Ik drink enkel suikervrije redbull. Ik krijg die lage bloedsuiker van de caffeine (niet van de suiker) en dat is niet na 4 uur maar misschien al na 1 uur. Misschien dat je het probleem niet krijgt met caffeinepillen omdat dit veel trager opgenomen wordt. Koffie, suikervrije cola of redbull: Ik moet het niet proberen als ik minstens een uur ga fietsen.
---------- Toegevoegd om 09:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:38 ----------
Maar je gaat geen 4 uur hardlopen. Die zaken werken misschien zeer goed voor een inspanning van 45 minuten maar als je een marathon gaat lopen, zou je na anderhalf uur of zelf minder wel eens het omgekeerde kunnen meemaken en dan kun je zelf nog met moeite stappen en dan ben je nog maar halfweg.
Ah dit wist ik niet, dat de cafeïne in dranken sneller wordt opgenomen of zo. Ik zelf drink ook regelmatig energydrink, maar ik merk die crash niet zo zelf
Ik las dat cafeïne werkt na ongeveer 15-30 minuten en zijn piek heeft tussen 2-4 uur na inname, maar er wordt nergens gesproken over hoe je het inneemt, maar dan zal dat wel voor die pillen gelden.

Nu koffie voor de training en limonade tijdens de training, maar in de tijd dat ik nog PWO gebruikte nam ik het tijdens/aan het begin van de training, en dat werkte voor mij goed die 2,5 uur.