AndroidHealthClinic

Uitdaging tot zelfontwikkeling

Lezen kan prima tijdens het trainen. Tussen ieder setje een pagina of twee is een mooie manier om de rust tussen setjes te nemen.

sommige boeken hoor je gewoon niet te snel te lezen. Je hebt tijd nodig om al die informatie te kunnen verwerken. als je een boek in 1 week uitleest moet je het steeds in grote delen doen. daarbovenop ook nog eens het feit dat je zonder even adam te kunnen halen aan een nieuw boek begint maakt het al helemaal inefficiënt. Ik verkies liever een goed boek op zijn tijd. :tumb:

+++ Lees zelf liever ook traag en grondig.

1 boek per maand zie ik btw wel zitten.

..

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Leuk initiatief kerel. Ik doe mee. Weet alleen totaal niet waar ik beginnen moet. Educatieve boeken zijn leuk maar geen bs romans enz. Had je misschien wat tips voor me?

Ik kijk zelf bijvoorbeeld wel eens op http://succesboeken.nl/ naar boeken die me aanspreken. Of ik zoek op de website van de bibliotheken in zuidholland en zoek daar op onderwerpen. Op bol.com kan je ook redelijk verfijnd zoeken. Nadat ik een boek zie dat me wel interessant lijkt zoek ik meestal even naar een paar reviews voordat ik het daarwerkelijk koop/huur. Daarnaast heb ik een literatuurlijst samengesteld waar al zo'n 60 boeken op staan die ik tegen ben gekomen of die iemand me heeft aangeraden en die ik nog moet lezen dus.

Het laatste boek dat ik uitgelezen heb (voor de 2de keer) is De monnik die zijn ferrari verkocht. Het leest makkelijk weg en er staan veel wijze lessen/tips in die je gemakkelijk dagelijks kan toepassen voor een fijner leven dat beter in balans is. Boeken van Jim Rohn vind ik zelf ook wel fijn en motiverend, dit zijn wat kleinere boeken maar zeker waardevol imo. De 7 eigenschappen van effectief leiderschap is een must read. Dit is wel een wat pittiger boek.

Onderwerpen die ik interessant vind zijn; economie, beleggen, sales, coachen, communicatie (verbaal & non-verbaal), taoisme, psychologie, filosofie, marketing, persoonlijke ontwikkeling, persoonlijke effectiviteit, management en andere vaardigheden die erg handig kunnen zijn zoals mindmappen, snellezen, geheugen verbeteren en beter organiseren. Als je hier op gaat zoeken dan vind je voldoende boeken voor de komende jaren. Daarnaast wil ik binnenkort ook wat boeken gaan lezen die vooral de algemene kennis vergroten zoals iets over auto's, geschiedenis, techniek, boeken over voeding enz. Genoeg keuze dus ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik lees al genoeg voor mijn studie. Ik heb trouwens echt haat aan al die boeken hoe je een betere manager wordt ofzo, dat lezen alleen sukkels die het toch nooit worden, en worden alleen geschreven omdat de schrijver geld wilt verdienen aan mensen die denken dat ze er wat aan hebben. In de trant van het boek 'Hoe word je rijk?' -> Schrijf een boek erover en wacht tot het geld binnenstroomt.

---------- Post toegevoegd Tue 1 May 2012 om 18:43 ----------

Dit is toch gewoon amusement. :rolleyes:

Ja er zitten best veel onzinboeken tussen. Reviews helpen je dan ook een heel eind. Ik lees dit soort boeken ook wel maar ik zoek dan wel naar praktische boeken met ideeën die ik ook gelijk toe kan passen. Zoals maandelijks 10% van je inkomen apart zetten tot je pensioen verzekerd je toch wel van een goede oude dag en het is nou ook weer niet zoveel dat je het niet kan missen.

Net 'Groene Intelligentie' van Daniel Goleman gelezen.
Gaat over onze consumptiemaatschappij, duurzaam ondernemen en markttransparantie.
Interessant leesmateriaal.

Kijk dan gewoon een film pw

Ik kijk zelf bijvoorbeeld wel eens op http://succesboeken.nl/ naar boeken die me aanspreken. Of ik zoek op de website van de bibliotheken in zuidholland en zoek daar op onderwerpen. Op bol.com kan je ook redelijk verfijnd zoeken. Nadat ik een boek zie dat me wel interessant lijkt zoek ik meestal even naar een paar reviews voordat ik het daarwerkelijk koop/huur. Daarnaast heb ik een literatuurlijst samengesteld waar al zo'n 60 boeken op staan die ik tegen ben gekomen of die iemand me heeft aangeraden en die ik nog moet lezen dus.

