AndroidHealthClinic

Trainingslog PartyMarty

Peiling Peiling Gaan PartyMarty zijn TRT escapades escaleren naar een full-on blast?

• Totaal stemmers
    37
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
7 uur lopen. Iedere teen is één grote blaar. Maar wel mooi afgerond. Vanavond nog half uurtje met de hond op pad. Mijn poten doen echt veel pijn en heb m'n hele nek en gezicht kei hard verbrand :roflol:
Screenshot_2022-06-12-16-11-28-32_d9aa206de00b4b7c29deeb8e9ccbd9e7.jpg

Screenshot_2022-06-12-16-15-35-02_d9aa206de00b4b7c29deeb8e9ccbd9e7.jpg

Screenshot_2022-06-12-16-15-55-86_d9aa206de00b4b7c29deeb8e9ccbd9e7.jpg

IMG_20220612_161519.jpg

Dude! Heftig man je voeten 😅 wel lekker stukje gewandeld iig 🤣 wel bikkel 💪

Ik had echt overal pijn verwacht deze ochtend maar behalve 1 enorme blaar die ik zo even door moet prikken doen m'n voeten eigenlijk geen pijn. Beetje stijve knieën dat wel ook m'n bovenrug zit aardig vast en m'n nek toch wel lelijk verbrand 🤣 Had eigenlijk vanochtend rond 04:00u een training gepland staan, dus ik zoals normaal om 20:15u naar bed, word ik net pas om 7:00u wakker. Denk dat de fysieke belasting van gisteren me 10:30u heeft laten slapen ipv m'n normale +-7:00u. Geen training vandaag dus...

Zo nog even snel op de fiets naar de Cryo. Morgen is de laatste sessie van de 14 sessies in 14 dagen en dan zal ik m'n ervaringen hier even fatsoenlijk uittypen.

Dat is een goed herstel slaapje zeg :roflol:
Ja de zon was wel fel gisteren (of de lucht erg schoon), ik merkte het zelf ook :o Smeren, smeren, smeren zeggen ze .....

Dat is een goed herstel slaapje zeg :roflol:
Ja de zon was wel fel gisteren (of de lucht erg schoon), ik merkte het zelf ook :o Smeren, smeren, smeren zeggen ze .....
Ohh wat heb ik heerlijk geslapen zeg :D Niks gesmeerd gisteren. Doordat ik eergisteren ook al 32k stappen had gezet in de middag en niet verbrand was, dacht ik dat gisteren weer te kunnen doen... Nope.

PULL + BENCH :flex:
Vooral heel veel roeien. Eindeloos. Roeien.
IMG_20220614_061730.jpg

IMG_20220614_061804.jpg

IMG_20220614_061820.jpg

Notities:
- Had gisteren niet getraind, dus heb besloten vandaag een hele pull training te willen doen + benchen.
- Wat begin ik uit te kijken naar m'n deload die zaterdag start, heb overal van die kleine pijntjes die wat aandacht/rust nodig hebben. Ga denk ik op vakantie wel m'n rotator cuff oefeningen blijven doen en misschien eens kijken of ik 4-5x wat yoga kan doen om wat flexibiliteit mee te pakken in m'n vakantie. Nog 2 trainingen te gaan tot deload :)
- Deze training begint nogal snel m'n favoriete training te worden (op 't powerliften na), moet het volume wel snel wat terugschroeven. Was ook weer verdomd sterk deze ochtend, zieke mid trap pump gepakt. Lekker lekker, me gusta :cool:
hulk-roar.gif

oh, toch maar weer de single arm pulldown? :)

PULL + BENCH :flex:
Vooral heel veel roeien. Eindeloos. Roeien.
IMG_20220614_061730.jpg

