AndroidHealthClinic

Trainingslog PartyMarty

Gaan PartyMarty zijn TRT escapades escaleren naar een full-on blast?


  • Totaal stemmers
    37

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ja man.. 😂
Tupac Shakur Dancing GIF
 
Even vlug door je eerste pagina gelezen. Ik volgde je nog niet, maar knappe prestatie om zoveel af te vallen. Waar ben je nu mee bezig een cut of bulk? Ik ga hem volgen !
 
Omdat het in mijn ogen onmogelijk kan zijn dat, wanneer mijn hartslag ietwat hoger is, maar de activiteit vele malen eenvoudiger dat het verbruik dan gelijk is. Ik heb het regelmatig gehad dat ik echt aardig flink door had gefietst en in 90min minder verbruikt had dan in 90min wandelen... Maar omdat ik na dat fietsen aardig kapot was, was mijn hartslag tijdens het wandelen wat verhoogt, waardoor Garmin me voor die 90min wandelen bijna 200kcal verbruik meer gaf dan voor die 34km fietsen daarvoor.
Als je na het fietsen niets had gedaan was je hartslag ook nog langere tijd verhoogd geweest en is dit dus een naijl effect.

En als je 22kmh fietsen vergelijkt met 5kmh wandelen heb je ook een MET-waarde van 8.0 vs 3.5
In al die online calorieën calculators (is natuurlijk zomaar een formule) kom je ook op op een factor 2 verschil.
Dusja, 450kcal verbranden terwijl je 30kmh aardig doortrapt op de fiets vind ik gewoon onwaarschijnlijk weinig.
Fietsen vergt denk ik niet zoveel energie als he verwacht, waarschijnlijk wandel je veel meer waardoor dat je gevoelsmatig beter afgaat.
 
Even vlug door je eerste pagina gelezen. Ik volgde je nog niet, maar knappe prestatie om zoveel af te vallen. Waar ben je nu mee bezig een cut of bulk? Ik ga hem volgen !
Ik ben sinds gisteren begonnen met een vrij harde cut :)
 
Fietsen vergt denk ik niet zoveel energie als he verwacht, waarschijnlijk wandel je veel meer waardoor dat je gevoelsmatig beter afgaat.
Aahja, ik weet het ook allemaal niet. Alleen vertrouw ik de kcal dingen van zo'n horloge voor geen meter. Bepaal gelukkig m'n eten ook niet gebaseerd op resultaten van dat horloge.
Denk niet dat je me overtuigt gaat krijgen dat 90min wandelen ooit meer verbruikt dan 90min aardig doortrappen op de fiets. Garmin ook niet :roflol:
 
Aahja, ik weet het ook allemaal niet. Alleen vertrouw ik de kcal dingen van zo'n horloge voor geen meter. Bepaal gelukkig m'n eten ook niet gebaseerd op resultaten van dat horloge.
Denk niet dat je me overtuigt gaat krijgen dat 90min wandelen ooit meer verbruikt dan 90min aardig doortrappen op de fiets. Garmin ook niet :roflol:
Ik vertrouw die dingen ook niet.

Ik las trouwens net ergens dat veel van die horloges hey calorieverbruik van wandelen baseren op het aantal stappen en niet op je HR.
 
Ik vertrouw die dingen ook niet.

Ik las trouwens net ergens dat veel van die horloges hey calorieverbruik van wandelen baseren op het aantal stappen en niet op je HR.
Geen idee hoe ze het precies doen, maarja, het loopt nogal uit elkaar. Had voor deze Garmin een Fitbit, had ik ze beide meegenomen met 30km fietsen.
M'n garmin gaf me 485kcal, die fitbit gaf me er 1300 :roflol:

Dusja, rekenen met die cijfers van zo'n ding schiet niet op.
 
Omdat het in mijn ogen onmogelijk kan zijn dat, wanneer mijn hartslag ietwat hoger is, maar de activiteit vele malen eenvoudiger dat het verbruik dan gelijk is. Ik heb het regelmatig gehad dat ik echt aardig flink door had gefietst en in 90min minder verbruikt had dan in 90min wandelen... Maar omdat ik na dat fietsen aardig kapot was, was mijn hartslag tijdens het wandelen wat verhoogt, waardoor Garmin me voor die 90min wandelen bijna 200kcal verbruik meer gaf dan voor die 34km fietsen daarvoor.

Lijkt mij vrij onmogelijk.
Je kan je ook bedenken dat als het lulletje om de hoek en een top atleet, zoals een tourrenner, allebei een uur fietsen tegen een hartslag van 110, de tourrenner veel meer afstand en dus arbeid en calorieen verzet zal hebben.
 
Als je na het fietsen niets had gedaan was je hartslag ook nog langere tijd verhoogd geweest en is dit dus een naijl effect.
Maar dat naijl effect duurt ook niet heel lang. Een deel is melkzuur opruimen en CP en glycogeen bijvullen, dat is vrij snel, en een deel is weefselschade herstellen, maar dat zal vrij weinig verhoging geven.
 
Maar dat naijl effect duurt ook niet heel lang. Een deel is melkzuur opruimen en CP en glycogeen bijvullen, dat is vrij snel, en een deel is weefselschade herstellen, maar dat zal vrij weinig verhoging geven.
Dan kan je er tijdens een wandeling direct erna ook niet veel last van hebben.
 
Hahaha. Heb ook altijd zo'n kut regel: iedere keer als ik mezelf betrap op het zielig vinden van mezelf (meerdere keren in een kort tijdsbestek) is halve dag er bovenop :roflol: Dus als de vast dinsdag nog bezig is... Dan is het een struggle geweest.
Vandaag liggen kutten met mezelf en de halve middag smoesjes bedacht om vanavond al op te houden. Dus half dagje extra verdient. Dus de watervast gaat door tot morgenavond. Dan eindigen met een zieke homemade pokebowl :)
 
Vandaag liggen kutten met mezelf en de halve middag smoesjes bedacht om vanavond al op te houden. Dus half dagje extra verdient. Dus de watervast gaat door tot morgenavond. Dan eindigen met een zieke homemade pokebowl :)
Moet je morgen wel werken?
 
Moet je morgen wel werken?
Nog weekje vakantie:D Denk in de ochtend even rondje wandelen en/of fietsen. In de avond weer eens eten en dan dinsdagochtend weer naar de sportschool.
 
Dan kan je er tijdens een wandeling direct erna ook niet veel last van hebben.
Als die wandeling meer dan een uur later is, denk ik het ook niet.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven