XXL Nutrition

Uitdaging tot zelfontwikkeling

:roflol: Haha nee, mss dat je het nu, op dit moment mss toch nodig hebt, dat je jezelf mss iets wijsmaakt dat je niet lijdt aan het leven als je zoals nu als persoon door het leven gaat, daarom heb ik wss dat zinnetje er nog bijgeschreven. En als dat al verhevenheid is..

En nee, dat denk ik niet. Sommige Westerse zijn dat ook. & Ja, dat denk ik wel, ben ik zeker, maar dat maakt mij niet beter dan hen.

Ok dan heeft het dus echt geen zin, ik hoef geen discussie met het 'leven' zelf. Als jij je wilt identificeren met 'het leven' en elke impuls van je lichaam en hersenen passief ondergaat is dat prima, maar dan kun je je daar altijd achter verschuilen en zal je nooit verantwoordelijk zijn voor wat je zegt en heeft communiceren met jou geen zin. Gelukkig geloof je dan wel weer je gedachten gaande over je eigen filosofie en neem je daarin wel een soort van verantwoordelijkheid. Helemaal geschift ben je "nog" niet.

Vreemde snuiter ben je.

Damn, topic ontspoord.

Uiteindelijk in mijn zoektocht naar een algemeen boek over filosifie op dit boek gestuit en net binnen gekregen:
9200000009984799.jpg

Wel belachelijk dik boek om in t zonnetje te lezen

Ok dan heeft het dus echt geen zin, ik hoef geen discussie met het 'leven' zelf. Als jij je wilt identificeren met 'het leven' en elke impuls van je lichaam en hersenen passief ondergaat is dat prima, maar dan kun je je daar altijd achter verschuilen en zal je nooit verantwoordelijk zijn voor wat je zegt en heeft communiceren met jou geen zin. Gelukkig geloof je dan wel weer je gedachten gaande over je eigen filosofie en neem je daarin wel een soort van verantwoordelijkheid. Helemaal geschift ben je "nog" niet.

Thx. & als antwoord, ivm met verantwoordelijkheid kan ik mss best naar dit filmpje verwijzen: http://www.youtube.com/watch?v=daRAaYpPfOo

Damn, topic ontspoord.

Uiteindelijk in mijn zoektocht naar een algemeen boek over filosifie op dit boek gestuit en net binnen gekregen:
9200000009984799.jpg

Wel belachelijk dik boek om in t zonnetje te lezen

Thx, ga me dit boek hoogstwss wel aanschaffen ondanks het feit dat het vrij prijzig is (50€).. Wil al langer eens een omvattend boek over filosofie lezen en de titel klinkt alvast zeer veelbelovend, vooral ook door het woordje 'kunst' erin.

Welke video doel je op?

Dit is trouwens ook wel een gruwelijke(in de goede zin ofc) van 'm; http://www.youtube.com/watch?v=L3S7Vi7YcrE

http://www.youtube.com/watch?v=gSV3R5hwMsM
http://www.youtube.com/watch?v=Gcn5pXz5Xq8
http://www.youtube.com/watch?v=8o0euhM6bjg

Grab a beer, gonna be a long one

Ben die van jou nu aan het kijken, mooi dat die zin (0:12) ook een paar keer bijna letterlijk door Elliot Hulse is gezegd

Edit: Dat is zeker een goeie ja, komt bij de favorieten

Laatst bewerkt:
http://www.youtube.com/watch?v=gSV3R5hwMsM
http://www.youtube.com/watch?v=Gcn5pXz5Xq8
http://www.youtube.com/watch?v=8o0euhM6bjg

Grab a beer, gonna be a long one

Ben die van jou nu aan het kijken, mooi dat die zin (0:12) ook een paar keer bijna letterlijk door Elliot Hulse is gezegd

Edit: Dat is zeker een goeie ja, komt bij de favorieten

Thx voor de links!

Heb ook letterlijk zinnen gebruikt bij mijn Engels mondeling over zelfontwikkeling, 8 it was :)

---------- Toegevoegd om 15:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:00 ----------

Hey Steen, ik waardeer jouw ambities wel :)
Heb je een lijstje van reads die je al achter de rug hebt en reads waar je nog doorheen wil?

