XXL Nutrition

Kutleven

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Vandaag ging de training niet zo lekker.

Pull 2

Bent over row (dumbell)
12kg x 12
16kg x 12
20kg x 10
22kg x 6
22kg x 6
22kg x 6
22kg x 6
(Hier ben ik best tevreden over. De eerste twee sets 22kg waren eigenlijk 8 reps, maar omdat de vorm niet perfect was tel ik er maar 6 mee. De laatste twee sets was de vorm al stukken beter.
Goede pomp op dit moment! Helaas was er geen bekende in de gym om een foto te laten maken :( )

Lat pulldown
34,3kg x 12
47,3kg x 8
47,3kg x 8
47,3kg x 7
(Hier ben ik neutraal over, wel jammer dat de laatste set niet 8 reps was.)

Seated row
34,3kg x 12
47,3kg x 8
47,3kg x 7
47,3kg x 7
(Ik weet niet wat het was, misschien was mijn pre workout uitgewerkt nu, maar ik had geen energie meer over :( )

Face pull
8kg x 12
14kg x 8
14kg x 8
14kg x 8
(Vorige keer deed ik 18kg, nu 14kg. Geen energie meer over.)

Bicep curl (barbell)
20kg x 10
20kg x 10
(Na twee setjes energie noch zin over.)

Ook geen cardio gedaan vandaag. Ik vind het zelf erg jammer, zeker ook aangezien ik pulldagen zo belangrijk vind. Benieuwd hoe legs 2 morgen gaat.
 
Voor een bredere rug moet je je lats trainen, schouders en borst zijn slechts een klein onderdeel van het grotere geheel, een cherry on the cake, vanaf de achterkant zie je die toch niet, lat pull & push downs, bent over rows en seated cable rows moeten echt een onderdeel uitmaken van je work out.

Omdat je het vet rondom je middel verbrand lijk je inderdaad breder maar als je echt breed wil worden dan moet je gaan voor massa in je rug.
 
Laatst bewerkt:
Thanks! Zenzation

Mijn pulldagen zien er nu zo uit:

Pull 1
Bent over row (barbell)
Assisted pull up (machine)
Seated row
Face pull of upright row
Preacher curl of als ik nog veel energie heb, bicep curl (barbell) en bicep curl (dumbell)

Pull 2
Bent over row (dumbell)
Lat pulldown
Seated row
Face pull of upright row
Preacher curl of als ik nog veel energie heb, bicep curl (barbell) en bicep curl (dumbell)

Heb je hier aanvullingen of tips op?

En is het misschien handig om ipv push pull legs rust, pull push legs rust te hanteren? Om meer nadruk te leggen op mijn rug?

Nogmaals dank iig!
 
Bij de seated row moet je oppassen dat je niet meer je biceps gaat aanspreken, dat merk je al snel genoeg als je veel spanning bij je armen voelt maar niet bij je rug. Dit kan hartstikke misleidend zijn en dan mis je dus gains voor je rug. Ook bij de lat pull down proberen de connectie met je lats te zoeken want ook daar heb je gauw de neiging andere spiergroepen aan te spreken.
 
Bij de seated row moet je oppassen dat je niet meer je biceps gaat aanspreken, dat merk je al snel genoeg als je veel spanning bij je armen voelt maar niet bij je rug. Dit kan hartstikke misleidend zijn en dan mis je dus gains voor je rug. Ook bij de lat pull down proberen de connectie met je lats te zoeken want ook daar heb je gauw de neiging andere spiergroepen aan te spreken.

I know. Heb een hele tijd geleden (oktober?) met een fitnessinstructeur, die zelf ook wel eens een wedstrijd heeft gedaan, mijn pull dagen getraind. Hij heeft me uitgelegd hoe de lat pulldown, seated row, bent over rows uit te oefenen. Was destijds wel echt een eye opener
 
Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, het beste is om het te laten zien want deze heb ik ook vaak fout gedaan, maar je schouderbladen naar achteren, je dient je schouderbladen naar achteren te trekken zodat je je lats geactiveerd voelt worden. Als je je armen gebruikt spreek je dus je biceps aan.
 
I know. Heb een hele tijd geleden (oktober?) met een fitnessinstructeur, die zelf ook wel eens een wedstrijd heeft gedaan, mijn pull dagen getraind. Hij heeft me uitgelegd hoe de lat pulldown, seated row, bent over rows uit te oefenen. Was destijds wel echt een eye opener

Vertel mij wat, zoals je zelf zegt, een eye opener, hoe langer je traint hoe beter je de connectie kan leggen met bepaalde spiergroepen, je wil de spanning op de juiste plek voelen.
 
Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, het beste is om het te laten zien want deze heb ik ook vaak fout gedaan, maar je schouderbladen naar achteren, je dient je schouderbladen naar achteren te trekken zodat je je lats geactiveerd voelt worden. Als je je armen gebruikt spreek je dus je biceps aan.
Precies hoe ik het nu doe
 
Als antwoord op je laatste vraag, wat handig is moet je voor jezelf bepalen, wat voelt voor jou goed? wanneer heb je het idee dat je je rug helemaal hebt afgemat? de verleiding is vaak groot om teveel in 1 keer te willen doen, bijvoorbeeld ook ff biceps mee willen meepakken.
 
Als antwoord op je laatste vraag, wat handig is moet je voor jezelf bepalen, wat voelt voor jou goed? wanneer heb je het idee dat je je rug helemaal hebt afgemat? de verleiding is vaak groot om teveel in 1 keer te willen doen, bijvoorbeeld ook ff biceps mee willen meepakken.
Zo als ik het nu doe voelt het goed, dus voorlopig houd ik het ook zo.
 
In tegenstelling tot gisteren ging de workout van vandaag bijzonder goed!

Front squat (barbell)
20kg x 12
30kg x 12
35kg x 10
40kg x 8
40kg x 8
40kg x 6
(Erg tevreden, eindelijk 40kg! Ik riep de fitnessinstructeur er ook bij om de vorm te controleren en hij gaf aan dat het goed was, dus erg tevreden!)

Leg press (machine)
73kg x 12
81,3kg x 9
81,3kg x 10
81,3kg x 11

Leg extension (machine)
52kg x 12
73kg x 10
73kg x 8
73kg x 7

Hip adductor
49,6kg x 12
49,6kg x 10
49,6kg x 10
49,6kg x 10

Hip abductor
47,3kg x 12
47,3kg x 12
47,3kg x 12
47,3kg x 10

Wegens tijdgebrek geen cardio gedaan vandaag :(
 
Heerlijke training achter de rug, nu cardio. Training was als volgt:

Push 1

Military Press (barbell)
20kg x 12
30kg x 12
40kg x 8
42,5kg x 6 (Voor het eerst 42,5kg!)
42,5kg x 6
40kg x 6 (Ik probeerde nog 42,5kg, maar na 4 halve reps toch over op 40kg)

Incline bench press (barbell)
20kg x 12
40kg x 12
50kg x 10 (Nieuw record met 50kg! Ging redelijk genakkelijk)
50kg x 8
50kg x 7
(Volgende keer maar 52,5kg proberen!)

Incline chest fly (dumbell)
10kg x 12
12kg x 10
12kg x 8
12kg x 8

Triceps pushdown
14kg x 12
18kg x 8
18kg x 7
18kg x 7

Erg tevreden met de compounds!
 
Workout van vandaag:

Pull 1

Bent over row (barbell)
20kg x 12
40kg x 12
60kg x 8
60kg x 7
60kg x 7
60kg x 6
(Volgende keer denk ik 50kg, mijn vorm was niet erg goed namelijk.)

Assisted pull up (machine)
-23kg x 8
-23kg x 6
-23kg x 6
-23kg x 5

Seated row
34,3kg x 12
49,6kg x 6
49,6kg x 6
49,6kg x 6
(Nieuw gewicht! Ging redelijk, maar na de laatste set pijn aan mijn onderrug)

Face pull
8kg x 12
12kg x 10
12kg x 10
12kg x 10
(Face pulls gingen nog nooit zo goed! Perfecte vorm!)

Preacher curl (barbell)
20kg x 12
25kg x 8
25kg x 7
25kg x 6
 
Pittige work out die ik daar zie staan, misschien is de switch naar de 50 kg inderdaad een goed idee, anders is het dweilen met de kraan open. Wel goed dat je scherp bent en je vorm on point probeert te krijgen, Ik blijf je volgen kerel, gaat goed zo te zien.
 
Thanks Zenzation! Bij de laatste set viel het me op dat de vorm niet perfect was. Bij de sets met 20kg en 40kg had ik in de gaten dat de vorm perfect was, maar ik weet niet of set 3 t/m 5 goed uitgevoerd waren. Het kan natuurlijk ook dat ik de laatste set gewoon erg moe was, het was toch de zesde set haha.
 
-
 
Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven