XXL Nutrition

unstoppable en fietsen

Ik drink enkel suikervrije redbull. Ik krijg die lage bloedsuiker van de caffeine (niet van de suiker) en dat is niet na 4 uur maar misschien al na 1 uur. Misschien dat je het probleem niet krijgt met caffeinepillen omdat dit veel trager opgenomen wordt. Koffie, suikervrije cola of redbull: Ik moet het niet proberen als ik minstens een uur ga fietsen.

---------- Toegevoegd om 09:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:38 ----------

Maar je gaat geen 4 uur hardlopen. Die zaken werken misschien zeer goed voor een inspanning van 45 minuten maar als je een marathon gaat lopen, zou je na anderhalf uur of zelf minder wel eens het omgekeerde kunnen meemaken en dan kun je zelf nog met moeite stappen en dan ben je nog maar halfweg.

Ah dit wist ik niet, dat de cafeïne in dranken sneller wordt opgenomen of zo. Ik zelf drink ook regelmatig energydrink, maar ik merk die crash niet zo zelf :p Ik las dat cafeïne werkt na ongeveer 15-30 minuten en zijn piek heeft tussen 2-4 uur na inname, maar er wordt nergens gesproken over hoe je het inneemt, maar dan zal dat wel voor die pillen gelden.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe lang was je fietstocht? Als ik een redbull zou drinken juist voor het vertrek, gaat dat een tijdje goed werken maar daarna krijg ik plots een lage bloedsuikerspiegel en dan is het helemaal om zeep.

skydirk mijn toertocht is 125 km denk dat ik er ongeveer 3.5- 4 uur over ga doen . in peleton zoals eerder gezegd mijn huidige voeding is afgesteld op het fietsen ga ook de week ervoor extra laden

bij lange trainingen tot 50-60 km neem ik weleens een . red bull met suiker .werkt idd kort

normaal neem ik als drank een mix van pure .. dextrose en fructose .. dit werk echt heel goed

mijn topic ging om de vraag dat ik een sample. unstoppable . over heb maar ga niet het risico nemen om mijn benen op te blazen

gr opa

week van te voren laden is misschien wat veel, goed slapen (gaat het best als ik gevoel heb dat ik en alles er klaar voor is), flink wat pasta als ontbijt en kop koffie zodat ik vooraf ff afkan (!) is voor mij altijd zat.

week van te voren laden is misschien wat veel, goed slapen (gaat het best als ik gevoel heb dat ik en alles er klaar voor is), flink wat pasta als ontbijt en kop koffie zodat ik vooraf ff afkan (!) is voor mij altijd zat.

inderdaad, het tegendeel is zelfs beter: in het begin van de week verhoudingsgewijs meer vetten en eiwitten eten dan koolhydraten en anderhalve dag voor het evenement meer koolhydraten en minder vet+eiwitten innemen.

dank je pasta als ontbijt doe ik zeker

inderdaad, het tegendeel is zelfs beter: in het begin van de week verhoudingsgewijs meer vetten en eiwitten eten dan koolhydraten en anderhalve dag voor het evenement meer koolhydraten en minder vet+eiwitten innemen.

Eerst drie dagen hoog in vetten en eiwitten en dan drie dagen zeer hoog in koolhydraten (minstens 7 gr/kg lichaamsgewicht per dag) is zo'n beetje een standaard laadprotocol. Anderhalve dag koolhydraten laden is echt tekort.

Eerst drie dagen hoog in vetten en eiwitten en dan drie dagen zeer hoog in koolhydraten (minstens 7 gr/kg lichaamsgewicht per dag) is zo'n beetje een standaard laadprotocol. Anderhalve dag koolhydraten laden is echt tekort.

dank je. galen. goede tips hier kan ik zeker wat mee doe . is mijn eerste koers. totaal andere aanpak qua bb training als vroeger

opa

---------- Toegevoegd om 23:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:34 ----------

jfcb thanks also

Gebruik regelmatig een PWO voordat ik ga fietsen. Geen Unstoppable maar Jack3d wat ook de nodige cafeïne bevat. Helpt zeker omdat cafeïne maar ook de andere ingrediënten het vermoeidheidsgevoel kunnen onderdrukken. De dosering wel wat aanpassen, je hebt niks aan een korte rush om daarna net zo hard te crashen qua energie.

Die 3,5 a 4 uur over 125km lijkt me overigens een onderschatting hoe lang je doet over zo'n toertocht. Of het moet een bijna afgesloten parcours zijn zonder enige heuvel er in.

Rij per jaar meerdere toertochten van 100+ km maar om boven de 32 a 33km/uur gemiddeld te rijden over zo'n afstand moet je echt hele stukken tegen of boven de 40km/uur rijden omdat je hoe dan ook in dorpjes of steden vrij snel het gemiddelde ziet zakken.

Als het een toertocht is zou ik niet eens de moeite nemen om te carboloaden. Met een dieet dat ruim voorziet in KH's zullen je glycogeenvoorraden ruim toereikend moeten zijn als je week daarvoor tenminste niet meerdere trainingen gedaan hebt waarbij je die voorraden volledig hebt uitgeput.

Oh en een toertocht is geen koers. Op afgelegen stukken kan je best even knallen in een groep(je) maar het blijft verder een toertocht waar je gewoon de verkeersregels dient te volgen. In stedelijke gebieden knallen en nergens op letten is niet echt de bedoeling van een toertocht. Zie genoeg gasten die tijdens een toertocht denken dat ze een wedstrijd rijden maar daarmee help je alleen maar mee aan het slechte imago van wielrenners. Als je echt wil koersen moet je geen toertocht rijden maar een cyclosportief of op een afgesloten wedstrijdparcours.

Wat Eric zegt. 125 km in 3.5-4 uur ga je niet halen in een toertocht en carbloaden is ook niet echt nodig voor 125 km. Belangrijk is veel drinken, eventueel met isotone dorstlesser en een paar krentenbolletjes, banaantjes of een energiereep mee en dan is die 125 km peanuts.

Welke tocht ga je fietsen?

EricR is terug !!

Als je van jezelf weet wanneer de crash ongeveer plaatsvindt, dan kan je er misschien voor kiezen om cafeïne mee te nemen en halverwege wat in je bidon gooien.

PreWorkouts nemen mensen normaal gesproken voor de training, ik neem het altijd in een bidon mee tijdens de training. Als ik 2,5 uur train, dan heb ik na een uur al de dip als ik de PWO ervoor neem :o Nu koffie voor de training en limonade tijdens de training, maar in de tijd dat ik nog PWO gebruikte nam ik het tijdens/aan het begin van de training, en dat werkte voor mij goed die 2,5 uur.

De crash ben je wel voor als je wat KH's neemt na een uurtje rijden. Gewoon een gelletje nemen of wat stevigers in de vorm van een reep met veel KH's. Het gaat er om dat je de neergang van je bloedsuikerspiegel te niet doet, dat lukt prima met een lading snelle KH's.

Gebruik regelmatig een PWO voordat ik ga fietsen. Geen Unstoppable maar Jack3d wat ook de nodige cafeïne bevat. Helpt zeker omdat cafeïne maar ook de andere ingrediënten het vermoeidheidsgevoel kunnen onderdrukken. De dosering wel wat aanpassen, je hebt niks aan een korte rush om daarna net zo hard te crashen qua energie.

Die 3,5 a 4 uur over 125km lijkt me overigens een onderschatting hoe lang je doet over zo'n toertocht. Of het moet een bijna afgesloten parcours zijn zonder enige heuvel er in.

Rij per jaar meerdere toertochten van 100+ km maar om boven de 32 a 33km/uur gemiddeld te rijden over zo'n afstand moet je echt hele stukken tegen of boven de 40km/uur rijden omdat je hoe dan ook in dorpjes of steden vrij snel het gemiddelde ziet zakken.

Als het een toertocht is zou ik niet eens de moeite nemen om te carboloaden. Met een dieet dat ruim voorziet in KH's zullen je glycogeenvoorraden ruim toereikend moeten zijn als je week daarvoor tenminste niet meerdere trainingen gedaan hebt waarbij je die voorraden volledig hebt uitgeput.

Oh en een toertocht is geen koers. Op afgelegen stukken kan je best even knallen in een groep(je) maar het blijft verder een toertocht waar je gewoon de verkeersregels dient te volgen. In stedelijke gebieden knallen en nergens op letten is niet echt de bedoeling van een toertocht. Zie genoeg gasten die tijdens een toertocht denken dat ze een wedstrijd rijden maar daarmee help je alleen maar mee aan het slechte imago van wielrenners. Als je echt wil koersen moet je geen toertocht rijden maar een cyclosportief of op een afgesloten wedstrijdparcours.

eric voor mij is dit een totaal nieuwe wereld ik fiets puur voor mijn lol en conditie en altijd alleen. maak ongeveer 200-250 km p. week en heb nog nooit in een groep of peleton gefietst en ja het is een toertocht zoals ik in het begin al aangaf

die 3.5-4 uur is idd een inschatting en er zitten ook pauzes in. en mijn dieet voorziet zeker ruim kh .. wil wel in de toekomst als ik goed genoeg ben weleens een echte koers rijden lijkt me zeer leuk

eric mijn vraag aan jou de toertocht is op een zaterdag tot wanneer kan ik het beste fietsen ?? drie dagen ervoor 2 dagen ervoor heb totaal geen benul ??????

gr opa

---------- Toegevoegd om 17:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:30 ----------

Wat Eric zegt. 125 km in 3.5-4 uur ga je niet halen in een toertocht en carbloaden is ook niet echt nodig voor 125 km. Belangrijk is veel drinken, eventueel met isotone dorstlesser en een paar krentenbolletjes, banaantjes of een energiereep mee en dan is die 125 km peanuts.

Welke tocht ga je fietsen?

ik fiets de ijsselsteinse toertocht woon daar ook is voor goede doel georganiseerd door rabobank is voor de 2e maal doen nu al meer als 200 mensen mee ..

Als het een toertocht is kan je gerust de dag daarvoor nog een rustig ritje maken. Als je een temporondje wil maken wel 2 dagen rust nemen.

Als er trouwens maar enkele honderden deelnemers zijn zullen de groepjes waar je in terecht niet al te groot zijn en het tempo ook niet al te hoog. Waarschijnlijk een heel pak toerders die ook echt gaan toeren en dan heb je meestal 10 a 20% die iets meer willen dan toeren. Maar of je daarbij wil aanpikken moet je zelf maar bepalen, vaak ben je beter af door in een kleiner groepje te gaan rijden met een wat lager tempo. Heb je ook meer aan je toertocht dan achter een grote groep aan jakkkeren.

Als het een toertocht is kan je gerust de dag daarvoor nog een rustig ritje maken. Als je een temporondje wil maken wel 2 dagen rust nemen.

Als er trouwens maar enkele honderden deelnemers zijn zullen de groepjes waar je in terecht niet al te groot zijn en het tempo ook niet al te hoog. Waarschijnlijk een heel pak toerders die ook echt gaan toeren en dan heb je meestal 10 a 20% die iets meer willen dan toeren. Maar of je daarbij wil aanpikken moet je zelf maar bepalen, vaak ben je beter af door in een kleiner groepje te gaan rijden met een wat lager tempo. Heb je ook meer aan je toertocht dan achter een grote groep aan jakkkeren.

eric dank je.. ja ik ga het beleven het is voor mij puur om het eens mee te maken heb nog nooit 125 km gefietst mijn trainingsritten zijn gemiddeld tussen de 40-50 km en als ik op een middag ga toeren is het maximaal 60-70 km dus 125 km is een uitdaging voor mij

gr. opa

Klinkt leuk! Veel succes!

Gemiddelde snelheid wordt snel overschat door mensen. Ze denken dat je zomaar 30 km/u fietst. De praktijk leert dat je dan echt flink moet doortrappen, laat staan een gemiddelde van 35 km/u. En als je nog pauzes neemt ook dan moet je al tegen de 40 gaan fietsen wil je het in 3.5 uur doen :)

Klinkt leuk! Veel succes!

Gemiddelde snelheid wordt snel overschat door mensen. Ze denken dat je zomaar 30 km/u fietst. De praktijk leert dat je dan echt flink moet doortrappen, laat staan een gemiddelde van 35 km/u. En als je nog pauzes neemt ook dan moet je al tegen de 40 gaan fietsen wil je het in 3.5 uur doen :)

Je moet al flink doortrappen om een gemiddelde van 30 te halen als je niet in groep fietst. Ik geraak er soms met mijn mountainbike als ik tot anderhalf uur ga fietsen en ik doe 150-200km per week. Meestal is mijn gemiddelde 28km/h. Ik moet wel 5 keer bijna tot stilstand komen om een baan over te steken. Met een gemiddelde van 200km per week haal je nooit een gemiddelde van 35 km/h. Met de fiets is er een zeer groot verschil tussen 30 en 35 km/h. Als je in groep fietst, is het wel een stuk gemakkelijker fietsen. Je wordt zo meegezogen.

Laatst bewerkt:
Hier idem. Met de club in groep (15 à 25 pers) gemiddelde van 32 à 35 km/u afhankelijk van het parcours (rit +/- 110 km) Solo gemiddelde's van 27 à 29 km/uur.

Terug
Naar boven