MuscleMeat

Trainingslog 2009/2010 Dr STRONG

Ruud,

hier een stukje over foam rolling:

http://www.strengthcoach.com/public/1303.cfm

http://www.tmuscle.com/free_online_...sionid=B1782E8284933E6C194737D996446DB8.hydra

Ik vind het zelf vooral fijn na een workout. Het is een soort stevige massage en helpt ook afvalstoffen af te voeren. Normaal had ik na een squatsessie of deadlift sessie altijd dagen lang spierpijn en stijfheid in mn hamstring, glutes en ook onderrug. Sinds ik na het trainen zo'n 10 minuutjes rol op de foamroller heb ik de volgende dag en de dagen daaropvolgend vrijwel nergens meer last van. Echt heel apart. Ik vind het in ieder geval heerlijk en blijf het ook doen. Heb vooral altijd erg last gehad van mn hams/glutes aanhechting en die kan ik nu met zo'n rol fijn losmasseren zeg maar.

Je kan het ook voor je lats, pecs, triceps gebruiken. Ik zou zeggen, probeer het gewoon eens. Ik gebruik overigens gewoon een dikke plastic pvc buis van 60mm. Maar een stevige rol van 10 of 15cm verdient de voorkeur.

• Topic Starter Topic Starter
Bent over dumbbell raises, lat pulls in bankdrukhoek, pull over met dumbbell, 90 graden abductie (arm zijwaarts heffen) met endorotatie (bij meer gestrekte arm naar boven draaien van de elleboog), of 90 graden heffen met exorotatie, dus naar buiten draaien. Wat ik ook wel eens doe is: op de buik op een bank gaan liggen, neem een dumbbell vast, strek je arm zijwaarts uit en buig hem 90 graden. Houdt de arm gebogen en breng hem omhoog totdat hij horizontaal met de vloer loopt. Nou en zo zjn er nog wel een aantal te bedenken...

En ik doe vaak plyometrische oefeningen voor de borst, zoals
- opdrukken op medicijnbal met klappen
-of links recht met handen op medicijnbal springen en tussentijds op grond.
-op je knieen gaan zitten en medicijnbal vanuit armen hoog gestrekt omlaag stuiteren en in bewegingsbaan omhoog met weerstand opvangen.

---------- Toegevoegd om 14:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:32 ----------

Hey Ruben,

Dit vind ik wel leuk! Ga me er eens in verdiepen en het uiteraard uitproberen!!!

Gr.

Ruud:D

Succes ermee Ruud, laat me weten hoe het foamrollen is bevallen!

Gr

klein vraagje, dat dynamisch stretchen is dat hetgene ze gebruiken bij de Doggcrap trainingsmethode?

je logje is een waardevolle toevoeging voor het forum ;)

Nee dit is statisch stretchen en lijkt met alle respect weer op de zoveelste amerikaanse sensatie. Zowiezo, het effect van stretchen is niet 100% bewezen, zeker niet voor statisch stretchen. Daarnaast gaat het theoretisch principe van statisch rekken ook volledig in tegen de toestand die je VOOR de trianing juist in de spier wil bereiken.

Ik ken het Doggcrap regime niet ten voeten uit, dus ik moet niet voor mijn beurt spreken, maar de amerikanen houden nogal van woorden als : Extreme, hardcore, heavy duty, awesome, agonizing etc etc. Dit klinkt leuk, zeker als er een bekende atleet zich eraan verbindt, maar het is niet wetenschappelijk getoetst en vaak niet eens onderbouwd.

Hiermee wil ik alleen aangeven, ben voorzichtig met dit soort verhalen zomaar te geloven en over te nemen.

Aan de andere kant, soms moet je proberen en risico nemen als je de eerste en beste wil zijn. Maar toch zou ik dit niet adviseren aan mijn atleten.

Gr.

Ruud

dank voor je antwoord, maar was een gewoon een vraag hoor. Heb 1 keer volgens doggcrap getraind, was eens iets anders maar niks voor mij.

Maareuh, welk schema hanteer jij ? UB/LB WSB-achtige toestanden. Wat is uw mening over deze trainingsmethode. Dit ligt me dan weer wel:)

Van dit log kan ik een hoop leren, vooral door loggen!

Ik train vaak periodes met Max effort en dynamic effort dagen. Louis Simmons heeft dit dan ook niet uitgevonden, maar past het wel strikt toe.

Dit systeem is al in de jaren 80 uitgevonden, door Russische onderzoekers.

Ook train ik vaak met afwisselende piekkracht en hypertrofische dagen.

En tot slot train ik vaker krachtprogramma's waarin ik de ene dag nadruk leg op max effort en de andere dag op een percentage daarvan train om te herstellen.

De afgelopen 6 weken heb ik altijd bij Leon een mac effort dag gedaan incl benhcshirt en de andere dag deed ik deeerste 2 weken speed. De 2 weken erna 5x5 en de laatste 2 weken meer volume.

Gr.

