XXL Nutrition

Trainingslog 2009/2010 Dr STRONG

• Topic Starter Topic Starter
Haha, thnx! Viel wel mee hoor gisteren. Voelde me knap leeg voorafgaand aan de training. Het was dat ik met een goede maat van mij trainde, anders was ik echt ingekakt tijdens de training.

Vandaag een lange werkdag, 18 uur, en dan lekker weekend!

Vanaf maandag gaan we weer aan de slag. Beginnend met een goede benchtraining bij Leon.:rolleyes:

Haha, thnx! Viel wel mee hoor gisteren. Voelde me knap leeg voorafgaand aan de training. Het was dat ik met een goede maat van mij trainde, anders was ik echt ingekakt tijdens de training.

Vandaag een lange werkdag, 18 uur, en dan lekker weekend!

Vanaf maandag gaan we weer aan de slag. Beginnend met een goede benchtraining bij Leon.:rolleyes:

Ik weet welk gevoel dat is en als je ouder bent dan voel je het 2 x zo erg;)

Niets meer dan respect.

Kennis toepassen in de praktijk = monster resultaten!

Deadlift only training

Had heel weinig tijd met al het werken eromheen, dus maar even alleen deadlift gedaan met 2 lichte assistance oef voor de rug, hypers en pull throughs.

Deadlift RAW, zonder pak, zonder straps:

5x 120kg
5x 180kg
5x 200kg
3x 230kg
3x 250kg (jezus, dit gaat goed)
1x 265kg (relatieve easy beurt.....;))

Hier zit absoluut meer in, maar ben te moe om door te gaan!:o

Pull throughs en hypers aan 3 sets met 10 reps op 50% gedaan.

Tijd is om, moet weer gaan werken. De SEH roept! Maandag weer een echte training!

nice Ruud, als na 3x250 nog 1x265 easy gaat zit er zeker een stuk meer in. Denk zo dat jij toch makkelijk 280 a 290 raw moet kunnen trekken!

Hey Ruben,

Ja er zit idd meer in, maar ik ben gewoon moe van de lange dagen de laatste tijd. Dat eist u gewoon zijn tol. Daarnaast heb ik last van geen goede grip. We mogen geen magnesium gebruiken en we moeten gewichthefbars gebruiken, die hebben (bij ons in ieder geval) weinig grip, het bijt zich net zo vast in je hand. Heb voor de rugblessure al eens 280kg raw gedaan, dus het moet er zeker inzitten met wat meer training.

Heel goed je deadlift komt weer op krachten en blijkbaar gaat het nu langzaam ook beter met het vanaf de grond trekken. En als je grip gaat failen dan gewoon straps bij de 1 RM sets. Je grip ontwikkeld ook prima op de zware dubbels en triples.

Thnx, ja is misschien ook wel zo. De meeste sportscholen zijn ook niet ingesteld op dit soort werk. Vind het wel jammer, want in een PL wedstrijd moet je zonder straps trekken en dat ben je dan niet gewend op piekgewichten. Maar goed, ga pas na het NK nadenken over eventueel volledige PL wedstrijden. Dus voor nu is af en toe met straps trainen ook niet verkeerd...

Training Zo 7 feb

Wilde eigenlijk niet trainen vandaag, maar had enorme zin om te deadliften, dus toch maar even gegaan.

Deadlift RAW zonder pak, zonder RIEM, zonder straps:

5x 120kg
5x 175kg
5x 205kg
3x 235kg
3x 255kg
1x 265kg
1x 275kg (riem aan)
1x 285kg (straps om, heb te weinig grip op die klote bar!)
1x 290kg (geen goede beurt, kracht is op, :()

Pull throughs:

10x 50kg
8x 50kg
8x 40kg
8x 40kg

bent over dumbbell raise, liggend op een bankje:

10x 20kg (per hand)
8x 24kg
8x 24kg
8x 24kg

Superstrikte oefening voor de achterste schouderkop! Lekker...

Hammer curls:

8x 24kg (per hand)
8x 30kg
8x 36kg
8x 40kg

Zo heerlijke training voor een zondagochtend;)

lekker hé op zondag ochtend sporten:D

damn, toch een nice deadlift man! Je hebt toch een tijdje je benen verwaarloosd vanwege een blessure?

Ja klopt, deadlift begint weer te komen. Hopelijk over een maand of twee, drie 300kg raw.

Rustig het gewicht op 5jes en triples verhogen en niet forceren. Je deadlift nu nog niet zo lang weer van de grond en het laatste wat je wilt is weer een rug blessure. Til je zo'n 3x280 dan zal de 300 ook wel gaan.

Ik zou ergens gaan richten op 5x260 en 3x280 alvorens 1RM op 300 te proberen.

Oh zeker ja. Ik weet nu ongeveer waar mijn max ligt. Dus nu ga ik op 3-tjes en 5-jes uitbouwen. Het laatste wat ik wil is weer zo'n enorme blessure!
Het is gewoon dat je voelt dat je er bijna bent. 300kg Raw zonder straps is toch wel een magisch getal op het moment voor mij.

Nice man! Effe na 2 dagen weer opnieuw deadliften en dan toch effe 290 trekken, ook al was het geen goede PL beurt!

