XXL Nutrition

Ubuntu Linux op me PC

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat het voor jou niet echt handig is om Linux te installeren. Het is niet een programma, het is een besturingssysteem. Je Adobe, WinDVD etc. werken dan dus allemaal niet meer, omdat dat voor Windows is gemaakt. Als je dit soort dingen nog niet weet, kan je het beter bij Windows houden. Ik weet niet wat je doet met je pc, maar als je ook games doet enzo hoef je niet aan Linux te beginnen.

Ik speel geen spellen online, het is me aanbevolen omdat Windows te veel delen bevat waar ik niks aan heb.

verder is het normaal computer gebruik. wat foto's en dvd's etc.

gebruik al tijdje Firefox en Thunderbird.

dacht dat het makkelijk was, ik heb teveel zooi op me PC die ik niet meer kan verwijderen.

ZGN Sophos antivirus4.0 Symantec I.S. en I.E7 en nog wat wat ik er niet meer af krijg.

ook niet in programfiles?

Heb geen Windows XP meer, draai alleen op servicepack2

na dat MS het genuineadvantage had geïnstalleerd, werd alles geblokkeerd
en heb ik als proef gewoon XP verwijdert.

en nu draai ik op SP2 haha.

Ik speel geen spellen online, het is me aanbevolen omdat Windows te veel delen bevat waar ik niks aan heb.

dacht dat het makkelijk was, ik heb teveel zooi op me PC die ik niet meer kan verwijderen.

ZGN Sophos antivirus4.0 Symantec I.S. en I.E7 en nog wat wat ik er niet meer af krijg.

je verwijderd een compleet OS, maar je kan nog wel draaien op alleen het ServicePack 2 ??

verklaar je nader, want ik denk alleen dat je een ander windows hebt weggegooid, dwz je had dus meerdere windows op je pc staan!
;)

:roflol: een computernerd die een hekel heeft aan Bill Gates waarschijnlijk.

Roffe man. Ik doe een ict opleiding en ik vind het geen ruk aan. Ik moet nu nog een jaartje en dan ben ik klaar, vervolgens ga ik een andere opleiding doen. Ik werk dus dagelijks met linux ( dat betekend dus niet dat ik het leuk vind, alleen ik moet mijn projecten wel afronden. ).

Ik vind juist windows kan je niet vergelijken met linux, Jij kan wel allerlei uitspraken gaan maken maar ik denk dat je nog nooit eens een linux machine hebt gezien.

Voor het dagelijkse gebruik en wat de gemiddelde gebruiker doet, Spelletjes spelen, muziek programma's gebruiken, dvd's afspelen, downloaden etc ben je veel beter af met windows dan als met linux.

Waarom is Linux nu weer niks vergeleken met Windows ? Net alsof Windows zo geweldig is. Ik mag Windows eigenlijk niet bashen, omdat ik er nog zo goed als dagelijks gebruik van maak. Maar heb er wel regelmatig gezeik mee. Ubuntu draait daarentegen gewoon zonder problemen. (en zelfs de installatie was een stuk makkelijker tov Windows XP)

En het hangt er natuurlijk ook nog vanaf wat je allemaal doet op de computer. Linux biedt voor hetgeen ik het meeste doe op de computer standaard meer ondersteuning dan Windows in elk geval.

Linux kan je ook niet vergelijken met windows, zoals je zelf al aangeeft Linux draait veel stabieler als windows. Windows heeft een compleet grafische omgeving, je hoeft bijna niets te programmeren of te configureren. Je installeerd een programma en het werkt. Als je dat bij linux doet dan is de kans groot dat het programma niet goed werkt of helemaal niet werkt.

Windows is goed, Alleen het word gebruikt voor andere doeleinden als Linux. Linux word meer gebruikt voor serveromgevingen enzo, Daarvoor heeft windows ook iets anders namelijk windows server alleen XP kan je daar niet voor gebruiken. Daarom zou het ook stom zijn om Linux te gaan installeren op je Homepc waar je thuis lekker films op wilt gaan branden of iets degelijks.

Tenzij je natuurlijk ervaring hebt met linux en weet hoe alles werkt, dan zou je het eventueel kunnen gebruiken als je eigen homepc.

jouw IT opleiding is weggegooid geld. verstandig dat je iets anders gaat doen :D

Mwah dat vind ik niet, er is opzich wel vraag naar IT hoor, je moet het alleen maar net allemaal leuk vinden. Beetje op je reet zitten en luisteren naar de ubernerds die de heletijd het zelfde vertellen. Dat heb ik al gemerkt op mijn stage, ik zou mijn stage begeleider wel willen afschieten!

Volgend jaar waarschijnlijk iets met sport of iets in de politie.

ieder zn ding idd, succes met het maken van een wijze keuze!

Linux kan je ook niet vergelijken met windows, zoals je zelf al aangeeft Linux draait veel stabieler als windows.
grappig dat je zegt dat je het niet kan vergelijken en dat de zin die daar op volgt meteen een vergelijking is, net zoals de rest van je tekst.

Windows heeft een compleet grafische omgeving, je hoeft bijna niets te programmeren of te configureren. Je installeerd een programma en het werkt. Als je dat bij linux doet dan is de kans groot dat het programma niet goed werkt of helemaal niet werkt.
sinds synaptic is het een stuk gemakkelijker en gebruiksvriendelijk. Als je een normaal programma wilt werkt het dan ook meteen.

Windows is goed, Alleen het word gebruikt voor andere doeleinden als Linux. Linux word meer gebruikt voor serveromgevingen enzo, Daarvoor heeft windows ook iets anders namelijk windows server alleen XP kan je daar niet voor gebruiken. Daarom
Waarom?

zou het ook stom zijn om Linux te gaan installeren op je Homepc waar je thuis lekker films op wilt gaan branden of iets degelijks.[/B]
je kan dat perfect in linux doen...er bestaat zelfs nero voor linux voor diegene die het niet kunnen laten.

Tenzij je natuurlijk ervaring hebt met linux en weet hoe alles werkt, dan zou je het eventueel kunnen gebruiken als je eigen homepc.
Oh dus jij kent mensen die weten hoe alles werkt voor ermee gewerkt te hebben?

Waarom probeer je de held uit te hangen? Ik probeer Porterhouse uit te leggen dat het niet verstandig is om Linux te gaan installeren boven windows. Bovendien weet hij waarschijnlijk niet eens hoe die windows kaal moet installeren laat dus staan om linux te installeren. En dan wil jij hem vertellen dat het verstandig is om toch linux te gaan installeren ?

Het zou gewoon stom zijn om linux te installeren boven windows als gemiddelde computer gebruiker die af en toe eens een dvdtje kijkt, een spel speelt of op MSN zit.

Waarom denk je dat iedereen windows gebruikt ?

Waarom probeer je de held uit te hangen? Ik probeer Porterhouse uit te leggen dat het niet verstandig is om Linux te gaan installeren boven windows.
Heb nooit gezegd boven windows, naast windows lijkt me ideaal.
Bovendien weet hij waarschijnlijk niet eens hoe die windows kaal moet installeren laat dus staan om linux te installeren. En dan wil jij hem vertellen dat het verstandig is om toch linux te gaan installeren ?

Het zou gewoon stom zijn om linux te installeren boven windows als gemiddelde computer gebruiker die af en toe eens een dvdtje kijkt, een spel speelt of op MSN zit.

Waarom denk je dat iedereen windows gebruikt ?

omdat ze niet beter weten?
Als hij niet probeert zal hij nooit weten hoe het is. Porterhouse weet misschien niet hoe een windows installeren, maar het is een kwestie van kennis en het is niet veel moeilijker dan achtig programmas te installeren om je windows te kuisen.

Dat kan niet. Je kan XP niet verwijderen, aangezien dat je besturingssysteem is. Zonder XP kom je niet in je Windows. Je kan Service Pack 2 niet los draaien.

Ik denk dat het voor jou beter is om gewoon Windows te blijven gebruiken.

omdat ze niet beter weten?
Als hij niet probeert zal hij nooit weten hoe het is. Porterhouse weet misschien niet hoe een windows installeren, maar het is een kwestie van kennis en het is niet veel moeilijker dan achtig programmas te installeren om je windows te kuisen.
Als Linux wil dat het grote publiek hun OS gaat gebruiken moeten ze maar zorgen dat ze beter in de markt vertegenwoordigd zijn. De meeste pc's worden verkocht met Windows en de meeste mensen kennen er niet genoeg van om dat te veranderen, ze zouden eindeloos sukkelen en in de problemen komen. Gevolg: pc laten herstellen bij de pc shop die er weer Windows op zet. Tijd verspilt voor niets.

Windows is 'geïnstitutionaliseerd', Linux niet, pech.

Als Linux wil dat het grote publiek hun OS gaat gebruiken moeten ze maar zorgen dat ze beter in de markt vertegenwoordigd zijn. De meeste pc's worden verkocht met Windows en de meeste mensen kennen er niet genoeg van om dat te veranderen, ze zouden eindeloos sukkelen en in de problemen komen. Gevolg: pc laten herstellen bij de pc shop die er weer Windows op zet. Tijd verspilt voor niets.

jep indd, zo is het :(
Op zich niet zo een probleem, is werk voor mij later wrs :d
Neen maar er worden toch meer en meer pc's geleverd met linux, er is een opkomst maar het zal niet in 1 dag gebeuren en ik geef toe het moet nog beetje volwassener worden. Echter ben ik er van overtuigd dat als je basis systemen hebt, 1 met linux en 1 met windows, dat je evenveel moet doen met beiden om te hebben hoe je het wil en misschien is het wel gemakkelijker in linux (ik denk aan de soort databank met programmas die je met 1 klik kan installeren zonder op het internet te moeten, aan al de beveiling die je voor windows moet hebben)

Daarom vind ik dat je linux niet kan vergelijken met windows.

• Topic Starter Topic Starter
je verwijderd een compleet OS, maar je kan nog wel draaien op alleen het ServicePack 2 ??

verklaar je nader, want ik denk alleen dat je een ander windows hebt weggegooid, dwz je had dus meerdere windows op je pc staan!
;)

Er zit nu geen Windows XP of Home meer op me PC.

na melding van MS van ilegale software heb ik het verwijdert via Software lijst.

waar al mijn software in staat.

hij staat ook niet meer in de lijst, nadien kon ik geen cd's en dvd's meer branden.

en proef software van A Shampo, win dvd8,Symantec en nog wat zooi krijg ik er niet meer af.

in de lijst van Software blijven ze staan.

ondanks nieuwe drivers. voor me DVD rewriter en speler.

dus word het tijd voor een legitieme XP cd-rom te instaleren of ............

Hoe ****t het jouw mbr op? Is toch gewoon win xp cd er in, repair en FIXMBR typen en klaar?

Ik gebruik niet NTLOADER, maar een alternative loader. Heb nu nl een dual xp setup.

VMWare Workstation is echt een veel handigere oplossing voor veel mensen. Neem desnoods ubuntu als basis, en zet er dan TinyXP op. tis ook veel fun :p

Als je een recente processor hebt, en 2 gig +, dat draait alles als een tirrelier.

Wat een slecht advies als je geen verstand van linux hebt.

Zeer constructieve bijdrage!. Volgens mij heb je niet eens een idee wat vmware is. Maar dat daargelaten. Ik draai al een tijdje ubuntu server met torrentflux, en ben er zeer tevreden mee. Echter, vmware laat je twee os-en op elkaar draaien, hetgeen zeer makkelijk is, als je nog niet vertrouwt bent met een ander os.

Gewoon XP laten draaien, als je net zoveel verstand van PC's hebt als ik.

:)

Terug
Naar boven