Ruud

Je gebruikt dus ook de resultaten van dat Russische onderzoek, maar niet zo strikt vastgelegd als bij Westside als ik het goed begrijp.
Je fans willen eigenlijk gewoon een exacte template zien van je schema Ruud, samen met een exacte opsomming van wat "ze" moeten eten en drinken en wanneer. ;)
Straks kun je je systeem ook gaan verkopen op het internet.
Maar dan moet je ook wel die Amerikaanse termen gaan gebruiken natuurlijk, anders geloven ze je niet! :D

Hahaha, ja idd Hummer!

Een exacte template heb ikn niet voor jullie omdat ik heel veel varieer! Ik kan makkelijk een hele week totaal verschillende oefeningen doen en die weken herhalen of juist de week erna niet meer toepassen.

Maar vooruit ik zal eens opschrijven hoe ik gemiddeld genomen het vaakst een max effort dag doe.

Wat ik eet varieert ook. Dit omdat ik het anders mentaal heel zwaar vind. Wat ik vaker doe is het volgende:

Dit is een voorbeeld dag uit mijn bulkperiode:

08:00u Megashake: 2 bananen, 500-700ml magere melk, 4 eieren, 4 scheppen chocoijs, 4 scheppen high protein megagainer --> 1200-1500kcal
+ 1 multivitamine

10:00u 4 scheppen high protein megagainer (600kcal) + 500gr halfvolle kwark (350 kcal)

12:00u 500gr-1kg ovenfrites + 200gr kip of 300gr steak

14:00u 10 rauwe eieren (4 eidooiers) + 10 boterhammen + 1 banaan

16:00u 4 scheppen high protein megagainer

18:00u 500ml PEP, 1 blikje Go Fast, 1 fles Endorush + 1 eiwitshake framboos

18:30u Training

20:15u 1 Powershake + 1 eiwitshake + 1 Eiwit RTD Synthax

21:15u 1 vegetarische pizza, 1kg drumsticks

23:30u 1kg volle kwark

03:00u als ik wakker wordt, gebeurt meestal 7 op 10. 2 boterhammen met pindakaas en 4 rauwe eieren of een pakje eiwit RTD.

Geen idee! Heb uiteraard wel wat vet gekweekt...Weeg inmiddels ook 135-136kg denk ik.

Hoe krijg je dat in godsnaam naar binnen gepropt :-o ?

`Soms heb ik zelfs nog honger! Je maag kan natuurlijk ook enorm oprekken he. En ik loop natuurlijk wel de hele dag met een supervolle strak gespannen buik.:D

Hahaha, wat een vreetzak ben je! :thumb:
Ik denk dat mijn vrouw me voor gek zou verklaren als ik zo veel ging eten... :rolleyes:

Het is goed te doen qua voorbereiding omdat er ook veel shakes bij zitten.
Heb je ongeveer een idee hoeveel kcal je eet beest?

Nou, je hebt gelijk dit is een vb waarin ik erg veel shakes neem, dit kwam geloof ik uit op een 6000 of 6500 kcal. Als ik meer vast eet, dan wordt de voeding vaak wat rijker en vetter, dan kom ik soms uit op een 7000-8000 kcal.

Maar dat was echt een opgave om te eten, dus ben ik even naar meer vloeibaar overgestapt.

Meestal stap ik er 1-2 keer per jaar af en ga ik schoon eten en zakt mijn bf% behoorlijk. Nu ben ik sinds september flink aan het eten geweest!

Vorig jaar had ik een beter jaar en woog ik in Nov 140kg. Maar ik heb nu iets meer moeite met de regelmaat, mede ook door mijn drukke werk en promotie. Maar komt goed!

dr.strong hoe bevalt de high protein megagainer? Ik zoek namelijk een geschikte weightgainer.

Jezus Ruud, hoe krijg je dat idd naar binnen gepropt..

Hoelang besteed je op de plee dan? een half uur per dag? :D

En hoe eet je die rauwe eieren? Schud je ze door elkaar in de shakebeker of blender? Of gewoon in een glas en hoppekee, weg ermee! :D

Nou, je hebt gelijk dit is een vb waarin ik erg veel shakes neem, dit kwam geloof ik uit op een 6000 of 6500 kcal. Als ik meer vast eet, dan wordt de voeding vaak wat rijker en vetter, dan kom ik soms uit op een 7000-8000 kcal.

Maar dat was echt een opgave om te eten, dus ben ik even naar meer vloeibaar overgestapt.

Meestal stap ik er 1-2 keer per jaar af en ga ik schoon eten en zakt mijn bf% behoorlijk. Nu ben ik sinds september flink aan het eten geweest!

Vorig jaar had ik een beter jaar en woog ik in Nov 140kg. Maar ik heb nu iets meer moeite met de regelmaat, mede ook door mijn drukke werk en promotie. Maar komt goed!

Ik heb dit jaar een superjaar achter de rug, breng zo'n 150kg BDW op de weegschaal ;)

Ruud wellicht moet je eens een keer een foto van je plaatsen voordat ze denken dat je net zo'n dikkerd bent als mij ;)

Mijn powerliftriem die ik zowat op het laatste gaatje heb :o past Ruud niet in het eerste gaatje...dus zijn buikomvang is voor iemand van zijn BDW erg bescheiden, wat niet van de rest (alhoewel ik natuurlijk niet alles heb gezien ;)) van zijn body valt te zeggen...met een woord: indrukwekkend!:eek:

Terug
Naar boven