XXL Nutrition

Triceps workout?

"Voor het beste resultaat kan je de oefening doen tot dat je het voelt branden"

Quote van verschillende bronnen.
Waaronder het boek, krachttraining een anatomische benadering.
Van Frederic Delavier.

epic, zeg dan gewoon niks.
Als je 100 x 5kg curls doet gaat het ook branden, maar denk je dat je daar van hypertrofie bereikt?
Als je heel hard fietst gaat het ook branden, maar spieren krijgen? neen..

3 oefeningen is ruim voldoende,
Ik doe meestal een e.g. oefening een barbell oefening en een kabel oefening met touw..
4 is veelste veel.

ik ga moeten terugkomen op wat ik eerder zei, 4 oefeningen voor triceps is niet teveel, maar er zijn imo wel een paar voorwaarden; als je een beginner bent lijkt 4 me iets teveel, dan is 3 of zelfs 2 beter om mee te beginnen.

wat ook van belang is imo is of je de triceps bij de borst of bij de rug pakt ( of apart for that matter ) als je triceps bij borst pakt, en je na een chestworkout waar minstens 2 presses inzitten ( incline en flat ) nog is 4 triceps oefeningen kunt doen? na 3 zijn de van mij kapot ik weet niet hoe het bij de rest zit :) bij rug, schouders of apart is het zeker doenbaar!

Het aantal oefeningen maakt toch niet zoveel uit?
Je kan 6 oefeningen doen van telkens 1 set of 2 oefeningen met telkens 10 sets...

Wanneer is volgens jou iets teveel? Ben benieuwd hoe je dit gaat onderbouwen...

Als je meer doet dan nodig is.

Je moet ook niet kijken naar aantal oefeningen, maar naar totaal volume in sets/reps in verhouding met de gebruikte intensiteit.

---------- Toegevoegd om 20:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:03 ----------

ik ga moeten terugkomen op wat ik eerder zei, 4 oefeningen voor triceps is niet teveel,!

Zie boven

En nog blijf ik een voorstander van het helemaal uitputten van een bepaalde spiergroep. Ik ben ermee eens dat een korte explosieve workout het meeste resultaat opleverd maar ik kan het nooit opbrengen om hierna te stoppen :P Dus na mn setjes, wat lichter trainen en doorgaan!!

En nog blijf ik een voorstander van het helemaal uitputten van een bepaalde spiergroep. Ik ben ermee eens dat een korte explosieve workout het meeste resultaat opleverd maar ik kan het nooit opbrengen om hierna te stoppen :P Dus na mn setjes, wat lichter trainen en doorgaan!!

ok je bent dus voorstander ervan omdat je het lekker vind en desondanks beseft dat het niet de beste methode is over t algemeen. goed argument!:p

---------- Toegevoegd om 14:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:33 ----------

4 is zeker niet te veel.. ik heb ongeveer zelfde oefeningen als jij , alleen skullcrusher is vervangen door one arm ext:

Push downs 4x10
Close grip bench 4x10
One arm ext. 3x15
Dips 3x15

als jij je maximaal geeft op de oefeningen kun je nooit meer met volledige intensiteit je geven op de 4e oefening of je hebt jezelf lopen sparen al dan wel of niet bewust.

ok je bent dus voorstander ervan omdat je het lekker vind en desondanks beseft dat het niet de beste methode is over t algemeen. goed argument!:p

---------- Toegevoegd om 14:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:33 ----------

Ik vind het inderdaad lekker ja ;) puur omdat ik anders niet het gevoel heb dat ik iets gedaan heb. Wat zijn de nadelen hieraan?

Ik doet er maar twee .
pull downs met een touw. 3x6
en een dip machine. 3x6

voor de rest krijge ze genoeg werk tijdens de borst oefeningen.

(( doe trouwens borst eerst daarna tricep. om verwarring te voorkomen))

doe liever hoog gewicht weinig reps dan dat je als een malle 300 keer die oefeninge zit te doen met laag gewicht. cardio doe ik wel op een fiets

Wanneer is volgens jou iets teveel? Ben benieuwd hoe je dit gaat onderbouwen...

1 tot 2 oefeningen 3 tot 6 setjes is voor lichte voordering/onderhoud beginner

6 tot 9 setjes is gevorderden

9 tot 12 setjes is voor bodybuilders..

De onderbouwing is vrij simpel. als je zulke kleine spiergroepen zoals de triceps 12 setjes doet. is de verhouding niet meer reeel met de rest van je lichaam die je traint. (bijv. mannen die alleen bovenlichaam trainen met kippenbeentjes).

zo een beetje duidelijk. zo ingewikkeld is het niet. had je best ook zelf kunnen ontdekken, maargoed.

De onderbouwing is vrij simpel. als je zulke kleine spiergroepen zoals de triceps 12 setjes doet. is de verhouding niet meer reeel met de rest van je lichaam die je traint. (bijv. mannen die alleen bovenlichaam trainen met kippenbeentjes).

zo een beetje duidelijk. zo ingewikkeld is het niet. had je best ook zelf kunnen ontdekken, maargoed.

ik doe 12 setjes per spiergroep gemiddeld, ben ik nu een bodybuilder?

die set schemes zijn een beetje brak want afhankelijk van de trainingsmethode kunnen een hoop beginners meer volume hebben omdat ze nog niet tijdens de sets maximale intensiteit kunnen opwekken wat gevorderden wel kunnen en daardoor minder sets nodig hebben maar nogmaals het hangt ervan af hoe je traint.

maar 9-12 sets voor bodybuilders is just:roflol:

Less = More :)

Ik vraag me af wie ooit is gekomen met de stelling dat meer altijd beter is...

2 oefeningen zijn voldoende, in sommige gevallen 3, afhankelijk van de intensiteit.

---------- Toegevoegd om 21:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:10 ----------

jesus wat een onzin dat 4 oefeningen voor triceps te veel is.... zeg dan gewoon niks

you mad....

Dude...

Jij bent die kerel die 20 setjes doet ofzo voor zijn triceps omdat je trainer die non stop kuurt je dat aanraadt, toch?

Terug
Naar boven