MuscleMeat

trapezius

Shrugs, niet alleen omhoog trekken maar als het waren omhoog trekken en je schouders draaien van voor naar achteren

Idd 3XL = correct

Naar achter draaien en dan weer laten zakken geeft een nare belasting in je aanhechtingen. Dat is echt zo jaren 80.

Maar nu is er nog steeds geen duidelijk antwoord eigenlijk over de belasting en aantal reps. behalve dan wat 3 XL fijn vind.

Welke aantal reps en belasting laat de Trapz het beste groeien...

• Topic Starter Topic Starter
ik heb gisteren zo'n dropset geprobeert, dat werkt erg goed, ik voelde hem goed en vandaag ook flinke spierpijn. die ga ik gewoon een tijdje volhouden

ik zal volgende week die leunende dumbbell shrugs er ook eens bij doen, of zou het dan te veel worden, ik doe dit namelijk achter mijn rugtraining aan

ik heb gisteren zo'n dropset geprobeert, dat werkt erg goed, ik voelde hem goed en vandaag ook flinke spierpijn. die ga ik gewoon een tijdje volhouden

ik zal volgende week die leunende dumbbell shrugs er ook eens bij doen, of zou het dan te veel worden, ik doe dit namelijk achter mijn rugtraining aan

spierpijn is goed = results en goeie training, ben blij dat je het wat vond, vergeet wel niet je vorm en allen je armen omhoog bewegen en niet buigen. en als je armen boven zijn echt squeeeeeeeeeezen

---------- Post toegevoegd Wed 2 May 2012 om 21:18 ----------

Is de trapezium van andere structuur als de rest dan?

Ik bedoel, zwaarder is meer kracht en kracht is massa, dus minder reps mogelijk.
En vise versa.

Correct me if i'm wrong.

Nee, maar je hebt verschillende training.

Idd zwaarder is meer kracht en kracht helpt om meer massa.

Maar als je voor massa gaat, train je anders dan voor kracht.

Voor kracht is is het beste 4-8 reps en massa 8-12 reps

Je kan ook kiezen voor een tijdje veel kracht op te bouwen (4-8 reps) en daarna over te schakelen op massa (8-12reps routine)

spierpijn is goed = results en goeie training, ben blij dat je het wat vond, vergeet wel niet je vorm en allen je armen omhoog bewegen en niet buigen. en als je armen boven zijn echt squeeeeeeeeeezen

---------- Post toegevoegd Wed 2 May 2012 om 21:18 ----------

Nee, maar je hebt verschillende training.

Idd zwaarder is meer kracht en kracht helpt om meer massa.

Maar als je voor massa gaat, train je anders dan voor kracht.

Voor kracht is is het beste 4-8 reps en massa 8-12 reps

Je kan ook kiezen voor een tijdje veel kracht op te bouwen (4-8 reps) en daarna over te schakelen op massa (8-12reps routine)

Dikke bullshit man, staat niks zinnigs in.

Dit is gewoon mijn ervaring en ook wat ik gelezen heb op bodybuilding.com en verschillende pros op youtube. En is vrij logisch ook.

Nee, kracht rep range ligt niet in 4-8. Verder is spierpijn geen indicatie voor spiergroei en dus ook geen indicatie voor een goede training. Bij overtrainen voel je spierpijn, toch is dit niet goed.

Nee, kracht rep range ligt niet in 4-8. Verder is spierpijn geen indicatie voor spiergroei en dus ook geen indicatie voor een goede training. Bij overtrainen voel je spierpijn, toch is dit niet goed.

Klopt, maar je moet ook weten wat je doet.

Ik train benen, rug, schouders, traps, borst maar 1x per 7 dagen en kleine spieren, bicep,tricep,kuiten,onderarmen,buik 2x per week

In die kleine spieren heb ik alleen de dag erna nog spierpijn, daarom kan ik ze meermaals doen, maar benen moet ik echt niet 2x per week doen, dan overtrain ik inderdaad, maar voel wel nog na elke beentraining spierpijn 2-3 dagen
Is heel normaal als je een goeie training hebt gedaan, omdat het heel lang duurt om zoon grootte spieren te herstellen.

Kan ook zijn dat ik in men eerste maanden nog zit...
Maar zelfs meeste pro's hebben dit nog bij benen na 4jaar+

Ik train benen, rug, schouders, traps, borst maar 1x per 7 dagen en kleine spieren, bicep,tricep,kuiten,onderarmen,buik 2x per week

In die kleine spieren heb ik alleen de dag erna nog spierpijn, daarom kan ik ze meermaals doen, maar benen moet ik echt niet 2x per week doen, dan overtrain ik inderdaad, maar voel wel nog na elke beentraining spierpijn 2-3 dagen
Is heel normaal als je een goeie training hebt gedaan, omdat het heel lang duurt om zoon grootte spieren te herstellen.

Dafuq did I just read.

oh lawd :o wat is je punt nou eigenlijk?

oh lawd :o wat is je punt nou eigenlijk?

Dat als je maar 1x week bijvoorbeeld benen trainde en dat ze gans hersteld zijn, en ook goed eet door de week en na de volgende beentraining spierpijn krijgt dat dat geen teken is van overtraining maar juist een goeie training

---------- Post toegevoegd Thu 3 May 2012 om 06:03 ----------

Ja weet niet zoveel over echt op kracht te trainen, maar weet wel wat voor massa het beste is, in september ga ik normaal met kracht beginnen

Dat als je maar 1x week bijvoorbeeld benen trainde en dat ze gans hersteld zijn, en ook goed eet door de week en na de volgende beentraining spierpijn krijgt dat dat geen teken is van overtraining maar juist een goeie training

---------- Post toegevoegd Thu 3 May 2012 om 06:03 ----------

Ja weet niet zoveel over echt op kracht te trainen, maar weet wel wat voor massa het beste is, in september ga ik normaal met kracht beginnen

Als je het niet weet geef dan ook geen advies, no offense.

okeeej guys weer wat geleerd :D niet draaien dus!
thx haha

Wow behind the back rows lijkt me gevaarlijke oefening zeg.
Moet je weten wat je doet..

ik heb goede resultaten gehad door met dumbbell schrug de gewichten zover mogelijk van men lichaam opzij te houden, en dan te schruggen. ( lichter dan normaal ofc )

Omdat?

---------- Post added 4 May 2012 at 19:33 ----------

Lijkt me meer en isometrische belasting voor de zijkant schouder?

niet in zo'n extreme mate, had het eens gezien in dit filmpje
, rond 1:30 legt hij het uit.

had daarvoor altijd de neiging men schrugs heel zwaar te doen. dit eens geprobeerd, en voelde men traps veel beter.

Ik zie eerlijk gezegd een normale shrug? Effect van grotere schijven aan je dumbbell is dat je handen verder van je romp blijven. Enige wat hij doet is z'n armen iets buigen waardoor je een beetje extra hoogte krijg (prima)

Terug
Naar boven