MuscleMeat

Uitdaging tot zelfontwikkeling

• Topic Starter Topic Starter
Het ging bijvoorbeeld over het effect van je geboortemaand met betrekking tot kansen in sport, school of iets dergelijks. Zo begint het seizoen bij ijshockey in januari en zijn veruit de meeste tophockeyspelers geboren in de eerste 3 maanden van het jaar. Dit geldt ook voor bijvoorbeeld scholen. Het verschil dat een kind heeft en waarvan gezegd wordt "dat trekt later wel bij" trekt in de realiteit nooit bij, maar wordt zelfs groter. De beste van de groep, wat vaak de oudsten zijn, krijgen extra kansen, waardoor ze nog beter worden, waardoor ze meer kansen krijgen etc.

Dat is één van de vele delen. Een ander deel gaat over vaak over het hoofd geziene gevolgen van culturen, zoals een groot aantal neerstortende vliegtuigen in Azië (weet land niet meer precies), omdat het daar onbeleefd is een belangrijker persoon tegen te spreken.

Een ander deel gaat over het welbekende fenomeen dat Aziaten beter zijn in wiskunde, maar dat heeft niets met genen te maken. Daar heerst een rijstcultuur, waar het normaal is om 3k uur per jaar te werken en waar kinderen 245 (plusminus) dagen naar school gaan (en langere dagen). Amerikanen daarentegen gaan slechts 180 dagen naar school. Moraal is: inzet.

Talent wordt ook deels afgeschreven als minder belangrijk, geluk is meer van invloed. Zo haalt hij advocaten aan met een Joodse afkomst, Bill Gates die vrij toegang had tot één van de eerste computers, zo ook Bill Joy.

Zo staan er nog meer in, zoals over opvoeding (volplannen of kind zijn gang laten gaan) en afwezigheid van hartaanvallen in een bepaald stadje ;)

Edit: nu bezig met "A random walk down Wall Street"

Dat klinkt als een boek dat ik ook wel interessant zal vinden. Deze gaat erbij op de literatuurlijst in de beginpost!

Ben nu bezig met deze: Ultimate Back Fitness and Performance van Stuart Mcgill. Totaal m'n ogen geopend op het gebied van backhealth en heb veel dingen uit m'n schema gegooid en doe bepaalde dingen niet meer met herstel.
http://www.amazon.com/Ultimate-Fitness-Performance-Stuart-McGill/dp/0973501804

Dit lijkt me ook een must read voor iedereen, ookal heb ik nog nooit rugklachten o.i.d. gehad, dit soort kennis kan je alleen maar goed doen.

Laatst bewerkt:
Dat klinkt als een boek dat ik ook wel interessant zal vinden. Deze gaat erbij op de literatuurlijst in de beginpost!

Dit lijkt me ook een must read voor iedereen, ookal heb ik nog nooit rugklachten o.i.d. gehad, dit soort kennis kan je alleen maar goed doen.

:)

Dark Pools: The Rise of the Machine Traders and the Rigging of the U.S. Stock Market
Dit boek heb ik zojuist uitgelezen http://www.amazon.com/Dark-Pools-Machine-Traders-Rigging/dp/0307887170

Geef goed inzicht hoe de wereld op het gebied van trading er inmiddels uit ziet. Vrij informatief boek, geen grote sensatieverhalen maar ook geen echte leerstof. Dus goed om je wat verder te ontwikkelen in finance. De werkwijze van HFT firms (High-Frequency trading) neigt in veel gevallen naar marktmanipulatie en de toezichthouders hebben geen middelen om dit tegen te houden dus ik denk dat het nog wel een poos relevant blijft.

Beoordeling: 8/10

Voor de fans, heb ik het audioboek en de epub.

Dark Pools: The Rise of the Machine Traders and the Rigging of the U.S. Stock Market
Dit boek heb ik zojuist uitgelezen http://www.amazon.com/Dark-Pools-Machine-Traders-Rigging/dp/0307887170

Geef goed inzicht hoe de wereld op het gebied van trading er inmiddels uit ziet. Vrij informatief boek, geen grote sensatieverhalen maar ook geen echte leerstof. Dus goed om je wat verder te ontwikkelen in finance. De werkwijze van HFT firms (High-Frequency trading) neigt in veel gevallen naar marktmanipulatie en de toezichthouders hebben geen middelen om dit tegen te houden dus ik denk dat het nog wel een poos relevant blijft.

Beoordeling: 8/10

Voor de fans, heb ik het audioboek en de epub.

was er niet vandaag aangekondigd dat al dat HFT en dark pools gebeuren aan banden wordt gelegd? iig wel interessant onderwerp. hoe lang is het boek?

was er niet vandaag aangekondigd dat al dat HFT en dark pools gebeuren aan banden wordt gelegd? iig wel interessant onderwerp. hoe lang is het boek?

Zag het artikel ook net voorbij komen ja.
Moet erbij zeggen dat dit boek voornamelijk is gebaseerd op Amerika.
Het boek is 368 bladzijdes, het boek is ongeveer 12 uur. Las het meestal in de trein.

Zag het artikel ook net voorbij komen ja.
Moet erbij zeggen dat dit boek voornamelijk is gebaseerd op Amerika.
Het boek is 368 bladzijdes, het boek is ongeveer 12 uur. Las het meestal in de trein.

kan je die epub link posten?
al ben ik wel van mening dat al dat traden inherent fout is

Gisteren begonnen met 'Power vs. Force' van David R. Hawkins:

David R. Hawkins details how anyone may resolve the most crucial of all human dilemmas: how to instantly determine the truth or falsehood of any statement or supposed fact. Dr. Hawkins, who worked as a "healing psychiatrist" during his long and distinguished career, uses theoretical concepts from particle physics, nonlinear dynamics, and chaos theory to support his study of human behavior. This is a fascinating work that will intrigue readers from all walks of life.

Het gaat tot waar ik ben voornamelijk over hoe mensen allemaal aan elkaar gelinkt zijn dmv een collectief bewustzijn waarvan wij als 'individuen' maar een expressie zijn. Door middel van 'muscle testing' zou je kunnen tappen van die informatie. Hij weet het leuk te brengen en alles zou herhaalbaar zijn (de experimenten).

Nu ik wat meer van dergelijke gare boeken lees krijg ik steeds meer het idee dat ze allemaal vanuit een zelfde paradigma geschreven zijn. Dit betekent voor mij dat óf ik word langzaam aan ook een new age hippie, of er zal ergens in alle mumbo-jumbo een kern van waarheid zitten. Ik ben benieuwd of er anderen zijn die dit gelezen hebben.

Hierna schijnt het verder te gaan dat het niveau van het menselijk bewust zijn kan worden gekoppeld aan een getal tussen de 10 en 1000. Dit zou ook met die methode gevonden zijn. Ik ben benieuwd. In principe niet een vervelend boek, al is het engelse niveau iets hoger dan gemiddeld en is het wat langdradig geschreven.

Edit: had de boeksuggestie [Link niet meer beschikbaar] vandaan.
Zijn hier meer mensen die wel eens een lijst met aangeraden boeken checken voor het volgende te lezen boek?

Ik zoek zelf ook vaak boeken op via diverse lijsten en vervolgens pik ik daar de boeken uit die mij persoonlijk interessant lijken. Power vs. Force heb ik in het verleden al vaker aangeraden gekregen maar ik heb er nog niet uit gelezen tot nu toe. De boeken in die lijst lijken me interessant voor in de toekomst, echter het lezen gaat niet zo vlot bij mij op het moment wegens drukte en het opzetten van een nieuw bedrijf.

Ik ben nu ongeveer halverwege Thinking fast and slow. Ik vind het boek wel daadwerkelijk zeer interessant en het geeft heel veel inzicht in hoe mensen denken en voornamelijk gebruik maken van hun luie, intuïtieve denksysteem. Er worden constant voorbeelden gegeven hoe makkelijk je voor de gek te houden bent en hoe makkelijk je beïnvloedbaar bent. Het zet je daarmee ook echt wel aan het denken. Tot zover zeker een aanrader!

Ben op bladzijde 130 of zo maar gestopt met "A random walk down Wall Street" te lezen. Ziekelijk veel termen en had er weinig zin meer in.

Ben op bladzijde 130 of zo maar gestopt met "A random walk down Wall Street" te lezen. Ziekelijk veel termen en had er weinig zin meer in.

Klinkt herkenbaar. Soms kom je er na een aantal bladzijden idd achter dat het gewoon niet boeiend genoeg is of dat de schrijfstijl je mateloos begint te irriteren. Ben zelf ook al een aantal x gewoon gestopt halverwege een boek.

Heb ook wat nieuwe boeken:

1t2avk.png

The Fats of Life:
Geweldig geschreven boek door een chemist (Glen Lawrence) die al in de jaren '80 onderzoek deed naar onverzadigde vetten en diens gevaren resulterend uit oxidatie. In de jaren '90 zette hij al hele grote vraagtekens bij de destijds vormende consensus dat verzadigde vetten slecht waren. In het boek legt hij uitgebreid de aspecten van de verzadigde, enkelvoudig onverzadigde en meervoudig verzadigde vetten uit, en diens rol in health & disease. Met uitgebreid hoe alles op moleculair niveau werkt, en wat dit praktisch impliceert. Ben inmiddels halverwege. Aanrader!

Statistics in a nutshell
Wel, wederom een boek over statistiek. Echter vind ik deze veel toegankelijker dan de doorsnee boeken die voornamelijk gericht zijn op de theorie en de formules. Dit boek plaatst alles mooi in context en hoe het praktisch toegepast wordt, wat statistiek veel tastbaarder maakt. Ondanks dat het 'in a nutshell' heet wordt er meer dan voldoende statistiek behandelt. Instappen is makkelijk; je hebt nagenoeg geen voorkennis nodig. Ook komen de wat moeilijkere onderwerpen aan bod dan simpelweg wat chi-square en t-tests; ANOVA, ANCOVA, verscheidene regressie modellen, etc.

The 7 habits of highly effective people
Cadeau gekregen. Heb tot nu toe slechts enkele pagina's gelezen, en zal in ieder geval het intro over de nietsnut van een zoon van de auteur die opeens zowel academisch als atletisch uitblinkt met wat korrels zout nemen. Alleszins schrijft ie goed, ben benieuwd wat het verder gaat brengen.

Nice dat statistiek boek, zocht nog een goed boek.

Toch vet dat dit topic zonder getroll van de grond is gekomen. Nice

Mja, jij zult het waarschijnlijk meer toepassen in de context van economie. Statistics in a nutshell behandelt het in de context van verschillende vakgebieden, waaronder ook economie, maar dan dus wel beperkter. Heb evt. een PDF van het boek om je te helpen bij een beslissing te maken.

Trek 'm net binnen met een torrent, alsnog bedankt man. Scroll het boek zo eens door en ziet er goed uit.
Gaat mij voornamelijk om de basis van statistiek om nog eens op het boek terug te kunnen vallen. Had pas ook een boek geleend over statistiek voornamelijk gericht op economie maar dan lees je 30 blz. aan voorbeelden en 2 bladzijdes aan theorie. Daar word ik niet vrolijk van.

Terug
Naar boven