Fitness Seller

Van bolletje naar ..

jensiboyke

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
115kg
Vetpercentage
28%
Ik zal ook maar eens beginnen met een vetverlies logje zodat ik mijn motivatie erin kan houden.

Inleiding:

Eerst en vooral zal ik me een beetje inleiden: Ik ben een jongen van 17 jaar, binnenkort 18 met een lengte van 180 cm en een gewicht van 103.4 kg.
Ik heb na jaren verdriet uiteindelijk mijn hoofd opgedreven om deze vetbuik te doen wegsporten.
Ik heb te kampen gehad met 3 familieoverlijdens in 2 maand tijd waaronder mijn vader en het jaar erna had mijn moeder ook kanker.
Dit is gestabiliseert op dit moment en voor hen en voor mezelf wil ik tonen dat ik het kan. Ik heb mij vorige week laten testen en ik had deze gegevens gekregen.
Meetmethode is met de calliper.

Lichaamsbouw: endomorph

Vet%: 27.49 waaronder 28,31 kg vet
Waarbij mijn hartslag tussen de 135-155 ligt.
Ik heb me al een heel jaar verdiept in voeding, sticky's van het forum, enzovoort en heb daarmee een voedingsplan opgemaakt.
Deze donderdag ga ik op consultatie bij een MMA school waar die me voedingsplan samen gaan corrigeren indien nodig.

Armen: ? CM
Borst: ? CM
Taille: ? CM
Heupen: ? CM
Benen: ? CM

Training:

Maandag: Cardio 45 minuten
Dinsdag: MMA
Woensdag: Cardio 45 minuten
Donderdag: MMA
Vrijdag: Rust
Zaterdag: Cardio 45minuten
Zondag: Rust

Doel

Eerst in een cut te gaan en mijn gewicht naar 85 te krijgen met een BF% van 12.
Daarna in een bulk te gaan naar een gewicht van 95-100 kg met een BF% van 10-13%.
Maar qua BF% in de bulk ben ik niet zeker of dit kan.

Ik doe op het moment nog geen KT omwille dat ik geen gepaste trainingsschool gevonden heb in de omgeving van Kortrijk.
Ik ben nu een navraag aan het doen in de MMA school of ik daar kan de technieken van squat kan aanleren en gebruik van de zaal mag maken. (is voor bepaalde mensen dacht ik) Natuurlijk doe ik nog fitness (cardio en KT) maar dat is eigenlijk in een soort circuit in die fitness. Ik doe meer cardio dan MMA omdat ik de cardio kan controleren met hartslag om in de verbrandingszone te zitten.

Paar vragen dat ik nog heb.

• Is het voedingsprogramma in orde? Wat kan ik er nog aan veranderen om het te optimaliseren
  • Ik ben een student, is het dan beter dat ik de laatste maaltijd om 20u zet omwille dat ik gelezen heb dat je 2 uur van te voren het laatst mag eten.
  • Telt MMA van 1 uur lang mee als 45 minuten cardio?
  • Is die 2 dagen rust teveel of te weinig of goed genoeg?
  • Is om de week wegen en omtrek meten beter dan om de maand?

Deze topic zal ik iedere week updaten, en zal natuurlijk iedere dag eens komen koekeloeren. Foto's zal ik nog posten zodat ik ook een betere overgang zie. De trainingschema dat ik op het moment doe en wat ik wil doen in de zaal waar ik MMA ga beoefenen zal ik morgen posten.

Sorry van mijn rare zinsbouw

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik denk dat 1400kcal te weinig is. Wat is je BMR?

Als je van een BMR van 2100 uitgaat, zou je per dag 1700kcal moeten binnenkrijgen.

Eet daarnaast minimaal 130-140 gram eiwitten (kipfilet/magere kwark/eieren/tonijn/zalm). De rest van je kcal haal je uit langzame koolhydraten (zilvervliesrijst/peulvruchten/havermout/volkorenbrood). En vergeet niet wat meer vetten binnen te krijgen (olijfolie/noten..).

• Topic Starter Topic Starter
Het eten is gebakken in boerenboter dat bevat denk ik op zich al veel vet als ik me niet vergis. Dus het is beter dat ik de koolhydraten verlaag en zorg dat ik aan 130-140 gram ewitten kom.

Ik weet niet wat boerenboter is maar over het algemeen bevat boter weinig goede, oftewel onverzadigde, vetten.

Edit: Maak een topic in de voedingsdeel aan, daar heb je meer lezers en die weten er meer van af dan ik.

Laatst bewerkt:
BMR x activiteitsfactor niet vergeten

Hoe kom je dan in godsnaam op 1400 kcal om te cutten?

Ah maar dat was mis, daar heb ik in de fout gegaan. Ik nam uitgerekende BMR van 1990 - 500 = 1490. Maar moet 2100 nemen - 500 toch nu zit ik met mijn 2de voedingsplan aan 1700kcal?

Gezien je training mag je wel wat meer kcal bij je behoefte optellen dus:

+/-2000+Activiteit-500=kcal dagelijks dat je binnen moet krijgen.

Ok bedankt, ik wacht tot donderdagavond wat ze van de MMA mij voorschotelen van voedingsschema.
EDIT: Als ik mijn omtrek wil meten van arm, buik, enzovoort moet ik dan de lintmeter onder spanning zetten of gewoon zodat hij eropligt?

Meetlint er ontspannen op leggen, bij buik opmeten bij uitademing en ontspannen houding.

Dankje voor de info Jix en hencer :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven