MuscleMeat

Uitdaging tot zelfontwikkeling

Was de titel van mijn huidige boek vergeten: Blink; vrij interessant.

The 7 habits of highly effective people
Cadeau gekregen. Heb tot nu toe slechts enkele pagina's gelezen, en zal in ieder geval het intro over de nietsnut van een zoon van de auteur die opeens zowel academisch als atletisch uitblinkt met wat korrels zout nemen. Alleszins schrijft ie goed, ben benieuwd wat het verder gaat brengen.

Vind het soms wat langdradig, maar je dient door te bijten. Staan veel goeie dingen in.

Momenteel bezig met deze:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik mis de slechte en mindere dagen, het lijkt alsof heel zijn leven in een rechte lijn naar boven ging.

Kan iemand heel misschien bij dit artikel: Alternatives to Black - Scholes Formulation in Finance van Masaaki Kijima http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/0471667196.ess7134/full

Ik heb al meerdere mensen van verschillende uni's gevraagd maar niemand kan dat artikel downloaden, diegene die het kan zou echt een instant held zijn.

Laatst bewerkt:
Vind het soms wat langdradig, maar je dient door te bijten. Staan veel goeie dingen in.

Momenteel bezig met deze:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik mis de slechte en mindere dagen, het lijkt alsof heel zijn leven in een rechte lijn naar boven ging.

Kort samengevat is dit het enige nadeel van zijn boek (wat natuurlijk jammer is), voor de rest zeker een aanrader.

Kan m'n oude account niet meer openen blijkbaar: Lennart010

Kan iemand heel misschien bij dit artikel: Alternatives to Black - Scholes Formulation in Finance van Masaaki Kijima http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/0471667196.ess7134/full

Ik heb al meerdere mensen van verschillende uni's gevraagd maar niemand kan dat artikel downloaden, diegene die het kan zou echt een instant held zijn.

Heb hem, alleen wel beetje bagger kwaliteit. Waar kan ik hem naartoe mailen?

• Like
Waarderingen: NYRO
Laatst bewerkt:
Ik ben ook wel weer in voor de uitdaging van 52 boeken. Heb tot nu toe dit jaar gelezen:
Ecco Homo – Nietzsche
Enders game - Orson Scot Card
Logicomix: an epic search for truth
Groundless belief - Michael Williams

Nu bezig met The Way of the Superior Man: A Spiritual Guide to Mastering the Challenges of Women, Work, and Sexual Desire van David Deida & Never Let Go: A Philosophy of Lifting, Living and Learning van Dan John. Beide beetje lifestyle filosofie boeken. De eerste meer over relaties en de tweede over trainen, lezen beide lekker weg.

Ik ben ook wel weer in voor de uitdaging van 52 boeken. Heb tot nu toe dit jaar gelezen:
Ecco Homo – Nietzsche
Enders game - Orson Scot Card
Logicomix: an epic search for truth
Groundless belief - Michael Williams

Nu bezig met The Way of the Superior Man: A Spiritual Guide to Mastering the Challenges of Women, Work, and Sexual Desire van David Deida & Never Let Go: A Philosophy of Lifting, Living and Learning van Dan John. Beide beetje lifestyle filosofie boeken. De eerste meer over relaties en de tweede over trainen, lezen beide lekker weg.

lol logicomix :D, toch dat stripverhaal over Bertrand Russell. en vond je het een beetje deftig?

---------- Toegevoegd om 21:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:04 ----------

een boek per week, snap niet hoe sommigen dat lukt, maar ben zelf een heel trage lezer, 20-30pagina's per uur :o

lol logicomix :D, toch dat stripverhaal over Bertrand Russell. en vond je het een beetje deftig?

---------- Toegevoegd om 21:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:04 ----------

een boek per week, snap niet hoe sommigen dat lukt, maar ben zelf een heel trage lezer, 20-30pagina's per uur :o

Ja klopt ja, ik vond het wel een leuk verhaal maar niet iets wat me lang bij zal blijven staan. Ik las achteraf dat heel veel ontmoetingen uit het verhaal verzonnen waren... het is deels fictie deels historisch. Het sloot in ieder geval wel goed aan bij mij colleges over Russell.

Bij mij ligt de leessnelheid echt aan het boek, ik lees makkelijke fictie tot wel 100 pagina's per uur, maar heb vaak genoeg boeken waar ik maximaal 15 pagina's per uur lees.

Ja klopt ja, ik vond het wel een leuk verhaal maar niet iets wat me lang bij zal blijven staan. Ik las achteraf dat heel veel ontmoetingen uit het verhaal verzonnen waren... het is deels fictie deels historisch. Het sloot in ieder geval wel goed aan bij mij colleges over Russell.

Bij mij ligt de leessnelheid echt aan het boek, ik lees makkelijke fictie tot wel 100 pagina's per uur, maar heb vaak genoeg boeken waar ik maximaal 15 pagina's per uur lees.

mijn probleem met fictie is dat ik te vaak al het geschrevene tracht te visualiseren, moet daar eens van afstappen.

Bij mij ligt de leessnelheid echt aan het boek, ik lees makkelijke fictie tot wel 100 pagina's per uur

Kan je dan echt genieten van het lezen, het verhaal..?

OT: ben al enkele maanden bezig met Menselijk, al te menselijk van Nietzsche. Zit nu over de helft, hoop er binnen enkele maanden mee klaar te zijn. (hou mij nog steeds aan een max van 5 paginas per dag) Kan het trouwens iedereen aanraden, de psychologische inzichten, hoofdstuk over eenzaamheid, de vrouw, hogere & lager cultuur, de vrije geest, en zijn voorkeur voor slavenarbeid, pro slavernij, mensen die zichzelf willen ontwikkelen hoeven niet te werken.., zijn afkeer van de actieve mens..

Dit is wss m'n favoriet aforisme tot nu toe:
Zonder melodie. - Er zijn mensen die zozeer gekenmerkt worden door een constant gegrond zijn op zichzelf en door een harmonisch op maat maken van al hun bekwaamheden, dat elke activiteit in dienst van een doelstelling hen tegenstaat. Ze lijken op een muziekstuk dat uit louter langgerekte harmonische akkoorden bestaat, zonder dat ooit ook maar de aanzet tot een gestructureerde, bewogen melodie hoorbaar wordt. Alle beweging van buitenaf dient slechts om het bootje meteen weer een nieuw evenwicht op het meer van harmonische welluidendheid te geven. Moderne mensen worden meestal uiterst ongeduldig als ze zulke naturen ontmoeten, waar niets uit 'wordt', zonder dat men echter van hen zou kunnen zeggen dat ze niets 'zijn'. Maar in heel specifieke stemmingen roept hun aanblik de ongewone vraag op: waarom eigenlijk melodie? Waarom bevredigt het ons niet als het leven zich rustig in een diep meer spiegelt? - De Middeleeuwen waren rijker aan zulke naturen dan onze tijd. Hoe zelden treft men nog iemand die ook in het gewemel volmaakt vredig en vrolijk met zichzelf kan blijven leven, zichzelf toesprekend als Goethe: 'het beste is de diepe stilte, waarin ik leef en groei tegen de wereld in, en win wat ze me te vuur en te zwaard niet kunnen ontnemen.'

Laatst bewerkt:
Ik heb het boek van Hans Kraay Jr net uit. Achter de kleedkamerdeur. Een erg interessant boek.

not srs, wel een geniaal boek trouwens

Ik heb het boek van Hans Kraay Jr net uit. Achter de kleedkamerdeur. Een erg interessant boek.

not srs, wel een geniaal boek trouwens

Vond dat ook de leukste. In die van gijp ken je alle anekdotes al en die van genee tsja snap niet dat hij uberhaupt het lef heeft een boek te schrijven..

Terug
Naar boven