XXL Nutrition

Sticky TRT en vruchtbaarheid

Nou denk dat meeste mannen blij zijn met te hoge LH, want das meer test. En FSH dan? Wat als je LH te hoog is (hoe hoog is het dan wel niet?) en je FSH normaal of te laag? En waarom zou LH normaliseren dan? Heb je daar een onderzoek van ofzo?

Ik denk dat we een beetje langs elkaar heen praten :p Ik had het over TRT gebruik in een situatie dat de testes niet goed functioneert, bv bij klinefeltersyndroom of cryptorchidisme. Dus dat er niet genoeg T gemaakt wordt ondanks een normale of verhoogde LH waarde.

Ja dat is wel wat anders. Moet je erbij zeggen he ;) Meestal bij bb is LH en FSH te laag.

Als je LH te hoog is en je test te laag dan is er wat mis met je leydig cellen. Dan kan je beter proberen deze gevoeliger voor LH te maken en stimuleren tot eigen aanmaak ipv verder te onderdrukken met test.

Laatst bewerkt:
Ja dat is wel wat anders. Moet je erbij zeggen he ;) Meestal bij bb is LH en FSH te laag.

Als je LH te hoog is en je test te laag dan is er wat mis met je leydig cellen. Dan kan je beter proberen deze gevoeliger voor LH te maken en stimuleren tot eigen aanmaak ipv verder te onderdrukken met test.
dat hangt er toch vaaf welke de reden is. bij sommige mannen mag je FSH en LH stimuleren zoveel als je wil en toch zullen de teelballen weinig testosteron blijven produceren. voor die mensen is het wenselijk om testosteron te geven. klinefelters ook.

Zegt ie ook eigenlijk he, "dan is er wat mis met je leydig cellen". :)

Idd, als je LH hoog is en je test laag zijn je leydigcellen, die instaan voor de test productie, ongevoelig voor dit hormoon. FSH stimuleert de sertoli cellen, die dan inhibine vrijlaten. Dit eiwit zet de spermatogonien aan tot spermatogonese. De ontwikkeling tot volwassen spermacellen dus.

Als je FSH te hoog is en je spermacellen laag dan zijn je sertoli cellen ongevoelig voor dit hormoon.

De LH receptoren in de leydig cellen zouden beter reageren op LH door het gebruik van nolvadex. Ik heb nog geen studie gezien waar testosteron toediening deze receptoren gevoeliger maakt. Je gaat vervangen en eigen aanmaak nog verder onderukken.

Als gevolg nemen je teelballen nog meer in omvang af omdat je sertoli en leydig cellen krimpen. En vermoed dat de gevoeligheid tot FSH en LH nog zal dalen.

Laatst bewerkt:
trt is eigenlijk bedoeld voor mensen met een aangeboren afwijking zoals bv. hypogonadisme, klinefelter en een verstoring tussen hypofyse en hypothylamus.
En dan is trt voor het leven, men maakt zich dan ook niet meer druk om lh en fsh waarden enja een van de negatieve dingen die er bij komen kijken is dat je inderdaad onvruchtbaar wordt na verloop van tijd. Deze specifieke groep mensen hebben dan ook zelden kinderen uit eigen sperma een uitzondering daargelaten (moi gelukkig).
De andere groep zijn de BBers die na jaren lang zal maar zeggen zwaar gebruik hun eigen axis op dat moment verdoet hebben, bij een goede endo die verstand van zaken heeft kan geprobeerd worden om via kunstgrepen de zaak weer aan de gang te krijgen, hoe moeilijk en tijdrovend dit is weet een zeer gewaardeerde collega van ons hier op Dbb.
En dan is het nog maar de vraag hoe lang het duurt en of het zelfs nog wel goed gaat komen.
De pro's en hun kinderen daar weten wij niks van da's allemaal giswerk en horen zeggen er is geen enkele pro die uitgebreid gaat vertellen hoe hij aan zijn kind is gekomen of wat voor kunstgrepen hij daarvoor heeft uitgehaald en wie kan mij vertellen hoeveel pro's er na hun carriere nog aan de hrt zitten en dat is iets anders dan trt, daar zullen we nooit achterkomen, als je zeker tien a vijtien jaar aan de meest heftige en experimentele dingen hebt gehangen dan kan je er vergif op innemen dat niet bij iedere pro in ruste zijn gehele axis weer als vanouds functioneerd.

Er zijn tegenwoordig genoeg andere en betere oplosingen voor TRT (afhankelijk van de oorzaak).

Bij een verstoring tussen hypofyse en hyptohalamus zit het probleem bij de gevoeligheid van de hypofyse tot het gonadotropin-releasing hormone. Deze zet de hypofyse aan tot de aanmaak van LH en FSH.

Als dat hormoon dus te hoog of normaal is en je LH en FSH is laag, dan is je hypofyse niet gevoelig genoeg voor dit hormoon. Als je de gevoeligheid niet kunt vergroten van de receptoren van dat hormoon in je hypofyse, dan kan je TRT gebruiken. Maar mensen grijpen te snel naar TRT omdat dit al jaren wordt gebruikt voor deze zaken. Maar wetenschap gaat vooruit.

Laatst bewerkt:
daarin moet ik je gelijk geven cools, de wertenschap gaat gelukkig voorruit, maar mijn ervaring leert dat wij hier in nederland meestal achterop lopen zeker op dit soort aandoeningen

Klopt, Belgie ook. Daarom gebruik ik onderzoeken ipv dokters ;)

Laatst bewerkt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Follicle-stimulating_hormone (FSH)

Dit doet 15 mg dbol/dag met zaadcellen
http://www.ergogenics.org/julienbaker.html

Effect of long-term testosterone oenanthate administration on male reproductive function: clinical evaluation, serum FSH, LH, testosterone, and seminal fluid analyses in normal men.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1172906

The effect of follicle-stimulating hormone therapy on sperm quality: an ultrastructural mathematical evaluation
http://www.andrologyjournal.org/cgi/content/abstract/18/4/439

Ik zie alleen maar onderzoeken die aantonen dat de sperma kwaliteit achteruit gaat wanneer je kuurt. Ik lees nergens dat er daadwerkelijk mislukte kinderen geboren worden of wel?

Ook is het gebruikelijk om een lage dosering hcg naast trt te nemen aangezien deze in structuur op lh en fsh lijkt. Dit zie ik ook niet terug in de onderzoeken.

Jaytjuh, een verlaagde sperma kwaliteit levert een verhoogde kans op miskramen.

Jaytjuh, een verlaagde sperma kwaliteit levert een verhoogde kans op miskramen.
wie zegt dat. volgens mij levert een verlaagde spermakwaliteit minder kans op kinderen. wie zegt dat die slechte spermatozoiden een eicel kunnen bevruchten. die geraken volgens mij gewoon niet bij of in de eicel.

wie zegt dat. volgens mij levert een verlaagde spermakwaliteit minder kans op kinderen. wie zegt dat die slechte spermatozoiden een eicel kunnen bevruchten. die geraken volgens mij gewoon niet bij of in de eicel.

Spermakwantiteit levert minder kans op kinderen. Spermakwaliteit ook, maar dus ook meer kan op gefailde kinderen. Je hebt meer kans op een fout in een spermatozoide dat je niet kan zien en geen invloed heeft op de zwemkwaliteit van deze. Een snelle debiele spermatozoide dus. En het kan zijn dat ze allemaal debiel zijn en dat de minst debiele t haalt dan.

---------- Post added wo 8 jun 2011 at 14:48 ----------

Login?

Laatst bewerkt:
Opmerkelijk, ik zit niet op m'n UvA VPN, maar zie nu pas dat die site me ziet als zijnde aangemeld bij de UvA, had dus niet door dat die full text niet public was.

Kan hem niet bijvoegen als bijlage, overschrijdt de 1mb. Zal hem naar je mailen.

Thanx

Spermakwantiteit levert minder kans op kinderen. Spermakwaliteit ook, maar dus ook meer kan op gefailde kinderen. Je hebt meer kans op een fout in een spermatozoide dat je niet kan zien en geen invloed heeft op de zwemkwaliteit van deze. Een snelle debiele spermatozoide dus. En het kan zijn dat ze allemaal debiel zijn en dat de minst debiele t haalt dan.

hahahah ik had even een filmpje voor ogen dat je van die mongol spermazaadjes zag zwemmen en steeds "duhhh" en "dahhhrg" zeiden :D

Maaruh, ik hoop nog steeds dat je geen gelijk hebt aangezien dat in mijn nadeel is natuurlijk.
Heb jij trouwens enig idee of die 500iu hcg per week ervoor zorgt dat de sperma kwaliteit goed blijft (uiteraard bij normale dosering test van 100mg) ?

Opmerkelijk, ik zit niet op m'n UvA VPN, maar zie nu pas dat die site me ziet als zijnde aangemeld bij de UvA, had dus niet door dat die full text niet public was.

Kan hem niet bijvoegen als bijlage, overschrijdt de 1mb. Zal hem naar je mailen.

kan je hem niet effe sharen op [Link niet meer beschikbaar] of een ander medium ?

• Topic Starter Topic Starter
om nu even geen nieuwe topic aan te maken hier even een vraag tussendoor, wat zou er gebeuren als je hgh levenslang doet of langer dan 2 jaar?

hahahah ik had even een filmpje voor ogen dat je van die mongol spermazaadjes zag zwemmen en steeds "duhhh" en "dahhhrg" zeiden :D

Maaruh, ik hoop nog steeds dat je geen gelijk hebt aangezien dat in mijn nadeel is natuurlijk.
Heb jij trouwens enig idee of die 500iu hcg per week ervoor zorgt dat de sperma kwaliteit goed blijft (uiteraard bij normale dosering test van 100mg) ?

kan je hem niet effe sharen op [Link niet meer beschikbaar] of een ander medium ?

:Dlol. Ja dat is het juist, jij hoopt dat ik geen gelijk hebt ;). En dan zie je naast de logica.

Hcg gaat je spermakwaliteit verminderen omdat het je FSH verminderd. En LH ook trouwens.

Terug
Naar boven