XXL Nutrition

Uitdaging tot zelfontwikkeling

Kwam langs deze in The Seven Habits en moet deze wel sharen:

"This is the true joy in life, being used for a purpose recognized by yourself as a mighty one. Being a force of nature instead of a feverish, selfish little clod of ailments and grievances complaining that the world will not devote itself to making you happy. I am of the opinion that my life belongs to the whole community and as I live it is my privilege – my privilege to do for it whatever I can. I want to be thoroughly used up when I die, for the harder I work the more I love. I rejoice in life for its own sake. Life is no brief candle to me; it is a sort of splendid torch which I’ve got a hold of for the moment and I want to make it burn as brightly as possible before handing it on to future generations"

- George Bernard Shaw

Sowieso klinkt het ram vet om een "Force of nature" te zijn

:roflol: wat een ongelooflijke onzin.

Een hedonist stelt dat het genot het hoogste gebod is , sommigen genieten van verkrachting, roof , geniepigheid, leedvermaak, wraakzucht, trots, verwatenheid en moord.

Met andere woorden mensen met een heel ziekelijke geest.

Voor mensen die interesse hebben in speed reading: thomas libas en iris reading twee yt kanalen die zich focissen op snzllee lezen met m3r compreensie en retentie. en je kan audioboeken mer sommige programas op tEe maal zo snem zetten. c9r de self development fans zou i9k fightmidiocrity willen aanevelen. Eenige jammeelijle aan zikn videos is dat ze zo loet zijn maar dat is jiist omdat ze zo e3en hoge info-dixhtheid hebben. veel betere boek sameenvatingen dan pakweg tai lppez die gros van de tijd verhaaltjes vertelt met moralen waar je zelf 9k wel op had kunnen komen.

Voor mensen die interesse hebben in speed reading: thomas libas en iris reading twee yt kanalen die zich focissen op snzllee lezen met m3r compreensie en retentie. en je kan audioboeken mer sommige programas op tEe maal zo snem zetten. c9r de self development fans zou i9k fightmidiocrity willen aanevelen. Eenige jammeelijle aan zikn videos is dat ze zo loet zijn maar dat is jiist omdat ze zo e3en hoge info-dixhtheid hebben. veel betere boek sameenvatingen dan pakweg tai lppez die gros van de tijd verhaaltjes vertelt met moralen waar je zelf 9k wel op had kunnen komen.

Hoi wat heb jij precies gesnoven gr Steen

Ziek + androidandroid

Beginnetje maken in deze

9200000029251187.jpg

Paar weken geleden ook maar eens begonnen nadat ik eens op dit topic gestoot ben, laatste tijd heb ik toch teveel vrije tijd die ik beter wat nuttiger kan besteden. Paar boeken uit de OP besteld en maar beginnen lezen dus. Ik heb nu 'Outliers' uitgelezen, interessant boek dat eens een totaal ander perspectief geeft over het onderwerp.

Verder ook vluchtig overlezen:
'How to influence people'
'7 habits of ...'
'Awaken the giant within'

Eerst eens heel snel overlezen, interessante onderwerpen wel. Nu ben ik de hoofdstukken wat dieper aan het lezen en proberen toe te passen. Had van sommige boeken verwacht dat het wat typische goeroe-achtige verkooppraatjes gingen zijn maar heb m'n mening daar toch over herzien. Het zijn naar mijn mening boeken waar een hele hoop waarheid in zit. Vooral 'Awaken the giant within', waar ik toch met enige argwaan aan begon heeft me toch kunnen boeien en voor z'n ideeën kunnen openstellen. Het is natuurlijk allemaal wat leuker ingepakt maar eens je daar door kan lezen, lees je er een hele hoop dingen in waarvan je weet dat ze op jouw van toepassing kunnen zijn (goed of slecht).

Heb ondertussen een srs lijstje met boeken waar ik nog aan toe moet komen, waar ik eigenlijk al langer aan wil beginnen. Meeste hebben betrekking op krachttraining en voeding. Maar ook geschiedenis, filosofie, psychologie en economie kunnen me wel boeien, maar daar moet ik dan weer tijd voor nemen.

Eerst eens heel snel overlezen, interessante onderwerpen wel. Nu ben ik de hoofdstukken wat dieper aan het lezen en proberen toe te passen. Had van sommige boeken verwacht dat het wat typische goeroe-achtige verkooppraatjes gingen zijn maar heb m'n mening daar toch over herzien. Het zijn naar mijn mening boeken waar een hele hoop waarheid in zit. Vooral 'Awaken the giant within', waar ik toch met enige argwaan aan begon heeft me toch kunnen boeien en voor z'n ideeën kunnen openstellen. Het is natuurlijk allemaal wat leuker ingepakt maar eens je daar door kan lezen, lees je er een hele hoop dingen in waarvan je weet dat ze op jouw van toepassing kunnen zijn (goed of slecht).

De informatie is inderdaad vaak veel nuttiger dan je in eerste instantie denkt. Veel minder biased dan de meeste informatie die op internet rondzwerft en veel meer diepgaand. Kwalitatief goed dus. En dan de bedenken dat bijna niemand meer leest in zijn vrije tijd tegenwoordig, zeker als het om zelfontwikkeling gaat:o

--

Zoek nog een pdf'je van deze: The Ultramind Solution - Mark Hyman

iemand misschien?

Woej boeken binnen

E-Myth, The Way of the Superior Man, The 4-hour workweek

E-Myth ga ik als eerste lezen.

• Like
Waarderingen: mat
4 hour workweek net uit, echt een supervet boek. Heb besloten om spaans te gaan leren in 3 maanden en net begonnen in thinking fast and slow

Spaans leren gaat best hard. Doe het via de methode van Tim Ferris, moet in principe in 8-12 weken relatief vloeiend kunnen spreken. Komt ook leuk uit, want begin september ga ik een vriend bezoeken in valencia. Als spaans een beetje lekker gaat wil ik voor arabisch gaan, alleen spreken dan.

Laatst bewerkt:
Spaans leren gaat best hard. Doe het via de methode van Tim Ferris, moet in principe in 8-12 weken relatief vloeiend kunnen spreken. Komt ook leuk uit, want begin september ga een vriend bezoeken in valencia. Als spaans een beetje lekker gaat wil ik voor arabisch gaan, alleen spreken dan.

8-12 weken relatief vloeiend? das snel man

cliffs ?

8-12 weken relatief vloeiend? das snel man

cliffs ?

http://fhww.files.wordpress.com/2015/04/12-rules-to-learn-languages-in-record-time.pdf
http://www.youtube.com/watch?v=KUMGNknv4fo
http://www.youtube.com/watch?v=rNQl2TKyRYo

Alstu

Tim is sws heel erg bezig met Pareto's law: 20% van de acties produceren 80% van de resultaten.
Dus het gaat erom dat je niet zomaar woorden gaat leren. Voor de meeste gesprekken in elke taal heb je maar 1000-1300 worden nodig. Die kan je best in een paar maanden leren. En ook liever zinnen ipv losse woorden leren, zo pak je gelijk zinsopbouw en grammatica mee.

Ik doe het zelf met het taalprogramma van bbc, nuttige zinnen in ankidroid en bekende series in het spaans kijken (simpsons etc)

Laatst bewerkt:
Spaans leren gaat best hard. Doe het via de methode van Tim Ferris, moet in principe in 8-12 weken relatief vloeiend kunnen spreken. Komt ook leuk uit, want begin september ga ik een vriend bezoeken in valencia. Als spaans een beetje lekker gaat wil ik voor arabisch gaan, alleen spreken dan.
Google translate kost geen moeite.

Terug
Naar boven