Met een andere opzet qua warmup zit er 300 ook nog wel in. Maar ga eerst maar idd even 5jes, 3tjes en 2tjes maken voor je gaat toppen. ;)

Enne... kun je niet stiekem wat magnesium in je tas stoppen of in je broekzak? Gewoon heel snel effe wat op je handen krijten voordat je gaat liften. Ziet niemand lijkt me zo.
Daarna veeg je de magnesium gewoon snel af van de bar met je handdoek. ;)

Hahaha, magnesium smokkelen he!;)

Ik wist niet goed vandaag waar ik zou uitkomen, vandaar dat ik zo veel beurten heb gedaan. Om mijn 1RM over een tijdje te bepalen zal ik zeker een andere opbouw moeten gebruiken.

Ik vind 3x280kg een goede richtlijn. En 5x260kg lijkt me een reëel equivalent.

Eens kijken of ik de volgende training van de 3x255kg, 4 of 5x255kg kan maken....

---------- Toegevoegd om 14:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:31 ----------

Ohja, maar blijf wel gaan voor beurten zonder straps! Wat overigens niet wil zeggen dat ik niet eens een keertje bij een overload beurtje de straps aan zal doen:D

Training Ma 8 feb

Vandaag benchtraining bij Leon, ging vandaag voor de eerste keer sinds tijden echt KLOTE!!!

Bench press:

15x 70kg (warm-up)
10x 110kg (warm-up)
.............................
6x 140kg
5x 220kg (shirted) Kom met dit gewicht lang niet onder! Dit gaat wel erg makkelijk
5x 230kg (shirted) lalala
4x 240kg (shirted) nog steeds lalala
2x 250kg (shirted) dit lijkt er al meer op
1x 260kg (shirted) AUW!!!!! bij het laten zakken schiet de pijn in mijn bovenarm en schouder.:eek: En ik krijg hem dus ook niet meer uitgedrukt.

Teleurgesteld en beurs nog maar even andere oefening...

Close grip bench RAW:

8x 120kg
5x 140kg
5x 160kg
5x 180kg
4x 190kg

Ben er helemaal klaar mee!:mad: Ga naar huis....................

Ik hoop voor je dat het een beetje meevalt, en dat je schouder en arm niet erg beschadigd zijn.
Beterschap daarmee.

Misschien kunnen "gewone jongens" beter stoppen met het lezen van je logje.
Mijnheer heeft een slechte dag, blesseerd zich, en doet daarom even een paar setjes smal bankdrukken tot 190kg...
Ik ben er ook helemaal klaar mee! :mad: Ik ben al thuis...........

Training Ma 8 feb

Vandaag benchtraining bij Leon, ging vandaag voor de eerste keer sinds tijden echt KLOTE!!!

Bench press:

15x 70kg (warm-up)
10x 110kg (warm-up)
.............................
6x 140kg
5x 220kg (shirted) Kom met dit gewicht lang niet onder! Dit gaat wel erg makkelijk
5x 230kg (shirted) lalala
4x 240kg (shirted) nog steeds lalala
2x 250kg (shirted) dit lijkt er al meer op
1x 260kg (shirted) AUW!!!!! bij het laten zakken schiet de pijn in mijn bovenarm en schouder.:eek: En ik krijg hem dus ook niet meer uitgedrukt.

Teleurgesteld en beurs nog maar even andere oefening...

Close grip bench RAW:

8x 120kg
5x 140kg
5x 160kg
5x 180kg
4x 190kg

Ben er helemaal klaar mee!:mad: Ga naar huis....................

Je kent beslist het volgende spreekwoord: "wie niet wil horen, moet maar voelen" :p
Waarom in deze fase zo zwaar gaan ???
Het is een nieuw pak wat behoorlijk strak zit...het moet eerst opgerekt worden, en dat lukt niet met zware singles.
Toen je 20-30kg lichter met 5-jes en 3-jes bezig was, was het nog allemaal "lalala".
Tegen beter weten in wil Dr. Strong toch weer effies 250+ drukken.
Terwijl we je zeiden dat het verstandiger zou zijn om beter niet zwaarder te gaan, toch? :p
En dan is het opeens: "AUW"...
Tja...dat was erg voorspelbaar ;)

Ik ben maar een simpel en zwak oudje in vergelijking met jou...maar weet uit ervaring inmiddels dat "heel" blijven ook een kunst is en pieken moeten we op het NK over een week of 6-7...dat hoeft nu nog niet!
Het zou toch doodzonde zijn als je dalijk door een blessure niet kan meedoen aan het NK BD...leg de lat niet zo hoog voor jezelf.
De verwachtingen zijn hoog, maar je hoeft niemand wat te bewijzen.
Je hoeft dit seizoen nog geen nieuw record te drukken...het zou ook al mooi zijn als je een goede beurt met 250kg drukt...hoogstwaarschijnlijk ben je dan Nederlands Kampioen...niemand kan meer van je verlangen.

Je hebt zoveel kracht, zoveel kennis...het ontbreekt je alleen aan één wezenlijk punt: geduld :p

En wees realistisch in je doelstelling...je bent gruwelijk sterk...maar ook jij bent maar een mens van vlees en bloed :)

Laatst bewerkt:
Het is vrij normaal dat Ruud dat doet het is een sportman in hard en nieren en het is normaal voor dit soort mensen altijd en overal het meeste uit hun zelf willen halen dit is het karakter wat je nodig hebt om een groot kampioen te worden( en veel geluk wat betreft blessures ) ga zo door jongen.;)

gr fr

Terug
Naar boven