XXL Nutrition

Trouwen

• Topic Starter Topic Starter
hey klus, kan je me dat stukje van de bijbel quoten? waarin dat niet kan? Ben ik wel benieuwd naar :)

Mensen die in deze tijd nog in God geloven zijn zowiezo ziek in hun hoofd, en zwaar bekrompen, niet de mensen die er niks aan kunnen doen dat ze op het zelfde geslacht vallen.

En als ik zo kijk zijn de teksten van de Christelijke debielen hiero schrokkender als de teksten van de homo's/lesbo's hier, die komen heel nuchter en normaal op mij over.

Dus wie zit er dan precies fout, dat k*t geloof zou verboden moeten worden, het heeft alleen maar ellende aan de wereld gebracht, en God bestaat toch niet, alleen debielen die geen andere uitweg hebben of het niet in hun eentje redden worden gelovig.

En het grappige is dat mensen die zo streng geloven helemaal niet zo opgegroeit zijn.

hey klus, kan je me dat stukje van de bijbel quoten? waarin dat niet kan? Ben ik wel benieuwd naar :)

Mensen die in deze tijd nog in God geloven zijn zowiezo ziek in hun hoofd, en zwaar bekrompen, niet de mensen die er niks aan kunnen doen dat ze op het zelfde geslacht vallen.

En als ik zo kijk zijn de teksten van de Christelijke debielen hiero schrokkender als de teksten van de homo's/lesbo's hier, die komen heel nuchter en normaal op mij over.

Dus wie zit er dan precies fout, dat k*t geloof zou verboden moeten worden, het heeft alleen maar ellende aan de wereld gebracht, en God bestaat toch niet, alleen debielen die geen andere uitweg hebben of het niet in hun eentje redden worden gelovig.

En het grappige is dat mensen die zo streng geloven helemaal niet zo opgegroeit zijn.

Helemaal mee eens, buiten het feit om dat "God" helemaal niet gewild heeft dat we elkaar zo respectloos benaderen en discrimineren en dat doet Klusmier. Ik dacht laat ik maar de meest wijze zijn en er niet net zo achterlijk op reageren als Klusmier doet, maar leuk is het niet nee om te horen dat je "ziek" bent als je toevallig op hetzelfde geslacht valt. Gelukkig kom ik zulke types niet in het echt tegen.

• Topic Starter Topic Starter
http://www.nd.nl/htm/dossier/coïtusualiteit/homodiscussie/artikelen/070212a.htm
Homohuwelijk sluiten zou hypocriet zijn
12 februari 2007

door onze redacteur Aaldert van Soest

AMSTERDAM Nynke Eringa-Boomgaardt, de Leeuwarder trouwambtenaar die in 2001 werd ontslagen omdat ze geen homohuwelijken wilde sluiten, meed lange tijd de pers. Ten behoeve van een promotie, die vandaag plaatsvindt, gaf ze voor het eerst een openhartig interview. ,,Homocoïtusualiteit is schadelijk voor een mens.

Een lange periode bezon Nynke Eringa-Boomgaardt zich op homocoïtusualiteit. Ze werd daar als trouwambtenaar toe gedwongen toen de Nederlandse regering het huwelijk openstelde voor mensen van gelijk geslacht. Bijbelteksten, tekenen in de natuur en gesprekken met christenen gaven duidelijkheid aan de trouwambtenaar, die in 2001 werd ontslagen vanwege haar weigering homos te trouwen. ,,Als ik de enige was geweest die zo dacht, zou ik mijn standpunt opgegeven hebben.

Nynke Eringa werd in 2001 ontslagen door de gemeente Leeuwarden, omdat ze weigerde een homohuwelijk te sluiten. In 2003 stelde de rechtbank vast dat de gemeente procedurefouten had gemaakt en dat Eringa niet ontslagen had mogen worden. Ze trad vervolgens weer in dienst als trouwambtenaar, zonder de verplichting homohuwelijken te sluiten. Tijdens de procedure meed ze steeds de pers, maar ten behoeve van een promotie gaf ze een openhartig interview over haar beweegredenen aan Anders Schinkel. Schinkel promoveert vandaag op een proefschrift over gewetensbezwaren, waarin het verhaal van Eringa is opgenomen. Het was voor Eringa niet vanzelfsprekend het sluiten van een homohuwelijk te weigeren. Voor de legalisering van het homohuwelijk had ze er geen mening over, zegt de trouwambtenaar, die zelf een homocoïtusuele broer heeft. Maar na de invoering van het homohuwelijk moest ze wel, en ze besefte dat ,,hoe duidelijker je je positie definieert, hoe duidelijker ook je vijanden zijn.

Christelijk geloof
In de bezinning op homocoïtusualiteit was het christelijk geloof bepalend voor Eringa, maar dat betekende niet dat ze er direct uit was. Ze bestudeerde de Bijbel, las boeken over homocoïtusualiteit van zowel voor- als tegenstanders en sprak erover met anderen. Ze betrok er onder meer haar zus intensief bij, die werkte voor een evangelische organisatie, die studenten helpt de Bijbel te lezen. Op een dag, vertelt ze, zat ze met deze zus in de auto en sprak over homocoïtusualiteit. Terwijl ze nog in de auto zaten, begon het te stortregenen en daarna verscheen een regenboog. Voor de trouwambtenaar was dit geen toeval, maar een teken van God.

Uiteindelijk was de beslissende vraag voor Eringa: worden homos gelukkig? God wil dat we gelukkig worden. Het is zijn liefde, benadrukt ze, die de grenzen bepaalt. ,,Homocoïtusualiteit is zeer schadelijk, zegt Eringa. Zonder die overtuiging zou ze niet tegen het homohuwelijk zijn geweest. Homocoïtusualiteit ontstaat door een ,,identiteitsprobleem en leidt vaak tot lossere coïtusuele moraal, maar mensen worden daardoor niet gelukkiger. ,,Mensen zeggen soms tegen me: ik begrijp je, ik vind homocoïtusualiteit ook vulgair. Dat haat ik, want ik vind het helemaal niet vulgair. Het is een vergissing van mensen, maar wel een schadelijke.

Eringa is bereid de registratie van een voorgenomen homohuwelijk te doen, omdat dat enkel een formaliteit is. Maar meewerken aan de huwelijksceremonie zelf, bleef een stap te ver voor haar. Die ceremonie in het gemeentehuis heeft voor niet-kerkelijke mensen een aantal elementen van de religieuze bijeenkomst overgenomen, licht Eringa toe. Zingeving speelt er een belangrijke rol in. Als ze met haar bezwaren tegen homocoïtusualiteit daaraan zou meewerken, zou ze een deel van zichzelf moeten achterhouden. ,,Het zou hypocriet zijn. De Leeuwarder ambtenaar licht haar standpunt toe aan de hand van het bijbelboek Danil. Danil paste zich in Babel aan heersende gewoonten aan, zelfs aan de voedselwetten waar hij aanvankelijk gewetensbezwaren tegen had. Maar toen hem het bidden tot God verboden werd, weigerde hij te gehoorzamen. Waar Eringa nog kan koment tot het registreren van een voorgenomen homohuwelijk, is voor haar het participeren in een zingevende ceremonie van zon huwelijk vergelijkbaar met het verbod aan Danil om te bidden.

Verschil
De vraag wat het verschil is tussen een gewoon bezwaar en een gewetensbezwaar, beantwoordt Eringa als volgt: ,,Op een gegeven moment wist ik: Hier sta ik, ik kan niet anders, wat de consequenties ook zullen zijn. Over een normaal bezwaar kun je nog heen stappen. Gemakkelijk waren de besluiten voor haar allerminst. ,,Bij alles wat ik zei of deed had ik mijn eigen broer in mijn achterhoofd. Tegelijk interpreteert ze dat laatste ook als werk van God. Zo kon ze nooit een hard oordeel vellen over homocoïtusuelen.

