MuscleMeat

Contest Log (v) Van chubby en klein naar hoe ik wil zijn 🥰

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je een plan gemaakt hoe je je doel gaat halen?

Succes.

Ja die lijstjes is een goed idee maar hou bijvoorbeeld teveel van havermout om dit te laten voor een opgeblazen gevoel. Nicotine geen optie ben echt extreem gevoelig voor alles wat met dopamine te doen heeft. Thnx iig voor het meedenken en fijn dat jij iets hebt gevonden wat werkt!
Mschn Kun je digestive enzymes proberen. Potjes zijn cheap bij xxl.

Ik gebruik zelf man the fck up! Maar heel diep in de cut weleens wat geexperimenteerd met nicotine.

Havermout is ook baas.

• Topic Starter Topic Starter
Die had ik nog niet gezien! Heb je zelf ervaring mee? Zie maar 1 review nl. Heb nu een pot psyllium husk fibres besteld om te proberen. Probiotica wel van lucovitaal geprobeerd eerder maar deed niet zijn werk zoals ik gehoopt had. Dit is meestal mijn buik aan het einde van de dag dus best wel heftig vind ik zelf

20240530_170702.jpg

Drink je voldoende en hoe is je stoelgang ?

Drink je voldoende en hoe is je stoelgang ?
Ja drink zo'n 4 liter per dag. Stoelgang standaard iedere ochtend soms nog 1x extra en zolang ik iedere dag banaan eet euhm normaal zeg maar. Drink geen alcohol, beweeg iedere dag voldoende, rook niet, eet voldoende eiwitten maar niet genoeg vetten en vezels vandaar de keuze voor psyllium. Onderzoekend of het aan de vezels ligt.

Ja drink zo'n 4 liter per dag. Stoelgang standaard iedere ochtend soms nog 1x extra en zolang ik iedere dag banaan eet euhm normaal zeg maar. Drink geen alcohol, beweeg iedere dag voldoende, rook niet, eet voldoende eiwitten maar niet genoeg vetten en vezels vandaar de keuze voor psyllium. Onderzoekend of het aan de vezels ligt.
Vetten zijn sowieso belangrijk voor vrouwen, oa hormoon regulatie.
Beter maak je dan een shake met fine oats en olijfolie of lijnzaadolie. In de avond wat amandelen

Vetten zijn sowieso belangrijk voor vrouwen, oa hormoon regulatie.
Beter maak je dan een shake met fine oats en olijfolie of lijnzaadolie. In de avond wat amandelen
Ja heb vaker gehoord dat vrouwen en hormonen en vetten belangrijk zijn. Zal eens gaan googlelen naar het verhaal erachter gezien ik geen 'klachten' ervaar op lage vetten mbt hormonen. Dankjewel voor het meedenken 😘

Die had ik nog niet gezien! Heb je zelf ervaring mee? Zie maar 1 review nl. Heb nu een pot psyllium husk fibres besteld om te proberen. Probiotica wel van lucovitaal geprobeerd eerder maar deed niet zijn werk zoals ik gehoopt had. Dit is meestal mijn buik aan het einde van de dag dus best wel heftig vind ik zelf

20240530_170702.jpg
Ja dat is gwn flinke bloating. Herken het.
Super ongemakkelijk en soms zelfs pijnlijk.

Ik gebruik die digestive enzymes zodat ik ook een keer een pizza kan eten of zuivel. Werkt bij mij om ook die producten goed te verteren.
Koffie zorgt bij mij ook voor ellende dus drink tegenwoordig lleen nog groene thee of matcha.

Heb ook psyllium vezels en l glutamine.

Ook doe ik aan intermittent fasting, mijn macros zitten hoog in eiwitten, genoeg goede vetten en wat lager in carbs. Sinds al deze veranderingen werkt mijn darmflora goed . Geen bloating meer.

Gefermenteerde voeding kan ook weleens helpen. Zuurkool, kimchi, Kefir

Laatst bewerkt:
Vet en vezels zijn juist belangrijk.
Havermout kan je proberen te vervangen door boekweitvlokken. Kan je op dezelfde manier maken als havermout.

Psyllium kan helpen. Hoeft niet bij iedereen.
Haverzemelen kan je ook gebruiken. Gewoon door de havermout gooien.
Kan je tegen gluten dan tarwezemelen. Zijn een stuk goedkoper.

Je kan voor de stoelgang ook lijnzaad nemen. Hele lijnzaad neemt ook nauwelijks op omdat wij als mens de "schil" niet kunnen afbreken. Gebroken lijnzaad neem je wel op. Heb je ook meteen een vetbron.

Vetten zijn ook juist belangrijk voor je hormonen en voor je darmen. Gezonde darmflora heeft vetten nodig.

Digestive enzymen bevatten ook alvleesklier enzymen die vertering verbeteren waardoor voedingsopname beter gaat.

Bij lijstjes maken van voeding... 1 product per keer schrappen. Niet meer tegelijk. Sommige producten versterken of verminderen de effecten van een ander product.

Gebroken lijnzaad bevat cyanogene, en het menselijk lichaam kan cyanogene glycosiden omzetten in de gifstof cyanide. Dus niet teveel van.

Ook hier volg ik, succes!

Gebroken lijnzaad bevat cyanogene, en het menselijk lichaam kan cyanogene glycosiden omzetten in de gifstof cyanide. Dus niet teveel van.
Kan wel paar mensen opnoemen die er best wel wat teveel van mogen pakken ;D

Anyway, echt mooie start fysiek, en aan motivatie precies geen gebrek, komt goed knalle!
Succes!

Ga later even reageren op alle tips. Thnx iig iedereen voor het denken en delen.

Vanmorgen heerlijk wezen sporten. Ook wel een x lekker zonder haast om te werken. Vandaag :

Bankdrukken 3x12 30kg
Fly machine 3x12 22kg

Shoulder side raise kabel 3x12 7kg
Bar upright row 3x12 25kg
Shoulder front raise brede staaf 3x12 15kg (5kg omhoog)

Triceps Overhead extension 3x12 10kg
Triceps pushdown brede stang 3x12 25kg
Triceps pulldown driehoekje 3x12 25kg

Buikspieren side bend 3x30 per kant dumbell 10kg
Cardio 30 minuten loopband. 15 minuten snelheid 5 helling 4 (rapportages typen). 5 minuten helling 5 en 5 minuten helling 7.

Mood = motivated en blij

Goeie week neergezet en bewust gelet op wanneer en waarom ik trek krijg. 2 momenten gehad en bij allebei had ik emoties die ik wou verzachten. Voor mij ontzettend fijn om hier achter te komen en merk dat ik door het stukje inzicht al beter bestand ben tegen de trek. Heb nu ontzettend de neiging te gaan eten tot ik niet meer kan omdat ik verdrietig ben. Ga daarom als alternatief een stuk lopen met oordopjes in buiten of even flink racen in mijn auto. Maar zal niks lekkers halen 💪💪

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven