XXL Nutrition

V wilt maar niet

Zware ROW's erbij?
of wat je al doet + gewicht ?

als je al veel free weights hebt gedaan ervoor pullups / rows etc en het wil maar niet komen
zou ik aanraden te isoleren veel kabels pakken isoleren die lats werkt voor mij goed iig voel ik daar ook de spieren werken/groeien ipv dat ik met pullups meer bicep/schouder erbij pak en de lats eigelijk op die manier niet goed kan aanpakken

Laatst bewerkt:
Zowel bij pulldowns en bij chins heb ik gemerkt dat als je te zwaar gaat, het een grote zooi wordt.

Probeer pulldowns een met een wat lichter gewicht, en dan echt concentreren op contractie in je lats. Trek je schouderbladen naar beneden en naar achteren aan het begin van elke beweging.

Zelfde verhaal voor chins: laat een trainingsmaat je ondersteunen bij elke rep, tot je wat sterker wordt.

Wat ook nog werkt voor mij: duim aan dezelfde kant op de stang als de rest van je vingers (suicide grip op benchen zeg maar). Op die manier merk ik dat ik me beter op mn lats kan concentreren.

• Topic Starter Topic Starter
Zowel bij pulldowns en bij chins heb ik gemerkt dat als je te zwaar gaat, het een grote zooi wordt.

Probeer pulldowns een met een wat lichter gewicht, en dan echt concentreren op contractie in je lats. Trek je schouderbladen naar beneden en naar achteren aan het begin van elke beweging.

Zelfde verhaal voor chins: laat een trainingsmaat je ondersteunen bij elke rep, tot je wat sterker wordt.

Wat ook nog werkt voor mij: duim aan dezelfde kant op de stang als de rest van je vingers (suicide grip op benchen zeg maar). Op die manier merk ik dat ik me beter op mn lats kan concentreren.
Hmmm, dus?
http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/CBFrontPulldown.html

en dan zal ik wel lager in gewicht gaan.

@Muesli power,

bedoel je de cable row?

@Sander,

DB row, T-bar of BB row? :) Ik doe 4x8 dus hoger in gewicht gaan heeft vast geen zin.

BB row heeft voor mij opzich wel geholpen.

Hij bedoelt chin/pull up met gewicht erbij. Dus dip riem met daarin 10kg en dan 8x chin up doen.

zoals dennisik zei, Barbell rows. Voor mij zijn dit en pull ups echt enorm goeie oefeningen voor men lats.

Die kan, maar mijn voorkeur gaat uit naar chinnen met brede grip. Dat is voor mij echt de nr1 lat oefening.

En BB rows, zoals meerdere mensen al zeggen. Daar is je uitvoering en je grip wel erg belangrijk. Ik pakte hem in het begin veel te smal. Na wat filmpjes gekeken te hebben over de ideale uitvoering pakte ik heb wat breder (alsof je gaat benchen, die breedte) en voelde ik hem opeens een stuk beter.

Edit: Wat Dennis zegt klopt, dat was niet echt duidelijk uit mijn verhaal. Wat ik probeerde te zeggen was dat er veel verschil in effectiviteit kan zijn tussen verschillende grips. Welke het beste werkt voor jou is per persoon verschillend.

Laatst bewerkt:
Die kan, maar mijn voorkeur gaat uit naar chinnen met brede grip. Dat is voor mij echt de nr1 lat oefening.

En BB rows, zoals meerdere mensen al zeggen. Daar is je uitvoering en je grip wel erg belangrijk. Ik pakte hem in het begin veel te smal. Na wat filmpjes gekeken te hebben over de ideale uitvoering pakte ik heb wat breder (alsof je gaat benchen, die breedte) en voelde ik hem opeens een stuk beter.

Over breedte valt te betwisten.

Las paar weken terug in een ander topic dat het beste is om hem langs je lichaam te pakken, ellebogen zo dicht mogelijk langs je lichaam. Of je dan handpalm binnen of naar buiten richt maakt niet uit.

Thanx, morgen weer een nieuwe rugtraining.

??? waarom zou hij lichter moeten gaan? heb jij uit de beginpost afgeleid dat zijn form slecht is? in een ander geval zie ik geen rede om lichter te gaan.

??? waarom zou hij lichter moeten gaan? heb jij uit de beginpost afgeleid dat zijn form slecht is? in een ander geval zie ik geen rede om lichter te gaan.

ik vind het knap dat mensen überhaupt adviezen kunnen geven aan de hand van de beginpost. het enige wat ik lees is dat hij 1x p.w. optrekt en pulldowns doet. voor de rest zie ik niks over het aantal reps + sets of wat hij ervoor doet, lijkt me best belangrijke info die bekend moet zijn alvorens er een zinnig woord gezegd kan worden.

so threadstarter, enlighten us...

ik vind het knap dat mensen überhaupt adviezen kunnen geven aan de hand van de beginpost. Het enige wat ik lees is dat hij 1x p.w. Optrekt en pulldowns doet. Voor de rest zie ik niks over het aantal reps + sets of wat hij ervoor doet, lijkt me best belangrijke info die bekend moet zijn alvorens er een zinnig woord gezegd kan worden.

So threadstarter, enlighten us...

+1

ik vind het knap dat mensen überhaupt adviezen kunnen geven aan de hand van de beginpost. het enige wat ik lees is dat hij 1x p.w. optrekt en pulldowns doet. voor de rest zie ik niks over het aantal reps + sets of wat hij ervoor doet, lijkt me best belangrijke info die bekend moet zijn alvorens er een zinnig woord gezegd kan worden.

so threadstarter, enlighten us...

Haha, ik had wel vermeld hoor. :p

@Sander,

DB row, T-bar of BB row? :) Ik doe 4x8 dus hoger in gewicht gaan heeft vast geen zin.

Altijd 4 setjes en 8 reps dus. Vandaag zal ik eens 12 reps proberen of heeft dat geen zin?

Geen progressie = geen groei

Reps langszaam verhogen, gewicht toevoegen, etc.

Altijd 4 setjes en 8 reps dus. Vandaag zal ik eens 12 reps proberen of heeft dat geen zin?

dat had ik wel gelezen, maar ik kon er niet uit opmaken over welke oefening dat ging.

maar sowieso moet je er progressie inhouden, ga eens door naar de 5x10 dan 5x12 en als je dat bereikt hebt kan je ervoor kiezen om bijvoorbeeld 5 kilo om je middel te hangen (d.m.v. een dipriem,belt,ketting,spanband whatever) weer te beginnen bij 5x6 en weer door te gaan tot je 5x12 etc etc etc

een andere methode die bij mij heel goed werkte als ik maar 1 keer pullups deed in de week was progressie op totaal aantal herhalingen. ik koos ervoor om 30, 40 en 50 herhalingen te doen. zodra ik 50 herhalingen had gehaald dan verhoogde ik het gewicht wat ik erbij had hangen om mijn dipriem en ging weer voor 30 herhalingen in totaal. zou er dus zo uit kunnen zien: 6/6/7/6/5 = 30 totaal. de week erna 40 herhalingen in totaal. bij het eerste setje probeerde ik dan meestal mijn maximaal aantal behaalde herhalingen (met dat gewicht) te verbeteren maar bleef wel altijd 1 herhaling bij falen vandaan.

gewoon zorgen dat je op een manier jezelf verbeterd, continu hetzelfde doen heeft gewoon geen nut. een jongen bij mij in de sportschool deed al 3x10 toen ik er kwam trainen en nu na 5 jaar nog steeds 3x10. raad eens hoeveel hij er beter uit is gaan zien door die methode? ;)

Pullups in elke mogelijke variate en veel, rows met bb of db.

een jongen bij mij in de sportschool deed al 3x10 toen ik er kwam trainen en nu na 5 jaar nog steeds 3x10. raad eens hoeveel hij er beter uit is gaan zien door die methode? ;)
Dit heeft op zich nog een beetje progressie als je lichaamsgewicht enorm vooruit gegaan is. :P

DB BOR doet het altijd wel goed

ik heb nog nooit iemand gezien met een 250kg deadlift en een kleine rug.

Terug
Naar boven