MuscleMeat

Uitdaging tot zelfontwikkeling

http://fhww.files.wordpress.com/2015/04/12-rules-to-learn-languages-in-record-time.pdf
http://www.youtube.com/watch?v=KUMGNknv4fo
http://www.youtube.com/watch?v=rNQl2TKyRYo

Alstu

Tim is sws heel erg bezig met Pareto's law: 20% van de acties produceren 80% van de resultaten.
Dus het gaat erom dat je niet zomaar woorden gaat leren. Voor de meeste gesprekken in elke taal heb je maar 1000-1300 worden nodig. Die kan je best in een paar maanden leren. En ook liever zinnen ipv losse woorden leren, zo pak je gelijk zinsopbouw en grammatica mee.

Ik doe het zelf met het taalprogramma van bbc, nuttige zinnen in ankidroid en bekende series in het spaans kijken (simpsons etc)
Heuj die heb ik op school geleerd

interessant wel, binnenkort eens in verdiepen

hoeveel uur kost het je per dag ? Hoelang ben je er mee bezig nu al en op welk niveau zit je ?

Heuj die heb ik op school geleerd

interessant wel, binnenkort eens in verdiepen

hoeveel uur kost het je per dag ? Hoelang ben je er mee bezig nu al en op welk niveau zit je ?

Ik zit nu aan 2 uur per dag. Ik ben nu 2 dagen bezig en kan nu simpele dingen: hoe ik heet, hoe oud ik ben, richting vragen. Vertellen waar ik vandaan kom, wat ik studeer. Vragen hoe andere mensen heten, hou oud ze zijn etc.
Allemaal heel basic, maar hier deden op de middelbare met frans 2 weken over

Ik zit nu aan 2 uur per dag. Ik ben nu 2 dagen bezig en kan nu simpele dingen: hoe ik heet, hoe oud ik ben, richting vragen. Vertellen waar ik vandaan kom, wat ik studeer. Vragen hoe andere mensen heten, hou oud ze zijn etc.
Allemaal heel basic, maar hier deden op de middelbare met frans 2 weken over

ik heb 6 jaar frans gehad, met een 7 geslaagd, en kan nog steeds niks in Frankrijk

in het Spaans ken ik het essentiële cerveza por favor

4 hour workweek net uit, echt een supervet boek. Heb besloten om spaans te gaan leren in 3 maanden en net begonnen in thinking fast and slow

Thinking, fast and slow is echt een vet boek!

Spaans leren gaat best hard. Doe het via de methode van Tim Ferris, moet in principe in 8-12 weken relatief vloeiend kunnen spreken. Komt ook leuk uit, want begin september ga ik een vriend bezoeken in valencia. Als spaans een beetje lekker gaat wil ik voor arabisch gaan, alleen spreken dan.

Dit klinkt aardig interessant man!

Heb van het weekend the confidence plan, how to build a stronger you van Tim Ursiny uitgelezen.
Heb wel een tijdje stil gelegen met dit boek, wat niet door de inhoud komt.
Begon heel gemotiveerd met lezen, en minder doelloos internetten (fb en dat soort meuk).
Afin, nu weer wat nuttiger mijn tijd door brengen met oa lezen.

The confidence plan heeft een hele praktische aanpak, met goede voorbeelden en "opdrachten" die direct toepasbaar zijn.
Het boek is niet alleen bedoeld voor mensen zonder zelfvertrouwen, maar ook voor mensen met veel zelfvertrouwen die net dat beetje extra willen (of wellicht op een bepaald gebied minder zelfvertrouwen hebben). Je zult heus niet op elk vlak supersonisch zelfvertrouwen krijgen door het boek te lezen, als je dat nog niet had.
Wel kan het een goede stap vooruit zijn. Heb er zelf veel nuttige info uitgehaald ten tijde van lezen.
Ga het boek zeker nog een keer lezen en dan zal ik aantekeningen gaan maken. Merk toch dat het anders te snel wegzakt.

Beetje over de inhoud:
het boek gaat uit van 5 strategieën/gebieden voor het werken aan je zelfvertrouwen.
Mentaal (our thoughts and mindsets)
Emotioneel (our feelings)
Gedrag (our actions)
Relationeel (our community or relationships)
Spiritual (our beliefs and purpose)

In het eerste hoofdstuk staat er een vragenlijst waarbij je punten verdeeld over stellingen.
Elke vraag heeft 5 stellingen (die elk bij 1 strategie/gebied hoort) die je in volgorde zet wat voor jouw belangrijk is.
Daarna kun je de punten optellen, en zie je gelijk wat jouw voorkeursstrategie(ën) is qua strategie en welke meer aandacht nodig hebben.

De volgende 5 hoofdstukken gaan ieder over 1 strategie.
De hoofdstukken zijn in paragrafen opgedeeld die veelal de indeling: the research, the application en the assignment hebben.
Dus een stukje van onderzoek, hoe je de uitkomst toepast en daarbij oefeningen.

Het boek haalt veel wetenschappelijk onderzoek aan (de kwaliteit daarvan kan ik niet beoordelen) wat ik wel een echte plus vind.
Vind het een echte aanrader, leest lekker weg en je steekt er zeer zeker wat van op (wat je ook zeker kan toepassen in het bouwen van meer zelfvertrouwen).

klinkt een beetje zoals the 7 habits

ik ben nu overigens the art of war aan het lezen, ja wel ok boekje

ja dan denken we daar hetzelfde over

de interpretatie van de vertaler in de proloog is nog het meest boeiend

Vooraf had ik het ook meer in verhaal vorm verwacht.
De inhoud is natuurlijk wel echt goud!
Vond dit wel een vet filmpje: [Link niet meer beschikbaar]
Met ook voorbeelden van zijn wijsheden die terugkomen in meer recente oorlogen.

ik heb 6 jaar frans gehad, met een 7 geslaagd, en kan nog steeds niks in Frankrijk

in het Spaans ken ik het essentiële cerveza por favor

dos cerveza por favor en la cuenta por favor kom je best een eind mee

---------- Toegevoegd om 06:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:36 ----------

the confidence plan, how to build a stronger you klinkt best leuk, ga er zo eens naar kijken :)

Iemand een plaats waar ebooks te downloaden zijn voor weinig/niets.

Gewenste onderwerpen: management/bedrijfskunde/communicatie(vaardigheden) en bij voorkeur in Nederlands. :)

Iemand een plaats waar ebooks te downloaden zijn voor weinig/niets.

Gewenste onderwerpen: management/bedrijfskunde/communicatie(vaardigheden) en bij voorkeur in Nederlands. :)

http://bookboon.com/ (al zijn dit alleen Engelse boeken).
Heb tijdens mijn studie wel is wat boeken van deze site gebruikt.
(deze link staat al in de openingspost van dit topic).

Net the art of lifting van Greg Nuckols & Omar Isuf van cover to cover gelezen (ebook, 108 blz.).
Goed boek dat lekker weg leest. Veel info is min of meer ook op http://strengththeory.com te lezen.
Voornamelijk de genuanceerde, kritische en wetenschappelijk insteek spreekt mij aan.

Eerste gedeelte van het boek gaat over wat er wel belangrijk is (in de context van lifting uiteraard).
Het tweede gedeelte over wat minder ("niet") belangrijk is (voor de doorsnee lifter, zo'n beetje alles onder de wereld top).

Nu the science of lifting lezen :cool:

Net the art of lifting van Greg Nuckols & Omar Isuf van cover to cover gelezen (ebook, 108 blz.).
Goed boek dat lekker weg leest. Veel info is min of meer ook op http://strengththeory.com te lezen.
Voornamelijk de genuanceerde, kritische en wetenschappelijk insteek spreekt mij aan.