IMG_20220614_061804.jpg

IMG_20220614_061820.jpg

Notities:
- Had gisteren niet getraind, dus heb besloten vandaag een hele pull training te willen doen + benchen.
- Wat begin ik uit te kijken naar m'n deload die zaterdag start, heb overal van die kleine pijntjes die wat aandacht/rust nodig hebben. Ga denk ik op vakantie wel m'n rotator cuff oefeningen blijven doen en misschien eens kijken of ik 4-5x wat yoga kan doen om wat flexibiliteit mee te pakken in m'n vakantie. Nog 2 trainingen te gaan tot deload :)
- Deze training begint nogal snel m'n favoriete training te worden (op 't powerliften na), moet het volume wel snel wat terugschroeven. Was ook weer verdomd sterk deze ochtend, zieke mid trap pump gepakt. Lekker lekker, me gusta :cool:
hulk-roar.gif
Viking Ship Vikings GIF by THE BEARD STRUGGLE

oh, toch maar weer de single arm pulldown? :)
Vorige week ook al. Ga een maand of 2 experimenteren met unilateraal trainen. Dus al die rows net waren unilateraal. Die lat pulldown heb ik een pulley station en positie gevonden waarbij de stretch heerlijk is en de MMC echt legendarisch!

Vorige week ook al. Ga een maand of 2 experimenteren met unilateraal trainen. Dus al die rows net waren unilateraal. Die lat pulldown heb ik een pulley station en positie gevonden waarbij de stretch heerlijk is en de MMC echt legendarisch!
had het overlaatst eens geprobeerd maar ik voelde het niet goed bij de single pulldown,mss doe ik het ook wel gewoon verkeerd :)

had het overlaatst eens geprobeerd maar ik voelde het niet goed bij de single pulldown,mss doe ik het ook wel gewoon verkeerd :)
Het is handig als je een greep tussen je benen hebt die je vast kunt pakken met de hand die niet werkt. Je moet vrij ver achterover gaan hangen voor je gevoel. Schouders laag en naar achter en dan langs je lichaam af roeien.

M'n Cryotherapie verslag. Op 1e pinksterdag waren ze dicht, dus ben 14x in 15 dagen gegaan.
In eerste instantie vond ik het twee keer best een beetje tegenvallen qua kou, vooral toen ik zonder jas op de fiets was gegaan en het al ijskoud had toen ik erin ging. Verder werd het na een keer of 5 echt een eitje. Beetje rustig ademhalen, keer of 9-10 en dan waren de 3 minuten zo voorbij. Wat ze doen is: je gaat in je boxer, sokken, handschoenen, sloffen, oorwarmers en mondkapje eerst 10sec een -45 koelcel in, om vanuit daar voor de resterende 2:50min een -110 vriescel in te gaan. Ik dacht dat dit op stikstof werkte, maar was gewoon elektrisch gekoeld, in een stikstof cryo chamber kun je ook alleen met je hele lichaam en dan steekt je hoofd er bovenuit.

Voordelen:
- Je wordt er heerlijk lekker wakker van.
- Voor 50 euro, 14 sessies, was een goedkope probeer fase.
- Het lijkt pijntjes te verlichten, dus mijn knieën, ellebogen en schouders voelden wel wat beter als ik uit dat ding kwam.
- Mijn huid doet het er ongelofelijk goed op, stuk rustiger qua bultjes en oogt ook een stuk beter na 2 weken dagelijks in dat ding.
- Of het spierherstel bevorderde weet ik niet zeker, het gaf zeker wel verlichting bij spierpijn nadat je uit dat ding kwam. Maar vaak na 1-2 uur was ie weer terug.
- Ik had 1x niet helemaal netjes gedeadlift gedurende deze 2 weken, op een manier waarop ik zeker wist dat ik er normaal 3-4 dagen last van zou hebben, nou eigenlijk maar 1 dagje er licht wat last van gehad. Dus hierbij denk ik dat het wel geholpen heeft... Het reduceren van de irritatie in m'n lage rug.

