Fitness Seller

Turkije piept over Nederland

Er zijn besluiten genomen die niet genomen moesten worden, omdat men de middelen niet hadden voor zo'n masalle volksverhuizing, midden in oorlogsgebied. De turkse bevolking had zelf nauwelijks wat te eten (zelfs uit familieverhalen kwamen dingen na jaren weer ter sprake, zoals oneetbare dingen eten zoals in de hongerwinter ). Dus hoe wil je 2 miljoen armenen voorzien van alle behoeftes?

Het zijn je eigen onderdanen, dat je zelf al aangeeft dat ze tweederangs burgers waren die ondergeschikt waren aan de belangen van de 'echte' Turken geeft al aan hoe eem genocide kan worden goed gepraat.

Overigens verdiep je ook maar in functionalisme en intentionalisme, er hoeven geen orders van bovenaf te komen om een genocide mogelijk te maken. De Holocaust is ook voor een groot gedeelte gewoon functionalistisch van aard geweest maar daarmee nog steeds gewoon een genocide.

Er zijn besluiten genomen die niet genomen moesten worden, omdat men de middelen niet hadden voor zo'n masalle volksverhuizing, midden in oorlogsgebied. De turkse bevolking had zelf nauwelijks wat te eten (zelfs uit familieverhalen kwamen dingen na jaren weer ter sprake, zoals oneetbare dingen eten zoals in de hongerwinter ). Dus hoe wil je 2 miljoen armenen voorzien van alle behoeftes?

Dat zeg ik niet. Ik snap de situatie best, alleen de besluitvorming niet. Het daarna ook nog stelselmatig ontkennen vind ik minstens zo onbegrijpelijk en bijzonder walgelijk. Mijn voorvaderen hebben hoogstwaarschijnlijk ook slaven verhandeld, maar ik voel me daar totaal niet schuldig over. Aangezien ik en mijn directe kring hier 0,0 aandeel in heeft gehad. Erken de schulden van je voorvaderen en leer er van.

Het zijn je eigen onderdanen, dat je zelf al aangeeft dat ze tweederangs burgers waren die ondergeschikt waren aan de belangen van de 'echte' Turken geeft al aan hoe eem genocide kan worden goed gepraat.

Overigens verdiep je ook maar in functionalisme en intentionalisme, er hoeven geen orders van bovenaf te komen om een genocide mogelijk te maken. De Holocaust is ook voor een groot gedeelte gewoon functionalistisch van aard geweest maar daarmee nog steeds gewoon een genocide.
Nou.... Volgens mij was dat wel een goed opgezette, systematische vervolging dat van de Führer en Himmler afkwam..

Nou.... Volgens mij was dat wel een goed opgezette, systematische vervolging dat van de Führer en Himmler afkwam..

Volgens jou inderdaad, er is geen Fuhrer befehl. Er zijn wel intenties genoemd in o.a. speeches maar een duidelijke opdracht bestaat niet. Zelfs de Wannsee conferentie kan je nog zien als intentie zonder dat het direct leidde tot uitvoering. De opzet van vernietigingskampen was namelijk al eerder begonnen en grotendeels vanuit functionalistisch oogpunt.

Orders van Talaat Pasha zijn eerder de aanzet tot een genocide dan welke stukken van de Nazi's in WO II ook de aanzet waren tot de Holocaust.

Uit de hand gelopen volksverhuizing?

Als je zeker weet dat je alle bronnen objectief hebt gewogen en naar eer en geweten, in alle integriteit dit zou durven zeggen tegen de Armenen die om een Turkse mening over de gebeurtenissen in 1915 vragen,
dan vind ik het goed.

Als je zeker weet dat je alle bronnen objectief hebt gewogen en naar eer en geweten, in alle integriteit dit zou durven zeggen tegen de Armenen die om een Turkse mening over de gebeurtenissen in 1915 vragen,
dan vind ik het goed.
Ik durf dat niet stellig te stellen , voor de zekerheid...

nederland is in rep en roer over zwarte piet gebeuren kanslozeng klootjes volk :o

.

Laatst bewerkt:
En jij bent een gemiddelde idioot die zonder reseach en voornamelijk op vooroordelen hier een oordeel geeft. Om deze gebied te begrijpen, moet je de geschiedenis dat terug gaat sinds dat Mohammed zijn rijk stichtte in dat gebied.

Wel vriend, je verwees naar de holocaust. De Duitsers zijn tenminste in het reine gekomen met hun eigen verleden. Kan je misschien eens een voorbeeld aan nemen.

Ik durf dat niet stellig te stellen , voor de zekerheid...

Dat vind ik mooi om te horen.

"The truth is rarely pure, and never simple." Oscar Wilde, The importance of being earnest (1895)

"De waarheid doet de duivel blozen." William Shakespeare

Elke land/staat heeft wel zijn zwarte bladzijden. Deal with it!!!

Behalve Zwitserland, hun zijn braaf.

.

Laatst bewerkt:
Wel vriend, je verwees naar de holocaust. De Duitsers zijn tenminste in het reine gekomen met hun eigen verleden. Kan je misschien eens een voorbeeld aan nemen.
Wat de duitser niet met militaire middelen is gelukt, lukt het ze wel met economische middelen. Wees niet al te positief :)

Terug
Naar boven