Ik kijk zelf bijvoorbeeld wel eens op
http://succesboeken.nl/ naar boeken die me aanspreken. Of ik zoek op de website van de bibliotheken in zuidholland en zoek daar op onderwerpen. Op bol.com kan je ook redelijk verfijnd zoeken. Nadat ik een boek zie dat me wel interessant lijkt zoek ik meestal even naar een paar reviews voordat ik het daarwerkelijk koop/huur. Daarnaast heb ik een literatuurlijst samengesteld waar al zo'n 60 boeken op staan die ik tegen ben gekomen of die iemand me heeft aangeraden en die ik nog moet lezen dus.
Het laatste boek dat ik uitgelezen heb (voor de 2de keer) is De monnik die zijn ferrari verkocht. Het leest makkelijk weg en er staan veel wijze lessen/tips in die je gemakkelijk dagelijks kan toepassen voor een fijner leven dat beter in balans is. Boeken van Jim Rohn vind ik zelf ook wel fijn en motiverend, dit zijn wat kleinere boeken maar zeker waardevol imo. De 7 eigenschappen van effectief leiderschap is een must read. Dit is wel een wat pittiger boek.
Onderwerpen die ik interessant vind zijn; economie, beleggen, sales, coachen, communicatie (verbaal & non-verbaal), taoisme, psychologie, filosofie, marketing, persoonlijke ontwikkeling, persoonlijke effectiviteit, management en andere vaardigheden die erg handig kunnen zijn zoals mindmappen, snellezen, geheugen verbeteren en beter organiseren. Als je hier op gaat zoeken dan vind je voldoende boeken voor de komende jaren. Daarnaast wil ik binnenkort ook wat boeken gaan lezen die vooral de algemene kennis vergroten zoals iets over auto's, geschiedenis, techniek, boeken over voeding enz. Genoeg keuze dus