Ik ben nu bezig in "Thinking, fast and slow" van Kahneman. Goed boek, bied veel perspectief over je manier van denken en waarom je denkt en doet wat je doet. Long story short; je houdt jezelf voor de gek, en je kan jezelf voor de gek houden om een bepaald doel te bereiken.

Wat ik nu in huis heb om te lezen;

The 7 Habits of Highly Effective People - Stephen R. Covey
How to Win Friends and Influence People - Dale Carnegie
Thinking, Fast and Slow - Daniel Kahneman

Op de lijst:
Practical Wisdom - Barry Schwartz
Reclaiming Virtue - John Bradshaw
Discourse on Method and Meditations on First Philosophy - René Descartes
The Republic - Plato
Critique of Pure Reason - Immanuel Kant
Siddhartha - Hermann Hesse
A History of Western Philosophy - Bertrand Russell
Beyond Good and Evil - Friedrich Nietzsche
Civilization and Its Discontents - Sigmund Freud
Metaphysics - Aristotle
Tao Te Ching - Lao Tsu
Meditations - Marcus Aurelius
Collapse: How Societies Choose to Fail or Succeed - Jared Diamond

Zal er nog wel wat vergeten zijn, iig in de richting van de psychologie en filosofie.

:roflol:!!

Jij bent wat je doet en moet daar verantwoording voor afleggen, zo is het en niet anders.

Juist niet, ik ben zelf nooit wat mijn lichaam doet en kan dus nergens voor verantwoordelijk zijn. Zo is het ook bij alle andere mensen, alleen beseft 95% of meer het niet. En zie dat je voorbij goed en kwaad van Nietzsche wilt lezen, daar komt hoogstwss (net als in Menselijk, al te menselijk) ook de illusie van schuld, en de onverantwoordelijkheid van het handelen ter sprake (+ ander, veel ruimdenkender inzicht mbt tot straffen).

Juist niet, ik ben zelf nooit wat mijn lichaam doet en kan dus nergens voor verantwoordelijk zijn. Zo is het ook bij alle andere mensen, alleen beseft 95% of meer het niet. En zie dat je voorbij goed en kwaad van Nietzsche wilt lezen, daar komt hoogstwss (net als in Menselijk, al te menselijk) ook de illusie van schuld, en de onverantwoordelijkheid van het handelen ter sprake (+ ander, veel ruimdenkender inzicht mbt tot straffen).

Feitelijk kun je dit niet vinden want om deze mening in te nemen gaat een keuze aan vooraf. Een keuze die jij niet hebt zeg je zelf.

Tevens vind je zelf ook dat de stilte goed is, aangezien je er naar verlangt. Dat kan je eigenlijk ook niet vinden
als je voorbij goed en kwaad bent. Eigenlijk zou je helemaal niks kunnen, je bent immers oordeelloos. Echter wijst uit elke zin die je produceert dat het tegenovergestelde het geval is.

Gelukkig wordt mijn ik gedetermineerd om die onzin niet te geloven. Leven = gapen. Altijd wordt je gedaan door het leven en wordt je weer moe gedaan. Als ik in in het niks wordt gedaan door het leven voel ik me niet moe en niet wakker. Ik wordt dan gewoon gedaan door het leven. Ik wordt dit geloofd door het heelal. Heelal is swso liefde. Universum is hologram.

Feitelijk kun je dit niet vinden want om deze mening in te nemen gaat een keuze aan vooraf. Een keuze die jij niet hebt zeg je zelf.

Tevens vind je zelf ook dat de stilte goed is, aangezien je er naar verlangt. Dat kan je eigenlijk ook niet vinden
als je voorbij goed en kwaad bent. Eigenlijk zou je helemaal niks kunnen, je bent immers oordeelloos. Echter wijst uit elke zin die je produceert dat het tegenovergestelde het geval is.

