Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

1. Het maakt Sophie een slechte politicus, zij kan dit gewoon niet, niet voor jwt eerst dat ze door het ijs valt;
2. Omtzigt lijkt vaak een heel ander spel te spelen dan andere politici, een spel waar feiten en cijfers in de echte wereld er wel toe doen. Als het gaat om de cijfers van de modellen en die in het echt gaat steekt hij eenzaam boven de rest uit, alleen al gezien zijn achtergrond;
3. Deze interruptie was natuurlijk goed voorbereid, en hadden ze bij de VVD kunnen verwachten. Het tabellletje staat al op z'n twitter.

Nog even hier op terugkomend. Is het niet zo dat de marginale druk bij eenverdieners met een zelfde loon ook grote verschillen vertoont afhankelijk van of ze een koopwoning of een huurhuis hebben?

En hoe kan het in de praktijk zo'n probleem zijn als de ruwe cijfers wat anders laten zien?
https://forum.bodybuilding.nl/attac...verdeling-via-de-gini-coefficient-pdf.662688/

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ze kan beter wat anders gaan doen dan in de politiek werkzaam blijven

Doet mij altijd zeer aan de ogen en oren, de ongemakkelijkheid die er vanaf druipt bij haar. Dat mens is zo niet op haar plek daar. Ik voorspel een vroegtijdige dood als ze daar blijft zitten. De stress die dat mens ervaart moet gigantisch zijn.

Doet mij altijd zeer aan de ogen en oren, de ongemakkelijkheid die er vanaf druipt bij haar. Dat mens is zo niet op haar plek daar. Ik voorspel een vroegtijdige dood als ze daar blijft zitten. De stress die dat mens ervaart moet gigantisch zijn.
Het is gewoon zielig voor haar. 1e keer dacht ik dat ze effe fout zat, maar ze uit zich al de tijd al ongemakkelijk en dom

• Like
Waarderingen: Vonk
Sandra Palmen, van het memo Palmen uit het Toeslagenschandaal, op de lijst van Omtzigt's NSC.

Ook Diederik Boomsma, CDA-raadslid in Amsterdam.

Nice!

Oefff, dit komt binnen, wat een held.

Wat een raar voorbeeld, hadden geen geld maar wel Playstation? Dacht dat vakkenvullen of iets dergelijks in je jeugd normaal was.

Er zijn wel schrijnendere gevallen om over te huilen?

Beetje flauw, vakkenvullen in je jeugd doe je volgens mij om zelf een extra zakcentje te verdienen en niet om de onterecht opgebouwde schulden van je moeder af te betalen, en dat playstation argument kennen we nu ook wel. Zo'n ding koop je volgens mij voor een meier of misschien twee op marktplaats en staat dus totaal niet in verhouding tot de kosten voor vaste lasten en boodschappen over járen heen

Waren er geen kinderen uit gezinnen gehaald en suicides..

Beetje flauw, vakkenvullen in je jeugd doe je volgens mij om zelf een extra zakcentje te verdienen en niet om de onterecht opgebouwde schulden van je moeder af te betalen, en dat playstation argument kennen we nu ook wel. Zo'n ding koop je volgens mij voor een meier of misschien twee op marktplaats en staat dus totaal niet in verhouding tot de kosten voor vaste lasten en boodschappen over járen heen
Welke Playstation was het, hoeveel spellen hadden ze, hoeveel inch was de tv, wat is het stroomverbruik. :mad: Ik denk niet dat vakkenvullen veel doet aan een ton schuld en hij zegt dat er zonder dat werk geen eten of bal was om mee te spelen, dus het is een beetje verschuiven van waarvoor hij nou daadwerkelijk werkte. Het voorbeeld klinkt voor mij als dat een ton schuld blijkbaar nog niet zo'n ramp hoeft te zijn als je er maar even een paar uurtjes voor vakkenvult.

Verder is het sowieso kut wat belastingdienst ed hebben gedaan en mogen die van mij allemaal tegen de muur. Ja het was onterecht ja het was buitenproportioneel.

Het is een voorbeeld van een gedupeerde, prima. Maar dat gedoe dat we uitgewezen om deze moeten huilen met als redenatie daarvoor Playstation en bijbaantje, nee dan sla ik even over voor een volgende. Dat vind ik maar een rare redenatie.

Waren er geen kinderen uit gezinnen gehaald en suicides..
Ja, maar dan is geen enkele Nederlander arm of zielig.

Ik denk niet dat vakkenvullen veel doet aan een ton schuld en hij zegt dat er zonder dat werk geen eten of bal was om mee te spelen, dus het is een beetje verschuiven van waarvoor hij nou daadwerkelijk werkte. Het voorbeeld klinkt voor mij als dat een ton schuld blijkbaar nog niet zo'n ramp hoeft te zijn als je er maar even een paar uurtjes voor vakkenvult.
Volgens mijn kan de BD geen beslaglegging doen op het inkomen van een inwonend kind indien de ouders schulden hebben.

Ik weet niet hoe het bij dit gezin zat natuurlijk maar als je onder bewindvoering zit vallen de inkomsten van inwonende kinderen vaak ook onder deze bewindvoering en gaat dus ook dat geld direct naar afbetaling van schulden en vaste lasten. Als schuldeisers akkoord gaan kan het soms zo geregeld worden dat deze inkomsten wel buiten de bewindvoering mogen blijven en dan is dat dus inderdaad het extra geld waar je soms eens een nieuwe bal van kunt kopen of wat meer eten

Als je voor 4 euro per uur moet vakkenvullen om schulden af te betalen is 200 euro voor een PlayStation verdomd veel geld.

Discussie komt tegenwoordig uiteraard steeds vaker voorbij maar als je schulden hebt, of ze nou hoog of laag of terecht of onterecht zijn, heb je geen geld. Dus al helemaal niet voor een ultiem luxe artikel als een PlayStation. Ik begrijp 100% dat het leven kut is als je schulden hebt, vroeger door eigen toedoen rond mn 18e ook gehad maar het zij zo.

1695900410496.png

Als je voor 4 euro per uur moet vakkenvullen om schulden af te betalen is 200 euro voor een PlayStation verdomd veel geld.

Discussie komt tegenwoordig uiteraard steeds vaker voorbij maar als je schulden hebt, of ze nou hoog of laag of terecht of onterecht zijn, heb je geen geld. Dus al helemaal niet voor een ultiem luxe artikel als een PlayStation. Ik begrijp 100% dat het leven kut is als je schulden hebt, vroeger door eigen toedoen rond mn 18e ook gehad maar het zij zo.
Niet lullig bedoeld, maar ik denk dat je nogal generaliserend denkt en misschien niet begrijpt wat er allemaal achter schuldenproblematiek schuilgaat en hoe verschillend elke situatie weer is. Of het wel begrijpt maar gewoon graag in algemeenheden spreekt waar iedereen het wel mee eens kan zijn natuurlijk.

Ik ken meerdere gezinnen die onder bewindvoering of budgetbeheer staan, sommigen beroepsmatig, sommigen privé. Zo ken ik een gezin met drie kinderen dat moet leven van 65 euro per week. Ja ook zij hebben in het verleden verkeerde keuzes gemaakt, domme dingen gedaan en ook wel pech gehad. Tienduizenden euro's schuld. Beiden best een oké inkomen waar je normaal gesproken prima van kunt leven maar gaat allemaal naar budgetbeheer. Door dat oké inkomen verder geen recht op toeslagen en kwijtscheldingen en dergelijke. Vader heeft een kleinschalig eigen bedrijfje waarmee hij misschien een paar tientjes per week (legaal) bijbeunt, maar ik weet dat dit niet onder zijn budgetbeheer valt. Is allemaal volgens de regels en de afspraken met de budgetbeheerder. Die paar tientjes is waar zij inderdaad dat extra eten van kopen, af en toe eens wat kleren voor de kids, misschien eens een keer een dagje weggaan, een spelletje voor de playstation, etc.
Die paar tientjes per week op een schuld van tienduizenden euro's die ze nog heel lang aan het afbetalen zijn, is de reden dat zij nog bij elkaar zijn, nog de kinderen enigszins fatsoenlijk kunnen voeden en kleden, nog leven überhaupt. Als je in die situatie zit dan schraap je alles bij elkaar. Dan kun je zeggen, dat moet ook naar schulden afbetalen. Ja, kan, misschien. Maar dan is er geen leven meer.

Wil ook graag de boodschappenlijstjes van al die jaren zien, of er cola en chips gehaald werden. Zijn er grafieken van hoeveel kg ze wogen bij welk vet%?

Dom- en luiheid wordt beloond in dit land. Niet mijn woorden maar die van een immigrant die ik ken.

Hoezo, wat boeit dat als er daadwerkelijk ten onrechte €125k van je gevorderd wordt.
Ik wist niet welke smiley ik er bij kon doen.

Er zijn inderdaad rare vragen te stellen bij zulke schuldproblematiek, mag je een tv, mag je roken, mag je huisdieren, mag je nog een kind, mag je chips en cola.. mag je duurder gezond eten of supplementen.. mag je met bovengemiddelde lengte genoeg kcal voor een bepaald bmi behouden..

Het ging mij meer om de gerichte ophef per geval.

Was dit geval trouwens ook onterecht als fraudeur aangemerkt? Of alleen een disproportionele hoge boete?

Terug
Naar boven