Het laatste boek dat ik uitgelezen heb (voor de 2de keer) is De monnik die zijn ferrari verkocht. Het leest makkelijk weg en er staan veel wijze lessen/tips in die je gemakkelijk dagelijks kan toepassen voor een fijner leven dat beter in balans is. Boeken van Jim Rohn vind ik zelf ook wel fijn en motiverend, dit zijn wat kleinere boeken maar zeker waardevol imo. De 7 eigenschappen van effectief leiderschap is een must read. Dit is wel een wat pittiger boek.

Onderwerpen die ik interessant vind zijn; economie, beleggen, sales, coachen, communicatie (verbaal & non-verbaal), taoisme, psychologie, filosofie, marketing, persoonlijke ontwikkeling, persoonlijke effectiviteit, management en andere vaardigheden die erg handig kunnen zijn zoals mindmappen, snellezen, geheugen verbeteren en beter organiseren. Als je hier op gaat zoeken dan vind je voldoende boeken voor de komende jaren. Daarnaast wil ik binnenkort ook wat boeken gaan lezen die vooral de algemene kennis vergroten zoals iets over auto's, geschiedenis, techniek, boeken over voeding enz. Genoeg keuze dus ;)

Dank je wel man. Ik zie al een heleboel leuke onderwerpen die je hebt aangehaald. :) Ik zal ook eens kijken. Eerst maar even de eerste stap zetten tot. Ik ga voor 1 boek per 2 weken.

ik heb een boek dat als titel heeft 'zo maak je vrienden'. Beetje een erg lullige vertaling van de titel waardoor niemand het boek au serieus neemt maar ik zweer het je, dat is het beste boek dat ik ooit heb gelezen. :)

Het is geen guide over hoe je vrienden maakt. Het gaat over mensenkennis, betere relaties opbouwen, juiste indrukken geven aan anderen en invloed op iemand uitoefenen, dus hem van mening doen veranderen ect zonder aanstoot op de persoon in kwestie te maken. Echt een aanrader, zoek maar op: dale carnegie. vind het een fantastisch boek en ga hem opnieuw lezen zodra ik weer lezen kan.

Wel een topidee, alleen specifiek met boeken wat minder. Ik zou gewoon elke keer een onderwerp uitzoeken waarin je lichtelijk geinteresseerd bent en daar gewoon een week aan besteden.

ik heb een boek dat als titel heeft 'zo maak je vrienden'. Beetje een erg lullige vertaling van de titel waardoor niemand het boek au serieus neemt maar ik zweer het je, dat is het beste boek dat ik ooit heb gelezen. :)

Het is geen guide over hoe je vrienden maakt. Het gaat over mensenkennis, betere relaties opbouwen, juiste indrukken geven aan anderen en invloed op iemand uitoefenen, dus hem van mening doen veranderen ect zonder aanstoot op de persoon in kwestie te maken. Echt een aanrader, zoek maar op: dale carnegie. vind het een fantastisch boek en ga hem opnieuw lezen zodra ik weer lezen kan.

Ik begin met dit boek. Nogmaals thanks voor het idee TS ;)

Tellen Ebooks ook?
Een boek per week lijkt me wat veel. Heb zelf veel moeite met boeken uitlezen.
Zou het een idee zijn als mensen een/hetzelfde boek per maand lezen?

Ik begin met dit boek. Nogmaals thanks voor het idee TS ;)
Misschien eerst wat reviews bekijken om een beter inzicht van de inhoud te krijgen zodat je zeker bent dat het onderwerp iets voor jou is. Alhoewel indien je ze niet koopt maar huurt in de bibliotheek verlies je hooguit wat tijd dus kan iig geen kwaad om het erop te wagen. :p

http://www.boekenroute.nl/gasten/gtn1Boek.aspx?BoekID=7569
Dit is het boek dan of niet?

ja dat is hem.

Ik probeer een gratis ebook te vinden ervan. financiele crisis jwz :(

Ik ben de audio versie aan het beluisteren van het boek dat haaii voorstelde :).
Ideaal om 's nachts te laten herhalen xp.

Terug
Naar boven