MuscleMeat

Trainingslog 2009/2010 Dr STRONG

Huh, ik snap je even niet Rene. Een pak oprekken doe je niet met zware singles?? Waar dan wel mee? Mij lijkt hoe zwaarder het gewicht hoe meer rek op het pak. Of zie ik dat verkeerd?

Huh, ik snap je even niet Rene. Een pak oprekken doe je niet met zware singles?? Waar dan wel mee? Mij lijkt hoe zwaarder het gewicht hoe meer rek op het pak. Of zie ik dat verkeerd?

je ziet het gedeeltelijk goed MAAR singles doe je paar en ben je kapot, met meer reps word veel meer gerekt, als jij je spieren wil rekken heb je ook meer aan vaker rekken op verschillende keren (en mischien ff vasthouden) dan aan 1x vol doorzakken

Het is vrij normaal dat Ruud dat doet het is een sportman in hard en nieren en het is normaal voor dit soort mensen altijd en overal het meeste uit hun zelf willen halen dit is het karakter wat je nodig hebt om een groot kampioen te worden( en veel geluk wat betreft blessures ) ga zo door jongen.;)

gr fr

Beste Frans,

Als jij reageerd met: "Ga zo door jongen"...bedoel je dan het "lalala" gedeelte van de training of het "AUW" gedeelte van de training?

Als je voor het laatste zou kiezen, lijkt me dat niet al te slim.
Want nu kun je wel stellen dat no pain, no gain is...maar ik denk dat je aan no brain, no gain meer hebt.

Nu heeft Ruud zeker weten een hoger IQ dan het gemiddelde forumlid van DBB, maar waar ik me zorgen om maak is dat Ruud in een vlaag van "jeugdige onbezonnenheid & ongeleide gretigheid" wel eens een blessure zou kunnen oplopen (in het verleden heeft hij al blessure's gehad).
Waardoor hij zijn doel op het NK BD zeker weten niet zou kunnen verwezenlijken. Zou je dan ook nog zeggen: "Ga zo door jongen? "

Je hebt volledig gelijk dat je karakter nodig hebt om ver te komen...een gepaste dosis gezond verstand hierbij gebruiken is echter ook geen overbodige luxe! :)

Nou Ruud, nergens om kwaad over te zijn.
Weer een formidabele training neergezet, kijkend naar je gewichten!

046 geeft al aan hoe het eigenlijk zit.
Wellicht een wat overtrokken voorbeeld als illustratie...maar neem de spagaat: [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Me lijkt dat het effies tijd nodig heeft voordat je zover bent dat het lukt, toch? ;)

En als we door heavy singles een bench shirt zouden kunnen oprekken, dan was het vrij easy...gewoon 300kg aan het halter laden en zakken maar die handel ;)

Een vrij strak nieuw shirt of suit zal altijd opgerekt moeten worden...en dat heeft toch wel tijd nodig.
Want oprekken gebeurt beetje bij beetje...altijd iets verzwaren of "dieper" gaan. Je kunt dus niet na een training al zeggen dat een suit of shirt niet voor je werkt.

Velen denken dat een benchshirt of een SQ/DL suit iets "magisch" is wat je effies aantrek en dan meteen 50kg meer kunt tillen...zo werkt het dus niet...voordat je echt serieus voordeel uit gear weet te halen, ben je toch wel een tijdje bezig.

Velen doen na hun reguliere raw SQ/BP/DL training het shirt/suit aantrekken om het vervolgens wat op te rekken.

Normaal druk ik 1x met een shirt en dan berg ik het op voor de wedstrijd.
Het beste om een nieuw shirt in te trainen is met blokpress.We beginnen hoog en zakken de blokken.

Normaal druk ik 1x met een shirt en dan berg ik het op voor de wedstrijd.
Het beste om een nieuw shirt in te trainen is met blokpress.We beginnen hoog en zakken de blokken.

De "blokpressmethode" hanteren wij dus ook...slechts één training doe je in shirt...dat is erg uitzonderlijk :eek:.

He0t trainen in shirt of suit heeft nog een ander wezenlijk element...je lichaam (waaronder het CZS) went aan de zwaardere gewichten...met slechts één shirttraining lijkt me niet dat het lichaam al gewend is.

Hoeveel weet je overigens uit een shirt te halen t.o.v. het raw BD?

Training Ma 8 feb

Vandaag benchtraining bij Leon, ging vandaag voor de eerste keer sinds tijden echt KLOTE!!!

