbaar dat het min of meer betrouwbaar was:rolleyes:

Nu hoeft dit trouwens niet per se tegenstrijdig te zijn met het feit dat er verschillende routes geactiveerd worden, want dit gaat er dan meer over bij welke combinatie de routes elkaar het meeste of het minste in de weg zitten. De verschillende routes op zich zouden er eerder voor pleiten om helemaal geen cardio te doen, maar dat heeft dan weer andere nadelen:o

Geen filmpje, wel ff beschrijving van me techniek.

- Voeten recht vooruit, op schouderbreedte
- Handen Mixed Grip, langs m'n lichaam, dus schouderbreedte
- Rechte onderrug, rechte bovenrug
- Stang ligt boven m'n voet, vlak voorbij m'n tenen richting de scheen zeg maar, als ik n positie kom dan raken m'n schenen de stang
- Schouders recht boven de stang
- Heupen relatief hoog, dus geen 90 gaden scheen/femur, 90 graden romp femur, maar eerder een grotere hoek tussen scheen en femur, en een kleinere hoek tussen romp/femur.
- Buik gaat eerst, dus vullen met lucht, riem kapot proberen te persen, abs aanspannen, ff een dipje maken met me kont, en dan vanuit m'n hams/glutes/onderrug de stang naar achter/schuin omhoog trekken. De stang gaat recht omhoog, maar ik zet de beweging in naar achter, om zoveel mogelijk met m'n hams/glutes te trekken.
- Halverwege probeer ik m'n heupen goed naar voren te duwen, soort van neukbeweging zeg maar, en voila, lockout.

Echter: Op mijn eerste wedstrijd kreeg ik het volgende commentaar van de scheidsrechters:

"scheen/femur 90 graden, romp/femur 90 graden, schouders OVER de stang, dus d'r overheen, diep zakken, beweging inzetten vanuit de rug, en dan de benen strekken".

Toen ik dit uit ging proberen had ik serieus moeite met 140kg. K*t-manier om te tillen, k val half voorover. Nu heb k een paar trainingen geprobeerd op mijn oude manier te tillen, en dat voelt zoveel beter aan, en gewicht gaat boem omhoog.

Ik deadlift dus eigenlijk zoals harpep beschrijft, en ik heb het idee dat die scheidsrechters de setup hanteren van de powerclean.

Voor de triceps lijken me Dips en Triceps extensions dan beter om toe te voegen.
Al deed volgens mij Rick Weil ook altijd Push-downs na Dips, na het bankdrukken.
Ach ja, om zwaar te kunnen bankdrukken moet je zwaar bankdrukken natuurlijk, de rest is maar "bijzaak" tenzij er natuurlijk "zwakke" punten zijn om aan te pakken. ;)
Who can argue with succes..?

Cardio na de KT is wel een goed idee als vetverlies/scherper worden je voornaamste reden is om het te doen volgens mij.
Als je het echter doet om wat meer uithoudingsvermogen te krijgen, en je wilt absoluut geen spiermassa inleveren, en tegelijkertijd zelfs spiermassa winnen, dan zal het wat andes zijn denk ik.

Laatst bewerkt:
Even om misverstanden de wereld uit te helpen, schuine buikspieren (evenals de rectus abdominus) muv de transversus abdominus zijn GEEN core-spieren.

Onder core-spieren verstaan we; de multifidis, transversus abdominus, bekkenbodemspieren en het diafragma.

Zeg je hier mee dat je abs en je schuine buikspieren niet hoeft te trainen? En hoe pak je de core-spieren aan dan? Heeft het dan wel nut om veel abwork en side bends enzo te doen, als we het hebben over stabiliteit voor de squat/deadlift? Of puur om disbalans in het lichaam te voorkomen..

Ben wel benieuwd wat jij en/of harpep hierover te zeggen hebben..

Nee, abs en schuine abs, moet je zeker trainen. Echter, ze stabiliseren niet direct de wervelkolom zoals de "core-spieren" dat wel doen. Je traint deze met de zogenaamde 'core-stability' oefeningen.

Training Za 30 jan

Front squat RAW zonder kniebandages:

15x Bar (warm-up)
8x 110kg (warm-up)
.................................
5x 150kg
5x 170kg
3x 170kg
2x 200kg
3x 170kg

Dit ging minder goed dan verwacht, want ik voelde me sterk vanochtend.

Deadlift RAW (zonder straps) vanaf de grond:

5x 155kg
5x 175kg
5x 195kg
4x 225kg
2x 255kg
1x 255kg (een andere voetpositie geprobeerd, maar ditwerkt niet echt goed)

Hmm, ging lekker...

Tijd is helaas om, sportschool gaat dicht, was wat laat vanochtend:o

Nee, abs en schuine abs, moet je zeker trainen. Echter, ze stabiliseren niet direct de wervelkolom zoals de "core-spieren" dat wel doen. Je traint deze met de zogenaamde 'core-stability' oefeningen.

Dus gewoon beide trainen.. k zal die core-stability oefeningen 'ns ff googlen:)

zie er goed uit Ruud nog geen squat back????????

Hey Frans,

Vandaag de bar eens achter het hoofd geprobeerd met de squat, maar ik kom nog maar tot op de 5de-6de wervel, dus eigenlijk boven de trapezius. En ik kan hem dan niet heel goed vasthouden. Maar ik blijf proberen.

Gr.

Ruud

ok duidelijk

Hoi Ruud,

Ik heb nog een mooie actie foto van je gevonden ;)
Enjoy,

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Shot with DMC-FZ18 at 2010-01-30

Terug
Naar boven