AndroidHealthClinic

Uitdaging tot zelfontwikkeling

Iemand trouwens nog leuke aanbevelingen qua tijdschriften in NL? Leek me wel leuk om van tijd tot tijd iets over filosofie of psychologie te lezen

Leuk idee! Ik lees al ongeveer een boek per twee/drie weken. Momenteel Reis naar Sachalin van Anton Tsjechov. Zijn niet echt boeken voor zelfontwikkeling, dus zal eens wat boeken opzoeken die hier voorbij zijn gekomen.
Lees zelf voornamelijk fantasy en ook veel geschiedenisboeken, vond Congo van David van Reybrouck erg indrukwekkend.

Waar ik zelf heel erg op zoek naar ben is een manier om sneller te leren lezen, iemand?

Sneller is ook niet altijd beter, tenzij je iets herleest puur om het op te frissen

Wat ik nu lees, kan je imo onmogelijk snel lezen én goed nadenken over wat je leest

Sneller is ook niet altijd beter, tenzij je iets herleest puur om het op te frissen

Wat ik nu lees, kan je imo onmogelijk snel lezen én goed nadenken over wat je leest

net als Covey laatst, daar moet ik ook maar max 1 hoofdstuk van lezen per dag, dat moet ik ff verwerken en over nadenken en filosoferen

True, ik lees sommige boeken in 2 dagen en andere ben ik al maanden mee bezig. Awaken the giant within lees ik bijvoorbeeld vaak 1 hoofdstuk per week, omdat die stof gewoon geoefend moet worden.

Heb de E-myth nu net uit, begin geen bedrijf voordat je die gelezen hebt, snapt en toepast.

Nu begonnen in 'Alles over verkopen' van Richte Lommert

Meer lezen versnelt je leescapaciteiten niet aanzienlijk. Er blijken hier wel methodes voor te zijn...

Hallo vrienden van de goede leef

Aankomende maandag ga ik een TEDx speech geven in Ede over het topic zelfontwikkeling. De speech is in het Engels en duurt exact 4 minuten. In deze 4 minuten moet ik mijn idee zou mooi mogelijk presenteren. Mijn idee is om een internationaal platform op te richten waar jongeren samen kunnen komen om te praten en te leren over het ontwikkelen van jezelf.

Links/ideeën/video's zijn allemaal erg welkom!

Te lang geleden sinds mn laatste update.

Gelezen:
The e-myth. dikke aanrader
Alles over verkopen. tof voor basiskennis over communicatie
Way of the superior man, reread. Classic
Managing oneself. Klein boekje, maar zitten wel praktische dingen in

Geluisterd:
hero with a thousand faces (the hero's journey/cosmogonic cyle)) - Joseph Campbell. Heel vet
1 hoofdstuk van 'The art of seduction' van Robert Greene

Ben nu bezig in 4 hour workweek. Al ontzettend veel van geleerd in de eerste 120 pagina's.

Moet zeggen dat ik meer een lezer dan een luisteraar ben (Managing oneself=knowing oneself), vind audioboeken wel praktisch tijdens het gymmen, maar ik lees toch liever

Kijk ook dagelijks vids van Tai lopez, nu bezig met deze: http://www.tailopez.com/cp/Live-Call-With-Tai-2/The-$102,765-Income-Formula/live-call-with-tai-formula/

Moet zeggen dat ik meer een lezer dan een luisteraar ben (Managing oneself=knowing oneself), vind audioboeken wel praktisch tijdens het gymmen, maar ik lees toch liever Kijk ook dagelijks vids van Tai lopez, nu bezig met deze: http://www.tailopez.com/cp/Live-Call-With-Tai-2/The-$102,765-Income-Formula/live-call-with-tai-formula/

Tai Lopez ben ik niet echt fan van, heb bij hem - en al 'dat soort types' - vaak het idee dat het me juist tijd kost in plaats van dat ik er echt van leer. Hij is zoveel gericht op marketing etc., hij geeft mij iig het gevoel dat ik het product ben...

Tijdens trainen luister ik vaak podcasts, Partially Examined Life is echt heel vet, daar bespreken vier oud filosofie studenten filosofische werken. Zowel leerzaam, vooral als je ook de teksten leest die ze bespreken, als grappig. Een andere favoriet van mij is Hardcore History, Dan Carlin, amateur historicus en geweldige verteller, deelt de dikste oorlogsverhalen: veel geweld, bloed, politiek, etc.

Tai Lopez ben ik niet echt fan van, heb bij hem - en al 'dat soort types' - vaak het idee dat het me juist tijd kost in plaats van dat ik er echt van leer. Hij is zoveel gericht op marketing etc., hij geeft mij iig het gevoel dat ik het product ben...

Tijdens trainen luister ik vaak podcasts, Partially Examined Life is echt heel vet, daar bespreken vier oud filosofie studenten filosofische werken. Zowel leerzaam, vooral als je ook de teksten leest die ze bespreken, als grappig. Een andere favoriet van mij is Hardcore History, Dan Carlin, amateur historicus en geweldige verteller, deelt de dikste oorlogsverhalen: veel geweld, bloed, politiek, etc.

Tai is rete commercieel, maar dat vind ik niet perse slecht. Heb er zelfs al wat dingen over marketing van geleerd. Ik kijk vooral voor zn book of the day/ book reviews, hij heeft er echt belachelijk veel

Kwam langs deze in The Seven Habits en moet deze wel sharen:

"This is the true joy in life, being used for a purpose recognized by yourself as a mighty one. Being a force of nature instead of a feverish, selfish little clod of ailments and grievances complaining that the world will not devote itself to making you happy. I am of the opinion that my life belongs to the whole community and as I live it is my privilege – my privilege to do for it whatever I can. I want to be thoroughly used up when I die, for the harder I work the more I love. I rejoice in life for its own sake. Life is no brief candle to me; it is a sort of splendid torch which I’ve got a hold of for the moment and I want to make it burn as brightly as possible before handing it on to future generations"

- George Bernard Shaw

Sowieso klinkt het ram vet om een "Force of nature" te zijn

Terug
Naar boven