Bench press:

15x 70kg (warm-up)
10x 110kg (warm-up)
.............................
6x 140kg
5x 220kg (shirted) Kom met dit gewicht lang niet onder! Dit gaat wel erg makkelijk
5x 230kg (shirted) lalala
4x 240kg (shirted) nog steeds lalala
2x 250kg (shirted) dit lijkt er al meer op
1x 260kg (shirted) AUW!!!!! bij het laten zakken schiet de pijn in mijn bovenarm en schouder.:eek: En ik krijg hem dus ook niet meer uitgedrukt.

Teleurgesteld en beurs nog maar even andere oefening...

Close grip bench RAW:

8x 120kg
5x 140kg
5x 160kg
5x 180kg
4x 190kg

Ben er helemaal klaar mee!:mad: Ga naar huis....................

Misschien proberen met een maatje groter!! De armpjes inpakken en leren om te spelen met de kol,ik ken jongens die touchen met 200kg en toch nog 270 duwen.

---------- Toegevoegd om 19:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:33 ----------

De "blokpressmethode" hanteren wij dus ook...slechts één training doe je in shirt...dat is erg uitzonderlijk :eek:.

He0t trainen in shirt of suit heeft nog een ander wezenlijk element...je lichaam (waaronder het CZS) went aan de zwaardere gewichten...met slechts één shirttraining lijkt me niet dat het lichaam al gewend is.

Hoeveel weet je overigens uit een shirt te halen t.o.v. het raw BD?

Dit gaat over mijn wedstrijdshirt,ik train 1x op de 3 weken met shirt!!
Ik weet niet echt hoeveel ik uit een shirt haal,ik doe geen max raw.ik doe ook nooit geen max op wedstrijd bench,enkel op varieanten.

Misschien proberen met een maatje groter!! De armpjes inpakken en leren om te spelen met de kol,ik ken jongens die touchen met 200kg en toch nog 270 duwen.

---------- Toegevoegd om 19:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:33 ----------
Ruud heeft een maat 56 - 58 - 60...gisteren trainde hij in de 58

Dit gaat over mijn wedstrijdshirt,ik train 1x op de 3 weken met shirt!!
Ik weet niet echt hoeveel ik uit een shirt haal,ik doe geen max raw.ik doe ook nooit geen max op wedstrijd bench,enkel op varieanten.

Oeps...dan had ik het helemaal verkeerd begrepen...ik was in de veronderstelling dat je alleen maar 1x in je wedstrijdshirt deed trainen...(het leek me al vrij onmogelijk) dom van me om daar van uit te gaan :o

---------- Toegevoegd om 19:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:43 ----------

Beste Frans,

Als jij reageerd met: "Ga zo door jongen"...bedoel je dan het "lalala" gedeelte van de training of het "AUW" gedeelte van de training?

Beste René,

wat denk je zelf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

gr fr

Ik had eigenlijk niet anders verwacht Frans ;) wilde het alleen maar effies bevestigd hebben :)

Oeps...dan had ik het helemaal verkeerd begrepen...ik was in de veronderstelling dat je alleen maar 1x in je wedstrijdshirt deed trainen...(het leek me al vrij onmogelijk) dom van me om daar van uit te gaan :o

Ik had het over het breken van het shirt!!Wedstrijd shirt 1x intrainen
en dan berg ik die op voor de wedstrijd.

Op het wk heb ik een nieuw shirt gebruikt wat nadelig bleek in de results,dus nu zal ik hem toch 1 x gebruiken op de laatste training voor de wedstrijd!!;)

Als ik de traingen lees van DR STRONG acht ik hem in staat om in de nabije toekomst toch een 300kg te benchen,als hij aangepaste training doet!!

In elk geval good luck!!

Ik had het over het breken van het shirt!!Wedstrijd shirt 1x intrainen
en dan berg ik die op voor de wedstrijd.

Op het wk heb ik een nieuw shirt gebruikt wat nadelig bleek in de results,dus nu zal ik hem toch 1 x gebruiken op de laatste training voor de wedstrijd!!;)

Als ik de traingen lees van DR STRONG acht ik hem in staat om in de nabije toekomst toch een 300kg te benchen,als hij aangepaste training doet!!

In elk geval good luck!!

