Fitness Seller

NSFW! Tren & Jerry’s

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.301
Dit snap ik niet helemaal.

Je gebruikt je armen toch alleen maar om de stang op z'n plek te houden?
Dat is inderdaad de bedoeling. Hoe meer load er op je rug ligt hoe minder er op je armen terecht komt. Ik heb nog wel de neiging om de bar niet zo “vast” te klemmen op mijn bovenrug, waardoor mijn armen in principe de bar tegenhouden en er daardoor veel stress op de ellebogen komt.

Ik weet wat het probleem is, ik weet hoe ik het op moet lossen, nu komt het aan op het toepassen :).

Smalle grip heb je sowieso al veel mobility voor nodig in je schouders/polsen. Je kan ook nog wel door blijven gaan met de low bar squats, moet je gewoon een talon grip gebruiken. Dan heb je minder mobility nodig en heb je een betere 'upper back shelf'. Of gewoon high bar trainen en in strength peaks terug naar low bar.

Edit:

Je vraagt je af of dat zoveel doet, de positie van die pinken, maar uiteindelijk wil je de ellebogen wel verticaler onder de bar.... dus waarom niet :p
Zelf blijf ik zweren bij high bar, veel stabieler en een mooiere houding.

• #2.303
Je vraagt je af of dat zoveel doet, de positie van die pinken, maar uiteindelijk wil je de ellebogen wel verticaler onder de bar.... dus waarom niet :p
Zelf blijf ik zweren bij high bar, veel stabieler en een mooiere houding.
Blijft persoonlijke voorkeur denk ik het hele highbar / lowbar verhaal. Ik wissel nu af, maar merk op hogere gewichten toch altijd terug te vallen naar lowbar, vooral omdat ik meer kracht vanuit mijn heupen kan halen (althans, zo voelt het).

Blijft persoonlijke voorkeur denk ik het hele highbar / lowbar verhaal. Ik wissel nu af, maar merk op hogere gewichten toch altijd terug te vallen naar lowbar, vooral omdat ik meer kracht vanuit mijn heupen kan halen (althans, zo voelt het).
Ieder zijn ding :D

• #2.305
1644326299384.png

• #2.306
Sumo deads
2x160
2x160
2x150
2x140

Lat pulldown
4x6-10

Hamstring curls
5x8-12

Cable rows (rear delt focus) + single arm cable lat pulldown
3x8-12 + 2x10-15

Curls

KB Side bents

Laatst bewerkt:
  • #2.307
Bench paused
3x5x72,5

Highbars
8x70
8x90
8x100 iets te sore van gisteren

Incline DB presses
4x6-10

Bulgarian split squats
4x6-10

Chest fly
3x10-15

Triceps
3x10-15

Hanging knee raises
3x6-15

• #2.308
Weet niet precies wat het is maar waarschijnlijk een spiertje verrekt oid, onderarm doet redelijk veel pijn. Voelde het met liften al een beetje trekken afgelopen trainingen maar eigenwijs als ik ben natuurlijk toch doorgegaan. Kan dit weekend sowieso niet trainen, dus maandag pas weer, hopen dat het dan over is :). Morgen alleen nog even cardio.

Ochtendgewicht is nu 94, ongeveer 2-3kg in 2 weken eraf, nog even doortrekken tot 91/92 denk ik, bevalt nog prima zo op wat lagere cals, voel me eigenlijk een stuk beter dan op meer dan het dubbele.

Inmiddels wat structuur aan kunnen brengen in mijn week, wat eindelijk ruimte kan bieden voor een vast trainingsprogramma. Ik ben aan het kijken naar een goed schema voor 3 dagen per week, ik denk dat ik Sheiko eens een kans ga geven, template online gevonden en ziet er goed uit.

• #2.309
Cardio vandaag en gisteren
Hardlopen ~3km @6:50min/km, lekker rustig wat extra calorieën verbranden

Aankomende week nog even laatste loodjes leggen, hele week op 2500cals (met uitzondering van 1x uit eten :marvin:). Afhankelijk van hoe ik erbij sta over een week cals weer rustig opschroeven of de cut nog een week doortrekken. BW nu 94kg.

