AndroidHealthClinic

Uitdaging tot zelfontwikkeling

Is het mogelijk om zo'n pdf te downloaden en daarna op een iphone te zetten? Dan kan ik tussen het werk door af en toe wat lezen :)

Gewoon iBooks maar vind zelf Fastpdf+ een erg handige app, als je een url met een pdf bestand hebt dan kun je daar naartoe surfen op je iphone en linksbovenin op 'Open' drukken en dan kiezen met welke app je het bestand wilt openen, fastpdf/iBooks etc. Dan komen ze op je boeken plank te staan in die apps en lees je ze zo :)

Haha oké, 52 boeken! Vertel me over een jaar hoeveel verhalen je hebt onthouden van die 52 !

Het zijn geen verhalen sir.

• Topic Starter Topic Starter
Haha oké, 52 boeken! Vertel me over een jaar hoeveel verhalen je hebt onthouden van die 52 !

Ik lees voornamelijk veel praktische boeken met ideeën die ik direct toe kan passen. Sommige goede boeken zal ik dan ook meer dan 1 x lezen.

Gewoon iBooks maar vind zelf Fastpdf+ een erg handige app, als je een url met een pdf bestand hebt dan kun je daar naartoe surfen op je iphone en linksbovenin op 'Open' drukken en dan kiezen met welke app je het bestand wilt openen, fastpdf/iBooks etc. Dan komen ze op je boeken plank te staan in die apps en lees je ze zo :)

Super, bedankt man!

ik vind het wel een goed idee, hoor. Al pik je van die 52 boeken maar 52 nieuwe stukjes informatie op, dan heb je dat toch al weer gehad, hoe meer je ook over eenzelfde onderwerp leest, hoe gemakkelijker het ook wordt om iets erover te onthouden

• Topic Starter Topic Starter
Stap 1. Haalbare doelen stellen.

52 boeken per jaar is in mijn ogen zeker haalbaar. Indien je er genoeg tijd en moeite in wilt steken.
En zijn doelen er niet om je grenzen te verleggen? Ik stel mijn doelen altijd iets hoger dan dat ik zelf in eerste instantie denk te kunnen halen.;)

Precies. Niks mis met hoge doelen stellen. Als je er gaandeweg dan niet komt is dat niet zo erg. Heb je er meer uit gehaald dan wanneer je de doelen laag stelt.

Ik kan mezelf wel vinden in de interesses van Growlikeweed. Gisteren meteen een boek besteld! Ik ga het op 1 per maand houden. Hoogmoed komt voor de val ;)

52 boeken per jaar is in mijn ogen zeker haalbaar. Indien je er genoeg tijd en moeite in wilt steken.
En zijn doelen er niet om je grenzen te verleggen? Ik stel mijn doelen altijd iets hoger dan dat ik zelf in eerste instantie denk te kunnen halen.;)

Ik vraag me vooral af of ik door het een doel te maken elke week een boek te lezen niet te weinig met de inhoud van de boeken zal doen. Veel boeken tot zelfontwikkeling zijn toch gemaakt om in stukjes te lezen, en beetje voor beetje de juiste dingen in je leven te implementeren.

Even er vanuit gaande dat ongeacht of ik elke week of elke maand een boek lees, ik er op jaarbasis even veel tijd insteek, wat is dan slimmer? Een groot aantal boeken lezen waarvan ik slechts de beste boeken opnieuw lees en de mindere boeken in meer of mindere mate vergeet? Of dat ik een kleinere hoeveelheid boeken intensiever bestudeer door ze in stukjes te lezen, delen samen te vatten en direct de goede dingen zoveel mogelijk proberen toe te passen in mijn leven.

Het is niet alsof ik het antwoord weet hoor, ik vraag het me juist af hoe je zoveel mogelijk uit de boeken kan halen die je leest. Anders kan je imo net zo goed romans gaan lezen, het gaat hier immers toch om zelfontwikkeling.:rolleyes:

im in!

Vervolgens heb je een sollicitatiegesprek waarin je verteld dat je elke week minimaal 1 boek van jezelf moest lezen dat je helemaal niet leuk vond en eigenlijk maar half las, maar dat je het wel gedaan hebt! Ze zullen vervolgens grote waarde hechten aan jouw schat van kennis en wijsheden zoals ooit genoteerd door auteurs waar je niet van weet of ooit iemand anders er ook de waarde van inziet terwijl jij je stinkende best hiervoor gedaan hebt? Ga toch naar school.

Boeken kopen of op internet lezen. Het is 2012. Genoeg info te vinden over alles. Mits je de goede sites kent.

In! Maar elke week een boek lezen zal niet gaan lukken.
Ik ga het houden bij 1 boek in de 2 á 3 weken.
Ga is even wat boeken op een rijtje zetten die ik wil lezen.

Bedoel je LEESboeken?

Dus zonder plaatjes zegmaar?

goed idee! Als ik mijn master heb afgerond ga ik ook weer eens wat voor de lol lezen.

Ben al aardig op weg in het boek van Haaii. Moet zeggen erg goed boek die me perspectief toch wel behoorlijk veranderd. Beter een hond vangen met een koekje als met een stok. Boek zal me hopelijk veel goed doen. Dus bij deze bedankt Haaii

Een van de boeken die ik besteld heb bij de bibliotheek gaat ook over mindmappen en het verbeteren van je geheugen. Daarnaast ben ik ook van mening dat als je je geest constant blijft ontwikkelen dat je hier ook steeds beter in wordt.

Een boek over het verbeteren van je geheugen? Klinkt interessant, hoe heet het?

---------- Post toegevoegd Mon 7 May 2012 om 11:06 ----------

ik heb een boek dat als titel heeft 'zo maak je vrienden'. Beetje een erg lullige vertaling van de titel waardoor niemand het boek au serieus neemt maar ik zweer het je, dat is het beste boek dat ik ooit heb gelezen. :)

Het is geen guide over hoe je vrienden maakt. Het gaat over mensenkennis, betere relaties opbouwen, juiste indrukken geven aan anderen en invloed op iemand uitoefenen, dus hem van mening doen veranderen ect zonder aanstoot op de persoon in kwestie te maken. Echt een aanrader, zoek maar op: dale carnegie. vind het een fantastisch boek en ga hem opnieuw lezen zodra ik weer lezen kan.

Klinkt goed, heb je het idee dat je hier in je dagelijkse leven iets aan hebt?

Terug
Naar boven