MuscleMeat

NSFW! Tren & Jerry’s

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Kracht was er niet vandaag, maandagochtend, slecht geslapen, nog wel 10 smoesjes (kom er nu even niet op)

Bench touch en go
5x82,5
4x82,5
3x5x77,5
5x70

Pullups + lat pulldown
6-5-5 + 2x10x??

OHP
6x40
6x45
6x45
6x40

Cable rows
5x6-12

Chest fly machine
2x15-20

Facepulls
2x15-20

Armen
Slecht weer buiten

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.282
  • #2.283
Training bij basic fit :(

Squat
3x3x125

RDL, keertje wat gecontroleerder, rustig door de reps heen, goede stretch meepakken
10x60
10x80
10x100
10x80
10x60

DB Bulgarian split squats
3x10x20 :fire:

Hanging knee raises
8-10-8

Moe, naar huis

Maar weer eens serieus wat pwo gaan gebruiken voor het trainen, energie is snel op

• #2.289
Pullups
6-6-6

Pulldowns
2x12

Bench, 3 second pause
4x3x70 > beetje last van de elleboog, voelde gisteren al wat tijdens het squatten, rustig aan dan maar

Preventief maar even rest van de training rustig aan gedaan, lichtjes door de oefeningen heen

• #2.291
Erg sore, abs en quads vooral, toch maar even trainen. Gym is dit weekend dicht, dus laatste van deze week :).

Highbar squats, elleboog even rust geven, voelde ze namelijk al trekken toen ik met de 20kg schijven begon te slepen
10x60
10x80
10x100 :fire: best zwaar op de quads
10x80
10x60

Rackpulls, niet zwaar, wel goede squeeze bovenin
10x60
3x10x100

Hamstring curl, liggend
3x8-15 pittig, flinke pomp

DB Side raises
2x15-20

Tricep Extensions + cable curls
2x15-20

Hanging knee raises
3x5-10

Laatst bewerkt:
  • #2.292
Squats, elleboog nog gevoelig tijdens warmup dus grip wat breder, flink wennen qua tightness in het bovenlichaam en balans
3x3x130

Bench (paused), paar kilo eraf, elleboog redden
5x5x70

Lat pulldown superset knee raises @ProudPizza
3x10 superset 3x10

Armen

Laatst bewerkt:
Hoog frequentie low bar squats + bench is idd niet al te best voor je ellebogen. Als je een band met lage resistance hebt kan je eventueel hoog volume curls/pushdowns doen (sets van 50-80). Helpt goed.

Wat is het probleem met je ellebogen tijdens squat? Ligt de bar niet helemaal rustig op je schouders of zo?

• #2.295
Hoog frequentie low bar squats + bench is idd niet al te best voor je ellebogen. Als je een band met lage resistance hebt kan je eventueel hoog volume curls/pushdowns doen (sets van 50-80).
Heb ik gemerkt inderdaad, wat met de grip spelen verlicht het al significant. Mijn grap was voorheen vrij close, is wat fijner met niet zoveel massa op de bovenrug. Moet dit maar eens aan gaan passen.
Daarnaast wil ik gaan afwisselen met hoger volume, lager gewicht highbars, zoals de pyramide van vorige week, aangezien dat totaal geen stress op die gewrichten geeft.

• #2.297
Wat is het probleem met je ellebogen tijdens squat? Ligt de bar niet helemaal rustig op je schouders of zo?
Relatief smalle grip, hierdoor ligt er meer gewicht in de armen en krijg je dus meer stress op je ellebogen. Het is voor mij nu zaak om meer van de load op mijn bovenrug te krijgen ipv op de armen, maar aangezien ik die smalle grip gewend ben is dat even wennen en aanpassen :).

Heb ik gemerkt inderdaad, wat met de grip spelen verlicht het al significant. Mijn grap was voorheen vrij close, is wat fijner met niet zoveel massa op de bovenrug. Moet dit maar eens aan gaan passen.
Daarnaast wil ik gaan afwisselen met hoger volume, lager gewicht highbars, zoals de pyramide van vorige week, aangezien dat totaal geen stress op die gewrichten geeft.
Smalle grip heb je sowieso al veel mobility voor nodig in je schouders/polsen. Je kan ook nog wel door blijven gaan met de low bar squats, moet je gewoon een talon grip gebruiken. Dan heb je minder mobility nodig en heb je een betere 'upper back shelf'. Of gewoon high bar trainen en in strength peaks terug naar low bar.

Edit:

Dat ligt idd niet stabiel, je moet de bar voortdurend tegenhouden om niet naar beneden te zakken toch?
Je legt hem in principe op je rear delts (of lager als je dat kan) en trekt hem eigenlijk nog verder op je rug voor een hardere brace, dus de load zou eigenlijk niet op je ellebogen moeten komen.

Relatief smalle grip, hierdoor ligt er meer gewicht in de armen en krijg je dus meer stress op je ellebogen. Het is voor mij nu zaak om meer van de load op mijn bovenrug te krijgen ipv op de armen, maar aangezien ik die smalle grip gewend ben is dat even wennen en aanpassen :).
Dit snap ik niet helemaal.

Je gebruikt je armen toch alleen maar om de stang op z'n plek te houden?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven