JackRipper
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 195
- Lengte
- 1m75
- Massa
- 82kg
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hmmm, dus?Zowel bij pulldowns en bij chins heb ik gemerkt dat als je te zwaar gaat, het een grote zooi wordt.
Probeer pulldowns een met een wat lichter gewicht, en dan echt concentreren op contractie in je lats. Trek je schouderbladen naar beneden en naar achteren aan het begin van elke beweging.
Zelfde verhaal voor chins: laat een trainingsmaat je ondersteunen bij elke rep, tot je wat sterker wordt.
Wat ook nog werkt voor mij: duim aan dezelfde kant op de stang als de rest van je vingers (suicide grip op benchen zeg maar). Op die manier merk ik dat ik me beter op mn lats kan concentreren.
Ik doe 4x8 dus hoger in gewicht gaan heeft vast geen zin.Hmmm, dus?
http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/CBFrontPulldown.html
en dan zal ik wel lager in gewicht gaan.
.
Die kan, maar mijn voorkeur gaat uit naar chinnen met brede grip. Dat is voor mij echt de nr1 lat oefening.
En BB rows, zoals meerdere mensen al zeggen. Daar is je uitvoering en je grip wel erg belangrijk. Ik pakte hem in het begin veel te smal. Na wat filmpjes gekeken te hebben over de ideale uitvoering pakte ik heb wat breder (alsof je gaat benchen, die breedte) en voelde ik hem opeens een stuk beter.
Zowel bij pulldowns en bij chins heb ik gemerkt dat als je te zwaar gaat, het een grote zooi wordt.
Probeer pulldowns een met een wat lichter gewicht, en dan echt concentreren op contractie in je lats. Trek je schouderbladen naar beneden en naar achteren aan het begin van elke beweging.
Zelfde verhaal voor chins: laat een trainingsmaat je ondersteunen bij elke rep, tot je wat sterker wordt.
Wat ook nog werkt voor mij: duim aan dezelfde kant op de stang als de rest van je vingers (suicide grip op benchen zeg maar). Op die manier merk ik dat ik me beter op mn lats kan concentreren.
waarom zou hij lichter moeten gaan? heb jij uit de beginpost afgeleid dat zijn form slecht is? in een ander geval zie ik geen rede om lichter te gaan.waarom zou hij lichter moeten gaan? heb jij uit de beginpost afgeleid dat zijn form slecht is? in een ander geval zie ik geen rede om lichter te gaan.
ik vind het knap dat mensen überhaupt adviezen kunnen geven aan de hand van de beginpost. Het enige wat ik lees is dat hij 1x p.w. Optrekt en pulldowns doet. Voor de rest zie ik niks over het aantal reps + sets of wat hij ervoor doet, lijkt me best belangrijke info die bekend moet zijn alvorens er een zinnig woord gezegd kan worden.
So threadstarter, enlighten us...
ik vind het knap dat mensen überhaupt adviezen kunnen geven aan de hand van de beginpost. het enige wat ik lees is dat hij 1x p.w. optrekt en pulldowns doet. voor de rest zie ik niks over het aantal reps + sets of wat hij ervoor doet, lijkt me best belangrijke info die bekend moet zijn alvorens er een zinnig woord gezegd kan worden.
so threadstarter, enlighten us...

@Sander,
DB row, T-bar of BB row?Ik doe 4x8 dus hoger in gewicht gaan heeft vast geen zin.
Altijd 4 setjes en 8 reps dus. Vandaag zal ik eens 12 reps proberen of heeft dat geen zin?

Dit heeft op zich nog een beetje progressie als je lichaamsgewicht enorm vooruit gegaan is.een jongen bij mij in de sportschool deed al 3x10 toen ik er kwam trainen en nu na 5 jaar nog steeds 3x10. raad eens hoeveel hij er beter uit is gaan zien door die methode?![]()