Ik ga er in elk geval van uit dat hij in staat zal zijn om het Nederlands Record Single Bench Press wat nog altijd op naam van Siem Wulfse met 255kg staat in de toekomst gaat verbreken. En hij heeft het in zich om in de toekomst 300kg te benchen, maar het moet er ook uit komen, hé ;)

Ik heb helaas geen log van je kunnen vinden, maar ben wel erg nieuwsgierig geworden naar je prestaties, manier van trainen (oefeningen/volume/intensiteit) en bond waar je zit aangesloten.
Wellicht dat je hier of in mijn log of als je dat liever doet via een pm mag dat ook, wat meer over jezelf wilt vertellen?

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor al jullie opbouwende kritiek, mannen!

Ik lees hier en daar; dat er meningen bestaan over hoe ik naar die 300kg bench zou moeten toewerken.

Ik ben erg benieuwd naar hoe jullie dat zouden willen aanpakken?! Ik heb er uiteraard een eigen visie over, maar wil zeker geen adviezen in de wind slaan.

Gr.

Ruud

PS: Schouder voelt weer goed!

Waarom doet dr strong niet mee aan sterkste man wedstrijden? ???
Kun je aan heel nederland laten zien hoe sterk je bent op tv nog wel :cool:

Laatst bewerkt:
Waarom doet dr strong niet mee aan sterkste man wedstrijden? ???
Kun je aan heel nederland laten zien hoe sterk je bent op tv nog wel :cool:

Zonder Ruud voor de voeten te willen lopen...Strong Man is een heel ander spelletje dan powerlifting of single benchpress.
Strongman is erg dynamisch, je moet niet alleen sterk zijn, maar ook snel en een redelijke conditie hebben.
Daarbij zijn er veel verschillende onderdelen waarop je zult moeten trainen om serieus te kunnen presteren.
Je kunt b.v. wel sterk genoeg zijn om 250kg te bankdrukken, maar als je nog nooit loglift hebt gedaan heb je een probleem op een SMwedstrijd.

Daarbij wint niet altijd de sterkste op SMwedstrijden...ik herinner me dat O.D. Wilson (een n*ger van bijna 2 meter en zo'n 200kg) in de jaren '90 achter Sigmarsson 2e werd...O.D. had alle onderdelen die op pure kracht gingen overtuigend gewonnen...het laatste onderdeel was zo snel mogelijk lopen met een last op je rug...hierin werd O.D. laatste...hij was sterker dan Sigmarsson maar niet beweeglijker en zeker niet sneller...de teleurstelling was destijds groot bij O.D. Hij zei toen het volgende: Ik ben de sterkste mens ter wereld, niemand is sterker dan mij! Hij had er moeite mee dat er een onderdeel bij was wat puur op conditie ging.

Ruud moet uiteraard zelf weten wat hij in de toekomst gaat doen...maar gezien zijn drukke baan en plannen om in de toekomst ook een gezinnetje te stichten zal hij keuzes moeten maken...je kunt niet alles, toch? :)

Bedankt voor al jullie opbouwende kritiek, mannen!

Ik lees hier en daar; dat er meningen bestaan over hoe ik naar die 300kg bench zou moeten toewerken.

Ik ben erg benieuwd naar hoe jullie dat zouden willen aanpakken?! Ik heb er uiteraard een eigen visie over, maar wil zeker geen adviezen in de wind slaan.

Gr.

Ruud

PS: Schouder voelt weer goed!

Ik zou je willen adviseren om eens te kijken naar de Metal Militia methode (Sebastian Burns). Een zeer succesvolle (lange termijn) methode voor shirted benchers. Hier op het forum hebben MonsterStrength (140kg -> 200kg shirted binnen een jaar) en Champ (230kg -> 265kg shirted) het een tijdje gevolgd. Wellicht ben je er bekend mee.

Verder denk ik dat je de grootste kans maakt op 300 (of meer) met de (volgens de huidige gedachten) meest efficiente bench-techniek, dat is: elbows in en 'over the head-pressing', dwz drukken vanaf onderkant sternum in een schuine lijn naar het punt boven je voorhoofd. Zo kan je ook maximaal gebruik maken van je leg drive (als in een push press). De benchers van Metal Militia benchen ook allemaal zo.

Ook ben ik van mening dat deze techniek voor (bijna) alle lifters het meeste rendement geeft. Van elbows-out naar elbows-in levert bijna iedereen in eerste instantie kilo's in, maar met de juiste trainingsaccenten zal je ze meer dan terugverdienen. Dit betekent sowieso véél meer rows en pulldowns, en meer triceps, bijv in de vorm van high rep extensions (dumbbell, barbell, cable).

