Fitness Seller

Uitkering/studiefin fraude

Little Daddy

Monstrous Giant
Waardering
711
Hey hier in Rotterdam wordt er wel veel fraude gepleegd bij een uitkering of bij studiefinanciering.
Dat ze uitwonend doen en stiekem nog bij hun ouders slapen.
Wordt daar wel wat aan gedaan? Want letterlijk elk persoon die ik ken doet het bijna en werken daarbij en zitten op te scheppen met hun auto of dure kleding :mad:.

Wordt geen **** aan gedaan, vriend van me was zogenaamd betrapt maar krijgt nog altijd het extra geld :)

LOLZ uitwonend is 260e per maand

OMFG

Word niks aan gedaan, ik ken er ook een paar die zo een paar cent extra krijgen.

Die 620 is als je ook aanvullende beurs hebt.

het is 190 euro verschil tussen uit en thuis wonend.

Zoiezo moeten ze die och zo arme studentjes eens wat beter gaan controleren.
Ik moest bijna kotsen toen ik zag dat ze aan het protesteren waren omdat ze geen gratizz geld meer kregen als ze meer dan een jaar vertraging op gelopen hadden.
Hoe is het nou.. moet ik potverdomme eens mee aankomen bij mn baas: 'ja ik heb die deadline voor de 2de keer al niet gehaald, maar je moet me wel gewoon betalen hoor'.
Luie fl**kers.

Een paar maanden geleden stond in de krant dat hier strenger op gecontroleerd zou gaan worden (sorry, heb geen bron). Zo te zien niet veel van terecht gekomen dus.

Een paar maanden geleden stond in de krant dat hier strenger op gecontroleerd zou gaan worden (sorry, heb geen bron). Zo te zien niet veel van terecht gekomen dus.

Ik kreeg vandaag dus een brief in de bus.
Ik moet aantonen dat ik uitwonende ben dmv huurcontract en afschrift van eerste en laatste betaling hiervoor.
Das iig al iets...

Ik moet aantonen dat ik uitwonende ben dmv huurcontract en afschrift van eerste en laatste betaling hiervoor.
Das iig al iets...

Ik ook, als ik het niet binnen 4 weken laat zien moet ik al het geld terugbetalen.

Wel mooi dat er dus toch wat aan gedaan wordt.

Ik moest bijna kotsen toen ik zag dat ze aan het protesteren waren omdat ze geen gratizz geld meer kregen als ze meer dan een jaar vertraging op gelopen hadden.
Hoe is het nou.. moet ik potverdomme eens mee aankomen bij mn baas: 'ja ik heb die deadline voor de 2de keer al niet gehaald, maar je moet me wel gewoon betalen hoor'.
Luie fl**kers.

Hoewel ik het bij sommige studenten ook geheel onterecht vind dat ze zo veel jaar vertraging zijn opgelopen is er wel een ander kant aan het verhaal natuurlijk.

Bij een aantal studies loop je door administratief gedoe al snel een jaar achter namelijk. En dan een keer een vak hebben wat je totaal niet ligt en dan heb je ook weer vertraging.

En dan moet je ook weer kijken dat er dingen zoals studieverenigingen, belangencommissies en voor bepaalde vakken ook studentenassistenten nodig zijn bij practica.

Persoonlijk zou ik het op 2 jaar vertraging zetten, maar dit is gewoon mijn mening hierover.... zelf wil ik het iig gewoon zo snel mogelijk wil halen.

Luie fl**kers.

Jij bent echt intens dom he?

Das iig al iets...

Sta jij ook ingeschreven bij de gemeente op het adres waar je een kamer hebt? Veel mensen gaan daarmee de fout in namelijk, door wel nog steeds ingeschreven te staan bij de ouders..

:duh:
Je kreeg sowieso nooit geld (stufi) als je vertraagd, het gaat erom dat er nu nog eens een boete bovenop komt.

Luie fl**kers.

Ooit wel eens erover nagedacht dat het niet altijd aan de studenten ligt?
Ik kamp ook met veel problemen op school omdat de organisatie niet ehm ja.. organiseert zoals ze zouden moeten. Zodoende heb ik ook me hoofdvak nu al bij elkaar 1 jaar niet gehad en moet ik alles maar zelf regelen. Gelukkig zit ik nog op het MBO en valt dat nog prima te doen maar op HBO/universitair niveau lijkt me dit killing.

Ooit wel eens erover nagedacht dat het niet altijd aan de studenten ligt?
Ik kamp ook met veel problemen op school omdat de organisatie niet ehm ja.. organiseert zoals ze zouden moeten. Zodoende heb ik ook me hoofdvak nu al bij elkaar 1 jaar niet gehad en moet ik alles maar zelf regelen. Gelukkig zit ik nog op het MBO en valt dat nog prima te doen maar op HBO/universitair niveau lijkt me dit killing.

Onzin, de meeste studenten vinden studeren gewoon relaxed en doen niets anders dan bier zuipen, laat ze maar is hun best doen voor hun studie, luie fl**kers.

begrijp me niet verkeerd, als je vertraging door school oploopt is het natuurlijk en heel ander verhaal. Maar die lui, en ik heb ze meegemaakt, die 3 verschillende functies in een corps willen doen en constant zuipen, die mogen ze van mij gigantisch hard aanpakken!

Terug
Naar boven