Wie zegt dat jij meer moet gaan betalen?Hoezo moet ik meer gaan betalen omdat anderen slechte ouders zijn?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wie zegt dat jij meer moet gaan betalen?Hoezo moet ik meer gaan betalen omdat anderen slechte ouders zijn?
Blijkbaar neem je niet de moeite om de linkjes van me door te lezen.De rijken dit de rijken dat. Over hoeveel menswn hebben we het nou eigenlijk en hoe groot is de impact die ze daadwerkelijk maken op de samenleving dat zo oneerlijk is?
Deze mensen zijn niet rijk geworden dooe op hun luie reet met te zitten met hun handjes omhoog. Zoals bijvoorbeeld asielzoekers die hier nooit iets hebben bijgedragen. DIE profiteren pas onevenredig van ONZE rijkdom.
Rijken dragen niet evenredig bij?Er zijn belastingen nodig om onderwijs, gezondheidszorg en wegen te betalen, het gaat erom wie daaraan bijdragen en rijken dragen niet evenredig bij en hebben onevenredig geprofiteerd van de toegenomen welvaart.
Welk linkje?Blijkbaar neem je niet de moeite om de linkjes van me door te lezen.
Dat ligt aan de mate van belasten.
![]()
Het verschil tussen arm en rijk zit niet zozeer in inkomen, maar in bezit
De kloof tussen arm en rijk staat weer in het middelpunt van het politieke debat. Hoe groot is de kloof tussen arm en rijk inmiddels?www.volkskrant.nl
![]()
Sander en de kloof: Nederland ongelijkheidsland
In 'Sander en de kloof' doet Sander Schimmelpenninck stevige uitspraken over de ongelijkheid in Nederland. Waar baseert hij die op? Lees het hier.www.vpro.nl
O je denkt dat meer belasting alleen voor de rijken geldt? Hoe is dat gegaan de afgelopen jaren? Zware belasting voor de rijken wordt beloofd, uiteindelijk bepaalt de middenklasse de prijs.
Ja ik lees geen Sander Schimmelpennink, had ik al gezegd.
Sander Schimmelpennick? Zeker.
Omdat je telkens zegt, je denkt toch niet dat … en dan komt er iets waar de discussie feitelijk niet over gaat.
Zoals?Omdat je telkens zegt, je denkt toch niet dat … en dan komt er iets waar de discussie feitelijk niet over gaat.
O je denkt dat meer belasting alleen voor de rijken geldt?
Dit was mijn argument niet.Als je een opleiding niet redt zonder bijlessen moet je misschien een andere/minder zware opleiding volgen. Of je kan gaan huilen dat rijken het makkelijker hebben natuurlijk. Er is altijd wel iemand anders dan jezelf om de schuld te geven.
Maar daar gaat de discussie toch wel over? Dat jij het er steeds niet mee eens bent is een ander verhaal. Dat ik "telkens zeg dat" en dan kom je met dit voorbeeld.Zoals uitgerekend kan je nu belastingvrij meerdere tonnen erven, als je dat gaat veranderen kan dat prima op een manier dat Jan Modaal er niets van merkt.
Omdat je telkens zegt, je denkt toch niet dat … en dan komt er iets waar de discussie feitelijk niet over gaat.
Zijn de meeste opleidingen met beperkte plekken niet gewoon loten?Als voor een opleiding een maximum aantal plaatsten is en er wordt gekeken naar allerlei factoren waar rijke ouders makkelijk invloed op hebben (bredere ontwikkeling, betere school, hogere cijfers door betaalde bijlessen) dan is er minder kans voor de rest.
Die enkele babyboomer ja.Jan Modaal koopt zijn huis af. Gekocht voor 2 ton in guldens. Verkocht voor 6 ton in euro's.
Ja die enkele babyboomer die in deze situatie zit. Zijn slechts handjevol mensen in zo'n positie in dit land.

Nu kan Jan Modaal in elk geval geen huis meer kopen die uiteindelijk ook nog eens 6,5 keer meer waard zal worden.Ja die enkele babyboomer die in deze situatie zit. Zijn slechts handjevol mensen in zo'n positie in dit land.
Uh huh.![]()