AndroidHealthClinic

Trainingslog PartyMarty

Peiling Peiling Gaan PartyMarty zijn TRT escapades escaleren naar een full-on blast?

• Totaal stemmers
    37
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.021
Goeie gewichten hoor voor zo'n mager mannetje :D

Geniet van de vakantie!
Laatste maanden volledige focus op 175dl - 125sq en 100bp gelegd. 2 vd 3 behaald op de dag waarop ik het wilde gaan testen. Dus echt heel erg tevreden met de progressie. Bp wist ik van te voren dat ik die nooit ging halen vandaag. Aardig sterk geworden, voor mijn doen, laatste maanden :)

Bedankt kerel. Beetje pilsen, zwemmen, vreten, slapen en liggen. Gaat helemaal goed komen die vakantie.

Enjoy!! :)
Wel verdiend.

Ook ijsbaden werken voor mijn gevoel niet zo heel erg voor spierherstel. Ook dat heb ik redelijk uitvoerig getest. Heb meerdere Wim Hof cursusjes gevolgd en ook wat van zijn courses thuis gedaan. Vorig weekend eens besproken met een huisarts hoe zij dat zag, zij zei: je bloed trekt naar je kern om je organen te voorzien in bloed, waardoor het bloed uit je spieren en dergelijke trekt. Vandaar dat je verlichting merkt. Maar qua spierschade herstel zag zij niet in hoe het zou kunnen helpen. Ze zag wel de meerwaarde in het laten vernauwen/verwijden van je bloedvaten (als je geen 70+ hartpatiënt bent natuurlijk).
Ijsbaden werken tegen ontsteking, pijn en spiergroei. Warme douche is beter. Sauna weer teveel.

• #1.025
Een hele fijne vakantie maestro, geniet ervan!

• #1.031
Zoooo. Gisteren eens uurtje met Ms. Party gebuurt over hoe en wat qua sporten en eten.
Heb een 4 maanden bulk achter de rug. Ben van 74kg naar 84kg gegaan, veel massa gepakt en vooral veel sterker geworden.
Uiteindelijk de laatste 3 maanden dit aan krachtwinst gepakt: 127,5kg Squat (+27,5kg), 92,5kg Bench (+15kg), 175kg Deadlift (+37,5kg), 67,5kg military press (+12,5kg). Dus toch een mooie 92,5kg toegevoegd op de 4 compound lifts. Ben er hartstikke tevreden mee.

Begin mezelf alleen nu wel een beetje chubby te vinden en mijn gewrichten beginnen te protesteren tegen de lineaire progressie in de sportschool. Dus ik denk dat ik de 4 maanden bulk als succesvol beschouw maar ook na de vakantie de cut ga starten. Ik hoop eigenlijk te cutten tot +-70kg, dus zo'n 15kg er af, heb er wel zin in om mezelf minder vadsig te voelen :roflol:

Ga eind van m'n vakantie eens het praktische plan schrijven voor mezelf. M'n mealplan bouwen. M'n hoeveelheden kcal/cardio berekenen/bekijken. Ik hoopte deze bulk eigenlijk door te stampen tot 200 DL - 150 SQ - 100 BP - 75 MP, maar dan weeg ik met pech ondertussen over de 90kg en dat vind ik met mijn 1.74m veel te veel. Ook ben ik bang dat ik een blessure pak onderweg naar de doelen omdat het gevoelsmatig allemaal een beetje te hard gaat. Dus ik stel die doelen uit om hopelijk te behalen in de volgende bulk zodra de komende cut erop zit.

Verwacht op mijn 125mg TRT per week weinig regressie te gaan zien in kracht/spiermassa, ook omdat ik pas 4 maanden aan de TRT zit zou ik er zelfs niks van opkijken als er nog wat meer winst geboekt wordt alleen op een wat lager tempo dan de laatste maanden. Ben wel van plan deze cut beduidend verder door te trekken dan de vorige cut, ook omdat ik het nu niet met 7 nmol/L hoef te doen maar met 27 nmol/L. Ben erg benieuwd hoe, na jaren zoveel gecut te hebben, een cut verloopt als je én niet hypgonadaal bent én je natuurlijke Test niet zakt door het cutten.

Heb er zin in :) M'n vriendin wilt zelf ook wat gewicht dumpen, dus team ik graag met haar, aangezien samen cutten natuurlijk altijd makkelijker gaat. Mijn vriendin eet nogal graag pizza en troep in de avonduren, dus nu zij ook wilt cutten hebben we gewoon niks van troep in huis. Kan er meestal zelf goed bij wegblijven, maar geen zooi in huis is altijd makkelijker dan de hele dag nee moeten zeggen tegen die zooi.

Ik ga verder vakantie houden. Eind van de week zal ik ergens het plan nog wel eens uitgewerkt hier dumpen.
Geniet van je zondag :aai: Houdoe.

Soepernice!

TRT @27 jaar ?

Waarom ben je niet begonnen op laag vetpercentage, en gain lean ?
van 84kg cutten naar 70kg.... ??
Zoooo. Gisteren eens uurtje met Ms. Party gebuurt over hoe en wat qua sporten en eten.
Heb een 4 maanden bulk achter de rug. Ben van 74kg naar 84kg gegaan, veel massa gepakt en vooral veel sterker geworden.
Uiteindelijk de laatste 3 maanden dit aan krachtwinst gepakt: 127,5kg Squat (+27,5kg), 92,5kg Bench (+15kg), 175kg Deadlift (+37,5kg), 67,5kg military press (+12,5kg). Dus toch een mooie 92,5kg toegevoegd op de 4 compound lifts. Ben er hartstikke tevreden mee.

Begin mezelf alleen nu wel een beetje chubby te vinden en mijn gewrichten beginnen te protesteren tegen de lineaire progressie in de sportschool. Dus ik denk dat ik de 4 maanden bulk als succesvol beschouw maar ook na de vakantie de cut ga starten. Ik hoop eigenlijk te cutten tot +-70kg, dus zo'n 15kg er af, heb er wel zin in om mezelf minder vadsig te voelen :roflol:

Ga eind van m'n vakantie eens het praktische plan schrijven voor mezelf. M'n mealplan bouwen. M'n hoeveelheden kcal/cardio berekenen/bekijken. Ik hoopte deze bulk eigenlijk door te stampen tot 200 DL - 150 SQ - 100 BP - 75 MP, maar dan weeg ik met pech ondertussen over de 90kg en dat vind ik met mijn 1.74m veel te veel. Ook ben ik bang dat ik een blessure pak onderweg naar de doelen omdat het gevoelsmatig allemaal een beetje te hard gaat. Dus ik stel die doelen uit om hopelijk te behalen in de volgende bulk zodra de komende cut erop zit.

Verwacht op mijn 125mg TRT per week weinig regressie te gaan zien in kracht/spiermassa, ook omdat ik pas 4 maanden aan de TRT zit zou ik er zelfs niks van opkijken als er nog wat meer winst geboekt wordt alleen op een wat lager tempo dan de laatste maanden. Ben wel van plan deze cut beduidend verder door te trekken dan de vorige cut, ook omdat ik het nu niet met 7 nmol/L hoef te doen maar met 27 nmol/L. Ben erg benieuwd hoe, na jaren zoveel gecut te hebben, een cut verloopt als je én niet hypgonadaal bent én je natuurlijke Test niet zakt door het cutten.

Heb er zin in :) M'n vriendin wilt zelf ook wat gewicht dumpen, dus team ik graag met haar, aangezien samen cutten natuurlijk altijd makkelijker gaat. Mijn vriendin eet nogal graag pizza en troep in de avonduren, dus nu zij ook wilt cutten hebben we gewoon niks van troep in huis. Kan er meestal zelf goed bij wegblijven, maar geen zooi in huis is altijd makkelijker dan de hele dag nee moeten zeggen tegen die zooi.

Ik ga verder vakantie houden. Eind van de week zal ik ergens het plan nog wel eens uitgewerkt hier dumpen.
Geniet van je zondag :aai: Houdoe.

• #1.034
TRT @27 jaar ?

Waarom ben je niet begonnen op laag vetpercentage, en gain lean ?
van 84kg cutten naar 70kg.... ??
Ja. TRT op 27 jaar. Ik heb meerdere keren aan de SSRI's gezeten door de huisarts omdat ze m'n klachten vonden lijken op depressie. Bleek gewoon hypogonadaal te zijn.
Hier mijn bloedonderzoeken voordat ik ooit iets hormonaals had aangeraakt:
Na het cutten toen ik zo'n vermoeden kreeg dat mijn klachten te maken had met laag T:
T1.png

Toen wat gaan bulken om te kijken of mijn laag T te maken had met eten:
T2.png

Dus allemaal leuk en aardig "beginnen op een laag vetpercentage". Maar deze TRT is dus niet voor de hobby en voor de sport. Voelde me constant kut, was altijd moe, agressief buikvet wat maar niet weg ging, cutten op 1500kcal, emotioneel wat wispelturig, 0 libido, weinig kracht/spieropbouw in de gym, geen baardgroei etc etc.
Heb gecut van +130kg naar 70kg. Vanuit daar wat gebulkt zodra die TRT begon naar 84, om dat spul de kans te geven om z'n benen een beetje te strekken en voor het eerst na al die jaren eens wat massa te bouwen. Nu vind ik het mooi geweest en ga ik terug cutten naar een vetpercentage onder de 15%.

Sorry, dat wist ik niet. Zie trouwens dat dit mijn 1e bericht is in je Log(shame)

• #1.036
Sorry, dat wist ik niet. Zie trouwens dat dit mijn 1e bericht is in je Log(shame)
Haha is prima hoor kerel. Heb hier ooit eerder wel wat gedeeld over mijn hypogonadale klachten en de zoektocht naar oplossingen.
Het is leuk spul voor de sport en heb er enorm veel plezier van in de sportschool. Maar de winst op mijn gemoed, welzijn en relatie is nog 100x groter :D

Kan wel eens een keer een 4 maanden TRT review typen als iemand daar interesse in heeft?

Haha is prima hoor kerel. Heb hier ooit eerder wel wat gedeeld over mijn hypogonadale klachten en de zoektocht naar oplossingen.
Het is leuk spul voor de sport en heb er enorm veel plezier van in de sportschool. Maar de winst op mijn gemoed, welzijn en relatie is nog 100x groter :D

Kan wel eens een keer een 4 maanden TRT review typen als iemand daar interesse in heeft?
Ja wist ik ook niet. Ik volg je nog niet zo lang, maar je komt wel over als positief en enthousiast, dus wat dat betreft lijkt de stemming wel verbeterd te zijn. Ja, als je ooit het TRT verhaal een keer wil delen, leuk!
Maar nu wil je de hele bulk ongedaan maken, en er nog eens 5 kg onder gaan komen. Dat zou ik niet doen. Probeer eens te schatten hoeveel VVM je gewonnen hebt en dan uitrekenen om op/onder het VET% te komen van begin bulk (ipv GEWICHT!)

• #1.039
Ja wist ik ook niet. Ik volg je nog niet zo lang, maar je komt wel over als positief en enthousiast, dus wat dat betreft lijkt de stemming wel verbeterd te zijn. Ja, als je ooit het TRT verhaal een keer wil delen, leuk!
Maar nu wil je de hele bulk ongedaan maken, en er nog eens 5 kg onder gaan komen. Dat zou ik niet doen. Probeer eens te schatten hoeveel VVM je gewonnen hebt en dan uitrekenen om op/onder het VET% te komen van begin bulk (ipv GEWICHT!)
De stemming is zeker veel beter geworden ja! Na m'n vakantie wil ik wel eens gaan zitten om een mooie 4 maanden review te typen met alle voor en tegens. Ik heb gecut tot zo'n 70kg, maar mijn vetpercentage was toen nog steeds minimaal een procent of 18, denk zelfs nog hoger. Dus wat ik nu wil proberen is om eens naar een lean fysiek te cutten op een procent of 12-15. Dus ik verwacht, dat als ik naar anderen kijk van mijn lengte, dat dat rond de 70kg gaat liggen... Of zelfs nog wat daar onder.

Deze foto was op 73kg. Heb daar nog heel wat kilootjes te gaan voor enigszins een lean fysiek:
Back.jpg

Maarja als je het vergelijkt, dit is wat ik er in die 3 maanden op heb kunnen plakken op TRT (foto is 1 maand oud):
back19mei.jpg

Het doel van m'n cut wordt ook gewoon: lean worden. Gewicht boeit me niet per se, maar ik vermoed dat het ergens 67-71kg gaat zijn. En dat er minimaal een kg of 15 af gaat mogen om daar te komen. Maar als de abs eerder zichtbaar worden, dan stop ik er dan gewoon mee.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven