XXL Nutrition

Triceps Pulldown

aeRoNz

Dutch Bodybuilder
Waardering
30
Gegroet beste mede bb'ers, na een half uur discussie met een 'oudedronkaardvan60jaardieschijnbaar40jaarfitnesservaringheeft' en dit ook altijd zegt dat hij trainde met de 'belgische pros' in de oude tijd zegt mij steeds weer keer op keer dat ik wel eens een oefening beter kan laten (ofc onderwijs ik mezelf met dit forum en tal van blogs etc..

nu zegt hij dat ik de tricep pulldown beter niet kan doen maar een pushdown omdat ik anders men triceps niet volledig benut, hij zegt "je traint ze maar half en daarmee kom je nooit ver, je moet de aanhechtingen ook trainen... IK HEB AL 40000000000000000000 jaar ervaring"

de kers op de coupe was "Ik zie het je maakt geen vooruitgang" terwijl de wereld dit anders ziet, hoe moeilijk het ook was om te weerstaan een opmerking te maken over de dranklucht uit z'n mond, dacht ik.. Ik informeer mezelf correct om deze frustratie over me heen te laten gaan.

Wat vinden jullie?

gewoon negeren :roflol:

btw pulldowns zijn killerzz:D

Pulldowns zijn gewoon als pushdowns maar dan met palmen naar boven, niet? Als dat het verschil is, is het iig helemaal belachelijk wat den ouwe pee eruit slaagt

Ik ken alleen triceps pushdowns. Bedoel je met pulldowns soms extensions?

Om de lange kop aan te spreken die voor de meeste massa zorg, doe je liever oefeningen waarbij je veel gewicht gebruikt in een explosieve beweging. De oefening die jij beschrijft valt daar imo niet onder. Dan denk ik eerder aan dips, cgbp of zware extensions (geen scullcrusher).

Beetje onzin verhaal naar mijn mening. Wat ik wel vind is dat je in je tricep workout minimaal 1 overhead oefening moet hebben.

Dat is de push down.

Zoals je ziet beweegt de bovenarm ook waardoor de lange kop meer belast wordt

Dat is een rope extension. Zoals je ziet blijven de bovenarmen stil waardoor er minder gewicht gehanteerd kan worden en het accent meer op de laterale en mediale kop komt te liggen

1e (push down) is beter voor massa. (zegt deze bendevijftigookalgepasseertentrainaltweeendertigjaar)

Terug
Naar boven