AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

.

Laatst bewerkt:
Ik vind zelf Martin Bosma altijd goed.

Het probleem is hier in Nederland dat wie dan ook de lul is als je zoiets zegt. Ik vind het wel erg dat je bij zulke grapjes meteen wordt weggezet als een racist. Je mag tegenwoordig niks meer over een minderheid zeggen en vooral helemaal voor inclusiviteit en diversiteit zijn. En met D66 zo groot gaat dat alleen nog maar erger worden helaas.

Rutte komt toch overal mee weg, die laat alles van zich afglijden en glibbert rustig door en door. Heb die man nog nooit ergens verantwoordelijkheid voor zien nemen behalve de toeslagenaffaire en dan nog was dat 1 schijnvertoning.

Ik heb liever iemand die een paar appjes stuurt als die gezopen heeft dan iemand die doet alsof die onschuld zelve is.

😂

-wartaal-

Laatst bewerkt:
Pvv. Jij?

Liberalisme levert toch ook wel echt een steeds grotere slag aan de sociaal- en christendemocratie. Als je een beetje vrij bent met de term liberalisme en daar fvd en ja21 ook onder schaart dan bestaat bijna de helft van de kamer straks uit liberalen.

Jup ik hoorde er ook niemand over tot dus gister op de dag van de verkiezingen.
Toen kwamen ze ineens als paddestoelen uit de grond.
Maar wat ik voornamelijk hoor van de VVD kiezer is: ik vind eigenlijk geen enkele partij iets dus ik stem maar weer VVD.
Hier en daar hoor ik nog wel eens dat ze Rutte dan een goede leider vinden maar heb niet één keer gehoord dat ze ook echt VVD stemmen vanwege het programma oid.
Wat hoor je kiezers van ander partijen dan zeggen over hun beweegredenen?

Blijft idd over wat je zegt stem op VVD is samenwerking met partijen die niet PVV zijn. Dat kan een overweging zijn om anders te stemmen. Al bijt de VVD qua een aantal zaken enorm met de PVV (economisch/ euro/ Eu/ europa) dus ik zie dat sowieso niet echt als zaligmakend.
En een stem op een andere rechtse partij zorgt voor een kleinere VVD en dus meer zeggenschap voor een partij als D66.

Wat hoor je kiezers van ander partijen dan zeggen over hun beweegredenen?
Heb er niet veel gehoord maar een aantal D66 stemmers voornamelijk vanwege de visie op klimaat en het gelijktrekken van ongelijkheid op onder andere de arbeidsmarkt.
Forum stemmers voornamelijk vanwege corona standpunten en vooral anti klimaat/immigratie/EU
Groenlinks stemmers ken ik niet, ken wel 2 Volt stemmers en zeiden heel erg pro EU te zijn en dat volt erg technisch revolutionair ofzo zou zijn. Ken volt zelf overigens niet.

Heb er niet veel gehoord maar een aantal D66 stemmers voornamelijk vanwege de visie op klimaat en het gelijktrekken van ongelijkheid op onder andere de arbeidsmarkt.
Forum stemmers voornamelijk vanwege corona standpunten en vooral anti klimaat/immigratie/EU
Groenlinks stemmers ken ik niet, ken wel 2 Volt stemmers en zeiden heel erg pro EU te zijn en dat volt erg technisch revolutionair ofzo zou zijn. Ken volt zelf overigens niet.
Dat zijn ook maar vlagen van hun standpunten en partijprogramma.

Dat zijn ook maar vlagen van hun standpunten en partijprogramma.
Klopt, maar ken ook maar weinig die van partijen alle standpunten weten.
Het enige partijprogramma wat ik zelf heb doorgelezen is ook alleen die van FvD. De rest heb ik niet eens bekeken.
Meesten stemmen op de grote lijnen heb ik het idee

Als ik dit allemaal zo lees begrijp ik niet waarom er nog iemand stemt. Maar ik begrijp het wel, mensen willen graag bedrogen worden door mooie praatjes.

Als ik dit allemaal zo lees begrijp ik niet waarom er nog iemand stemt. Maar ik begrijp het wel, mensen willen graag bedrogen worden door mooie praatjes.
als ik dit allemaal zo lees begrijp ik persoonlijk niet waarom iemand níét zou stemmen, maar dat moet verder iedereen voor zichzelf weten.

Ik vind trouwens ook niet meer dat iemand zich kan verschuilen achter de argumenten
1) 'het zijn allemaal bedriegers' of
2) 'er zit niets voor mij bij'

1: zolang je zelf niet stemt weet je in elk geval 100% zeker dat er niet met jou rekening wordt gehouden en kom je mooi in een cirkelredenatie terecht m.b.t. dat 'bedrog'
2: er deden geloof ik 37 partijen mee. Ik vond het ook lastig, maar er moet echt wel een partij of kandidaat zijn waarbij je je een beetje senang kan voelen

Wel grappig om te zien dat de D66 wel onnodig samen mag komen, want wachten op de uitslag kan ook thuis.
Gelukkig worden we allemaal gelijk behandeld in NL.

Ik denk dat ik de volgende keer maar met 5 vrienden samen ga wachten op de uitslag van het voetbal :)

Bij nader inzien begrijp ik het weer het toch niet, het zijn niet eens mooie praatjes. Of wel, het zal net zoiets zijn als bidden.

Terug
Naar boven