XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Toch wel lekker opportunistisch van Markie Mark om het kabinet te laten vallen omwille het immigratiebeleid zodat hij hier bij de verkiezingen profijt uit kan halen. In 2024 waren immers al verkiezingen, dus nu kan hij er veel sterker in gaan.
"Onder uw leiding kwamen er 1000 per week Nederland in."
"Dat was voor ons de druppel en hebben het kabinet daarom laten vallen, wij willen een strenger asielbeleid, dat is beter voor Nederland bla bla bla." En mensen zullen er weer massaal op stemmen.

Zeer gehaaid, maar natuurlijk ook zeer doorzichtig.

Ik ben benieuwd wat Omtzigt nu gaat doen.
Veel partijen zijn nog niet klaar is de algemene gedachte:
- BBB is druk in de provincie;
- Omtzigt heeft voor de volgende verkiezingen geen eigen partij;
- GL+PvdA zijn nog druk met fuseren ofzo
- D66 en CU hebben het intern ook lastig;
- CDA... wordt ook niets.

Toch wel lekker opportunistisch van Markie Mark om het kabinet te laten vallen omwille het immigratiebeleid zodat hij hier bij de verkiezingen profijt uit kan halen. In 2024 waren immers al verkiezingen, dus nu kan hij er veel sterker in gaan.
"Onder uw leiding kwamen er 1000 per week Nederland in."
"Dat was voor ons de druppel en hebben het kabinet daarom laten vallen, wij willen een strenger asielbeleid, dat is beter voor Nederland bla bla bla." En mensen zullen er weer massaal op stemmen.

Zeer gehaaid, maar natuurlijk ook zeer doorzichtig.
Anderzijds geldt voor D66 en CU hetzelfde.

Denk je echt dat het alleen migratiebeleid was? Misschien was dat het meest dringende omdat de bootjes wel weer zullen komen deze zomer. Kabinet zat op allerlei dossiers toch muurvast?

Jup dus wie is de grote winnaar?

Juist, VVD. Slim. Mooie Sun Tzu move. Zelf de controle over de situatie behouden.

Anderzijds geldt voor D66 en CU hetzelfde.

Denk je echt dat het alleen migratiebeleid was? Misschien was dat het meest dringende omdat de bootjes wel weer zullen komen deze zomer. Kabinet zat op allerlei dossiers toch muurvast?
D66 staat slecht in de peilingen en komen zwak over. Rutte staat Kaag niet toe op zijn positie.

Maar missch vertrekt ie wel naar functie elders? Komen er in de EU geen posities vrij binnenkort?

• Heart
Waarderingen: Vonk
Jup dus wie is de grote winnaar?

Juist, VVD. Slim. Mooie Sun Tzu move. Zelf de controle over de situatie behouden.
Ik bedoelde twee verschillende dingen, mijn post was niet helder:
1. Ook CU en D66 kunnen claimen dat ze de rug recht gehouden hebben;
2. Ben het met je eens dat de timing voor Rutte en VVD beter is dan voor andere partijen.

Hoe denken de Thierry Troepen en anderen over de toekomst van Wybren van Haga en BVNL, zien we die nog terug?

Rest mij enkel nog u allen te feliciteren met de val van het kabinet. Ik kan me nauwelijks een vervelender kabinet voorstellen.
No worries, daar komen we tzt wel achter.

Als je kijkt naar de huidige peilingen, deden ze net bij Oranjezomer:
- 9 partijen over links;
- 5 partijen over rechts.

Laatst bewerkt:
Topvrouw!

Poetin heeft het te druk in zich met onze verkiezingen te bemoeien.

Hoe denken de Thierry Troepen en anderen over de toekomst van Wybren van Haga en BVNL, zien we die nog terug?

Die man heeft geen charme en komt vaak over als een soort bekakte zure pruim met teveel vastgoed. Zou mij verbazen als hij zijn zetel behoud.

Terug
Naar boven