Voor een vrouw die er fel op tegen is vanuit geloofsovertuiging vind ik dat ze er wel goed over na heeft gedacht en een goed compromis met haarzelf heeft gesloten.

Volgens de Grote van Dale "Iemand die of iets dat niet erg ruim van opvatting is, wordt in de standaardtaal bekrompen, kleinzielig of kleingeestig genoemd." Meer heb ik er niet meer aan toe te voegen!

Jullie zullen het nog moeilijk in deze wereld hebben met zoveel andere mensen die anders dan jullie zijn.
Misschien hebben ze een ander geloof, geaardheid of zelfs een andere haarkleur....zal wel eng voor jullie zijn dan?!

Edit: ik vraag me soms wel eens af waar het in jullie opvoeding mis gegaan is...heb respect voor iedereen net zoals ik dat ook voor jullie heb (had).

Zal wel hoor, mij overtuig je hier niet mee.Vergeet alleen niet dat pedo's precies hetzelfde zeggen als jij nu doet.
Dus dingen als "leven en laten leven" of "bekrompen" "kleinzielig", zeggen mij totaal niks.

Zal wel hoor, mij overtuig je hier niet mee.Vergeet alleen niet dat pedo's precies hetzelfde zeggen als jij nu doet.
Dus dingen als "leven en laten leven" of "bekrompen" "kleinzielig", zeggen mij totaal niks.

Je gaat voorbij aan het feit mbt het verschil tussen 'homofilie' (tussen volwassenen) en 'pedofilie' (volwassene - kind). Vind ik toch een groot verschil als je het hebt over "leven en laten leven", "bekrompen" en "kleinzielig".

Ah laat die klusmier, hij is zelf samen met een omgebouwde man! Wat weet hij er nou van?!

je verdient minder loon als je trouwt (als beide werken) dus nee

Helemaal mee eens, buiten het feit om dat "God" helemaal niet gewild heeft dat we elkaar zo respectloos benaderen en discrimineren en dat doet Klusmier. Ik dacht laat ik maar de meest wijze zijn en er niet net zo achterlijk op reageren als Klusmier doet, maar leuk is het niet nee om te horen dat je "ziek" bent als je toevallig op hetzelfde geslacht valt. Gelukkig kom ik zulke types niet in het echt tegen.

weleens hierover nagedacht?
http://www.nujij.nl/aruba-weigert-weer-inschrijving-homopaar.742032.lynkx

http://www.ad.nl/binnenland/article1275073.ece
:o

homo's die de wetten en geloofsovertuiging van een ander land niet willen respecteren om hun zin door te drijven?

ga zoiets lekker in een Arabisch land proberen, eens kijken waar je blijft ......
;)

over respect & discriminatie gesproken.........
:D

weleens hierover nagedacht?
http://www.nujij.nl/aruba-weigert-weer-inschrijving-homopaar.742032.lynkx

http://www.ad.nl/binnenland/article1275073.ece
:o

homo's die de wetten en geloofsovertuiging van een ander land niet willen respecteren om hun zin door te drijven?

ga zoiets lekker in een Arabisch land proberen, eens kijken waar je blijft ......
;)

over respect & discriminatie gesproken.........

Je haalt 2 dingen door elkaar vriend, ik ga niet naar een ander land om daar homorechten af te dwingen.
Ik ben in Nederland geboren dus daar wil ik dezelfde rechten en plichten hebben als ieder andere inwoner van Nederland.

Ga jij je GOD verhaaltjes lekker houden in een Arabisch land, kijken waar jij blijft...opgeruimd staat netjes. Misschien dat ze in een Arabisch land je wel respect kunnen bijbrengen.

Je haalt 2 dingen door elkaar vriend, ik ga niet naar een ander land om daar homorechten af te dwingen.
Ik ben in Nederland geboren dus daar wil ik dezelfde rechten en plichten hebben als ieder andere inwoner van Nederland.