Gelukkig wordt mijn ik gedetermineerd om die onzin niet te geloven. Leven = gapen. Altijd wordt je gedaan door het leven en wordt je weer moe gedaan. Als ik in in het niks wordt gedaan door het leven voel ik me niet moe en niet wakker. Ik wordt dan gewoon gedaan door het leven. Ik wordt dit geloofd door het heelal. Heelal is swso liefde. Universum is hologram.

:roflol:

Er zit geen persoon in het lichaam, dus er wordt niemand gedaan.. :), het leven doet altijd wat het beste is voor zichzelf en jij kijkt toe vanuit je observerende zelf/stilte/leegte/realiteit.

En het speelt zich af op 2 niveau's. Ik, de stilte, en de sterfelijke vorm die rond mij zit (dus lichaam waar ik inzit, gedachten, gevoelens die ik ervaar..)
Ikzelf ben oordeelloos maar m'n gedachten maken nog altijd oordelen, zitten vol met oordelen. En idd, als ik terug een persoon ben, verlang ik terug naar de realiteit, omdat alles daar veel minder inspanning kost, niet aanwezig zijn is vermoeiend imo. & De realiteit is dus gwn De stilte, er is geen andere realiteit dan dat. & Je bent de potentie die alle kunnen mogelijk maakt.

(Tip: blijf gewoon eens enkele dagen aanwezig (in contact met de ruimte van de omgeving), of in de toestand Ik BEN (is hetzelfde), na een tijdje ga je dan vanzelf wel in contact komen met de realiteit of de "goddelijke" stilte.)(Als je een druk voelt op je hoofd, precies alsof constant iemand met z'n vingers vanboven op je hoofd drukt, ben je op de goede weg, kan soms onaangenaam zijn, maar moet je gewoon ondergaan)

En ivm met de harde, nooit opgewekte realiteit:
krishnamurti-u-de-denkbeeldige-geest.jpg

http://www.bol.com/nl/p/de-denkbeeldige-geest/1001004002111657/?country=BE

Er zit geen persoon in het lichaam, dus er wordt niemand gedaan.. :), het leven doet altijd wat het beste is voor zichzelf en jij kijkt toe vanuit je observerende zelf/stilte/leegte/realiteit.
Het leven voor zichzelf? Een zichzelf is per definitie een persoon. Je zegt dat jij kijkt naar jij. Jij is een aanduiding naar een persoon. Waarom gebruik je die woorden eigenlijk als ze geen betekenis hebben voor jou.

En het speelt zich af op 2 niveau's. Ik, de stilte, en de sterfelijke vorm die rond mij zit (dus lichaam waar ik inzit, gedachten, gevoelens die ik ervaar..)
Ikzelf ben oordeelloos maar m'n gedachten maken nog altijd oordelen, zitten vol met oordelen. En idd, als ik terug een persoon ben, verlang ik terug naar de realiteit, omdat alles daar veel minder inspanning kost, niet aanwezig zijn is vermoeiend imo. & De realiteit is dus gwn De stilte, er is geen andere realiteit dan dat. & Je bent de potentie die alle kunnen mogelijk maakt.
Op welk moment maakt deze persoon de beslissing om geen persoon meer te zijn? Waarom geloof je deze gedachte wel? Wie is er oordeelloos? Waarom ben je zo overtuigd dat de 2 niveau's elkaar niet kunnen overlappen? Waarom weet je zo zeker dat de 2 jij's geen onderdeel zijn van dezelfde feedbackloop?

(Tip: blijf gewoon eens enkele dagen aanwezig (in contact met de ruimte van de omgeving), of in de toestand Ik BEN (is hetzelfde), na een tijdje ga je dan vanzelf wel in contact komen met de realiteit of de "goddelijke" stilte.)(Als je een druk voelt op je hoofd, precies alsof constant iemand met z'n vingers vanboven op je hoofd drukt, ben je op de goede weg, kan soms onaangenaam zijn, maar moet je gewoon ondergaan)
Meditatie en bewust je gedachten observeren ben ik zeker mee bekend, vind het absoluut een hele goede en gezonde manier om door het leven te gaan. Echter hang ik geen extremistische kijkwijzen aan. De empirie heb ik hoog zitten. Ik kan van mezelf zeggen dat ik me er goed in heb verdiept maar ik kom tot heel andere conclusies dan jij.

