Ik weet dat het topic al wat ouder is, wilde hier toch even een reactie plaatsen.
Heb ook last gehad van slecht slapen tijdens de tren kuur.
Zit op 500mg primo en 250mg tren, geen test erbij want de tren is al androgeen genoeg….
Heel veel gelezen over de slaap issues.
Zelf kwam ik prima in slaap, echter na 3-4 uur wakker en daarna geen slaap meer.
Alles afgezocht naar de oorzaak en oplossing. Alle natuurlijke slaapmiddelen geprobeerd, GABA, melatonine, valeriaan, wiet olie en Ashwaganda. Niks hielp.
Tot ik op een Engels forum las dat je wakker wordt door een te lage glycogeen voorraad in de lever, door de tren staat je verbranding op turbo en de lever kan maar beperkt glycogeen opslaan. De oplossing: koolhydraten, mix van honing en Brinta bij de nacht eiwitten mengen en tijdens de nacht een glaasje honing water voor als ik wakker wordt.
Sinds ik dat doe, alle natuurlijke slaapmiddelen kunnen droppen en pak zo zeker wel 7-8 uur per nacht, wel af en toe wakker worden maar zo weer terug in slaap!
Dacht dat kan misschien helpen voor diegene die op de tren slecht slaapt en geen benzos e.d. Wil nemen!