AndroidHealthClinic

Trainingsschema/Voedingsschema juist?

Link01

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
64kg
Hallo,

Ik heb recent een bank gekocht, 1x tweehandige stang en 2x eenhandige stang + gewichten. Ik doe dus allemaal barbell oefeningen, ik heb gehoord dat dit het beste is voor een ectomorph die massa wilt aankomen.

Mijn trainingsschema gaat als volgt:

Maandag

Overhead Press: 12/10/8
Deadlift: 6/5/4
Squat: 10/8/6
Upright row: 12/10/10

Dinsdag

Bench press: 10/8/8
Incline barbell Press: 12/10/8
Close-grip bench press: 12/10/10

Woensdag

Standing curl: 9/7/5
Reverse curl: 11/9/7
Wrist curl: 3 sets tot maximum steeds
Bent over row: 9/7/5

Donderdag

Bench press: 10/8/8
Incline barbell Press: 12/10/8
Close-grip bench press: 12/10/10

Vrijdag

Overhead Press: 12/10/8
Deadlift: 6/5/4
Squat: 10/8/6
Upright row: 12/10/10

Zaterdag

Standing curl: 9/7/5
Reverse curl: 11/9/7
Wrist curl: 3 sets tot maximum steeds
Bent over row: 9/7/5

Ik heb hierbij toch het gevoel dat mijn training elke dag van korte duur is, ik heb gelezen dat 45 tot 60 minuten het beste is. Moet ik misschien opwarmen met push ups/stretchen/situps, of gewoon meer andere oefeningen er ook bij doen?

Nu het voedingsschema:

7.45: Havermout 100gr + 250ml volle melk
10.10: Twee boterhammen, met kaas/tonijn/kip
12.30: Vier boterhammen, met kaas/tonijn/kip
15.00: Twee boterhammen, met kaas/tonijn/kip
17.00: Noten
19.00: Avondeten: aardappelen met spinazie/vlees, spaghetti, frieten met vlees, biefstuk friet, pizza, kip, lasagne, vlees met kroketten/bloemkool, ...
22.30: Havermout 100gr + 250ml volle melk

Ik doe mijn training tussen 17u en 19u, ik zou denk ik best halve liter melk na avondeten drinken hé ipv water/cola aangezien ik dan eiwitten nodig heb voor spierherstel?

mvg

Voedingsschema lijkt mij persoonlijk oké, maar we weten natuurlijk via n forum nooit precies hoeveel of hoe weinig je nodig hebt.
Wat is de rede dat je niet naar 'n gym gaat?

Succes met trainen!

Het is niet genoeg om je spieren te stimuleren massa aan te maken. Omdat je thuis trant is www.scoobyworkshop.com een goede site voor jou!
Scooby is iemand die ook alleen thuis traint.

Hallo,

Ik heb recent een bank gekocht, 1x tweehandige stang en 2x eenhandige stang + gewichten. Ik doe dus allemaal barbell oefeningen, ik heb gehoord dat dit het beste is voor een ectomorph die massa wilt aankomen.
Dit kàn een goed schema zijn om massa aan te komen, maar zo zijn er wel meer en bestaat 'het beste' schema niet. Wel opmerkelijk dat je op donderdag niet met je 1e training weer begint, maar 1 en 2 wisselt... Is er daar een reden voor?

Zou ook op je curl-dag beginnen met BOR, anders hou je die stang niet meer in je pootjes om je rows te doen :D
Eigenlijk zou ik zelfs een curl eruit gooien en chin-ups of pull-ups toevoegen.

Link01 zei:
Ik heb hierbij toch het gevoel dat mijn training elke dag van korte duur is, ik heb gelezen dat 45 tot 60 minuten het beste is. Moet ik misschien opwarmen met push ups/stretchen/situps, of gewoon meer andere oefeningen er ook bij doen?
Opwarmen kan je door de oefening al enkele reeksjes met een laag gewicht te doen. Korte trainingen zijn vaak heel efficiënt, dus niets verkeerd mee.

Link01 zei:
Ik doe mijn training tussen 17u en 19u, ik zou denk ik best halve liter melk na avondeten drinken hé ipv water/cola aangezien ik dan eiwitten nodig heb voor spierherstel?
Met je avondeten krijg je al heel wat eiwitten binnen als je die echt nog 's avonds wil 'voor herstel'.

Cola is suikerwater met een smaakje, nergens goed voor.

housny zei:
Het is niet genoeg om je spieren te stimuleren massa aan te maken. Omdat je thuis trant is www.scoobyworkshop.com een goede site voor jou!
Scooby is iemand die ook alleen thuis traint.
Scooby!!! :dance:

• Topic Starter Topic Starter
Dit kàn een goed schema zijn om massa aan te komen, maar zo zijn er wel meer en bestaat 'het beste' schema niet. Wel opmerkelijk dat je op donderdag niet met je 1e training weer begint, maar 1 en 2 wisselt... Is er daar een reden voor?

Ik begin daar weer met de training van dinsdag omdat ik woensdag rug-oefeningen doe, en in de oefeningen van maandag zitten ook rug, dus die moeten nog rusten

True, maar dan raken die trainingen elkaar toch op vrijdag en zaterdag? :P

Ik train nu anderhalf jaar serieus en ben in totaal 10 kg aangekomen. Ik zie weinig vooruitgang meer en denk over een methanabol kuur met een nakuur van winstrol.

ik ben 17 jaar oud, 1.80m lang en weeg 80 kg.

Mijn voedingsschema:
08.30: 2 bananen
10.30: 3/4 boterhammen pindakaas
12.30: 3/4 boterhammen pindakaas/appelstroop
14.30: nog wat brood met vleeswaren/kaas
15.30/16.00: bak kwark
17.00/19.00: trainen, erna eiwitshake + avondeten
20.00/21.00: rijst met kip/2 kipfilet aldi/ blikje tonijn
22.45/23.15: bak kwark

En tussendoor meestal nog wat snacks..

Iemand tips of opmerkingen over dit idee?

Ik train nu anderhalf jaar serieus en ben in totaal 10 kg aangekomen. Ik zie weinig vooruitgang meer en denk over een methanabol kuur met een nakuur van winstrol.

Maak je eigen topic.. Maar alsnog, ben je gek in je hoofd ofzo ? Je bent 17 en wilt gaan kuren ? Als je niks aankomt moet je je voedingsschema en trainingsschema waarschijnlijk aanpassen. Nu gaan kuren is echt compleet idioot.

waarom? 1 kuurtje methanabol kan toch niet zoveel kwaad?!

Opzich niet nee, maar ik vind het dom dat je op je 17e al denkt dat je op een plateau zit. Dat kan vgm bijna niet.

Omdat ik gewoon niet veel meer aankom, en motivatie er de laatste tijd minder is, waardoor ik meer snoep en minder serieus op mijn voeding let en minder goed eet..

---------- Post toegevoegd Tue 15 May 2012 om 21:00 ----------

door methanabol ga je ook meer eten en krijg je door de resultaten meer motivatie en ga je beter trainen en eten denk ik..

Omdat ik gewoon niet veel meer aankom, en motivatie er de laatste tijd minder is, waardoor ik meer snoep en minder serieus op mijn voeding let en minder goed eet..

---------- Post toegevoegd Tue 15 May 2012 om 21:00 ----------

door methanabol ga je ook meer eten en krijg je door de resultaten meer motivatie en ga je beter trainen en eten denk ik..

Winstrol is geen nakuur dat is nolva/chlomid arofixen.... plus je bent te jong je lichaam is bezig met opbouwen het laatste wat je wilt is gerommel met je hormonen.
Plus alsje nu geen motivatie hebt hoe wou je dat doen na je kuur dan? Dan krijg je altijd een terugval en dip... niemand kanje wat verbieden maar alsje zelf een beetje bewust bent van hetgene wat je wilt zou je het niet doen

Grtje

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Wat kan er gebeuren als ik het nu zou doen? Of wat is het ergste wat er nu zou kunnen gebeuren?

Als ik het nu zou gebruiken, zou het eten en trainen ook beter gaan en krijg je vanzelf meer motivatie en stimulans als je jezelf weer ziet groeien. Dat je na de kuur een terugval en een dipje krijgt ben ik me van bewust, maar uiteindelijk zul je er wel alsnog op vooruit gaan, als je alles goed doet..

Het gaat hier om de topic starter.

Link01, als ik jou was, zou ik met dit (leuk) schema gewoon de volgorde behouden, maar dan met een dag rust ertussen.

bv:
ma: training 1
di: training 2
wo: training 3
do: rustissimo
vr: training 1
za: training 2
zo: rust (of als je kan en wil trainen, toch al nr 3)
ma: training 3
...

Terug
Naar boven