Ik ben bekend met zijn werk, echter nog geen boeken van hem gelezen. Lijkt me zeker een aanrader.

En ivm met de harde, nooit opgewekte realiteit:
krishnamurti-u-de-denkbeeldige-geest.jpg

http://www.bol.com/nl/p/de-denkbeeldige-geest/1001004002111657/?country=BE

brb iemand vermoorden "was ik niet, dat was mijn lichaam, ik zit in de leegte"
"er komen zo twee vriendelijke mannen die je een witte jas omdoen meneer!"

De leegte waar je in leeft heb je gevisualiseerd vanuit je brein, net zoals je brein je lichaam bestuurt. Jij bent je brein, je bent alles wat je denkt en doet. Jij bent degene die in de leegte zit en je bent degene die het lichaam bestuurt, om het even in schizofrene termen uit te drukken.

Fijn dat het rust zoeken in de leegte voor je werkt, serieus :) Laten we wel realistisch blijven, want als je gaat ontkennen dat jij niet bent wat je doet dan vrees ik dat wetenschappers je erg snel naar de kamer met de kussens verbannen :o

---------- Toegevoegd om 21:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:46 ----------

Iemand nog aanraders voor films ?

In de richting van films waar je wat kan leren van de hoofdpersoon of waar een moraal aan vast zit, of een ander soort rolmodel.

Gisteravond de eerste helft van de film Exodus gekeken, waar Mozes een goed voorbeeld is van enkele "virtues" van de 13 deugden van Franklin.

Iemand een leuk programma om die ebooks te lezen via de computer? Heb nu net SumatraPDF geinstalleerd maar heeft zo'n vieze oranjegele achtergrond en leest best kut. Heb het over de .mobi en .epub boeken in de beginpost.

Iemand een leuk programma om die ebooks te lezen via de computer? Heb nu net SumatraPDF geinstalleerd maar heeft zo'n vieze oranjegele achtergrond en leest best kut. Heb het over de .mobi en .epub boeken in de beginpost.

Kindle of Adobe Reader ?

[/COLOR]Iemand nog aanraders voor films ?

In de richting van films waar je wat kan leren van de hoofdpersoon of waar een moraal aan vast zit, of een ander soort rolmodel.

Gisteravond de eerste helft van de film Exodus gekeken, waar Mozes een goed voorbeeld is van enkele "virtues" van de 13 deugden van Franklin.

Bam. http://www.tailopez.com/movies.php

Managing oneself, Joseph Cambell en Ralph Waldo Emmerson zijn ook wel leuk om naar te kijken

Aanrader: Verlichting voor luie mensen

Ikzelf ben het er wel mee eens dat we af moeten van alles te willen oplossen dmv 'denken'.

Ik kom zelf uit een zware depressie. en heb door middel van te denken helemaal NIKS bereikt. Erger nog het heeft bij mij juist de depressie veroorzaakt.

Op het moment dat er vervelende situaties plaatsvonden in mijn leven, begon ik na te denken hoe op te lossen. en ik bleef maar denken.

Ik heb mijzelf bijna de dood in gedacht. Dus ik kan uit eigen ervaring vertellen dat observeren voor mij zoveel beter is dan mentaliseren.

f**k geld en materie, ik heb alles gekocht waar ik dacht gelukkig van te worden, en dat werd ik ook. tot het moment dat het betaald was en toen was het over. hoe gek het ook klinkt, maar een echte depressie hebben zou een hoop mensen van pas komen, omdat ze dan pas doorkrijgen wat eigenlijk echt belangrijk is, en dat ben jijzelf. niet je ego of je verlangens, je geschiedenis of je baan, je studie of je relatie. nee dat zijn allemaal onderdelen van je leven, maar geen onderdeel van jezelf.

Ik wil wel benadrukken dat dit mijn visie is en ik niemand iets probeer op te leggen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven