MuscleMeat

Ubuntu Linux op me PC

zeker, sommige dingen krijg je direct de juiste player als een bestand niet afgespeeld kan worden. Opera 10 werkt perfect als browser.

niet zoals met windows , kan het bestand niet vinden, wilt u zoeken op I-net en dan gebeurt er nog niks.

haha gelukkig maar. je zult ook merken dat je computer langer "snel" blijft. bij windows is het vaak dat je na een poos ff moet cleanen of herinstalleren om weer snelheid te krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
Werkt helaas niet standaard, maar je kunt het vrij makkelijk aan zetten zie dit draadje op het ubuntu forum ;

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=595393

Ik heb in de instellingen USA international met het euro teken bij de 5.
maar hij doet het niet, geen ramp hoor, maar ik vind het netter om het euro teken te gebruiken als Euro te typen.

Op het forum gaat het volgens mijn om Windows,die Linux stoort,als ik het zo vlug even lees.

zonde van je tijd niet aan beginne =) photoshop en alle andere adobe programma's draaien niet op linux! alleen als je gaat programmeren in een niet .NET taal is linux handig

de linuxprogrammeurs zitten niet stil hoor...
is al meer dan een jaar mogelijk denk ik, zoek maar op google naar "Wine" en "Photoshop"

Wine enables Linux, Mac, BSD, and Solaris users to run Windows applications without a copy of Microsoft Windows. Wine is free software under constant development. Other platforms may benefit as well.

;-)

Ik heb in de instellingen USA international met het euro teken bij de 5.
maar hij doet het niet, geen ramp hoor, maar ik vind het netter om het euro teken te gebruiken als Euro te typen.

Op het forum gaat het volgens mijn om Windows,die Linux stoort,als ik het zo vlug even lees.

Ik heb het even geprobeerd op mijn laptop, ik had deze euro toets onder 5 ook nog niet ingesteld sinds mijn laatste installatie moest ff denken hoe dat ook al weer zat..

Even van uitgaande dat je een NL als taal gebruikt;

- Ga naar Systeem -> Instellingen -> Toetsenbord...
- Klik daar op toevoegen -> Voeg toe : land VS en Variant VS met Euro teken bij de 5
- Maak deze standaard
- Klik op indelingopties
- Adding Eurosign to certain keys , kies 5
- Key to choose 3rd leven , kies Any Alt Key.

Alt + 5 is nu voor het euro teken.

Done.

Ik heb het even geprobeerd op mijn laptop, ik had deze euro toets onder 5 ook nog niet ingesteld sinds mijn laatste installatie moest ff denken hoe dat ook al weer zat..

Even van uitgaande dat je een NL als taal gebruikt;

- Ga naar Systeem -> Instellingen -> Toetsenbord...
- Klik daar op toevoegen -> Voeg toe : land VS en Variant VS met Euro teken bij de 5
- Maak deze standaard
- Klik op indelingopties
- Adding Eurosign to certain keys , kies 5
- Key to choose 3rd leven , kies Any Alt Key.

Alt + 5 is nu voor het euro teken.

Done.

Thanks, als ik jouw advies niet had..............................;) €€€€€€€€€€

zonde van je tijd niet aan beginne =) photoshop en alle andere adobe programma's draaien niet op linux! alleen als je gaat programmeren in een niet .NET taal is linux handig

Niet mee eens, jij praat over oude linux versies waar je alles nog via de command line moest invoeren.
Juist als standaard gebuiker (office - surfen - multimedia) is Ubuntu super handig. Bijna alle hardware wordt automatisch herkend, het loopt super stabiel en veilig. Zonder je zorgen te maken over schijfopruiming, defragmentatie en onnodige applicaties de op de achtergrond draaien.
Ben ervan overtuigd dat een absolute leek in computers eerder een pc met internet onder Ubuntu kan gebruiken dan onder Vista.

Linux kent een tegenhanger van Photoshop genaamd GIMP (GNU Image Manipulation Program). Werkt bijna hetzelfde maar dan gratis.

Linux is een aanrader voor iedereen die het licentiebeleid van MS zat is. Trouwens, ook een aanrader voor iedereen die er gewoon een 2e OS bij wil hebben.

Zelf gebruik ik Open Suse 11.2 en ik wil nooit meer terug naar Windows.
Ook prima kantoor software trouwens, wordt standaard mee geïnstalleerd.

Gebruik zelf ook alleen maar ubuntu met een win7 in dual boot (waar ik zelden tot nooit inkom aangezien ik office 2007 nu draaiend heb binnen me ubuntu :D) maar als je het graag wilt proberen, maar niet teveel aan je windows wilt vernken, zet dan de gedownloade iso op een cd'tje,

start 'm live, en maak een startup disk met dezelfde iso (even mee kopieren ofzo).

prop je usb stick in je pc als je windows weer hebt opgestart, en je kan ubuntu binnen windows installeren om alles even te proberen (of gewoon de usb booten maar dat werkt erg langzaam) als je vragen hebt, shoot!

Een absolute leek in computers zou ik zeker geen Vista aanbevelen. Wat dan wel, tja dat kunnen de meesten wel raden ;)

Whaha, ik gem. kennis van computers en kan prima overweg met Ubuntu.

Ik heb ook XP-Pro op de resterende 80GB staan,maar kom daar nagenoeg nooit aan, alleen mijn dochter. als Papa werken of trainen is:)

Heb kort geleden op met Windows 7 gespeeld maar Opera10 deed het daar niet goed.
FF is de beste oplossing voor mij ook in ubuntu.

FF moest ik effe weer aan wennen na Chrome. Vijf ****ing werkbalken standaard in beeld, gelukkig kun je die terugbrengen tot twee. Als het goed is komt Chrome binnenkort beschikbaar voor Linux, echt een aanrader.

Terug
Naar boven