Je kan proberen woorden te gebruiken die duidelijk maken wat je bedoelt want je blijft paradoxaal. Wanneer werd het leven vrouwelijk? Was dat voor of nadat sex evolutionair tot onwikkeling kwam..
Het is daarom geen feit, maar een aanname, ik geloof gewoon dat het leven vrouwelijk is. & geen idee.
Dat klopt niet wat je zegt want je gaf aan behoefte te hebben aan de stilte. Van daaruit heb je een keuze gemaakt om daar weer aan toe te geven. Je zegt continu jezelf te moeten bijsturen om in het moment te blijven. Dat zijn allemaal afwegingen en keuzes. Je spreekt jezelf elke keer weer tegen.
Nee toch niet, want er is niet echt iemand die bijstuurt (er zijn immers helemaal nergens afgescheiden personen in de wereld, dat verbeelden de mensen door onwetendheid zich maar).
Als ik afwezig ben, niet in contact ben met de stilte is het op dat moment gewoon verduisterd door bv identificatie met vrolijke emoties (gedachten dus want gevoelens kan je ook slechts waarnemen via je gedachten), en dan voel ik niet echt wie/wat ik ben.
Dus als het tijdelijk verduisterd is, ik weer in de illusie zit dat ik een persoon ben die zelf handelt, keuzes maakt wordt.. komen er dan plots weer gedachten ivm met aanwezig worden, de stilte (ik heb slechts de illusie dat ik dat zelf denk).. en dan wordt de stilte, of ik dus weer effectief meer aanwezig, tot het weer volledig helder is en ik terug de ruimte ben waar m'n gedrag en het universum en zo in verschijnt. (Het leven doet zichzelf een plezier, want leven is zo een stuk aangenamer)
Precies, JIJ blijft JOUW aandacht richten. Dan zijn handelingen van jou. Als je stelt dat je een met het universum bent vervalt de dualiteit en vervliegt elke definitie en betekenis. Dat zou betekenen dat je moleculen uiteen moeten vallen en er geen enkele ervaring meer kan zijn. Dan zou je niet eens meer kunnen begrijpen dat je in de stilte zit, je zou letterlijk dood zijn. Want zodra je nog steeds aanwezig bent in de stilte ben je nog steeds een functionerend bewustzijn. Een bewustzijn die zich identificeert met de stilte en de rest van persoon niet meer wil accepteren is imo gewoon niet meer dan een persoon die vind dat die geen persoon meer is. Je hebt idd een kleiner ego dan gemiddeld, je ontkent immers wat je deels bent. Maar een ego desalniettemin. Als je je hier prettig bij voelt is dat natuurlijk helemaal goed, maar meer dan dat zegt het helemaal niet over de aard van de realiteit.
Zie hierboven (en er is in realiteit dus nooit! "een iemand" die keuzes, afwegingen maakt. Je kan hoogstens in de illusie verkeren dat je zelf keuzes maakt doordat je ware natuur verduisterd is. Het is altijd het leven zelf dat keuzes maakt, doet wat het beste is voor haarzelf.
En eerder 1 met de stilte, mezelf. & Ga nog even nadenken ivm met die moleculen.
En het bewustzijn is de stilte, het bewustzijn identificeert zich enkel met zichzelf en met niets anders. Gedachten waardoor je het universum en je gedrag (dat onderdeel is van het universum) kan waarnemen komen in je bewustzijn en dat laat je gewoon gebeuren.
(net zoals ik bv nooit zelf in auto rijdt, het sturen enz gaat gewoon automatisch, vanzelf)(en zelf ga je ook nooit ergens heen, je kan naar New York of andere zonnestelsels reizen maar zelf blijf je altijd op dezelfde plaats, het zijn enkel je gedachten die veranderen, de illusie creëren dat je grote afstanden hebt afgelegd, alles in het universum gebeurt op 1 en dezelfde plaats, maar met je gedachten kan je dat onmogelijk vatten, het is iets dat je moet ervaren)(Zie dit filmpje ivm met nooit ergens naartoe gaan, is er zeer mooi in weergegeven:
http://www.youtube.com/watch?v=MnEL3W6u34k)
Bewustzijn is dus geen persoon. & Het komt toch allemaal neer op het gewoon 'zijn', bewust 'zijn'.. Bewust zijn van je zijn.. Je gaat dan altijd in de zijns toestand, zoals een Boeddha door het leven.
Hoe weet jij dat je in de stilte bent? Je zegt het eigenlijk al, je bent ZELF de rust waarin gedachten verschijnen. De persoon die je altijd al was maar dan met andere waarden en kijk op de realiteit.
Er is niemand in de stilte, ik voel de stilte/leegte als wat ik ben.. dus dan weet je ergens, besef, voel je dat je onsterfelijk bent en de lichamelijke dood mij niets zal afnemen. Mijn lichamelijke dood zal niet meer dan een onbeduidend beweginkje aan de oppervlakte zijn
& idd, ik ben die diepe rust, waarin het universum dmv van m'n gedachten in verschijnt.
Die laatste zin geeft volgens mij niets anders weer dan je gevoeligheid voor indoctrinatie.
Mss ben ik idd gevoelig voor indoctrinatie, hoewel ik de eerste maanden wat U.G. verkondigde zeker niet zomaar kon aannemen, want vond wat hij zei toen enorm deprimerend.. maar uiteindelijk heb ik beseft, door ook eerlijk te zijn met mezelf (daar komt het ook vooral op neer, eerlijk zijn met jezelf) dat wat hij verkondigt over de realiteit de waarheid is.
En als je naar een spiritueel leraar gaat moet je die imo dus wel je onvoorwaardelijk vertrouwen geven, want zolang je achterdochtig, op je hoede blijft en zo, het leven niet vertrouwt, zal je normaal gezien niet tot zelfrealisatie komen.
1. They teach the " REAL " way to find God, bliss, enlightenment,
eternal happiness, etc.
2. They solve ALL of your problems.
3. They can't really explain it.
4. Only a select few ever get it.
5. There is a difficult journey to get it.
6. To get it requires resolve, faith, seeking -- often times for many
years or decades, or a lifetime.
7. Most followers got into it because of some pain in their life that
made them seek a solution to their pain, which makes them
committed/gullible.
8. There are always leaders that teach or have the special method that
followers have to seek out.
9. The leaders have special powers, and followers get a " feeling " just
being in their presence.
10. They use lots of weird language and mumbo-jumbo.
11. SEPARATENESS. Members are set apart from the rest of society
because they are special. <-- IMPORTANT!
12. There are often cool mystical, spiritual, or religious ancient/old
teachings and sacred documents.
13. Cult members " know " what is " true " and everyone else does not, so
they form groups to be able to interact with other who " know " the " truth. "
14. The actual destination is debated or mysterious, and is often
never really clear.
15. If you don't get it, that would be really bad.
Die lijst is echt zo hilarisch. En is nochtans totaal niet moeilijk om te vinden, is gewoon de middernachtelijke stilte imo.