- Waardering
- 1.273
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 82kg
- Vetpercentage
- 20%
net het boek the power of now gelezen. en moet zeggen, veel bruikbare informatie.
ik probeer het dan ook toe te passen. maar ik merk dat ik te ver doorga in het denken alsnog.
Ik ben van nature heel negatief ingesteld en merk dat dat mij heel veel moeite brengt om te geloven dat in het NU zijn ook daadwerkelijk kan / werkt.
Ik wil het echt heel graag, maar mijn gedachten zijn zo negatief als de pest. Elke keer dat ik gedachtenstroom krijg met mogelijke emoties probeer ik het te observeren, wat in het begin lukt. Maar direct erna denk ik '' wtf ben ik aan het doen? deze shit geloof je zelf toch niet? ''
behoorlijk vermoeiend. want ik vind het idee van het zijn in het nu prachtig.
Je moet imo vooral kijken waar de woorden van Tolle en andere goeroes naar verwijzen, het huidig moment, de alledaagse realiteit/leegte/absolute stilte die dus niet opgewekt is, dan is alles gewoon ok, en ben je de ruimte onder/achter je gedachten. Als je bewust je gedachten probeert te obserserveren om daar iets mee te bereiken, dan ga je er juist van weg. Het zelf is tijdloos dus het is niet iets dat je kan bereiken in de tijd, tijd is nl een illusie.
En je kan nooit als persoon constant of volledig bewust van het nu zijn, is onmogelijk. Je bent het nu zelf die bewust is van het nu, of van zichzelf, de diepe stilte die bewust is van zichzelf.
& Van het moment dat je iets wilt bereiken, eender wat, doe je alsof het volgend moment beter is dan het huidig moment, en dat is nu net verlichting, beseffen dat het volgend moment (een projectie in je geest) in essentie nooit echt beter is dan het huidig moment, er is altijd slechts een gedachteverschil tussen de verschillende momenten die je overdag ervaart.
Het is eig enorm alledaags, en eerder saai/banaal, maar net daar zit de diepste vrede, en het grootste geluk omdat je dan vrij van verlangen bent.
http://www.youtube.com/watch?v=JVhrEhiH60w
En is idd de stilte/leegte waar je bang voor bent, mensen instinctief voor wegvluchten, omdat ze bang zijn voor de confrontatie met de realiteit, zichzelf, denken dat ze zich dan slecht zullen voelen terwijl het net omgekeerd is.

Haha nee, mss dat je het nu, op dit moment mss toch nodig hebt, dat je jezelf mss iets wijsmaakt dat je niet lijdt aan het leven als je zoals nu als persoon door het leven gaat, daarom heb ik wss dat zinnetje er nog bijgeschreven. En als dat al verhevenheid is..