XXL Nutrition

Uitkering/studiefin fraude

begrijp me niet verkeerd, als je vertraging door school oploopt is het natuurlijk en heel ander verhaal. Maar die lui, en ik heb ze meegemaakt, die 3 verschillende functies in een corps willen doen en constant zuipen, die mogen ze van mij gigantisch hard aanpakken!

Ah ok, snap wat je bedoeld er is idd gewoon een limiet aan wat je vrije tijd kan doen en je zult keuzes moeten maken.

Maar 1 jaar is gewoon net te mager naar mijn mening ;)

begrijp me niet verkeerd, als je vertraging door school oploopt is het natuurlijk en heel ander verhaal. Maar die lui, en ik heb ze meegemaakt, die 3 verschillende functies in een corps willen doen en constant zuipen, die mogen ze van mij gigantisch hard aanpakken!

Dat zijn rijke gasten die worden gesponsord door papa en mama, verschil moet er zijn he!

Onzin, de meeste studenten vinden studeren gewoon relaxed en doen niets anders dan bier zuipen, laat ze maar is hun best doen voor hun studie, luie fl**kers.

Klopt, het is ook chill, redelijk veel vrije tijd! Daardoor is het ook makkelijk om snel naar de fles te grijpen ipv even leren. Daar gaat het denk vaak fout.

ik ga wel lekker haha dus, niet mijn probleem vriend!

Zoiezo moeten ze die och zo arme studentjes eens wat beter gaan controleren.
Ik moest bijna kotsen toen ik zag dat ze aan het protesteren waren omdat ze geen gratizz geld meer kregen als ze meer dan een jaar vertraging op gelopen hadden.
Hoe is het nou.. moet ik potverdomme eens mee aankomen bij mn baas: 'ja ik heb die deadline voor de 2de keer al niet gehaald, maar je moet me wel gewoon betalen hoor'.
Luie fl**kers.

+1.

Je moest eens weten hoeveel studenten ik elke week hun stufi zie omzetten in bier.Kan me niet voorstellen dat er dan nog op de uni of waar dan ook gepresteerd wordt.
Als je 'vertraging' -wat een uitdrukking ook- oploopt betekent dat in de meeste gevallen dat je ofwel de capaciteiten niet bezit of dat je geen reet gedaan hebt, uitzonderingen daargelaten.

Nee hoor, zijn ook gewoon normale boerenlui die zijn gaan studeren. En je moet niet vergeten dat je naast studiefinanciering er nog veel meer kosten op die lui gemaakt worden. Ik noem een ov, fondsen voor korting op boeken, universiteitsvoorzieniningen enz. enz.

En die lopen gewoon door.

die boete vind ik wel goed, is beter voor de motivatie

• Topic Starter Topic Starter
Nu krijgen mensen dus een brief dat ze moeten bewijzen dat ze uitwonend zijn meeste mensen die dus fraude plegen zijn bij hun oom of ergens anders ingeschreven hoe moeten hun een ''bon'' laten zien dat ze huur betalen?

• Topic Starter Topic Starter
meeste zetten een tandenborstel, foto's en paar broeken neer en klaar

Waar denk je dat die turken en mocros allemaal die dure bont kraagjes van kopen ?

Zoiezo moeten ze die och zo arme studentjes eens wat beter gaan controleren.
Ik moest bijna kotsen toen ik zag dat ze aan het protesteren waren omdat ze geen gratizz geld meer kregen als ze meer dan een jaar vertraging op gelopen hadden.
Hoe is het nou.. moet ik potverdomme eens mee aankomen bij mn baas: 'ja ik heb die deadline voor de 2de keer al niet gehaald, maar je moet me wel gewoon betalen hoor'.
Luie fl**kers.

Ik studeer 4 dagen praktisch fulltime in de week, en 1 dag werk en 4 dagen sport en ik kom NET rond, vakantie? Dat zit komende 3 jaar er niet in, zeker niet met die bezuinigen.

Geen stufi? Geen probleem, dan leen ik wel bij, maarja dan krijg je dat gezeik met studenten studeren af met een schuld van 20-30duizend euro.
Veel mensen hebben het beeld van de student die zich de t*fus inzuipt en de hele week door niks doet en 10 jaar de tijd heeft om alles af te ronden uit de jaren 90 en 80 volgens mij. Zo is het allang niet meer, moet jij eens op bezoek komen hier op de EUR overdag en savonds, alle bibliotheken zitten stampvol, de concurrentie is moordend tegenwoordig en met alleen een 6 zit je niet meer goed, het grote gedeelte is daar serieus bezig. Omdat er een klein percentage tussenzit die uiteindelijk toch wel uitvalt en wel aan die stereotype voldoet pakken we gewoon alle studentjes aan? Tis niet verstandig om je frustratie te projecteren op zaken waarvan je weinig weet af hebt, of waarvan je bewijsvoering bestaat uit anekdotische argumenten.

Ik spreek hier puur voor mijn mede universitaire collegas, hoe het op het hbo/mbo zit weet ik niet helemaal precies, maar daar schijnt het een GROOT stuk relaxter aan toe te gaan. Die werken overigens gemiddeld ook meer en besteden relatief gezien veel minder tijd aan hun studie
(met uitzondering de technische studies op hbo)

Laatst bewerkt:
Heb zelf op het MBO gezeten, het zijn meestal de allochtonen die hier misbruik van nemen.

Zonde van het geld maat (dat de overheid jou heeft gesubsidieerd). Kan er niets aan doen maar je hebt zitten slapen tijdens de lessen oid.

Men neemt niet ergens misbruik van, maar men maakt ergens misbruik van.

Je antwoord trekt op niets. Kansloos, hoezo misbruik.

Met vriendelijke groet een Allochtoon.

ciau bella :hello:

Laatst bewerkt:
Zucht, altijd die discussies over herkomst... Ben blij dat er steeds meer allochtonen studeren aan de universiteit, komen ze ook van het imago af dat ze alleen maar laag geschoold zijn.

Zonde van het geld maat (dat de overheid jou heeft gesubsidieerd). Kan er niets aan doen maar je hebt zitten slapen tijdens de lessen oid.

Men neemt niet ergens misbruik van, maar men maakt ergens misbruik van.

Je antwoord trekt op niets. Kansloos, hoezo misbruik.

Met vriendelijke groet een Allochtoon.

ciau bella :hello:

Ik ben zelf een allochtoon, ik geef geen **** om herkomsten. Ik heb het hier gewoon over feiten.

Terug
Naar boven