- Waardering
- 2.963
Lekker oprotten jij. Wtf doe je hier met je rare Turkse ideetjes. Lid van Turkse geloofszaken, daar dienstplicht willen doen, genocide ontkennen. Word gvd eens Nederlander of emigreer.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Neen, omdat ze geen soortgelijke diyanet heeft. Plus je mama is een onzinnige anekdote.
Kijk naar bulgaren. Ze kennen hetzelfde problemen als de turken. Omdat ze ook samenhokken.
Arabieren kunnen doorgaans beter nederlands, omdat berbers, mocros, tunesiers en algerijnen verplicht nederlands moeten praten onderlingen.
Dat vind jij, maar dit is gewoon een toenadering vanuit turkse kant om dit wetenschapelijk te achterhalen op mondiaal niveau.
Weet jij wel wat genocide betekent meneertje? Genocide betekent dat er opzettelijk , systematisch gemoord werd zoals bij de nazis en in cambodja etc. Dus jij moet voortaan minimaal 3 keer nadenken voordat je hier onzin uitkraamt, wand van systematisch , opzettelijk moorden was geen sprake van.Lekker oprotten jij. Wtf doe je hier met je rare Turkse ideetjes. Lid van Turkse geloofszaken, daar dienstplicht willen doen, genocide ontkennen. Word gvd eens Nederlander of emigreer.
Ik ben niet tegen een onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek. Maar om dit gruwelijke oorlogsgebeurtenis te categoriseren als genocide gaat mij te ver.Nee, de uitslag staat al vast. Zelfde taktiek die holocaustontkenners gebruiken.
Verder is het gewoon een verkeerde voorstelling van zaken door te stellen dat de Armeense archieven niet open staan want deze zijn gewoon te raadplegen in tegenstelling tot de Turkse.
Maar het wordt ook wel makkelijk als veel bewijs afdoet als vervalsing, complot of andere onzin.
Orders Talaat Pasha, volgens de Turken vervalst
Tribunaal in Turkije, volgens de Turken geen genocide bewezen en niet betrouwbaar maar tribunaal in Malta is wel betrouwbaar.
Diverse ooggetuigenverslagen onder wie Armin Wegner (Duitser) verzinsels volgens de Turken.
Dat lijstje is nog veel langer met zaken en taktieken die doen denken aan het werk van andere genocide ontkenners. Het meest prominent de Holocaustontkenners die altijd vragen om meer onderzoek en veel zaken afdoen als vervalsing of nog erger als complot.
Het enige complot in dit soort gevallen is de samenzwering om een bepaalde bevolkingsgroep uit te roeien, niet een complot om iets te bewijzen dat nooit heeft plaatsgevonden.
Oke, dat terzijde. Waarom accepteerd armenie de voorstel van de turken niet om gezamelijk alle staatsarhieven te openen om grootschalig wetenschappelijk onderzoek te doen betreft deze onderwerp?
---------- Toegevoegd om 11:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:37 --
Ik snap dat je grammatica en spelling hopeloos is, maar want met een d schrijven gaat wel heel ver.Weet jij wel wat genocide betekent meneertje? Genocide betekent dat er opzettelijk , systematisch gemoord werd zoals bij de nazis en in cambodja etc. Dus jij moet voortaan minimaal 3 keer nadenken voordat je hier onzin uitkraamt, wand van systematisch , opzettelijk moorden was geen sprake van.
Niet komen mierennken om mijn taal. Reageer op de onderwerp.
Zie vorige post, orders Talaat Pasha zijn dus vervalst? Het maakt verder niet zoveel uit of je in dit geval functionalist bent of intentionalist. In de meeste gevallen is er sprake van een mix waarbij vanuit een intentie tot het uitmoorden van op den duur het functionalisme de rol overneemt. Zelfs zonder duidelijke intentie kan er overigens sprake zijn van genocide als de radartjes zo vallen dat genocide eigenlijk niet te voorkomen valt. Meestal is het zaadje dan overigens wel geplant maar zonder een duidelijke uitgesproken plan om een groep ook daadwerkelijk te elimineren.Weet jij wel wat genocide betekent meneertje? Genocide betekent dat er opzettelijk , systematisch gemoord werd zoals bij de nazis en in cambodja etc. Dus jij moet voortaan minimaal 3 keer nadenken voordat je hier onzin uitkraamt, wand van systematisch , opzettelijk moorden was geen sprake van.
Ik moet hier continue reageren , dus ik probeer snel te antwoorden zonder op te letten op mijn taalgebruik.Ik snap dat je grammatica en spelling hopeloos is, maar want met een d schrijven gaat wel heel ver.
Niet komen mierennken om mijn taal. Reageer op de onderwerp.
Mierennken? Man, vroeger werden hier kaarten voor uitgedeeld.

Ik ben niet tegen een onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek. Maar om dit gruwelijke oorlogsgebeurtenis te categoriseren als genocide gaat mij te ver.
