AndroidHealthClinic

Uitdaging tot zelfontwikkeling

net het boek the power of now gelezen. en moet zeggen, veel bruikbare informatie.

ik probeer het dan ook toe te passen. maar ik merk dat ik te ver doorga in het denken alsnog.

Ik ben van nature heel negatief ingesteld en merk dat dat mij heel veel moeite brengt om te geloven dat in het NU zijn ook daadwerkelijk kan / werkt.

Ik wil het echt heel graag, maar mijn gedachten zijn zo negatief als de pest. Elke keer dat ik gedachtenstroom krijg met mogelijke emoties probeer ik het te observeren, wat in het begin lukt. Maar direct erna denk ik '' wtf ben ik aan het doen? deze shit geloof je zelf toch niet? ''

behoorlijk vermoeiend. want ik vind het idee van het zijn in het nu prachtig.

Je moet imo vooral kijken waar de woorden van Tolle en andere goeroes naar verwijzen, het huidig moment, de alledaagse realiteit/leegte/absolute stilte die dus niet opgewekt is, dan is alles gewoon ok, en ben je de ruimte onder/achter je gedachten. Als je bewust je gedachten probeert te obserserveren om daar iets mee te bereiken, dan ga je er juist van weg. Het zelf is tijdloos dus het is niet iets dat je kan bereiken in de tijd, tijd is nl een illusie.

En je kan nooit als persoon constant of volledig bewust van het nu zijn, is onmogelijk. Je bent het nu zelf die bewust is van het nu, of van zichzelf, de diepe stilte die bewust is van zichzelf.

& Van het moment dat je iets wilt bereiken, eender wat, doe je alsof het volgend moment beter is dan het huidig moment, en dat is nu net verlichting, beseffen dat het volgend moment (een projectie in je geest) in essentie nooit echt beter is dan het huidig moment, er is altijd slechts een gedachteverschil tussen de verschillende momenten die je overdag ervaart.

Het is eig enorm alledaags, en eerder saai/banaal, maar net daar zit de diepste vrede, en het grootste geluk omdat je dan vrij van verlangen bent.

http://www.youtube.com/watch?v=JVhrEhiH60w

En is idd de stilte/leegte waar je bang voor bent, mensen instinctief voor wegvluchten, omdat ze bang zijn voor de confrontatie met de realiteit, zichzelf, denken dat ze zich dan slecht zullen voelen terwijl het net omgekeerd is.

Je moet imo vooral kijken waar de woorden van Tolle en andere goeroes naar verwijzen, het huidig moment, de alledaagse realiteit/leegte/absolute stilte die dus niet opgewekt is, dan is alles gewoon ok, en ben je de ruimte onder/achter je gedachten. Als je bewust je gedachten probeert te obserserveren om daar iets mee te bereiken, dan ga je er juist van weg. Het zelf is tijdloos dus het is niet iets dat je kan bereiken in de tijd, tijd is nl een illusie.

En je kan nooit als persoon constant of volledig bewust van het nu zijn, is onmogelijk. Je bent het nu zelf die bewust is van het nu, of van zichzelf, de diepe stilte die bewust is van zichzelf.

& Van het moment dat je iets wilt bereiken, eender wat, doe je alsof het volgend moment beter is dan het huidig moment, en dat is nu net verlichting, beseffen dat het volgend moment (een projectie in je geest) in essentie nooit echt beter is dan het huidig moment, er is altijd slechts een gedachteverschil tussen de verschillende momenten die je overdag ervaart.

Het is eig enorm alledaags, en eerder saai/banaal, maar net daar zit de diepste vrede, en het grootste geluk omdat je dan vrij van verlangen bent.

En is idd de stilte/leegte waar je bang voor bent, mensen instinctief voor wegvluchten, omdat ze bang zijn voor de confrontatie met de realiteit, zichzelf, denken dat ze zich dan slecht zullen voelen terwijl het net omgekeerd is.

Ben hier misschien te praktisch voor ingesteld, maar ff op het filmpje ingaand: Hij zegt dat het universum verdwijnt als je slaapt/ als je er niet bent, dus je moet zoeken naar het gene dat er altijd is. Dus dan zou het bestaan van iets afhankelijk zijn van jouw observatie ervan? Als een boom valt en er is niemand in de buurt, is er geluid? (Mijn vraag; hoe weet je wanneer de boom valt als er niemand is?) Zo komt die stelling op mij over.

