XXL Nutrition

Van 0 naar 100

Casper1988

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
89
Lengte
1m78
ik dacht ik ga ook maar eens een logje maken,

Wat geschiedenis:

Ik heb sinds mijn 18e Anorexia nervosa, en had tot oktober 1.5 jaar geleden (2012 dus) een ZEER laag gewicht, 0.0 spier dus > begin 40 kilo.
Inmiddels gaat het al beter en ben ik in een klein 1.5 jaar 20 kilo bijgekomen

Nu (ben inmiddels 25)

Ik sport nu ongeveer sinds september/oktober en doe full body, tot eind januari sportte ik 3 x per week.
Nu probeer ik om de dag te sporten (soms valt het uit in om de 2 dagen, maar dus wel zoiezo 3x per week)

Lengte: 1.78
Gewicht: 62 Kilo
Vetpercentage, heb ik via vetpercentagemeten.nl berekent, weet niet of dat heel nauwkeurig is?
mn middelomtrek (bij navel gemeten) is 84
dan krijg ik een vetpercentage van 20.85 %
ook heb ik mn basaal metabolisme berekent, vond het alleen wel schokkend weinig (of is het altijd zo weinig?) (1.78, ben 25 jaar, weeg 62 kilo) = 1628.5

Ik heb namelijk wel aardig wat buikvet, dus vrees wel dat het klopt,
Ook heb ik onlangs mijn testosteron laten meten en die is extreem laag (0.9) - waar ik nu behandeling ga krijgen bij een internist voor nadat hij andere bloeduitslagen binnen heeft om te kijken wat de oorzaak is dat dat gedeelde van mij niet hersteld.

Mijn goal voor nu is, Spieren bouwen, breder worden, en natuurlijk ook t buikvet wat ik nu heb uiteindelijk kwijtraken.... (en nog even bedenken hoe ik dat ga aanpakken)

EDit: Ik ben momenteel vooral bezig met het vet wat ik helaas opgebouwd heb, ik ben dan wel grotendeels van mijn anorexia af na 7 jaar.. maar heb alles wat los en vast zat (TEVEEL JUNK) helaas gegeten om eruit te komen, maar het was dat of dood....
Maar daardoor nu helaas veel (buik) vet.... en nu hoe kom ikdaar van af en daarna.. hoega ik mijn goal halen... MAX spieren te kweken?

Laatst bewerkt:
Veel succes man! Laat je niet ontmoedigen als je nog niet snel resultaat ziet, determination is the key! :)

Ik denk dat je je basaal metabolisme nog moet vermenigvuldigen met een activiteitsfactor

Flink gaan eten, ik zou sowieso proberen dagelijks 3000 kcal te consumeren.

Beste is om je vetpercentage te meten met een huidplooimeter. 62kg bij 1,78m is niet erg veel namelijk en 20% is best wel fors.

Veel succes gewenst;)

Zet hem op! de volhouder wint!

• Topic Starter Topic Starter
Thx!!

Ik ga eens kijken of ik iemand ken die een huidplooimeter heeft of anders of ik er ergens goedkoop 1 kan krijgen en dan mijn vetpercentage meten!
Denk wel dat het aardig kan kloppen, ik merk dat ik vrij lastig spieren op bouw en dat er gauw vet op mn buik aanzet.
Miss dat het komt omdat ik van zwaar ondergewicht/anorexia kom?
Of miss vanwege mn extreem lage testosteron? (lees daar dingen over dat dat er ook mee te maken kan hebben?)

Vandaag een wat andere training gedaan, heb n training schema gevolgt die ik een paar maanden geleden van mijn trainster uit mn oude sportschool had gekregen.
(train nu in basic fit, genoeg apparaten maar helaas geen begeleiding of mogelijkheid van vetmeten oid)

maar mn training vandaag:

Shoulder press - 18 + 1.1
Converging chest press - 25
Rear delt - 25
Pec fly - 52
Seated dip - 36
Arm curl - 23 + 2.2
Prone leg curl - 23 + 2.2
Leg press - 59 + 2.3
Calf press - 93 + 2.3

Abdominal crunch - 27 + 2.2

Is dat nou een beetje goed trainschema?

Hoe zit het metabolisme als ik vragen mag?

Heeft het lang geduurd voordat je aan een stabiel gewicht zat met een normaal aantal kcal's per dag?

Hoe zit het metabolisme als ik vragen mag?

Heeft het lang geduurd voordat je aan een stabiel gewicht zat met een normaal aantal kcal's per dag?

Tuurlijk mag alles vragen, weet niet zo goed wat je bedoeld alleen hoehet met mn metabolisme zit?

Het heeft denk ik 8 maanden geduurd van zwaar ondergewicht tot nu een 'gezond'' gewicht maar volgens mij nog te mager/dun voor mijn bouw... heb wel helaas met een slechte junk veel aangekomen, maar was deels ook noodzaak om uit de shit te komen..
eet nu ''gewoon'' om t zo te zeggen, mooi gebalanceerd schema.....

Heb helaas ook slecht nieuws gehad over mn testosteron
de hypofyse in min hersens regels meerdere hormonen en dingen, maar het ''takje/gedeelte'' dat de aanmaak van testosteron regels is ''afgestorven''
Helaas iets wat ik over hou na 8 jaar een ES te hebben gehad, dus ik moet nu de rest van mijn leven testosteron gel gebruiken... Ben erg benieuwd wat voor effect dat heeft op mijn spierbouw, voorplanting etc.. maar tis allemaal afwachten maar het shcijnt aardig goed te kunnen herstellen.

Later weer update, vandaag mn verjaardag vieren :) met een goeie training zo met 2 vrienden :)

Man, wat een verhaal.
Ik had bij laatste meting ook nog 20%, maar dat gaat met zo'n Tanitameter, dat schijnt niet echt heel nauwkeurig te zijn.
Maar je hebt ook je ogen en de spiegel, mijn lijf oogt zoveel strakker als vorig jaar zomer.
Ik train ook 3 keer per week intensief. Full-body.
Mijn vetpercentage en ook m'n gewicht gaan al een jaar gestaag omlaag.
Ik startte in april 2013 met een gewicht van 87 kg en een vetpercentage van 26.6.

Ik start m'n workout met 10 minuten cardio, interval.
1 minuten normaal, 2 minuten echt hard, dat je hartslag omhoog gaat, dan weer 2 minuten normaal enz.
Dan doe ik 10 minuten de buikspieren.

De focus ligt op de grote spiergroepen.
Benen,rug,borst, schouders.
Ik begin standaard met de squat, dead-lift en lunges. 4 sets 12,10,8,6
Dan kom je in een hoge hartslag namelijk, dit heb je niet bij de kleinere spiergroepen zoals biceps en triceps.
Dit heeft een positief effect op je metabolisme, bovendien is de squat van wezenlijk belang voor de ontwikkeling van de rest van lichaam. Dat vergeten veel mensen.

Dan bankdrukken per training wisselen: vlak, decline en incline
Dumbell-flies (ene keer met dumbells, andere dag met de cables.)

rug, pull-down afwisselen ene training met lange stang en dan met de driehoekstang.

Voor de biceps doe ik compound oefeningen.

Z-stang op de Scott-bench en gelijk triceps erachter aan.
Dumbell-curl en hammer curl.

De combinatie squat,deadlift en lunges bleek te zwaar om dat 3 keer per week te doen.
De benen herstelden gewoon niet meer.
De gehele combinatie zoals hierboven beschreven doe ik minstens 1 keer per week, de andere trainingen pak ik dan alleen de squat.

Voor mij werkt dit heel goed.
Varieer met de lengte van de sets, blijf je lichaam verrassen!
Om de twee maanden gooi ik er wat andere oefeningen in voor de kleinere spiergroepen.

Let op je voeding, dat is minstens zo belangrijk.
Met de juiste voeding gecombineerd met de juiste training kun je de hormoonhuishouding zeer positief beïnvloeden.

Gewoon gestaag door gaan.

Succes man

Terug
Naar boven