Dat is het dus. Uit wanhoop zijn er beslissingen genomen. Als je 400 jaar word vernedert, en tijdens de WO 1 door rusland op de kaukasus word aangevallen, plus dat je aangevallen wordt in de Egeïsche gebied door griekenland, bulgarije , england , Italië en frankrijk en in Syrië wederom weer door england en frankrijk, kan je hopelijk wel inzien dat je wilt voorkomen dat er nog meer problemen bij komen, in dit geval de Armeniërs.Zie vorige post, orders Talaat Pasha zijn dus vervalst?
Het maakt verder niet zoveel uit of je in dit geval functionalist bent of intentionalist. In de meeste gevallen is er sprake van een mix waarbij vanuit een intentie tot het uitmoorden van op den duur het functionalisme de rol overneemt. Zelfs zonder duidelijke intentie kan er overigens sprake zijn van genocide als de radartjes zo vallen dat genocide eigenlijk niet te voorkomen valt. Meestal is zaadje dan overigens wel geplant maar zonder een duidelijke uitgesproken plan om een groep ook daadwerkelijk te elimineren.
Wat er destijds werkelijk gebeurde is zeker triest en onmenselijk. Maar waar ik op doel, is dat er geen order van bovenaf kwam voor stelselmatig , systematisch moorden zoals bij de nazi's. Dat er door officieren misdaden zijn Gepleegd is zeker betreurenswaardig.Dat onderzoek is al gedaan, conclusie is dat er genocide heeft plaatsgevonden. Alleeen discutabele figuren als McCarthy, Levy, Lewis en nog wat anderen die stelselmatig ook andere genocides ontkennen komen tot een conclusie die in het straatje past van de Turken.
Wat te ver ging was vooral het stelselmatig uitroeien van vrouwen, kinderen, ouden van dagen etc door ze uit te hongeren of met grof geweld over de kling te jagen. Indien genocide benoemt wordt hoef je geen rekening te houden met huidige sentimenten. Geschiedschrijving dient zoveel mogelijk objectief te zijn, als dat leidt tot conclusies die niet iedereen bevallen dan is dat maar zo.
Dat is het dus. Uit wanhoop zijn er beslissingen genomen. Als je 400 jaar word vernedert, en tijdens de WO 1 door rusland op de kaukasus word aangevallen, plus dat je aangevallen wordt in de Egeïsche gebied door griekenland, bulgarije , england , Italië en frankrijk en in Syrië wederom weer door england en frankrijk, kan je hopelijk wel inzien dat je wilt voorkomen dat er nog meer problemen bij komen, in dit geval de Armeniërs.
Dat is het dus. Uit wanhoop zijn er beslissingen genomen. Als je 400 jaar word vernedert, en tijdens de WO 1 door rusland op de kaukasus word aangevallen, plus dat je aangevallen wordt in de Egeïsche gebied door griekenland, bulgarije , england , Italië en frankrijk en in Syrië wederom weer door england en frankrijk, kan je hopelijk wel inzien dat je wilt voorkomen dat er nog meer problemen bij komen, in dit geval de Armeniërs.
Er zijn besluiten genomen die niet genomen moesten worden, omdat men de middelen niet hadden voor zo'n masalle volksverhuizing, midden in oorlogsgebied. De turkse bevolking had zelf nauwelijks wat te eten (zelfs uit familieverhalen kwamen dingen na jaren weer ter sprake, zoals oneetbare dingen eten zoals in de hongerwinter ). Dus hoe wil je 2 miljoen armenen voorzien van alle behoeftes?Dus je geeft toe dat ze op puur op gronden dat het Armeniërs waren preventief massaal werden uitgemoord. Kan aan mij liggen maar volgens mij komt dat knap dicht in de buurt van de letterlijke betekenis van genocide.
Dat heb ik ook zelf gezegd als het goed is. En het besluit kwam van enver pasa zelf, om de oorlog in te gaan. 1 man heeft (eigenlijk 3) heeft miljoenen mensenlevens geëist. Ataturk was zelf tegen op de oorlog. Het was zelfs zo erg, dat ataturk enver na 1923 niet accepteerde/steunde. Enver word sinds dien als "landverrader "gezien, terwijl hij wel edirne (adrianopel) terug verroverd had op bulgarije.Ja dan ga je ze zo gewoon uitroeien omdat in de mist van een oorlog je dat toch bijna ongezien kan doen. Opportunisme ten top, dat heeft niks met vernedering te maken. Het Ottomaanse rijk is honderden jaren zelf de agressor geweest en in WO I was het toch zeker niet de aangevallen partij, ze hebben zelf de aansluiting gezocht bij de As-mogendheden omdat ze dachten daar beter van te worden.
Serieus, lees een boek over die periode ipv de onzin die je waarschijnlijk uit Turkse bronnen hebt gehaald.
Uit de hand gelopen volksverhuizing?En wil je dan misschien liever spreken van massamoord uit wanhoop ipv genocide?