Dat idee vind ik persoonlijk te simpel, materie is er altijd. Maar als je het uit wil leggen graag, ben benieuwd.

Rot eens op met die Tolle, gekke fop-Duitser met een mollenkop.

Hoe zit het dan met passie en dromen, iets waar je naar toe leeft?

Blijft je eigen keus, maar je gedrag/emoties kunnen beheersen is uiteindelijk zoveel chiller (in mijn ervaring) dan gedachteloos reageren.

Nogmaals, lees het boek eerst. Het hele idee is dat je reageert zoals je wil en je kan er voor kiezen om dat zo efficient mogelijk te doen om je gewenste doel te bereiken. Het gaat er niet om dat je iedere voorbijganger lachend aankijkt en vrienden wordt, het is vooral bedoeld voor momenten waarop er zakelijke belangen bij betrokken zijn.

Voorbeeld:

Ik ben nu bezig om een kamer te regelen in Wageningen. Het bedrijf dat de kamer zou regelen had me genaaid en nu is m'n kamer weg. Heb al met ze gebeld en gemaild dat we een afspraak hadden en dit niet kan, zonder positief resultaat.

Later een mailtje gestuurd waar ik eerst begon over hoe ik had gehoord dat het op die plek zo goed wonen is en dat de huisbaas altijd redelijk en aardig is. Daarna in principe dezelfde vragen gesteld, nu met beter resultaat.

Nja, als je iets wilt gedaan krijgen van iemand anders is dit boek mss wel nuttig, maar ik wil me gewoon liever niet inlaten met zo'n zaken. Wil ook gewoon liever niet uit een boek, van iemand anders leren hoe ik met bepaalde situaties moet omgaan. En je hebt nu bewust iets gedaan om meer in de smaak te vallen om zo je doel te bereiken. Zie mezelf zoiets wss nooit doen, ook al kan ik door bij iemand te slijmen mss een miljoen euro ofzo verdienen, wil echt niet van iemands goeddunken afhankelijk zijn. Als je geen gunst van iemand wilt, niet echt iets verlangt in het leven ga je imo niet vlug, mss zelfs nooit in zo'n situaties terechtkomen en is zo'n boek wss vrij overbodig.

En als je al moet sturen dat de huisbaas aardig en zo is om daar een kamer te kunnen krijgen vind ik dat eig totaal geen professionele, geen puur zakelijke manier van doen (teveel emotie bij betrokken imo, onnodige heisa.)

Ik ben het hier totaal niet mee eens, maar dat maakt niet uit.
Heb er ook helemaal geen belang bij om je te overtuigen/beïnvloeden, wilde enkel aanduiden dat jouw beeld van het boek niet klopt.
Als jij tevreden bent met jouw gedrag en hoe je overkomt is dat prima.
De meeste in dit topic zullen daar een andere kijk op hebben, dit topic heet niet voor niks "uitdaging tot zelfontwikkeling".

Ok, maar het is dus wel een boek voor mensen die zichzelf, hun karakter, persoonlijkheid enz willen ontwikkelen, om meer persoonlijke voordelen te genieten, iets wat voor mijzelf dus eerder waardeloos dan waardevol is aangezien ik mij net zoveel mogelijk wil ontdoen van m'n persoonlijkheid en als een echte zero/nobody door het leven wil (blijven) gaan.

& heb dit topic idd altijd wat vreemd gevonden aangezien er in mijn wereld geen persoon meer is die zich kan ontwikkelen, de persoonlijke wereld met afgescheiden mensen is doorzien als illusie, als een droom in een droom, enkel de wereld van de absolute stilte is echt.

Nja, als je iets wilt gedaan krijgen van iemand anders is dit boek mss wel nuttig, maar ik wil me gewoon liever niet inlaten met zo'n zaken. Wil ook gewoon liever niet uit een boek, van iemand anders leren hoe ik met bepaalde situaties moet omgaan. En je hebt nu bewust iets gedaan om meer in de smaak te vallen om zo je doel te bereiken. Zie mezelf zoiets wss nooit doen, ook al kan ik door bij iemand te slijmen mss een miljoen euro ofzo verdienen, wil echt niet van iemands goeddunken afhankelijk zijn. Als je geen gunst van iemand wilt, niet echt iets verlangt in het leven ga je imo niet vlug, mss zelfs nooit in zo'n situaties terechtkomen en is zo'n boek wss vrij overbodig.

