AndroidHealthClinic

Triceps/Biceps

Ano_86

Cool Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Vroeger trainde ik donderdag Biceps en rug en de vrijdag Triceps en schouders. Naarmate ik zwaarder begon te trainen merkte ik dat ik vrijdag spierpijn had ( stijf was ) aan mijn triceps. Daar stond ik dan de vrijdag in de fitness, een spier trainen die spierpijn heeft. Geen goed iD dacht ik dus. Daarom heb ik mijn schema nu verandert. Donderdag schouders en rug en vrijdag biceps en triceps. Kben vre content van mijn schema aanpassing, maar kvraag mij nu af of het kwaad kan dat ik triceps en biceps oefeningen door elkaar uitvoer. De spieren werken elkaar toch tegen of heeft dat er niets mee te maken. Mag ik dus blijven doordoen zoals ik nu bezig ben ?

Thx

post is je hele schema want hier word niemand wijs uit. ???

ik train op één dag in de week biceps en triceps en groei er goed op, geen probleem dus lijkt me

jep hele schema gevraagd :)

kvraag me toch af als je dan borst traint doeje sowieso triceps mee? Bij het benchpressen bv, of kan dat helemaal geen kwaad

• Topic Starter Topic Starter
Kga nu nie mijn hele schema posten, of kga da doen als ik eens veel tijd heb. Kwil gewoon vragen: " Als je triceps en biceps op 1 dag traint, doeie dan best het eerste half uur Triceps, en het tweede half uur biceps, of gewoon constant afwisseling biceps/triceps/biceps/triceps... Zo om de 4 setjes ?"

:D

Mijn schema:

Maandag: Buik en benen
Dinsdag: Borst
Woensdag: Rust
Donderdag: Schouders en rug
Vrijdag: Armen ( biceps, triceps, onderarm )
Zaterdag: Improvisatie ( Wa cardio, sauna, beetje buik, ... )

Cardio doe ik wel nie vo vetverbranding, kdoe met intervallopen, zo een 12 minuten 10 km/h ---> 16 km/h ---> 10 km/h ---> 16 km/h, afwisselen om de 40 seconden dus puur op conditie

Robin85 zei:
kvraag me toch af als je dan borst traint doeje sowieso triceps mee? Bij het benchpressen bv, of kan dat helemaal geen kwaad

Dat kan geen kwaad, ge triceps wordt slechts gebruikt in kleine mate. Wat je wel kan doen is borst en triceps op op 1 dag doen. Dan is je triceps toch al OPGEWARMD :).

Dat je bij je oude schema vrijdags last van je tricep had is vrij normaal. Tijdens alle pulldown en row varianten van de rug dag ervoor belast je de triceps volop.

Dat houd ook direct in dat de indeling die je nu gemakt heeft weinig verbetering betekend. Integendeel zelfs, je doet nu en rug (belasting voor de triceps) en schouders (presses = triceps) de dag voor de triceps training zelf. In weze heb je het dus erger gemaakt als het was.

Armen bij elkaar op een apparte dag is trouwens prima, alleen zou ik de indeling veranderen in

Rug + achterkant schouders
Borst + voor&zijkant schouders
Rust
Benen
Armen

Of, als je je armen wilt prioriseren

Armen
Benen
rust
Borst + voor&zijkant schouders
Rug + achterkantschouders

nja :rolleyes:

Logiete zei:
Dat kan geen kwaad, ge triceps wordt slechts gebruikt in kleine mate. Wat je wel kan doen is borst en triceps op op 1 dag doen. Dan is je triceps toch al OPGEWARMD :).

Na een borst training zijn m´n triceps het opwarmstadium toch al ruimschoots gepasseerd...

gewoon door elkaar of na elkaar, maakt geen **** uit denk ik, op combidag doe ik eerst biceps dan triceps etc. en soms 1 voor 1. net wat ik wil:)

Terug
Naar boven