Eerste gedeelte van het boek gaat over wat er wel belangrijk is (in de context van lifting uiteraard).
Het tweede gedeelte over wat minder ("niet") belangrijk is (voor de doorsnee lifter, zo'n beetje alles onder de wereld top).

Nu the science of lifting lezen :cool:

klinkt goed

Net twee nieuwe boeken aangeschaft:
Money, master the game van Tony robbins
The ultimate guide to google adwords van Perry Marshal

Spaans leren was de laatste week op een laag pitje door feestjes, weekendje weg en leren voor herkansingen, morgen weer serieus oppakken.

Ik begin nu elke dag door 5 dingen op te schrijven die ik moet doen. Zijn vaak simpele dingen als: kamer opruimen, leren voor toets A, boek lezen voor 30min minimaal etc.

Het bouwt heel veel momentum en zelfvertrouwen als je afspraken die je met jezelf maakt nakomt.

Qoute van de dag: 'If you can't trust yourself to do the things you set out to do, how could you expect anyone else to trust you?' - Eli Wilhide

Ben nu bezig in Thinking, fast and slow van Kahneman, maar als Money, master the game morgen binnen komt ga ik waarschijnlijk daar in verder. Thinking fast and slow vind ik wel interessant, maar ik ken de principes al.

Zijn er hier mensen die voor motivatie wel is naar motivational speakers kijken/luisteren?
Zo vind ik zelf les brown echt epic, wat een charismatische kerel, hij spreekt echt episch.
Zijn speeches zijn echt puur goud. Bijvoorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=gXuSMjrx_e8

Net twee nieuwe boeken aangeschaft:
Money, master the game van Tony robbins
The ultimate guide to google adwords van Perry Marshal

Spaans leren was de laatste week op een laag pitje door feestjes, weekendje weg en leren voor herkansingen, morgen weer serieus oppakken.

Ik begin nu elke dag door 5 dingen op te schrijven die ik moet doen. Zijn vaak simpele dingen als: kamer opruimen, leren voor toets A, boek lezen voor 30min minimaal etc.

Het bouwt heel veel momentum en zelfvertrouwen als je afspraken die je met jezelf maakt nakomt.

Qoute van de dag: 'If you can't trust yourself to do the things you set out to do, how could you expect anyone else to trust you?' - Eli Wilhide

Ben nu bezig in Thinking, fast and slow van Kahneman, maar als Money, master the game morgen binnen komt ga ik waarschijnlijk daar in verder. Thinking fast and slow vind ik wel interessant, maar ik ken de principes al.

Ik lees Thinking, fast and slow ook als boek voor erbij. Gewoon leuk en interessant om af en toe een stuk uit te lezen.

Zijn er hier mensen die voor motivatie wel is naar motivational speakers kijken/luisteren?
Zo vind ik zelf les brown echt epic, wat een charismatische kerel, hij spreekt echt episch.
Zijn speeches zijn echt puur goud. Bijvoorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=gXuSMjrx_e8

Ik lees Thinking, fast and slow ook als boek voor erbij. Gewoon leuk en interessant om af en toe een stuk uit te lezen.

ja soms wel, Les Brown doet me denken aan Tony Robbins in z'n manier van presenteren. Enorm energiek en krachtig in z'n stem en presentatie

ja soms wel, Les Brown doet me denken aan Tony Robbins in z'n manier van presenteren. Enorm energiek en krachtig in z'n stem en presentatie

Beiden zijn erg prettig idd. Al veel aan Les gehad, Tony blijft bij mij toch wat minder hangen. Als je me nou vraagt waarom.. Geen idee.

Weer wat nieuwe snacks aangeschaft

The 22 immutable laws of marketing
I will teach you to be rich
The intelligent investor
The personal MBA

Money master the game en the ultimate guide to google adwords moet ik nog binnen krijgen

Terug
Naar boven