4 hour workweek net uit, echt een supervet boek. Heb besloten om spaans te gaan leren in 3 maanden en net begonnen in thinking fast and slow
Thinking, fast and slow is echt een vet boek!
Spaans leren gaat best hard. Doe het via de methode van Tim Ferris, moet in principe in 8-12 weken relatief vloeiend kunnen spreken. Komt ook leuk uit, want begin september ga ik een vriend bezoeken in valencia. Als spaans een beetje lekker gaat wil ik voor arabisch gaan, alleen spreken dan.
Dit klinkt aardig interessant man!
Heb van het weekend the confidence plan, how to build a stronger you van Tim Ursiny uitgelezen.
Heb wel een tijdje stil gelegen met dit boek, wat niet door de inhoud komt.
Begon heel gemotiveerd met lezen, en minder doelloos internetten (fb en dat soort meuk).
Afin, nu weer wat nuttiger mijn tijd door brengen met oa lezen.
The confidence plan heeft een hele praktische aanpak, met goede voorbeelden en "opdrachten" die direct toepasbaar zijn.
Het boek is niet alleen bedoeld voor mensen zonder zelfvertrouwen, maar ook voor mensen met veel zelfvertrouwen die net dat beetje extra willen (of wellicht op een bepaald gebied minder zelfvertrouwen hebben). Je zult heus niet op elk vlak supersonisch zelfvertrouwen krijgen door het boek te lezen, als je dat nog niet had.
Wel kan het een goede stap vooruit zijn. Heb er zelf veel nuttige info uitgehaald ten tijde van lezen.
Ga het boek zeker nog een keer lezen en dan zal ik aantekeningen gaan maken. Merk toch dat het anders te snel wegzakt.
Beetje over de inhoud:
het boek gaat uit van 5 strategieën/gebieden voor het werken aan je zelfvertrouwen.
Mentaal (our thoughts and mindsets)
Emotioneel (our feelings)
Gedrag (our actions)
Relationeel (our community or relationships)
Spiritual (our beliefs and purpose)
In het eerste hoofdstuk staat er een vragenlijst waarbij je punten verdeeld over stellingen.
Elke vraag heeft 5 stellingen (die elk bij 1 strategie/gebied hoort) die je in volgorde zet wat voor jouw belangrijk is.
Daarna kun je de punten optellen, en zie je gelijk wat jouw voorkeursstrategie(ën) is qua strategie en welke meer aandacht nodig hebben.
De volgende 5 hoofdstukken gaan ieder over 1 strategie.
De hoofdstukken zijn in paragrafen opgedeeld die veelal de indeling: the research, the application en the assignment hebben.
Dus een stukje van onderzoek, hoe je de uitkomst toepast en daarbij oefeningen.
Het boek haalt veel wetenschappelijk onderzoek aan (de kwaliteit daarvan kan ik niet beoordelen) wat ik wel een echte plus vind.
Vind het een echte aanrader, leest lekker weg en je steekt er zeer zeker wat van op (wat je ook zeker kan toepassen in het bouwen van meer zelfvertrouwen).