Nu doe je bijv één rugtraining per week en twee keer triceps. Maar bij Westside doen ze in elke hoofdtraining (4 / week) rows, 2x per week 100 reps triceps extensions (8x12, 5x20...), en verder nog 6-10 korte (20-30mins) assistancetrainingen bestaande uit extra high rep pulldowns, extensions, curls, raises etc.

Hoewel er mensen zijn die beweren dat Metal Militia en/of Westside in volle werking te zwaar zijn voor naturals, maar vrijwel iedereen (ook naturals) die ik persoonlijk of via internet ken heeft zeer goede resultaten behaald op beide templates. Ook met 10 trainingen (4 main + 6 assistance) per week. Bij minder succesvolle verhalen heeft men 99 v/d 100 keer òf het schema niet begrepen òf houden ze er na 2 maanden mee op.

Laatst bewerkt:
Ik zou je willen adviseren om eens te kijken naar de Metal Militia methode (Sebastian Burns). Een zeer succesvolle (lange termijn) methode voor shirted benchers. Hier op het forum hebben MonsterStrength (140kg -> 200kg shirted binnen een jaar) en Champ (230kg -> 265kg shirted) het een tijdje gevolgd. Wellicht ben je er bekend mee.

Verder denk ik dat je de grootste kans maakt op 300 (of meer) met de (volgens de huidige gedachten) meest efficiente bench-techniek, dat is: elbows in en 'over the head-pressing', dwz drukken vanaf onderkant sternum in een schuine lijn naar het punt boven je voorhoofd. Zo kan je ook maximaal gebruik maken van je leg drive (als in een push press). De benchers van Metal Militia benchen ook allemaal zo.

Ook ben ik van mening dat deze techniek voor (bijna) alle lifters het meeste rendement geeft. Van elbows-out naar elbows-in levert bijna iedereen in eerste instantie kilo's in, maar met de juiste trainingsaccenten zal je ze meer dan terugverdienen. Dit betekent sowieso véél meer rows en pulldowns, en meer triceps, bijv in de vorm van high rep extensions (dumbbell, barbell, cable).

Nu doe je bijv één rugtraining per week en twee keer triceps. Maar bij Westside doen ze in elke hoofdtraining (4 / week) rows, 2x per week 100 reps triceps extensions (8x12, 5x20...), en verder nog 6-10 korte (20-30mins) assistancetrainingen bestaande uit extra high rep pulldowns, extensions, curls, raises etc.

Hoewel er mensen zijn die beweren dat Metal Militia en/of Westside in volle werking te zwaar zijn voor naturals, maar vrijwel iedereen (ook naturals) die ik persoonlijk of via internet ken heeft zeer goede resultaten behaald op beide templates. Ook met 10 trainingen (4 main + 6 assistance) per week. Bij minder succesvolle verhalen heeft men 99 v/d 100 keer òf het schema niet begrepen òf houden ze er na 2 maanden mee op.

Bellisarius, spaarzaam met commentaar maar als je uit de hoek komt is het erg zinvol! ;)
Ik heb zelf ook al eens vaker op de site van Metal Militia gekeken, maar vind daar weinig info over hoe ze bankdrukken (jij geeft als voorbeeld de "J-curve" aan). Weet jij een interessante site (buiten de site van Militia zelf) en heeft er zich wellicht iemand ooit aan gewaagd om e.e.a. in het NL te vertalen (je vindt b.v. talloze artikelen op dit forum wan Westside)?

Ik ben het hier mee eens,maar niet met over het gezicht duwen.We moeten proberen zo recht mogelijk te duwen,en rechte lijn is de kortste afstand+over het gezicht is enkel de schouders die pressen en schakelen we de triceps uit!!

Er zijn veel mensen met schouder blessures maar weinig met tricep kwetsuren!!Een kleine spier recupereert op 24 uren dus het is perfect mogelijk om triceps 4 x op de week te trainen.

Laatst bewerkt:
Bellisarius, spaarzaam met commentaar maar als je uit de hoek komt is het erg zinvol! ;)
Ik heb zelf ook al eens vaker op de site van Metal Militia gekeken, maar vind daar weinig info over hoe ze bankdrukken (jij geeft als voorbeeld de "J-curve" aan). Weet jij een interessante site (buiten de site van Militia zelf) en heeft er zich wellicht iemand ooit aan gewaagd om e.e.a. in het NL te vertalen (je vindt b.v. talloze artikelen op dit forum wan Westside)?

Als ik de tijd heb wil ik best het eea vertalen, kom maar op met je artikels ;)

Terug
Naar boven