AndroidHealthClinic

Triceps workout?

Jaredp

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m83
Massa
92kg
Vetpercentage
8%
Hellleeuw DBB'ers,

Ik heb de laatste tijd bij m'n triceps oefeningen echt het gevoel dat ik maar 1 kop van m'n triceps train ofzo, dus ik wil even jullie mening over m'n triceps schema.

Momenteel is 't:

Close-Grip Bench Press: 4x10
Skullcrusher's: 4x10
Dippen: 4x10
Triceps Pushdown: 4x10

Laatst bewerkt:
Vind 4 oefeningen voor je triceps best veel doe zelf altijd 2 of 3.

4 is zowiezo teveel, 3 is de max, trouwens je triceps krijgen normaal ook al een goeie workout bij veel borstoefeningen. mijn advies is: varieren met oefeningen, das de enige manier om beide koppen te stimuleren. als je heel je leven skull crusches doe ga je je triceps echt ni meer doen schrikken hoor

4 is zowiezo teveel, 3 is de max, trouwens je triceps krijgen normaal ook al een goeie workout bij veel borstoefeningen. mijn advies is: varieren met oefeningen, das de enige manier om beide koppen te stimuleren. als je heel je leven skull crusches doe ga je je triceps echt ni meer doen schrikken hoor

Tri=3 toch? Dus 3 "koppen"?

3 idd:p

Ik vind de 2H overhead extension met dumbbell altijd wel een lekkere. Heb ook ergens gehoord dat die juist de grootste kop traint

16 sets voor triceps. :eek:
Hoeveel sets doe je dan voor rug en benen?

zo te zien zijn jullie het dus met mij niet eens als ik zeg dat je tot failure moet trainen..??

wow ik doe voor men triceps gewoon
3x12 cable pushdown
en 3x12 machine pushdown

jesus wat een onzin dat 4 oefeningen voor triceps te veel is.... zeg dan gewoon niks

you mad....

Ik doe mijn triceps samen met borst en ik doe maar 2 oefeningen voor triceps apart. Ik snap je gevoel wel dat je mischien niet erg voldaan voelt maar meestal als je tijdens je oefeningen op zon punt van niet meer verder kunnen komt zit het wel goed. Hou dat als indicatie plus spierpijn en je zal groeien.

• Topic Starter Topic Starter
Die 4e oefening (Triceps Pushdown) ben ik er dus bij gaan doen, omdat ik geen "voldaan" gevoel had. Ik train triceps trouwens tegelijk met Rug misschien dat dat een verschil maakt, omdat ik m'n borst maandag met biceps pak en dat ik daarom niet verzuurd raak?

Die 4e oefening (Triceps Pushdown) ben ik er dus bij gaan doen, omdat ik geen "voldaan" gevoel had. Ik train triceps trouwens tegelijk met Rug misschien dat dat een verschil maakt, omdat ik m'n borst maandag met biceps pak en dat ik daarom niet verzuurd raak?
Vind ik niet, bij de meeste borstoefeningen helpen je triceps mee. Met rugoefeningen voel ik juist een pomp in m'n biceps/onderarmen. Daarom heb ik ook triceps op die dag gezet. Momenteel doe ik 2 oefeningen, tricep rope pushdown en daarna skullcrushers (12,10,8,8). Genoeg voor mij om een flinke pomp en aardig wat spierpijn te veroorzaken.

Dips op een emmer met water.

Ja op een bank of iets anders wat werkt lijkt me.

Terug
Naar boven