En als je al moet sturen dat de huisbaas aardig en zo is om daar een kamer te kunnen krijgen vind ik dat eig totaal geen professionele, geen puur zakelijke manier van doen (teveel emotie bij betrokken imo, onnodige heisa.)

Hoe denk je dat je oorspronkelijk geleerd hebt om om te gaan met situaties en mensen? Door je ouders, vrienden, media, klasgenoten etc. Dan kan je er vervolgens voor kiezen om de bullshit eruit te snijden en te kijken naar mensen die goed zijn in het omgaan met mensen. Je wordt altijd beinvloed, ik kies ervoor om zelf te beslissen door wie en wat dat gebeurt. Niet dat je negatieve invloeden kan uitsluiten, maar sinds ik o.a. het nieuws niet meer volg ben ik al een stuk gefocuster en positiever geworden.

Mensen zijn emotionele wezens met ego's en verlangens (behalve de paar die er blijkbaar voor hebben gekozen om levende zelfmoord te plegen en uit het leven te stappen door in het niks te leven), al doen we zo ons best om professioneel te zijn. Het maakt niet uit of het niet zakelijk is, het werkte.

---------- Toegevoegd om 14:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:25 ----------

Ok, maar het is dus wel een boek voor mensen die zichzelf, hun karakter, persoonlijkheid enz willen ontwikkelen, om meer persoonlijke voordelen te genieten, iets wat voor mijzelf dus eerder waardeloos dan waardevol is aangezien ik mij net zoveel mogelijk wil ontdoen van m'n persoonlijkheid en als een echte zero/nobody door het leven wil (blijven) gaan.

& heb dit topic idd altijd wat vreemd gevonden aangezien er in mijn wereld geen persoon meer is die zich kan ontwikkelen, de persoonlijke wereld met afgescheiden mensen is doorzien als illusie, als een droom in een droom, enkel de wereld van de absolute stilte is echt.

Waarom zou je in vredensnaam zo passief willen leven, we zijn niet gemaakt om een uitkering te trekken en er dagen over na te denken om zo weinig mogelijk te denken.

Ik vind het wel een interessante manier van denken, maar ook zinloos, wat doe je hier dan op deze wereld?

Hoe denk je dat je oorspronkelijk geleerd hebt om om te gaan met situaties en mensen? Door je ouders, vrienden, media, klasgenoten etc. Dan kan je er vervolgens voor kiezen om de bullshit eruit te snijden en te kijken naar mensen die goed zijn in het omgaan met mensen. Je wordt altijd beinvloed, ik kies ervoor om zelf te beslissen door wie en wat dat gebeurt. Niet dat je negatieve invloeden kan uitsluiten, maar sinds ik o.a. het nieuws niet meer volg ben ik al een stuk gefocuster en positiever geworden.

Mensen zijn emotionele wezens met ego's en verlangens (behalve de paar die er blijkbaar voor hebben gekozen om levende zelfmoord te plegen en uit het leven te stappen door in het niks te leven), al doen we zo ons best om professioneel te zijn. Het maakt niet uit of het niet zakelijk is, het werkte.

---------- Toegevoegd om 14:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:25 ----------

Waarom zou je in vredensnaam zo passief willen leven, we zijn niet gemaakt om een uitkering te trekken en er dagen over na te denken om zo weinig mogelijk te denken.

Ik vind het wel een interessante manier van denken, maar ook zinloos, wat doe je hier dan op deze wereld?

Dat is juist het zwakke, het idiote aan de mens imo (ego, verlangens..). En als er een mogelijkheid is om de waarnemer te zijn van je ego, er los van te taan, los te staan van het universum en vrij te zijn van verlangen..

Ik hou gewoon van de eenzame, verlaten leegte/stilte. Als ik een tijdje terug als persoon door het leven ga begin ik terug te verlangen naar het niks. Is echt als een drugs, maar dan een positieve, met enkel positieve bijwerkingen/gevolgen.

En idd, maar is volgens mij toch ook voor een groot stuk ons instinct dat bepaalt hoe we met elkaar omgaan. En hoe omgaan met mensen, wil me die vraag eig nooit stellen. Imo moet je daar geen boek voor lezen (behalve dan mss als je van iemand iets gedaan wilt krijgen), in de leegte gaat dat eig gewoon vanzelf, als iemand iets vraagt en je bent volledig rustig, antwoord het leven automatisch terug.. En aangezien je de andere beschouwt als jezelf ga je normaalgezien ook niemand doden, verkrachten, onbeschoft doen tegen iemand.

& Vind dat gewoon een leuke manier van leven, ga niet graag actief door het leven.. Is imo aangenamer om uiterlijk op een actieve manier soms te werken en vanbinnen volledig passief, stil te zijn, al gestorven te zijn voordat je lichaam sterft.. En dat weet je niet.

Dat is juist het zwakke, het idiote aan de mens imo (ego, verlangens..). En als er een mogelijkheid is om de waarnemer te zijn van je ego, er los van te taan, los te staan van het universum en vrij te zijn van verlangen..

Ik hou gewoon van de eenzame, verlaten leegte/stilte. Als ik een tijdje terug als persoon door het leven ga begin ik terug te verlangen naar het niks. Is echt als een drugs, maar dan een positieve, met enkel positieve bijwerkingen/gevolgen.

En idd, maar is volgens mij toch ook voor een groot stuk ons instinct dat bepaalt hoe we met elkaar omgaan. En hoe omgaan met mensen, wil me die vraag eig nooit stellen. Imo moet je daar geen boek voor lezen (behalve dan mss als je van iemand iets gedaan wilt krijgen), in de leegte gaat dat eig gewoon vanzelf, als iemand iets vraagt en je bent volledig rustig, antwoord het leven automatisch terug.. En aangezien je de andere beschouwt als jezelf ga je normaalgezien ook niemand doden, verkrachten, onbeschoft doen tegen iemand.

& Vind dat gewoon een leuke manier van leven, ga niet graag actief door het leven.. Is imo aangenamer om uiterlijk op een actieve manier soms te werken en vanbinnen volledig passief, stil te zijn, al gestorven te zijn voordat je lichaam sterft.. En dat weet je niet.

Doodgaan voordat je het graf instapt

goeie strat

• Like
Waarderingen: mat
Ben hier misschien te praktisch voor ingesteld, maar ff op het filmpje ingaand: Hij zegt dat het universum verdwijnt als je slaapt/ als je er niet bent, dus je moet zoeken naar het gene dat er altijd is. Dus dan zou het bestaan van iets afhankelijk zijn van jouw observatie ervan? Als een boom valt en er is niemand in de buurt, is er geluid? (Mijn vraag; hoe weet je wanneer de boom valt als er niemand is?) Zo komt die stelling op mij over.

Dat idee vind ik persoonlijk te simpel, materie is er altijd. Maar als je het uit wil leggen graag, ben benieuwd.

Idd, het bestaan, universum is afhankelijk van de stilte, kan daar niet onafhankelijk van bestaan. Heel het universum is slechts mogelijk door de absolute stilte, die de bron is van alle schepping en die voortdurend nieuwe vormen schept (bv je gedachten). Dus het bestaan is idd volledig afhankelijk van jou, want jij bent die absolute stilte. Zonder jou kan er dus geen universum zijn, zonder stilte kan er niemand bewust zijn van de wereld, want het is enkel de absolute stilte die bewust kan zijn van het universum die het zelf heeft geschapen. Dus iedereen is op die manier god.

En idd, dat is een goede vraag. Moesten er geen zelfbewuste wezens bestaan in het universum, zou het universum er hoogstwss nog altijd zijn imo, zoals vroeger, want de absolute stilte is niet iets persoonlijks. De boom is er evengoed van doordrongen als mensen. De mens is precies god die door zelfbewustzijn kan genieten van zijn eigen schepping.

(En mss ervaren we enkel geluid en kleuren, ruimte enz via onze zintuigen, is er afgezien van onze zintuigen geen ruimte en zo. Ben er zoiezo van overtuigd dat het universum een hologram, 2 dimensionaal is)

(Staat trouwens allemaal te lezen in het spirituele hoofdwerk I Am That van Nisargadatta Maharaj)

Hoe zit het dan met passie en dromen, iets waar je naar toe leeft?

Je leeft nergens echt meer naartoe. Als je bv moet werken en de volgende dag vertrek je op reis naar New York ofzo, dan doe je niet ofdat morgen, het volgend moment echt beter is dan het huidig moment, wanneer je dus aan het werk bent.. (Als je te hevig verlangt naar een ander moment dan verdien je het dat er iets tussenkomt, omdat je het leven niet waardeert zoals het op dat moment is maar te veel bezig bent met een moment in de toekomst) De leegte maakt alles wat aan elkaar gelijk.

Ik vind het fijn dat er gelukkig van wordt, maar ik word er vooral depressief van :o

Ik ben van mening dat sommige momenten wel beter kunnen zijn dan andere, en door een combinatie van visie, determinatie en positiviteit kan je een omgeving voor jezelf creeren waarin je meer goede momenten hebt dan in je huidige situatie. Zoals genoeg verdienen om de rest wereld te kunnen zien, je niet druk te hoeven maken over geld, een goede relatie hebben etc.

Je leeft nergens echt meer naartoe. Als je bv moet werken en de volgende dag vertrek je op reis naar New York ofzo, dan doe je niet ofdat morgen, het volgend moment echt beter is dan het huidig moment, wanneer je dus aan het werk bent.. (Als je te hevig verlangt naar een ander moment dan verdien je het dat er iets tussenkomt, omdat je het leven niet waardeert zoals het op dat moment is maar te veel bezig bent met een moment in de toekomst) De leegte maakt alles wat aan elkaar gelijk.

:o mja tja njaaa

Als je het eventjes minder strikt neemt en terug als persoon door het leven gaat leef je natuurlijk wel weer ergens naartoe.. dan is er terug lijden.

---------- Toegevoegd om 16:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:28 ----------

Ik vind het fijn dat er gelukkig van wordt, maar ik word er vooral depressief van :o

Ik ben van mening dat sommige momenten wel beter kunnen zijn dan andere, en door een combinatie van visie, determinatie en positiviteit kan je een omgeving voor jezelf creeren waarin je meer goede momenten hebt dan in je huidige situatie. Zoals genoeg verdienen om de rest wereld te kunnen zien, je niet druk te hoeven maken over geld, een goede relatie hebben etc.

Mja, het is idd geen vrolijke toestand, eerder gewoon neutraal, een toestand waar je niet in weet wat geluk is, en je dus nooit ongelukkig kunt zijn + als je zo leeft merk je imo pas de zin in alles wat je doet, heeft je leven pas een zin, nl leven zelf zonder ergens te willen aankomen. Als het huidig moment moment alles is wat er is en wat je ooit zult hebben..

http://www.youtube.com/watch?v=4d94US9kYAM

En idd, als persoon is dat wss bijna altijd zo. & Meeste mensen leven wss zo, maar wil daar liever boven staan. Als je een persoon bent ben je in principe zwak. & Het punt waarop je vind dat je genoeg verdiend hebt bereiken de meeste mensen wss nooit.
Er zal ook altijd wel iets zijn aan je levenssituatie imo waardoor je niet helemaal tevreden kunt zijn met je leven. In de leegte kan je in principe helemaal alleen onder een brug slapen zonder bezittingen en zo, en toch nog tevreden zijn met je leven. Je kijkt wat je kunt doen om iets te veranderen maar vind het niet persé nodig dat er iets verandert.

Er zit trouwens ook energie in de leegte of stilte. Als je aan het werk bent en je hebt geen zin meer (je bent als een persoon aan het werk, geïdentificeerd met je gevoelens), en je komt terug in contact met de alledaagse leegte/stilte, richt je aandacht volledig op wat je op dat moment aan het doen bent, dat krijg je plots weer meer zin en heb je meer energie.. Maar je kan het niet afdwingen, je moet het laten gebeuren precies door aanwezig te worden, aanwezig als de ruimte waarin alles gebeurt.

De vraag is dan: Als je tevreden met je huidige situatie en niks wil bereiken, hoe kom je dan in een topic over zelfontwikkeling terecht :p

Jokes aside, ik vind het interessant dat je zo kan leven, maar het is niks voor mij.

Het huidige moment is het enige dat er is, realiseer je dat wel.

In Nederland gebruiken een MILJOEN mensen antidepressiva en als je het mij vraagt is belangrijke oorzaak daarvan teveel buiten het nu leven. Teveel gebeurtenissen uit het verleden overdenken en je daarmee identificeren of teveel valse toekomstprojecties maken die negatief danwel positief zijn

En het 'nu' hoeft niet altijd goed te zijn, maar dan is het ook gewoon een kwestie van aanvaarden. Aan alles komt een einde.

Als je het eventjes minder strikt neemt en terug als persoon door het leven gaat leef je natuurlijk wel weer ergens naartoe.. dan is er terug lijden.

Zo ervaar ik dat totaal niet... en gelukkig de meeste mensen (en dieren) niet.

Maar ging het me ook niet om, Ik vind je in je beweringen tegenstrijdig, prekerig en hypocriet. Verder vind ik je verheven houding redelijk irritant, de manier waarop je comuniceert, je irritante stopwoordjes, je generaliserende statements, je ondoordachtzaamheid in dit alles.

Het huidige moment is het enige dat er is, realiseer je dat wel.

In Nederland gebruiken een MILJOEN mensen antidepressiva en als je het mij vraagt is belangrijke oorzaak daarvan teveel buiten het nu leven. Teveel gebeurtenissen uit het verleden overdenken en je daarmee identificeren of teveel valse toekomstprojecties maken die negatief danwel positief zijn

En het 'nu' hoeft niet altijd goed te zijn, maar dan is het ook gewoon een kwestie van aanvaarden. Aan alles komt een einde.

Dat ligt maar net aan de context en en je eigen subjectieve betekenis die je aan tijd toekent. Er zijn mensen met een neurologische afwijking en die geen geheugen hebben. Die leven letterlijk in het ' nu'. Ik kan je vertellen dat het een existentiele nachtmerrie is en dat deze mensen diep ongelukkig zijn. Je zorgen maken en problemen oplossen is volkomen natuurlijk gedrag. Alleen als het neurotisch wordt kan het serieuze problemen geven. Er is niet een eenkennige oorzaak waarom mensen depressief zijn.

Het aanvaarden van kwesties in het nu zoals die door suikercoat Tolle en oplichter Osho worden verkocht (letterlijk voor veel geld) gaan vaak over onbenullige zaken waar de gemiddelde huisvrouw last van heeft. Prima als je een keer wilt voorkomen dat je je opgekropte ergernis uit in in de rij van een drukke supermarkt en andere oppervlakkige dagelijkse impulsen.

Ik ben benieuwd of je het nu ook zal aanvaarden als je kinderen sterven van de honger of als je vriendin wordt verkracht voor je ogen. Sommige zaken zijn zo gruwelijk en afschuwelijk en bovenal in de toekomst te voorkomen door kritisch te denken en door bepaalde zaken zeker wel te veroordelen. Je bent juist wel goed bij je hoofd om je daar zorgen om te maken en daar heel boos om te worden.

Zaken zijn niet zo zwart wit als Tolle schetst. Als je je volledig laat indoctrineren door dit soort ondoordachte door marketing gedreven denkkaders en je niet kritisch meer kan denken of kan nuanceren, dan creeer je mogelijk voor jezelf een mentale gevangenis die naar mijn mening niet erg anders is dan de mentale gevangenis als b.v. het christendom. Hoogstens een minder gevaarlijke gevangenis.

De boeken van Tolle kunnen best wel wat helpen om een beetje afstand te nemen als je last hebt van negatieve gedachten, maar de nuance gaat bij hem en zijn mooie Jaguar mank, zoals eigenlijk bij alle gurus. Alles betekenisloos maken behalve het denksysteem zelf. Makkelijke pseudofilosofie vind ik het.

Zo ervaar ik dat totaal niet... en gelukkig de meeste mensen (en dieren) niet.

Maar ging het me ook niet om, Ik vind je in je beweringen tegenstrijdig, prekerig en hypocriet. Verder vind ik je verheven houding redelijk irritant, de manier waarop je comuniceert, je irritante stopwoordjes, je generaliserende statements, je ondoordachtzaamheid in dit alles.

Haha, mja, dat mag je vinden, ik communiceer op mijn manier, met heel veel irritante stopwoordjes en zo + die zogenaamde verheven houding van mij zit imo in je hoofd. & Ik vind m'n beweringen niet tegenstrijdig, en ook niet onbezonnen.

& hypocriet ben ik wel mee eens, omdat ik momenteel weer vaak als persoon door het leven ga, moet gewoon consequenter zijn.

& als jij dat zo niet ervaart, des te beter voor jou, dan heb je mss nog geen spiritualiteit nodig.

Haha, mja, dat mag je vinden, ik communiceer op mijn manier, met heel veel irritante stopwoordjes en zo + die zogenaamde verheven houding van mij zit imo in je hoofd.
Hoe kun je op je eigen manier communiceren als je geen persoon bent... Tegen wie heb ik het nu dan? De verhevenheid zit hem erin hoe je je uit hier op het forum. Ik quote je hier letterlijk:

En idd, als persoon is dat wss bijna altijd zo. & Meeste mensen leven wss zo, maar wil daar liever boven staan.

Jij die de geheimen van het leven ontdekt heeft, die de goddelijke stilte gevonden heeft, staat boven de "meeste mensen"? Of zat je in je vorige post weer in je persoon?

& Ik vind m'n beweringen niet tegenstrijdig, en ook niet onbezonnen.

Wil je dat ik het allemaal uit quote?

& hypocriet ben ik wel mee eens, omdat ik momenteel weer vaak als persoon door het leven ga, moet gewoon consequenter zijn.
Van wie moet je consequenter zijn?

& als jij dat zo niet ervaart, des te beter voor jou, dan heb je mss nog geen spiritualiteit nodig.

Kijk nu doe je het weer, die verhevenheid... en precies om het woordje "nog" wat je gebruikt. Hiermee insinueer je dat ik het nog wel nodig ga hebben in de toekomst.

Denk je dat alleen oosterse georiënteerde filosofieen spiritueel kunnen zijn? Denk je dat de "meeste mensen" waar jij boven wilt staan minder spiritueel zijn dan jij?

Hoe kun je op je eigen manier communiceren als je geen persoon bent... Tegen wie heb ik het nu dan? De verhevenheid zit hem erin hoe je je uit hier op het forum. Ik quote je hier letterlijk:

Ik communiceer gewoon op de manier waarop m'n geest geconditioneerd is. & Tegen het leven zelf.

Jij die de geheimen van het leven ontdekt heeft, die de goddelijke stilte gevonden heeft, staat boven de "meeste mensen"? Of zat je in je vorige post weer in je persoon?

Er zijn al heel veel mensen die de "geheimen" ontdekt hebben, de "goddelijke stilte", en zo speciaal is het niet, integendeel.

& Nee, dat maak jij er van. Ik sta niet boven de mensen, ik wil gewoon boven m'n emoties en zo staan, en idd boven de manier waarop de meeste mensen door het leven gaan, geïdentificeerd met hun gedrag, emoties.. maar daarom sta ik niet boven hen. Verlangens, moeilijkheden om 'sochtends op te staan en zo, soms zin om te werken, soms geen zin, daar wil ik boven staan.

Wil je dat ik het allemaal uit quote?

Ok, doe maar.

Van wie moet je consequenter zijn?

Van m'n gedachten, het leven zelf

Kijk nu doe je het weer, die verhevenheid... en precies om het woordje "nog" wat je gebruikt. Hiermee insinueer je dat ik het nog wel nodig ga hebben in de toekomst.

Denk je dat alleen oosterse georiënteerde filosofieen spiritueel kunnen zijn? Denk je dat de "meeste mensen" waar jij boven wilt staan minder spiritueel zijn dan jij?

:roflol: Haha nee, mss dat je het nu, op dit moment mss toch nodig hebt, dat je jezelf mss iets wijsmaakt dat je niet lijdt aan het leven als je zoals nu als persoon door het leven gaat, daarom heb ik wss dat zinnetje er nog bijgeschreven. En als dat al verhevenheid is..

En nee, dat denk ik niet. Sommige Westerse zijn dat ook. & Ja, dat denk ik wel, ben ik zeker, maar dat maakt mij niet beter dan hen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven