AndroidHealthClinic

Van Basten

Tsja, wat zal ik er eens van zeggen. Het slaat natuurlijk helemaal nergens op om Van Nistelrooy niet mee te nemen. Van Basten denkt geloof ik dat alle tegenstanders van het niveau eredivisie zijn. Dat hij Huntelaar meeneemt kan ik begrijpen, maar laat dan lekker Vennegoor thuis. Excuus is dan dat hij mee gaat als pinch hitter. Ja hoor, dat hebben we gezien op het wk :rolleyes: Dat mensen hier nog steeds roepen om Seedorf is ook op z'n minst lachwekkend te noemen. Deze man heeft ontelbare kansen gehad in Oranje, maar stelde keer op keer teleur. Die speelt liever naar een vriendje van hem dan naar een speler die er beter voor staat. Van Bommel moet ook gewoon mee naar het EK. We hebben allemaal gezien dat Landzaat te kort komt tegen de toplanden, laat staan Stijn Schaars. Wel een leuke speler voor AZ, maar nog niet meer dan dat.

Er zijn wel meer dingen in de selectie merkwaardig te noemen. Stekelenburg was de 2e keeper op het WK, en nu is opeens Timmer de 2e keeper. En laten we hopen dat hij dit keer wél Boulahrouz opstelt, desnoods als rechtsback, want Heitinga speelt de laatste 2 seizoenen ook als een krant. Emanuelson kan ik wel begrijpen als linksback, ben zelf niet zo gecharmeerd van Van Bronckhorst (ik weiger hem "Gio" te noemen), en dan vind ik Emanuelson een uitstekende vervanger. Steeds minder teams spelen met vleugels, dus dan kan Emanuelson lekker mee naar voren. Maar ja, hij zal wel weer kiezen voor van Bronckhorst en De Cler om naar het EK te gaan.

Misschien nu Stam weer bij Ajax speelt kan Marco hem nog over halen om mee te gaan :P Want met de verdediging zoals die nu geselecteerd is ga je het echt niet redden.

Van Basten is een beetje het spoor bijster volgens mij. Van dat attractieve voetbal wat van te voren werd beloofd hebben we niks gezien, en dan krijg je als excuus: "ja, dat kan ook niet altijd". Het kan niet altijd inderdaad, maar 10 min per wedstrijd maximaal is wel érg weinig.

Als ik in de schoenen van Van Nistelrooy en Van Bommel zou staan, zou ik mezelf nooit meer beschikbaar stellen voor het Nederlands elftal zolang Marco daar trainer is.

Heb zonet de openingsspeeldag gezien van de Bundesliga, moet zeggen dat ie Makaay ook weer in vorm is, wat is eigenlijk de aanleiding om hem niet meer te selecteren, zijn de huidige spitsen zoveel beter:rolleyes:

Ik denk nog niet dat je nu kan spreken van "vorm". Het is de eerste wedstrijd van het seizoen. Eerst maar afwachten wat hij in het vervolg brengt. En dan nog heb ik liever Van Nistelrooy dan Makaay.

Goh, hij neemt Huntelaar mee.
Hoe zou die op zo'n wijze beslissing zijn gekomen. Wat een inzicht, tactische genie die je bent. Geniaal gewoon Marco.:rolleyes:
En natuurlijk laat je van Nistelrooy thuis. Waarom zou je een spits meenemen die in 5 jaar meer dan 150 doelpunten voor z'n club heeft gemaakt en net door Real Madrid voor een godsvermogen is gekocht?
En natuurlijk neem je Nigel de Jong, die al maanden niet gespeeld heeft i.p.v. van Bommel die bij zo'n mieserig clubje als Barcelona wekelijks zijn tegen de beste voetballers van de wereld uitkomt.

Marco, alsjeblieft, je was een fantastische voetballer. Neem nou ontslag, want je snapt hier snap je echt niks van, zo gaat je hele heldenstatus naar de knoppen. En neem die andere pubers die je als assistenten hebt ook mee. Het experimenteren was leuk, maar het wordt weer tijd dat iemand serieus aan de slag gaat met het Nederlands elftal.

Goh, hij neemt Huntelaar mee.
Hoe zou die op zo'n wijze beslissing zijn gekomen. Wat een inzicht, tactische genie die je bent. Geniaal gewoon Marco.:rolleyes:
En natuurlijk laat je van Nistelrooy thuis. Waarom zou je een spits meenemen die in 5 jaar meer dan 150 doelpunten voor z'n club heeft gemaakt en net door Real Madrid voor een godsvermogen is gekocht?
En natuurlijk neem je Nigel de Jong, die al maanden niet gespeeld heeft i.p.v. van Bommel die bij zo'n mieserig clubje als Barcelona wekelijks zijn tegen de beste voetballers van de wereld uitkomt.

Marco, alsjeblieft, je was een fantastische voetballer. Neem nou ontslag, want je snapt hier snap je echt niks van, zo gaat je hele heldenstatus naar de knoppen. En neem die andere pubers die je als assistenten hebt ook mee. Het experimenteren was leuk, maar het wordt weer tijd dat iemand serieus aan de slag gaat met het Nederlands elftal.

Helemaal mee eens.

Hij moet gewoon elke wedstrijd de beste elf opstellen (rekening houdend met het feit dat ze ook met elkaar kunnen voetballen) en als je er 2 van de beste elf van Nederland al thuis laat doe je iets niet goed.

Ook het feit dattie wil verjongen en voor uit wil kijken vind ik nergens opslaan.
Mensen selecteren waarvan je hoopt dat ze over twee jaar goed genoeg zijn is natuurlijk te gek voor woorden het gaat om nu, want als het nu niet goed gaat voetbal je over 2 jaar helemaal niet mee.

Juist knul, en daarom zijn die geschorste spelers niet geselecteerd.
Als je spelers niet kan gebruiken voor een interland kun je beter wat anders gaan proberen he....

En idd zelf goed lezen.....

"vandaar dat ze nu ook niet zijn geselecteerd"

proberen? proberen?
Het enige wat van basten al 2 jaar doet is proberen wanneer is hij eindelijk al eens uitgeprobeert zelfs op het wk probeert hij uit....pfff wanneer spelen we nou eens 2 keer achter elkaar met dezelfde ploeg!

• Topic Starter Topic Starter
Ach een keer een EK missen is niet zo erg, ze zijn bezig met een leerproces. Ja toch?

Van Basten: ‘Huntelaar in de basis’

Bondscoach Marco van Basten heeft woensdagavond tijdens een persconferentie laten doorschemeren dat Klaas-Jan Huntelaar in de oefeninterland tegen Ierland in de basis zal starten. "Het zou zeer logisch zijn dat hij begint", aldus de bondscoach.
Verder wilde Van Basten zijn basiself nog niet prijsgeven omdat hij dat woensdag eerst met de spelers zelf wil bespreken. Over Huntelaar zei hij verder: "En als hij speelt, vind ik hem op dit moment op die positie beter dan Dirk Kuijt."

Een tijdje geleden was het logisch dat Klaas niet opgeroepen werd :scratch:

Een tijdje geleden was het logisch dat Klaas niet opgeroepen werd :scratch:

Ja maar als je ziet dat Klaas-Jan erop los blijft scoren, dit seizoen ook weer kan hij toch moeilijk om hem heen, terwijl Van Nistelrooy in de hele voorbereiding 1 goal heeft gemaakt, uit een penalty ;)

Ooijer hoort misschien bij de beste 6 verdedigers maar dat is een schande voor een voetballand als Nederland. Alles wat hij doet is naar achter rennen wanneer zijn tegenstander hem probeert te passeren. Tegen Ivoorkust liep hij zelfs 15 meter naar achter om vervolgens zijn directe tegenstander van binnen het strafschopgebied alsnog te laten schieten. Bij balbezit ramt hij de bal maar naar voren, die zogenaamde opbouwende kwaliteiten laat hij erg weinig zien. Helaas beschouwen veel mensen naar voren rennen en tussen de middenvelders lopen als opbouwende kwaliteiten.

Van Bommel hoort niet bij de beste 6 middenvelders. Zelfs Davids en Seedorf zijn betere middenvelders maar die hoeven van mij ook niet mee. Van Bommel heeft geen functionele techniek, kan niet goed een bal in kleine ruimtes onder controle houden en verliest daardoor veel te vaak de bal. Maakt te vaak overdreven harde overtredingen of overtredingen op gevaarlijke posities. Laat zijn man lopen op cruciale momenten. En haalt te vaak de snelheid uit de omschakeling. Hij zou zich eigenlijk alleen bezig moeten houden met het afpakken van ballen en die inleveren maar daar voelt hij zich te goed voor.

RvN ga ik niet eens op in. Dan zou je net zo goed kunnen zeggen dat Makaay één van de 6 beste Nederlandse aanvallers is.

Denk dat bij de 6 beste aanvallers idd een makaay hoort. Kijk maar eens naar zijn erelijst en oordeel opnieuw!
Denk dat je het zo moet zien.
Van Persie, Kuijt, Robben, Huntelaar, Van Nistelrooy, Makaay (dan Castelen, Kluivert (blijft technisch gezien een superspits)).

Middenveld de 6 beste:
Davids, Van de Vaart, Van Bommel, Sneijder, Seedorf en Schaars.

Achterin:
Boula ;), Ooijer, Emanuelson, De Cler, Mathijssen, Greene

Keepers:
Van de Sar, Stekelenburg, Timmer.

Al met al dan een aardige selectie.
Hoeft niet veel aan te passen, maar wel het goede!

Denk dat bij de 6 beste aanvallers idd een makaay hoort. Kijk maar eens naar zijn erelijst en oordeel opnieuw!
Denk dat je het zo moet zien.
Van Persie, Kuijt, Robben, Huntelaar, Van Nistelrooy, Makaay (dan Castelen, Kluivert (blijft technisch gezien een superspits)).

Middenveld de 6 beste:
Davids, Van de Vaart, Van Bommel, Sneijder, Seedorf en Schaars.

Achterin:
Boula ;), Ooijer, Emanuelson, De Cler, Mathijssen, Greene

Keepers:
Van de Sar, Stekelenburg, Timmer.

Al met al dan een aardige selectie.
Hoeft niet veel aan te passen, maar wel het goede!

dream on...:D

Ik denk dat Luirink,de Zeeuw in de verdediging beter zijn dan Greene.

Op het middenveld misschien nog Affelay?

Castelen is echt een clown en moet ook voorgoed verbannen worden uit het nederlands elftal.

Ik denk dat Luirink,de Zeeuw in de verdediging beter zijn dan Greene.

Op het middenveld misschien nog Affelay?

Castelen is echt een clown en moet ook voorgoed verbannen worden uit het nederlands elftal.

Greene vind ik wel sterk persoonlijk. Neemt niet weg dat ik Luirink erg goed voed. De Zeeuw ken ik zo 1, 2, 3 niet. Danny de Zeeuw of niet?

Affelay heeft nog niet het nivo voor Nl imo. Komt eraan over jaartje of 2-3.
Castelen kan erg effectief zijn door zijn snelheid.

Greene vind ik wel sterk persoonlijk. Neemt niet weg dat ik Luirink erg goed voed. De Zeeuw ken ik zo 1, 2, 3 niet. Danny de Zeeuw of niet?

Demy de Zeeuw is het(AZ). Jong Oranje ging pas goed lopen op het EK toen de Zeeuw erin kwam. Hij was daar van grote waarde en ontpopte zich als een echte leider binnen de lijnen.

Dat van Castelen was niet helemaal gemeend. Eerst een jaartje op effectiviteit trainen maar voor onze oneffectieve vriend:D

Demy de Zeeuw is het(AZ). Jong Oranje ging pas goed lopen op het EK toen de Zeeuw erin kwam. Hij was daar van grote waarde en ontpopte zich als een echte leider binnen de lijnen.

Dat van Castelen was niet helemaal gemeend. Eerst een jaartje op effectiviteit trainen maar voor onze oneffectieve vriend:D

Haha, ja klopt Demy. Zat in de buurt, maar heb hem niet zo vaak nog zien spelen. Is meer iets in aanloop van het wk 2010;)

van bommel vindt vooral zich zelf erg goed. Ik zal nooit een wedstrijd psv-feijenoord vergeten. van bommel werd helemaal ziek gespeeld door Ono. Ono was: sneller, slimmer, technischer en rustiger.
van bommel zal dit jaar nooit een basisspeler worden van Barcelona of er moet een golf van blessures komen.

Denk dat van Bommel nu toch iets verder is als ONO. Ono was zeer talentvol, maar blessuregevoelig en ook zijn mentaliteit is niet wat het hoort te zijn volgens mij.
Tevens ga je nu uit van 1 wedstrijd waarin ONO heel goed speelde en van Bommel erg zwak.

Terug
Naar boven