Verhalen, ik heb daar ook met wat mensen gesproken die het al jaren deden om verschillende redenen:
- Ik sprak een man die voorheen enorm veel medicatie kreeg tegen zijn reuma. Nu deed ie 1 jaar lang, 3x per week de Cryo Chamber, hij heeft in het dagelijks leven géén last meer van zijn reuma en zijn medicatie is met 75% gereduceerd. Omdat ijs bewezen effectief is tegen ontstekeningen, snap ik wel dat dit effectief is. Dit verhaal heb ik later van nog 2 andere "leden" bevestigt gekregen dat dit voor hen ook werkte. Dus voor reuma zou ik zeggen: geef het een kans.
- Ik heb ook een vrouw gesproken met enorm veel huidklachten (eczeem) waar ze ook regelmatig steroïden crème enzo tegen kreeg. 2x per week in dat ding, eczeem was weg, geen medicatie meer nodig.

Nadelen:
- Best een gedoe. Ze raden aan een boost te pakken van 14x in 14 dagen en daarna 2-3x per week te onderhouden. Opzich kun je met +-10min buiten staan, maar het is wel elke keer een gedoe.
- Comfortabel is het niet echt.
- Al zou ik nu verder willen gaan met 8-10 sessies per maand kost het 75 euro. Onbeperkt = 110 euro. Had ik f**k-you money, was ik er mee doorgegaan, maar aangezien 75-110eu per maand me te duur is voor de twijfelachtige hoeveelheid winst (ik zocht vooral spierherstel winst) besluit ik er hier toch mee op te houden. Wel ben ik van plan in de winter weer regelmatig 3min in het ijswater te plonsen.
- 1 cryo sessie heb je, naar wat zij vertellen, eigenlijk bijzonder weinig aan. Dus om echt de winst er van te ervaren zul je frequenter moeten gaan dan één keertje.

Conclusie:
- Denk ik dat het spierherstel an sich helpt? Nee. Denk ik dat het helpt bij blessures, irritaties en ontstekingen? Ja.
- Al zou ik kampen met enorme huidproblemen of VOORAL reuma, zou ik het zeker een poging gunnen.
- Heb je een of andere rare overbelasting/ontstoken blessure, zou ik best een poging wagen om cryo toe te voegen aan je herstel plan.
- Zou een abonnement 10x per maand a 30-40 euro zijn. Dan was ik door gegaan. 75-110 euro is mij te gortig.

Kun je ooit bij je in de buurt zoiets een keer goedkoop proberen, zoals ik voor 5 tientjes 14 sessies, kan ik het zeker aanraden. Het is een grappige ervaring en het heeft zeker wat gezondheidsvoordelen. Ik heb alleen niet het idee dat het per se helpt met het herstellen van je sportschool activiteiten.

Vragen? Hoor ze graag :)
IMG_20220607_090748.jpg

Laatst bewerkt:
Mooi verslag. Voor spieren kan ik me ook niet echt voorstellen dat de kou de diepte in dringt, dus zou je daar met ijs-wisselbaden denk ik meer succes mee hebben.
Via de thermoregulatie ontstekingsprocessen beinvloeden, dat hoor je ook in die hele Wim Hof school, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Reuma en exzeem zijn natuurlijk ook ontstekingsprocessen.

• #1.000
Mooi verslag. Voor spieren kan ik me ook niet echt voorstellen dat de kou de diepte in dringt, dus zou je daar met ijs-wisselbaden denk ik meer succes mee hebben.
Via de thermoregulatie ontstekingsprocessen beinvloeden, dat hoor je ook in die hele Wim Hof school, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Reuma en exzeem zijn natuurlijk ook ontstekingsprocessen.
Ook ijsbaden werken voor mijn gevoel niet zo heel erg voor spierherstel. Ook dat heb ik redelijk uitvoerig getest. Heb meerdere Wim Hof cursusjes gevolgd en ook wat van zijn courses thuis gedaan. Vorig weekend eens besproken met een huisarts hoe zij dat zag, zij zei: je bloed trekt naar je kern om je organen te voorzien in bloed, waardoor het bloed uit je spieren en dergelijke trekt. Vandaar dat je verlichting merkt. Maar qua spierschade herstel zag zij niet in hoe het zou kunnen helpen. Ze zag wel de meerwaarde in het laten vernauwen/verwijden van je bloedvaten (als je geen 70+ hartpatiënt bent natuurlijk).

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven