- Waardering
- 3.699
Quote van verschillende bronnen.
Waaronder het boek, krachttraining een anatomische benadering.
Van Frederic Delavier.
OKE, da's nog eens een goede bron!

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Van Frederic Delavier.

"Voor het beste resultaat kan je de oefening doen tot dat je het voelt branden"
Van Frederic Delavier.
3 oefeningen is ruim voldoende,
Ik doe meestal een e.g. oefening een barbell oefening en een kabel oefening met touw..
4 is veelste veel.
Wanneer is volgens jou iets teveel? Ben benieuwd hoe je dit gaat onderbouwen...
Triceps zijn over het algemeen fasttwich dominant en reageren dus meestal beter op korte intensieve/explosieve workouts dan op volume.
bij rug, schouders of apart is het zeker doenbaar!Wanneer is volgens jou iets teveel? Ben benieuwd hoe je dit gaat onderbouwen...
ik ga moeten terugkomen op wat ik eerder zei, 4 oefeningen voor triceps is niet teveel,!
"Voor het beste resultaat kan je de oefening doen tot dat je het voelt branden"
Van Frederic Delavier.
?En nog blijf ik een voorstander van het helemaal uitputten van een bepaalde spiergroep. Ik ben ermee eens dat een korte explosieve workout het meeste resultaat opleverd maar ik kan het nooit opbrengen om hierna te stoppenDus na mn setjes, wat lichter trainen en doorgaan!!

4 is zeker niet te veel.. ik heb ongeveer zelfde oefeningen als jij , alleen skullcrusher is vervangen door one arm ext:
Push downs 4x10
Close grip bench 4x10
One arm ext. 3x15
Dips 3x15
ok je bent dus voorstander ervan omdat je het lekker vind en desondanks beseft dat het niet de beste methode is over t algemeen. goed argument!
---------- Toegevoegd om 14:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:33 ----------
Ik vind het inderdaad lekker japuur omdat ik anders niet het gevoel heb dat ik iets gedaan heb. Wat zijn de nadelen hieraan?
Ik vind het inderdaad lekker japuur omdat ik anders niet het gevoel heb dat ik iets gedaan heb. Wat zijn de nadelen hieraan?
Wanneer is volgens jou iets teveel? Ben benieuwd hoe je dit gaat onderbouwen...
1 tot 2 oefeningen 3 tot 6 setjes is voor lichte voordering/onderhoud beginner
6 tot 9 setjes is gevorderden
9 tot 12 setjes is voor bodybuilders..
De onderbouwing is vrij simpel. als je zulke kleine spiergroepen zoals de triceps 12 setjes doet. is de verhouding niet meer reeel met de rest van je lichaam die je traint. (bijv. mannen die alleen bovenlichaam trainen met kippenbeentjes).
zo een beetje duidelijk. zo ingewikkeld is het niet. had je best ook zelf kunnen ontdekken, maargoed.
1 tot 2 oefeningen 3 tot 6 setjes is voor lichte voordering/onderhoud beginner
6 tot 9 setjes is gevorderden
9 tot 12 setjes is voor bodybuilders..
De onderbouwing is vrij simpel. als je zulke kleine spiergroepen zoals de triceps 12 setjes doet. is de verhouding niet meer reeel met de rest van je lichaam die je traint. (bijv. mannen die alleen bovenlichaam trainen met kippenbeentjes).
zo een beetje duidelijk. zo ingewikkeld is het niet. had je best ook zelf kunnen ontdekken, maargoed.

jesus wat een onzin dat 4 oefeningen voor triceps te veel is.... zeg dan gewoon niks
you mad....