• #2.310
SSB Squat
3x112
3x117
3x122 (riem)
5x112 (riem)
8x82

OHP
3x5x40

Hamstring curl
5x10

Leg Extension
5x10

Incline DB Press
3x12-15

Armen + abs

Lichte training vandaag, deze wees sowieso even rustig aan ivm pijntjes ed. vanaf volgende week weer knallen

• #2.311
Bodyweight 95kg, gisteren begonnen met creatine, dus gok op een toename daardoor. Calorieen nog op 2500 per dag met ~220g eiwit en 95g vet. Nog even doorbijten.

Sheiko #29 W1D1, volgorde iets aangepast ivm drukte

Squats
5x75
2x5x90
5x5x105 (70%)

Bench deel 1, paused
5x45
2x4x55
2x3x62,5
1x5x67,5 per ongeluk, moest 3 zijn
4x3x67,5 (75%)

Goodmorning
5x5x30

Bench deel 2, paused
5x45
5x55
4x4x62,5 (70%)

Chest Fly unilateral superset hanging leg raises
3x10 + 3x10

Cable curls
3x8-15

NB: het zou eigenlijk bench 1 - squat - bench 2 - accessories moeten zijn.
NB2: hanging leg raises en curls zelf toegevoegd, flys teruggebracht naar 3x10 ipv voorgeschreven 5x10

Laatst bewerkt:
  • #2.312
BW 93,5 (-3kg nu in 3 weken)

Niet fit vandaag, training ging ook slecht vanochtend, beetje door de oefeningen heen gegaan, slechte focus

Sheiko #29 W1D2

(1) Deadlift tot de knie
3x90
2x3x110
2x3x125
4x3x135

Incline BP
4x6x60

(2) Rackpull vanaf knie
4x100
4x120
4x135
4x3x150 (moest 152,5 zijn, zonde!)

Superset unilateral leg press + hanging leg raises
3x10 + 3x10

Onderarm trok nog wel een beetje, maar zonder super veel pijn, dus gaat de goede kant op denk ik

BW 93,5 (-3kg nu in 3 weken)

Niet fit vandaag, training ging ook slecht vanochtend, beetje door de oefeningen heen gegaan, slechte focus

Sheiko #29 W1D2

(1) Deadlift tot de knie
3x90
2x3x110
2x3x125
4x3x135

Incline BP
4x6x60

(2) Rackpull vanaf knie
4x100
4x120
4x135
4x3x150 (moest 152,5 zijn, zonde!)

Superset unilateral leg press + hanging leg raises
3x10 + 3x10

Onderarm trok nog wel een beetje, maar zonder super veel pijn, dus gaat de goede kant op denk ik
Weer met een schema begonnen, leuk!

• #2.316
BW 92,5

Denk vanwege het gebrek aan carbs een wat grotere drop dan normaal, kracht lijkt niet echt af te nemen, wel al ruim 5cm eraf op de taille. Gaat best prima zo, ik cut nog een weekje door (exclusief 1 maal AYCE) en dan houd ik het weer voor gezien, wil niet te dicht bij die 90kg in de buurt komen.
Vanmiddag mocht de planning het toelaten nog even een rondje hardlopen.

So far verbaast de cut me wel. Ik voel me over het algemeen energieker, fitter, gezonder. Het is wel even fijn om een break te hebben van dat continu eten. Al begin ik het wel te missen :).

Tegen de wind in gelopen?

• #2.319
Rondjes zijn puur voor calorie verbranding en een beetje beweging. Ik wil m’n lichaam niet belasten, als ik het zou moeten vertalen naar een RPE zou het een 5je zijn, dit zou plus minus hetzelfde tempo zijn als voor een 7-10 kilometer run voor mij.

Kan wel harder alleen dan word ik moe

• #2.320
Geen tijd voor gym vandaag, school, werk;

BW: 92,9
Cardio: Hardlopen, 3km @6:10min/km, mooi rustig aan voor wat extra calorieën.

Laatste week van de cut :). Zal nog tot 92,0ish zakken.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven