MuscleMeat

Ubuntu Linux op me PC

porterhouse

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
699
Lengte
1m74
Massa
101kg
Vetpercentage
10%
Er is me geadviseerd om Ubuntu Linux te instaleren.

Wat voor een (problemen) kan ik tegenkomen?

kan ik het programma zo naast Windows xp instaleren ?

al mijn verdere programma's Adobe, Windvd, internetbeveiliging enz worden die overgenomen?

Kan ik mijn hotmail account nog gebruiken?

zoals je ziet heb ik veel vragen, en zoek zoveel mogelijk tips en advies.

alvast bedankt.;)

al mijn verdere programma's Adobe, Windvd, internetbeveiliging enz worden die overgenomen?

alvast bedankt.;)

Als je dit niet weet zou ik niet met linux werken

Download de cd van ubuntu en brand hem. Prop hem in je pc en start op vanaf de cd. Ubuntu installeerd zichzelf niet gelijk maar start gewoon op vanaf cd. Kijk dan wat je er van vind. Je kan daarna nog kiezen op het bureaublad van installeer op deze pc. Als je dit doet staat het er wel vast op ;).

Ubuntu is nu zo dat je alles kan doen wat je in windows kan doen maar vergeet niet: wees niet bang om dingen uit te zoeken en zelf nog handmatig et installeren via commando's enz.

Heb je nog een losse hardeschijf liggen die leeg is probeer het daarmee.
Probeer ook fedora (Een meer geliktere versie van linux qua uiterlijk.)

Office in ubuntu kan met wine. Hint google. Je kan ook open office nemen (Staat er standaard al op.)

Bureaubladen op een cubus: compiz. Zoek in google of youtube voor voorbeelden.

Uhm verders: google en youtube lol. Oja firefox is de browser in ubuntu/fedora/enz en pidgin is de msn/irc/yahoo/ enz chat tool....

De keuze is aan jou...

Suc6

alvast bedankt.;)

-Dat je hardware te exotisch is. Maar als je mainstream dingen gebruikt zal je geen problemen hebben. Waar je op moet letten is als je het installeert niet je harde leeg te maken. Je kan kiezen als je ubuntu insatleert hoor maar als je 'next, next, next' gewoon ben vanop windows moet je even opletten.
-Je kan het naast xp installeren, je kan het zelf IN xp installeren of je kan het in een virtual machine draaien.
-Voor 99% van je programmas is er wel een linux alternatief. Adobe is een softwaremaker en geen programma dus weet ik niet wat je bedoelt. Bedoel je photoshop dan heb je een programma 'gimp' dit standaard in ubuntu zit. Voor windvd heb je totem. Internetbeveiling mja, dat hoeft niet in linux, FF3 zit er al standaard in en voor de rest heb je geen beveiliging nodig.
-Hotmail kan nog zeker.

Google eens: ubuntu dual boot verder.
Hier een howto voor je dual boot:
[Link niet meer beschikbaar]
een negatief punt aan deze howto vind ik wel dat hij alle vrije space gebruikt voor ubuntu, imo kun je beter eerst 10gb voorzien voor ubuntu + swap. (is meestal 1gb).

alvast bedankt.;)

wanneer je Ubuntu Live cd download op een USB stick, kun je het zonder probleem binnen windows gebruiken........ik doe het namelijk zelf ook!

:thumbs:

Na 2x proberen steeds weer terug. Als je het doet maak dan dualboot of iets van virtual machine zou je een sofware omgeving zonder dual boot kunnen nabootsen ik weet verder niet hoe dat werkt. Zou zelf nooit in een keer die stap zetten naar alleen maar LINUX. Tenzij je er een tijdje zonder kan omdat het niet werkt en jij al die codes niet kent. Ja het is veel meer codes tikken dan muis, wel beter dan vroeger maar Windows blijft makkelijker. Maar ja ik deed het alleen en jij hebt wellicht een vriend die je wil helpen. Vraag dat hem eerst want zonder zijn help, toch wat lastig.

gewoon doorzetten, het is niet verkeerd om wat bij te leren...

alleen, zorg wel dat dit je 2e computer is, niet die je altijd nodig hebt. dual boot met linux vind ik niet zo handig, omdat je vast zit aan die GRUB loader, en die ****t m'n MBR op.

Waarom geen VMWare met een Ubuntu install?

alvast bedankt.;)

Linux is niks vergeleken tot windows, en welke mong**l adviseert jou linux te installeren boven XP ? XP is gewoon het beste voor al het dagelijkse en normale gebruik. Linux kan je meer zien als een stabieler besturings systeem zodat wanneer je servers en dat soort dingen gaat gebruiken je weinig problemen zult tegen komen omdat je alles zelf moet configureren.

Ik denk tevens dat je niet eens door de installatie gaat komen
haha

gewoon doorzetten, het is niet verkeerd om wat bij te leren...

alleen, zorg wel dat dit je 2e computer is, niet die je altijd nodig hebt. dual boot met linux vind ik niet zo handig, omdat je vast zit aan die GRUB loader, en die ****t m'n MBR op.

Waarom geen VMWare met een Ubuntu install?
Hoe ****t het jouw mbr op? Is toch gewoon win xp cd er in, repair en FIXMBR typen en klaar?

Linux is niks vergeleken tot windows, en welke mong**l adviseert jou linux te installeren boven XP ? XP is gewoon het beste voor al het dagelijkse en normale gebruik. Linux kan je meer zien als een stabieler besturings systeem zodat wanneer je servers en dat soort dingen gaat gebruiken je weinig problemen zult tegen komen omdat je alles zelf moet configureren.

haha

wie heeft gezegd dat die vriend dat heeft gezegd?
Ik denk ook wel dat het beste een dualboot systeem is.

haha

Waarom is Linux nu weer niks vergeleken met Windows ? Net alsof Windows zo geweldig is. Ik mag Windows eigenlijk niet bashen, omdat ik er nog zo goed als dagelijks gebruik van maak. Maar heb er wel regelmatig gezeik mee. Ubuntu draait daarentegen gewoon zonder problemen. (en zelfs de installatie was een stuk makkelijker tov Windows XP)

En het hangt er natuurlijk ook nog vanaf wat je allemaal doet op de computer. Linux biedt voor hetgeen ik het meeste doe op de computer standaard meer ondersteuning dan Windows in elk geval.

haha

:roflol: een computernerd die een hekel heeft aan Bill Gates waarschijnlijk.

op de cd van nieuwste ubuntu staat een tooltje waarbij je ubuntu kunt installeren als "programma" onder windows (kunt dan zelfs verwijderen via toepassingentooltje in je configuratiescherm van windows)

of probeer een livecd (knoppix/meppix) uit

Ik denk dat het voor jou niet echt handig is om Linux te installeren. Het is niet een programma, het is een besturingssysteem. Je Adobe, WinDVD etc. werken dan dus allemaal niet meer, omdat dat voor Windows is gemaakt. Als je dit soort dingen nog niet weet, kan je het beter bij Windows houden. Ik weet niet wat je doet met je pc, maar als je ook games doet enzo hoef je niet aan Linux te beginnen.

Ik heb zon gare kpn cd. Zonder die cd werkt me internet niet. Dat zal wel niet gaan werken onder linux wel?

vast wel.
moet je eerst even uitvogelen wat die CD voor je instelt...

Ik heb geen wachtwoord oid. Ik heb een gare code die ik moet intypen in dat progje, en dan vult hij me wachtwoord in oid. Dat is een gare beveiliging, zodat ze denken dat ik nu veilig ben....

vage shit.. welke dienst neem je af van kpn?
adsl direct ofzo ???

vage shit.. welke dienst neem je af van kpn?
adsl direct ofzo ???

adsl ofzo. Vet verrot het werkt ook alleen onder servicepack2. Dus dan moet ik eerst me pc updaten via een iligaal signaal van de buren voordat ik op me eigen verbinding kan. Code die ik heb werkt niet onder het standaard windows progje.

Terug
Naar boven