Fitness Seller

Triceps workout?

Die van mij is:
Close-grip benchpress 3x 8-10
Triceps pulldown vuist naar binnen 3x 8-10
Triceps pulldown vuist naar buiten 3x 8-10
Dips 3x tot failure

Dan voel ik de pomp en zijn ze helemaal naar de klote.

Om tot failure te trainen heb je geen 16 sets nodig.

true, maar in geval van failure ga ik lichter trainen, tot wederom failure, weer lichter...>> Eerst doe ik dus mijn standaard setjes en sluit het dus af met een dropset, heb ik tenminste het gevoel dat ik genoeg heb gedaan:rolleyes:

love it!!! :p

4 is zeker niet te veel.. ik heb ongeveer zelfde oefeningen als jij , alleen skullcrusher is vervangen door one arm ext:

Push downs 4x10
Close grip bench 4x10
One arm ext. 3x15
Dips 3x15

4 is zowiezo teveel, 3 is de max, trouwens je triceps krijgen normaal ook al een goeie workout bij veel borstoefeningen. mijn advies is: varieren met oefeningen, das de enige manier om beide koppen te stimuleren. als je heel je leven skull crusches doe ga je je triceps echt ni meer doen schrikken hoor

Ten eerste is het "sowieso"... :rolleyes:
Ten tweede, wie zegt dat 4 oefeningen te veel is? ???

Die 4e oefening (Triceps Pushdown) ben ik er dus bij gaan doen, omdat ik geen "voldaan" gevoel had. Ik train triceps trouwens tegelijk met Rug misschien dat dat een verschil maakt, omdat ik m'n borst maandag met biceps pak en dat ik daarom niet verzuurd raak?

Oke, dus je pakt 3 x per week je triceps? :rolleyes: Bij borst , bij schouders en je traint ze nog eens los samen met rug.. Ok..

Zelf train in Triceps altijd met schouders of borst. Vaker met schouders aangezien ik me tri's dan zwaarder ken pakken dan na borst.. Routine ziet er ongeveer als volgd uit;

Dips met een dumbbell tussen me poten 3x10
Close Grip Bench 4x8
Incline overhead 2-hand extension 4x8
Pushdowns 3 x 10

Ik doe altijd 3 oefeningen:

Skull Crushers, Barbell Lying Triceps Extension, Dumbbell Triceps Extension.

Elke week begin in een andere volgorde. Ik doe alleen op deze dag heel mijn armen. Dus ook biceps en onderarmen. Is dat niet erg?

Ik doe altijd 3 oefeningen:

Skull Crushers, Barbell Lying Triceps Extension, Dumbbell Triceps Extension.

Elke week begin in een andere volgorde. Ik doe alleen op deze dag heel mijn armen. Dus ook biceps en onderarmen. Is dat niet erg?
Skullcrushers en barbell lying triceps extension is hetzelfde. En wat is er verkeerd aan 1 dag armen? Als jouw lichaam daar goed op reageert moet je dat doen. Ik vind het persoonlijk minder.

Skullcrushers en barbell lying triceps extension is hetzelfde. En wat is er verkeerd aan 1 dag armen? Als jouw lichaam daar goed op reageert moet je dat doen. Ik vind het persoonlijk minder.

Oh haha, foutje.. ik bedoelde:

Skull Crushers, Triceps Pushdown en Dumbbell Triceps Extension

knallen tot je niet meer kan, heerlijk voor de triceps!!

ik doe 3 oefeningen voor triceps
soms na die sets nog opdrukken met de duimen tegen elkaar
2 sets tot faillure

Triceps zijn over het algemeen fasttwich dominant en reageren dus meestal beter op korte intensieve/explosieve workouts dan op volume.

Rope pulldown en kickbacks op een bankje of staand.
Met die oefeningen voel je het wel lekker branden:P

Laatst bewerkt:
Maar is branden hetzelfde als spier opbouwen?

Mijn favoriete tricepsoefening is zonder twijfel dippen met belt.

Dips 3x failure
Skullcrushers 3x8
Pushdown 3x8

Maar is branden hetzelfde als spier opbouwen?

"Voor het beste resultaat kan je de oefening doen tot dat je het voelt branden"

Quote van verschillende bronnen.
Waaronder het boek, krachttraining een anatomische benadering.
Van Frederic Delavier.

als jullie dippen leunen julie naar voren of doen jullie dat recht met ellebogen tegen je zij?

Op mijn armen dag(bi/tri) pak ik makkelijk 5 oefeningen voor me triceps.
Ik ga er goed op iig, u mad?

Cable pushdowns is mijn favo voor triceps.

Laatst bewerkt:
als je naar voren leunt is het meer voor borst

CGBP
French press
One arm extensions

Terug
Naar boven