Ga jij je GOD verhaaltjes lekker houden in een Arabisch land, kijken waar jij blijft...opgeruimd staat netjes. Misschien dat ze in een Arabisch land je wel respect kunnen bijbrengen.

ben je nou helemaal van de POT gerukt??

Kijk he Klus, tegenwoordig moet je op voorhand al respect hebben lijkt wel. Komt grotendeels door dat CDA thema, helaas.

Maar ik heb echt voor weinig soorten mensen respect. Ieder is in mijn boek geaccepteerd, maar heel weinige zijn gerespecteerd.

Geen enkele volgeling van welke religie dan ook, krijg van mij respect. Stuk voor stuk beperkte zielen die niet willen vooruit streven maar stil blijven staan omdat ze dan de zekerheid hebben niet te sterven met ambities die ze nooit hebben kunnen verwezelijken. En zich niet hoeven meten met andere individuen. Ze hebben immers De Heer.

Eigenlijk zijn religeuze volgelingen angstig voor de dood en kunnen niet erkennen dat de natuur oppermachtig is. Daarom mobiliseren ze zich en visualiseren ze dat familieleden nog bij hen zijn en kunnen meekijken. Elkaar ondersteunen tijdens het proces en dat soort flauwekul.

Zonder familie of na bestaanden, helemaal alleen lekker luchtig op je sterfbed liggen is eigenlijk de meest rationele wijze van afscheid nemen van het leven. Dat gewauwel met kinderverhalen is gewoon blindmakerij.

De natuur produceert homo's, accepteer de onmacht die je daarbij hebt als mens.

Respect voor het leven is een vaak gehoorde slogan, maar alleen wanneer het dat religeuze tuig uitkomt.

Kijk he Klus, tegenwoordig moet je op voorhand al respect hebben lijkt wel. Komt grotendeels door dat CDA thema, helaas.

Maar ik heb echt voor weinig soorten mensen respect. Ieder is in mijn boek geaccepteerd, maar heel weinige zijn gerespecteerd.

Geen enkele volgeling van welke religie dan ook, krijg van mij respect. Stuk voor stuk beperkte zielen die niet willen vooruit streven maar stil blijven staan omdat ze dan de zekerheid hebben niet te sterven met ambities die ze nooit hebben kunnen verwezelijken. En zich niet hoeven meten met andere individuen. Ze hebben immers De Heer.

Eigenlijk zijn religeuze volgelingen angstig voor de dood en kunnen niet erkennen dat de natuur oppermachtig is. Daarom mobiliseren ze zich en visualiseren ze dat familieleden nog bij hen zijn en kunnen meekijken. Elkaar ondersteunen tijdens het proces en dat soort flauwekul.

Zonder familie of na bestaanden, helemaal alleen lekker luchtig op je sterfbed liggen is eigenlijk de meest rationele wijze van afscheid nemen van het leven. Dat gewauwel met kinderverhalen is gewoon blindmakerij.

De natuur produceert homo's, accepteer de onmacht die je daarbij hebt als mens.

Respect voor het leven is een vaak gehoorde slogan, maar alleen wanneer het dat religeuze tuig uitkomt.

ook al ben ik gelovig:
- respect moet je zien te verdienen
- natuurlijk wil ik vooruit streven ipv stil te blijven staan!
- ook ik heb ambities, en die ga ik ook vervullen ( ze liggen alleen op een ander vlak dan niet-gelovigen)
- dood = dood, flauwekul dat doden meekijken enz.
- ik ben hier alleen, werk hier alleen, en moet zelfstandig besluiten kunnen nemen, mijn familie in NL spreek ik wekelijks per mail/telefoon......

ik accepteer de onmacht als mens zijnde, maar daarbij blijf ik wel protesteren omdat ik het NIET natuurlijk vind.........slap excuus!
;)

Maar dit was een paar jaar terug wel anders, meen ik me te herrineren uit posts uit de oude doos. ;)

Terug
Naar boven